یه آمار امروز دیدم گفتم شاید بد نباشه بگم
1_تنها کشوری که از ایران نفت میخره=چین
2_کشوری که بانک هاش با ایران کار میکنه و پول های ایران را بلوکه نکرده= چین
3_کشوری که تو مجامع بین الملل همیشه از ایران دفاع کرده=چین
کشوری تا چند سال دیگه قطب اقتصاد دنیاست =چین
6_ میزان داد و ستد ایران و چین ۲۰ میلیارد دلار بوده
4_توتال فرانسه در سال ۹۷ از ایران رفت و ضربه بزرگی به صنعت نفت ما وارد کرد
5_بانک های اروپا هیچ کانال مالی با ایران ندارند و پول های ایران را بلوکه کردن
6_شرکت پژو رنو فرانسه سال ۹۷ از ایران رفت
خلاصه که اولا بدون اطلاعات کامل قضاوت الکی نکنیم و به فضای مجازی و چیز هایی که توش میگن اعتماد نکیم
بالاخره هر کشوری مجبوره با کشور های دیگه در ارتباط باشه وگرنه چرخ اقتصاد نمیچرخه
و اینکه قرار داد با چین خوبه به شرطی که قرار دادش خوب باشه نه مثل برجام
هر چی می کشیم از بی سوادی مردمه که 260 تا کانال فارسی زبان خارجی با پول دشمنای خونی ایران عاشق چش و ابروشون شدن و هر روز بهشون میگن از چی خوششون بیاد و از چی بدشون بیاد، آیندگان چی میگن در بارمون؟ دشمنشون اومد با 2 تا جنگ روانی موتورشون رو آورد پایین؟
امروز خط اینه که چین رو بزنن، یه روز میگفتن دریای خزر رو دادن رفته، یه روز چابهار، یکی هم نرفت یه کم درباش تحقیق کنه و شایعه رو انتشار میده.
در مورد چیزی که اطمینان ندارین حرف نزنین پروفوسورها.
خدا بهتر میدونه، ولی چیزی که ما توی این همه سال دستگیرمون شده و میدونیم،هرجا آمریکا و هواداراش ،سر و صدا دادند و جارو جنجال کردن و گفتن نه نکنید خوب نیست و.....،یه نفعی حتما برا ما داشته و اونا داشتن میسوختن؛
هرجا هم ،کاری و قراردادی، به ضرر مردم و مملکت ما بوده،اونا یا سکوت کردن یا گفتن خوبه باید این کار انجام بشه!!
باز هم امیدواریم که ان شاالله نظر لطف خدا و صاحب امرمون همچنان و در همه حال از ما برنگردد و راه درست رو به برکت خون شهدا ،دستور کار این ملت و نظام قرار بده؛هر چه که باشد
آقای ناشناس 10:43 یعنی طرفدار کمونیست های چینی هستی؟ همین الانشم داریم کلی تلفات میدیم بخاطر کرونای چینی.....
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
پرچم بالاسرش؟
فکر میکنی از داخل امریکا داره کامنت میده؟
خیلی باحالی
یعنی متوجه نیتسی محبورن به خاطر فیلترینگ یه سره با فیلتر شگن توی اینترنت بچرخن؟
دیگه دم به دقیقه فیلترشکن رو قطع نمیکنن واسه سایت باشگاه بیان نظر بدن ای پی ایران بیفته بعد دوباره فیتلر شکنو وصل کنن
مردم مثل مسئولین سه قوه اینترنت بدون فیلتر ندارن
نگران فردا ها
۱۰:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
شهید همت:وقتی راه را گم کردی ببین دشمن کجارو بیشتر می زند بدان اونجا مواضع خودی است.
پس چرا برا برجام اینطور شعار اقتصاد و تولید و ترکمان چای و...... ندادید.
حالا این ضد انقلاب ها و رسانه های معاند و مردم گوش به فرمانشان وطن پرست شدن
اف بر مردم نا اگاه
#بصیرت
#دشمن_شناسی
#و...
یعنی تمام این حوزه هایی که گفتید شامل میشه رو قراره دو دستی بدیم به چینیا؟ لااقل یه گدایی سر چهارراه ها رو واسه مردم خودمون نگه دارید از گرسنگی نمیریم ضمنا این سند همکاری با چین اگر بدرد بخور بود به درد ونزوئلا توی این هفت سال خورده بود
شاهنامه آخرش خوش است برای دیگر قراردادها نیز همانگونه میگفتند برجام را نیز باهماهنگی کامل مسئولین نظام ومجلس در عرض 20دقیقه تصویب شد نتیجه هیچ این دولت قرارداد را امضاء کرده ودولت را تحویل میدهد وهیچگونه مسولیتی را بر گردن نمی گیرد
اصلا وقتی یک قرار داد هنوز متنش بطور کامل و رسمی نوشته نشده و فقط پیشنویسش نوشته شده چرا باید خودمونو معطل کنیم
تازه بعد از به امضا رسیدن باید بره مجلس
ول کنید به جای این کارا از دولت در زمینه اقتصاد توضیح بخواهیم
میخوای ده سال از اجراش هم بگذره بعدا بریم سراغش؟!!!
خب از الان باید مطالبه گر بود دوست عزیز. باید نتیجه افکار عمومی برای مجلس روشن بشه که رای بده یا نده
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
برجام که میدونستیم چیه بیست دقیق توی مجلس بود
این یکه که نمیدونیم چیه رو به نظرت اصلا اجازه میدن بره مجلس؟
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
پس چرا موقع نوشتن ننگین برجام این جملات بر زبانتان جاری نمی شد.
علی
۱۱:۱۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
آخه هنوزش متنش کامل نشده و متن قرار دادی نوشته نشده
علی
۲۳:۰۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
یکم فکر کنیم
برجامی که از اولش غلط بود طوری رسانه های خارجی گفتن که حتی ما براش جشن گرفتیم و نتیجه اون محدودیت هسته ای بیش نبود
اگه الانم بگن قراره برجام موشکی با آمریکا بسته بشه رسانه های خارجی طوری تیتر میزنن که فکر کنیم دیگه تموم مشکلات حل شد
اما اگه با چین که همیشه طرفدار ایران بوده قرار داد ببندیم میشه ترکمانچای
چون دیگه تحریم های آمریکا بی معنا میشه پس باید ی کاری کرد که خود مردم نذارن صورت بگیره
یکم فکر کنیم تو رو خدا تا کی باید بازیچه دست امثال بی بی سی و منو و تو و منافع آمریکا و صهیونیست ها باشیم
اگر برجام بد بود ، آمریکا ازش خارج نمیشد و زیرش نمیزد. برجام خیلی آمریکا رو در جهان محدود کرد
برجام کاملا حافظ منافع ما بود.
خروج آمریکا از برجام بد بود داداش. فکر کنم همین جمله هم از طرف همفکران شما خیلی تکرار میشه که آمریکا چرا از برجام خارج شد؟
اگر از خروج از توافقی ناراحتید ف لابد اون توافق خوب بوده
مشکل دلواپسانی چون شما این هست که تکلیف خودتونم نمیدونید
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
پین همیشه و در همه جای دنیا به فکر منافع خودش بوده نه مردم ما وقتی هم ایران رو آمریکا تحریم کرد تمام صنایع معتبر چینی از ایران خارج شدند و فقط بنجلاشون که هیچ جای دنیا راهشون نمیدادند موندند تا از این فرصت نهایت استفاده رو ببرند
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگه برجام بود
یعنی حالا که امریکا اجراش نمیکنه اوضاع ما بهتر از زمان اجرای برجامه دیگه
تکلیفتونو معلوم کنین
همی میگین برجام بده هم میگین چرا دلار شده 25 تومن
بدم میاد ازین ادما که با خودشونم درگیرن
علی
۱۱:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
از اول هم رهبر گفت به آمریکا و اروپا اعتماد نکنید
اما ما صنعت هسته ای مون را محدود کردیم و اونا باز هم تحریم کردن
ما به وعده هامون عمل کردیم و اونا هیچ نوردن
علی
۱۱:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ما از قشر متوسطیم
هر روزم که فشار های اقتصادی بیشتر میشه
هر روز بیشتر درگیر مسایل اقتصادی
بعد شما میگی برجام خوب بود
اگه خوبه چرا ما تاثیرش را تو زندگی مون ندیدیم
چرا از وقتی برجام اومد نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه بیشتر شد
چون آمریکا بدون نغز برجام به کلی دلیل از جمله حمایت ما از حزب الله میتونه ما را تحریم کنه بدون اینکه برجام رو نغز کنه
اصلا انقدر که مذاکرات به اونا باج دادیم و بعد اینکه اونا به توافقاتشون عمل نکردن هیچ کاری نکردیم جرات ترور سردار سلیمانی رو پیدا کردن
اگه میگم بده چون ملت هر روز فقیر تر میشین و بعد شما میگی برجام خوب بود اون چند سالی آمرکا توش بود هم اوضاع فرق نداشت
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اون آقایی که میگه بر جام حافظ منافع ما بود باید بگم خیلی ساده ایی نقض بر جام از زمان اوباما بود.چرا؟چون آمریکا طمع کار بود امتیازات بیشتر میخواست.فکر کردی بقیه کشورهای عضو 5+1 عاشق ما بودن خیر.خب آمریکا رفت ما موندیم به تعهدات خود عمل کردیم تهش چی شد تحریمهای بیشتر و بستن هسته ایی.شما و جنابتان ما رو متهم به دلواپسی میکردید واسه همچین روزایی بود.درضمن رهبری بارها اعلام کردند با این شروط باید توافق کنید.اما تیم مذاکره کننده چیکار کرد؟شد آنچه نباید میشد.حالا بالا سر جنازه بر جام نشستید هر بر جام بر جام میکنید.دلار 25 تومن چون دولت تدبیرتون توانایی مدیریت نداره.
در مورد چیزای دیگه و سوالاتی که هست کاری ندارم ....
ولی فقط یه سوال دارم
چرا رسانه های خارجی 18 صفحه از 25 صفحه رو باید در اختیار داشته باشند و من ایرانی به یک صفحشم دسترسی نداشته باشم !!!!! ما شدیم غریبه ؟!!!مسئولان عزیز یادشون رفته که باید خادم ملت باشن و باهامون رو راست؟
از کی آمریکا و اسراییل خیرخواه و دلسوز ملت ایران شدند؟
عجیبه ترامپ که میگه معامله گرخوبیه،چطور جلو فروش 120 فروند بویینگ را به ایران گرفت؟ و به خود آمریکا هم صدمه ی اقتصادی زد!(چون با وقوع کرونا،صنعت هوایی بسیاری از کشورها ورشکسته شد!) و این فروش می توانست خزانه ی ایران را برای آمریکا خالی تر کند!... حالا این دو کشور ،دایه ی مهربان تر از مادر شدتد و میگن ترکمن چای دوم!!!!!
به این میزان پول حاصل از فروش نفتم اضافی کن و همچنین شکسته شدن این تابوی عدم معامله با ایرانو و ابر قدرتی امریکار.
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چرا ما باید همیشه محتاج خارجی باشیم مگه ما نیروی کار متخصص نداریم این همه فوق لیسانس دکترا با مدرکشون چیکار کنن چرا ما باید همیشه منتظر بمانیم تا دیگران چیزی برای ما بسازند اصلا چرا شما از کشور همسایه و دوست ترکیه الگو نمی گیرید اونا فقط به خاطر تکیه به نیروی داخل تونستن پیشرفت کنن ودر حال حاضر صنعت پوشاک نصف دنیا دست اوناست
شرایط ترکیه با ما یکی نیست که اونا درامدشون از توریست هست ولی ما همیشه تحریم بودیم و کشور مارو مثل کشور افغانستان و یمن میشناسن و کسی زیاد پیگیر سفر توریستی به ایران نیست. این در حالیه که یه لیوان نوشیدنی یه توریست خارجی تو ترکیه به اندازه یک بشکه نفت ماست که ما ازش محرومیم. با این حال در خیلی از زمینه ها ما خیلی جلوتر از ترکیه هستیم ولی متاسفانه گفته نمیشه شایدم دیده نمیشه. خود ترکیه هم یک بحران اقتصادی شدیدیرو شپشت سر گذشت تا الان به ثبات نسبی اقتصادی دست پیدا کرده که چون بسیاری از این پولای حاصله بر پایه توریست هست هر لحظه امکان از بین رفتن اقتصاد ترکیه برا اثر تحریم توریست و خرید مواد فاسد شدنیشون هم وجود داره همونطور که تو موضوع تنش روسیه و ترکیه این نکته بسیار دیده شد.
طفل صغیر
۲۱:۲۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
درود بر شما که حرف دلم و زدید
اکبر
۱۸:۱۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
مزدوران و دشمنان و نامحرمان احتیاجی نیست بدانند ما به مسولان خودمان اعتماد داریم شما مزدور همان پهلوی و غربید که بحرین را از دست داد.
هنوز لکه ننگی بحرین بر پیشانی رژیم حامی غرب و غرب پرستان باقی است.
شما حق حرف زدن ندارید مزدوران .
یک بچه هم میداند چین هم به ایران وابسته است.
این قرار داد با چین خیلی خوبه میتونه کشور مارا از مشکلات اقتصادی نجات بده وقتی امریکا واسراییل از این قراداد ناراحت هستند معلومه اینقرارداد به نفع ایران هستش
یکی از راه های برون رفت از مشگلات فعلی این توافق نامه است
ببینید کیا دارن برا مردم دلسوزی میکنن و این قرارداد را مایه ضرر ایران میدونن
ا.آمریکائی ها و اسرائیلیها که میخوان سر به تن ایرانی نباشه دلسوز ما شدن و این قرارداد رو بضرر ایران میدونن
۲.سلطنت طلب هائی که از آمریکا درخواست تحریم ایران را میکردند حالا دلسوز مردم ایران شدن
حالا تو رسانه های وابستشون گوش فلک را پر کردن و دلسوز مردم ایران شدن
از این بعد باید چشممون به دهن امریکا باشه تا ببینیم اون چه نظری داره بعد ما برعکسشو انجام بدیم .امریکا هم دستمونو خونده چون میدونه این قرارداد به نفعشه و راحت میتونه توسط چینیا به کشور مسلط بشه داره برعکس عمل میکنه که مسئولان ما هم قراردادو امضا کنن هر چند دست همشون توی یه کاسه س. این نوع مملکت داری در دنیا نظیر نداره!!!!!
از اقتصاد چین جزو بنجلش چیزی نصیب ایران نشده وبیکارشدن هزاران کارگر وورشکستگی تولید کنند منشأ کرونا چین بود یک ونیم میلیارد جمعیت دارد نصف ماهم تلفات نداده صید چینی ها درابهای جنوب باید درس عبرتی باشد برای سایر امور سرمایه های ملت ایران چون شکار
صید جنوب چینیا نشون داد که چینی ها به چیزی که بدست میارند رحم نمیکنند و تا کاملا نابودش نکنند ولش نمیکنند حالا ما چطوری میخوایم به این جماعت همه چیز خوار همه چیز نابود کن اعتماد کنیم خدا داند فقط میتونم بگم خدا به آیندگانمون رحم کنه و خدا کنه آیندگان فحشمون ندند
مگه الان قراه ما کاری کنیم الانم که قراره کارو بدن دست چینیا
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
ما فقط رای میدیم به رئیسی
احمدی نژاد
روحانی
قالیباف
اونا چیکار کردن؟
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بله شما لم نده گوشه خونه دنبال میز نباش کار پیدا میشه
س
۱۶:۳۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
نترسین!....گوگردپارسی خواهم بردن به چین که قیمتی عظیم دارد کاسه چینی به روم برم دیبای رومی به هند..فولادهندی به حلب ابگینه حلب به یمن وبردیمانی به پارس!دورزدن تحریم درعصرسعدی!!!
یک توافق 25 ساله با چین بلاشک سیلی محکمیست به امریکا امااین توافق نباید طوری باشد که خدای ناکرده برای نسلهای اینده دردسر ساز شود ما کماکان این تجربه ها را کرده ایم با انگیسیها با امریکایها /25 سال یک چهارم یک قرن است شما می بینید سیاست پکن در قبا ل هنگ کنگ درسته چینیها خیلی به ایران کمک کردند وما نباید فراموش کنیم انها بیش از حد قوی هستند شکننده نیستند و اگر بشکنند می برند
اره تو که راست میگی فعلا که چین داره مردم هنگ کنگ رو نابود میکنه
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
انشالاه همانندترکمانچای نباشد
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
هنگ کنگ از خودشه
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۸ تير ۱۳۹۹
هنگ کنگ که جزو خاک خو.دشه ضمنا مردم هنگ کنگم که ناراضیند شما میخوای مقایسه بکنی حداقل با قرارداد هفت سال پیششون با ونزوئلا مقایسه بکن و تاثیرش بر اقتصاد ونزوئلا توی این هفت سال اخیر که کارشون به جایی رسیده به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده نفت و نبزین جهان دارند از ایران نفت وارد میکنند
قرار دادی که شفاف و کامل در اختیار رسانه ها و مردم قرار نگیرد همیشه شک برانگیز و نگران کننده است خصوصا که توسط دولتی تایید بشه که اعتماد اکثریت مردمش را از دست داده باشه چون در گذشته یا بر خلاف منافع ملی عمل کرده یا درک درستی از منافع ملی مردم و کشور ندارد . حال بهترین راه انتشار شفاف و کامل این قرار داد برای عموم است تا کارشناسان و مراکز علمی کشور نظرات خودشان را بیان کنند که در نهایت بنفع کشور خواهد بود .
بنظربنده دراین موقعیت بحرانی مسکن بسیارقویی برااقتصادایران خواهدبود واسراییل وامریکارومنزوی میکنه فقط مواظب باشید اولاچه لزومی داره اینقدرمدت این قراردادزیادباشه یعنی درپایان ۲۵سال نصف مردم ایران چشم بادمی خواهندشد وبیرون کردنشون ازایران محاله پس حداقل مدتشو بکنید ۵سال وبنویسیداگراهداف براورده شدقابل تمدید است به این کمونیستها هم اینقدراعتماد نکنید ایران ازکمونیست خیلی ضربه خورده دوم میدونم راهی دیگه نمونده حداقل این که یه ننگه براما ولی زودتراجراش کنید شاید قیمتها ثابت بمونه بخدامردن ازاین زنگی راحتره اجراش کنید
وقتی مسولان و نمایندگان و یا وزارت کشور ما با تلاش و همکاری، قشم را تنها استان جزیره ای ایران نمیکنند و در حد یک شهر بزرگ تجاری و توریستی و صنعتی و فناورانه نمیسازند ،همان بهتر که چینها همچون دبی و هنگ کنگ و سانگ های بسازند.
اخه .این فکر که جزیره ها را فروختن به چین احمقانه نیست .. چین به اندازه کافی وسیع و سرسبز و هست که نیاز به زمین ندارد .. او نفت نیاز دارد .. کیش را میخواهد چکار .. شایعه نسازید
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
دریای خزر رو به روسیه بخشیدید
چاربها رو به هندی ها
خلیج فارس رو به چینی ها
آقای عقل کل ی ذره مطالعه کن بعد دهنو وا کن و چشمو ببند
حرف مفت زدن و بیحساب صحبت کردن آسونه ولی ی ذره تحقیق و مطالعه کردن وااااای خیلی سخته
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
هر چه میکشیم از دست نادانهایی همچون شماهاست.نه اقتصاد میدانید چیست و نه سیاست ولی وطن فروشی را خوب بلدید وطن فروشی این نیست این است که بحرین در زمان پهلوی را بیخیال شدید و اقتصاد را هم بیخیال شدید.
Amoo
۱۸:۰۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اینم بگو بندر لاذیقه تو مدیتدانه مال ایرانه
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
برای ما فقط امنیت مهم است
ما فقط امنیت میخوایم!!
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
بیچاره نظرشو مودبانه گفت
ببینید تندروها چجوری جوابشو دادن چه بی ادبانه
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
خیلی ملایم ،کشور مستعمره چین میشه.بعد هم کارگران چینی وارد کشور میشند.اگر هم درامدی برای کشور داشته باشه،کسی به فکر معیشت مردم نیست.اقازاده ها هم فکر پر کردن کیسه همیشه سوراخ خودشون خواهند بود.
چین چه باور کنیم و چهخود را به خواب بزنیم از برترین های جهان در اقتصاد و تولید و فناوری و نظامی و جمعیت و وسعت و تجارت است و ارتباطات و نسل جدید ارتباطی است.
چین اکنون هم ابرقدرت است .
همکاری بین کشورهای بزرگ که برد برد است برای همه ما مفید است.
اسرائيل هم اول با وعده هاي پول و همكاري دروغين رفت سراغ فلسطين
محمد
۲۲:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چین ابر قدرت هست ولی اگر قراره به ابر قدرتی وابسته باشیم که امریکا کاملا از بقیه برتر و بهتر است . قرار بود ما وابسته به هیچ ابر قدرتی نباشیم . اما چین دلیل قدرت چین جمعیت فراوان و نیروی کار ارزان و فرهنگ کار و تلاش سخت حتی با حقوق ناچیز و برده بودن کارگران در برابر کارفرمایان و مالیات پایین و.....هست چین شدیدا وابسته به سرمایه و تکنولوژی و خصوصا بازار مصرف غرب است و بیشتر صنعت خودش را از دزدی اطلاعات صنعتی اروپا و امریکا و کپی کاری تولیدات غرب بدست آورده . اگر ما تکنولوژی و سرمایه نیاز داریم بهتر خواهد بود از سرچشمه بیاوریم نه از انشعابات دست چندم آن ؟سیاست فقط برای اقتصاد است سیاستی موفق و تواناست که بتواند حتی با دشمن خودش روابط خوب برقرار کند و از آن منافع برای کشورش بدست بیاره .( بیاد داشته باشیم که اگر امروز اروپا و امریکا و ژاپن و کره سرمایه و تکنولوژی شان را از چین بیرون بکشند و بازارشان را بر روی کالاهای چین ببندند چین ورشکسته کامل و از هم می پاشد )
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۸ تير ۱۳۹۹
عقل کل ناشناس ایران رو با فلسطین مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اگر بخواهیم کسانی را که از موفقیت های کشور عزیزمان عصبانی می شوند رتبه بندی کنیم به این شکل خواهد بود .
اول وطن فروش های ایرانی نما
دوم آل سعود
وسوسوم ترامپ و نتانیاهوی تروریست
چین کشور بزرگی است و آلمان اقتصاد برتر و نخست اروپاست و سند همکاری دراز مدت با چین دارد! خود انگلیس و فرانسه هم سند همکاری بلند مدت دارند !! آنموقع چطور برای ایران ما این سند همکاری بد است!!؟؟!!آنهم برای دو کشور شرقی و تقریبا نزدیک و همسایه اقیانوسی.
فعلا هیچ چیز از این توافق مشخص نیست.اگه مشخص هم بشه نباید زود در موردش اظهار نظر کنیم.باید صبر کنیم وببینیم در بلند مدت مفیده یا نه.برجام رو فراموش نکنیم. این توافق ممکنه برادر کوچکترش باشه.
همیشه در کل تاریخ کشور و مجلس دو سوال داشتم؟ 1- چرا مردمی که برای زدن حرفهایشان در کشور و مجامع جهانی وکیل انتخاب میکنند باز هم خودشان نظریه پردازی میکنند ته هر موضوع و مطلب هم بدون داشتن علم از موضوع عمرشان را تلف میکنند؟ 2- چرا تمام امکانات مردم که در داخل کشور به وفور موجود است باز هم اصرار داریم با کشورهای دیگر ارتباط اقتصادی پیدا کنیم و انها را دشمن یا دوست خطاب کنیم و عمر چند روزمان را هدر بدهیم؟
اولا دوست عزیز داد و ستد جرم نیست ثانیا تو که خود پناهنده کشور دیگر هستی نباید راجع به وفور حرف بزنی .اگر هم وفور باشد باید بفکر وفور وفور باشیم زیرا انسان باید مدام پیشرفت کند.
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چین در چهار سال اخیر به علت جنگ اقتصادی با امریکا ضعیف شده حالا دنبال مکانی میگردد تا این زیان های اقتصادی را جبران کند
سلام از شما بعیده این حرفا رو بازنشر میکنین ملت با این قرارداد به فلاکت کامل میرسن.فقط بدبختی مردم بیشتر و نسل اینده کلا نابود میشن.تمام سرمایه های خام ایران رو به قیمت پول خودشون میخرن نه به دلار.واقعا
سلام
ملت عزیز
چاره ای نیست به این قرارداد.چون اقتصادمونو بمبارون کردن.
اما....
چین وامریکا وروسیه
همگی دستشون باهم تویه کاسه است.الان چین نقش پلیس خوبو بازی میکنه.
دعواها شون زرگریه
وگرنه اسرار هم را لو میدادن. برای مثال کلی ناسا دروغ میگه چین هیچکدومشو برملا نمیکنه.
به هرحال چه خوب وچه بد اقازاده های ظریف وغیره به پول نیاز دارن.دیگه درک کنید.
چین و آمریکا الان تو یجور جنگ سرد هستن و در حال حاضر همه ی اقتصاد دان ها میدونن چین ابر قدرت اقتصادی دنیاست پس باید ایران بوسیله ی چین اقتصاد خودش رو یه سر و سامونی بده و یجورایی نقش دلار رو کمرنگ کنه و گرنه با این رویه و وضع بد اقتصادی باید انتظار دلار 100 هزار تومنی رو داشته باشیم.
شاه محمدی
۱۳:۰۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
جایگاه مجلس کجاست؟ طبق قانون اساسی تمام قراردادهای خارجی باید با تصویب مجلس اجرایی شودو دولت به تنهایی این صلاحیت را ندارد،باید صبر کرد و دید، اگر نمایندگان این مجلس که به قول قالیباف از تمام دوره ها ، انقلابی تر است ، چه حرکتی انجام میدهد. من به شخصه تصور میکنم در شرایط سخت تحریم ظالمانه شیطان اکبر شاید با هوشیاری مسئولان!!! باعث گشایش در وضعیت دشوار کنونی باشد، انشاالله.
پیمان 25ساله عالی هست ومخصوصاکشورایران دربالاترین مشکلات درهمه زمینه ها گرفتارگردیده اماموانع بسیارزیادوبدون پیش بینی وغیره.... درآینده خیلی نزدیک خواهیم دیدنفوذچین درجهان متوقف خواهندکردحتی متحدقدرتمندروسیه هم موافق نخواهدشدشایددرسیاست آشکارمخالف نباشدراه نجات ایران بادست همین دولت وملت است.
این ترکمنچای جدید لرزه بر تن مردم انداخته...آیا 25 سال قطع ارتباط با دنیا و چسبیدن به چین انزوا نیست:؟؟؟
خزر رو بخشیدید به روس...خلیج فارس هم که چینی ها .....دیگه چرا دم از قدرت میزنید؟؟ مردم رو چی فرض کردید؟؟ اگر به نفع مردم بود جزئیات رو منتشر میکردید...25 سال قطع ارتباط با اروپا به نظرتون خوبه؟؟؟ چرا رفتید سمت کمونیست های روس و چین؟ نه شرقی نه غربی چی شد؟
چطور ارتباط با اروپا ناقض شعار ن غربی نیست از نظر شما پروفسور عزیز....داش اول تناقض های خودت حل کن
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
تاکنون هزاران بار مشت بر دهان آمریکا و استکبار کوبیده ایم هزاران بار لرزه بر اندام اسراییل انداختیم این هم مشتی دیگر و لرزه ای دیگر......جوجه را آخر پاییز میشمارند
ساده لوح از کی دل آمریکا و اسراییل به ایران سوخته
اگر سوخته ایران را تحریم نکنند.
آنها راضیند کل ملت ایران نابود شود البته به کوری چشم آنها این اتفاق نخواهد افتاد
profsoor
۲۰:۱۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
از کی آمریکا و اسراییل خیرخواه و دلسوز ملت ایران شدند؟
عجیبه ترامپ که میگه معامله گرخوبیه،چطور جلو فروش 120 فروند بویینگ را به ایران گرفت؟ و به خود آمریکا هم صدمه ی اقتصادی زد!(چون با وقوع کرونا،صنعت هوایی بسیاری از کشورها ورشکسته شد!) و این فروش می توانست خزانه ی ایران را برای آمریکا خالی تر کند!... حالا این دو کشور ،دایه ی مهربان تر از مادر شدتد و میگن ترکمن چای دوم!!!!!
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
یعنی انریکا و اسراییل دوست ملت ایران هستند !!!!!
چرا امریکا لیست خساب بانکی اقا زاده ها رو منتشر نمیکنه
تحریمش اول به مردم ایران فشار میاره
آقا چین به طرز خیلی وحشیانه ای داره ماهی زدایی میکنه در دریای خلیج فارس. اگه نمیتونین نگهش دارین اسمشو بذارین خلیج عربی شاید اونا یه جو غیرت روی کسب و کارشون داشته باشن
یادش بخیر برجام که متن توافقش فاش نشد اینقدر حجمه روش نبود و همه به به میکردن که آره دیگه همه چی درست شد، الان که ایران داره به سمت اقتصاد شرق میره مشخصه منافع کیا به خطر افتاده و قشنگ مشخصه که چه کسایی از این توافق ترس دارن، البته عده ای دلسوزن و دغدغه دارن ولی اکثر تبلیغات منفی از غرب هدایت میشه، اونا تبلیغ کنن ما راه درست رو میفهمیم :)
اگاه سازی کنید:
متن قرارداد را افشا کنید و به همه پرسی بگذارید
ملت حق دارد که در سرنوشت خودش مشارکت کند.
این تعهدات و قرارداد ها را از خود ملت بپرسید=> هم پرسی
هنوز که متن قراردادتون محرمانه ست،فاش نکردید، مردم ببین چیه ،حداقل چیزی که معلومه اینکه ، اگر به بفع ایران بود الان گوش فلک رو کر کرده بودید، پس با این پنهان کاریهاکه انجام میدید، ومتن آن را نیز عمومی نمیکنید ، معلومه که چه توافقی ه، باسخنرانی وحرافی ودلایل پوچ غرب حراسی ،نمیشه یک قراداد که مردم نامحرم اون هستتد را خوب وعالی جلوه داد، لطف کنید به صاحبان این مملکت هم یک گوشه ای ازاین قرلرداد رانشون بدید
متن این تفاهم نامه در شبکه های مجازی موجود است و با یک جستجوی مختصر در اینترنت میشه مطالعه کرد. راستی هوای آلبانی هم مثل ایران گرمه؟
کوروش
۱۵:۰۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
یا خیلی ساده ای یا این که دشمنی چیزی هستی که داری این چیزها رو اینجا مطرح میکنی چون بچه 5 ساله هم میدونه به محض اینکه جزئیات قرار داد فاش بشه آمریکا درجا همون شرکت و بخش رو تحریم میکنه برا همینم بی بی سی و منو تو و وزارت خزانه داری آمریکا انقدر اصرار دارن قرار داد جزئیاتش فاش بشه ولی زهی خیال باطل
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
مفاد برجام را مگر افشا کردند برای مردم
حتی نمایندگان موافق آن ننگنامه از مفاد آن که انگلیسی بود خبر نداشتند و آنرا نخوانده بودند.
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
غرب حراسی!!!!!نه غرب هراسی
سوادت معلومه چه قدره
یا جاهلی یا خاين
شما مشتی غربگرای غرب گدا هستید البته غرب به گدایی شما نیز چیزی نمیدهد و نخواهد داد این را تاریخ ثابت کرده است
غرب نوکر میخواهد که امثال شماها دارید خوب نوکری را میکنید و فریبش را می خورید.
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
آلبانی نشین خائن
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
کوروش این دلیل نمیشه چون نمیخوان امریکا چیزی بفهمه مردم رو هم روشن نکنن که مفاد این قرارداد چیه این مملکت و ثروتش مال همه ی ایرانیهاس قرار نیست چند نفر دور هم جمع شن و مملکتو بفروشن
شرق شوروی بود.
نمیشود خود را در زندان گذاشت و ترسو بود.
علیرضا
۱۵:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
وقتی آدم غربی ها و اروپایی ها رو میبینه که فقط به فکر غارت میان پشت میز مذاکره میشینن (نمونش برجام هیچی هم به اون طرف مذاکره کننده نمیدن) باید بگه صد رحمت به چین و روسیه.
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
نه شرقی نه غربی بود
کوروش
۱۵:۳۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
برای غربگدا ها و وطن فروش ها افول آمریکا سخته
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
بالاخره دولت روحانی یکاری کرد که ما ایرانی ها افتخار کنیم جربزه داریم ..... بهترین سند تو رو خدا تو صنعت هوا فضا هم حتما از چین کمک بگیریم مخصوصا ادم که میفرستن فضا ما ایرانی ها هم دل داریم......
برای برجام هم همین حرف هارو میزدن اما زندگی مردم سخت تر شد/همین حالاشم مردم جنوب ماهی ای پیدا نمیکنند چون کشتی های چینی میان اینجا و صید میکنند و میرند/ برای برجام هم یه عده خارجی صداشون در اومد،اما تهش دیدیم ب نفع همونا بوده نه ما
سلام
حق باشماست .دقیقا عین برجام همین حرفها را میزدند.
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
موافقم
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
قراربودازبرجام همه سودببرندمعلومه وقتی طرف ببینه سرش کلاه رفته زیرش میزنه
نرگس سپید
۱۱:۲۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
فکر نکنم روزنامه ها به جز شلوغ کردن و اغلب وارونه نشون دادن کار دیگه بلد باشن مخصوصا اونوریا. ما بهتره کارمون رو درست انجام بدیم. این کار روزنامه ها گاهی باعث میشه بعضیا عجله کنن همچین دقت لازم رو نکنن. نکنه از هول حلیم بیافتیم تو دیگ. خدا خودش به خیر کنه.
اینا همش شایعه و دروغ محضه که دشمن و وطن فروشا میزنن و هیچ سندی هم برای اثبات حرفشون ندارن در صورتی که صنعت هسته ای،فضایی و اقتصاد و ...مون رو آمریکا و اروپا تعطیل کردن
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
بخدا اگر قشم را در بیست و پنج سال بهتر از هنگ کنگ و دبی بسازند ،چه اشکالی دارد که قرارداد اجاره هم در کار باشد؟؟؟
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
انشاالله خیره
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
از آلبانی نشینها خط نگیر
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
از حاتم بخشیهای پهلوی اطلاع داری کوههای آرارات.
سرچشمه رود هیرمند. اروند رود. بحرین و .....
و الان داری کذبیات میبافی
آلبانی نشین هستی یا....
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
باید حدالامکان تبادلات اقتصادی و سیاسی خودمون را با اروپا وامریکاییها کم و کمتر کنیم ،البته با صداقت وبدن دروع وکلک
بخدا لرزه انداخته تو جون مردم کشورمون نه اونا
تاریخ حرف من را ثابت میکند که این قرارداد بدتر از ترکمنچایی و قرارداد ویلتموس هس
من نمیرم و بیام دوباره همینجا پیام بذارم یادتون هست من اینجا این حرفها را زدم
زود قضاوت کردی، هنوز مفاد این به شما ترکمانچای مشخص نشده عزیز من
علی
۱۴:۱۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اگر این قرارداد مفید هست پس چرا متن دقیقش رو منتشر نمکنن
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخ
علیرضا
۱۴:۵۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
این سخن که این قرار داد بدتر از ترکمنچای هست حرف تو نیست بلکه حرف اربابت آمریکا هستش
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
ترس بیخود اگه قرارها از سایه خودتون هم بترسید که هیچ ،چطور برای همه تا کنون شاخ و شانه کشیدیم و ترسی در کار نبود و نترسیدیم و حالا با یک سند همکاری که سود برای هر دو دارد بترسیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
باشه رضا
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
ای کاش موقع برجام هم پیام می گذاشتی و مردم را میترساندی
ولی امثال شماها آنموقع ساکت بودید و حتی کاملا با این برجام لعنتی موافق بودید.
خوشم میاد این قرار داد بدجوری آمریکایی ها و وطن فروشا رو سوزونده که اونایی که دشمنیشون با ملت ایران معلوم شده از این قرارداد به عنوان ترکنچای یاد کردن
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخخخ!!
بله !!؟؟
برد ،خورد ایرانی هم هست و میتونه بیشتر هم باشه زرنگی و هوش مهم است.
داد و ستد یعنی همین.
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
انشاالله خیره
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۷ تير ۱۳۹۹
یک سؤال اساسی:
چرا اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته اقتصاد در ایران صاحب نظریه علمی نیستند و دانشگاههای ما جایی برای تولید نظریات علمی در رشته اقتصاد و... نیست ؟! ما اکنون برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور بشدت نیازمند خلق نظریه علمی اقتصادی نو در جهان هستیم اما علت اینکه این همه نخبه و مغز های پر شده از محفوظات با رتبه های یک و تکرقمی وارد دانشگاه میشوند و این همه درس میخوانند چرا تولید نظریه علمی نمیکنند تا مشکلات کشور بر اساس آن حل شود ؟..واقعا مشکل کجاست؟...
به علت ساست خارجی خاصی که ما داریم، مورد هجوم تحریم ها هستیم. بخاطر همین هیچ مدل اقتصادی در ایران جوابگو نیست و کلا اقتصاد ما از مدل های اقتصادی پیروی نمیکنه، بنابر این، تئوری های اقتصادی باشند یا نباشند در عمل هیچ تاثیری نداره.
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چون بهشون اجازه نمیدن
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چون هیچکدومشون رو داخل آدم حساب نمیکنن و فکر میکنن خودشون علامه ی دهرن
علیرضا
۱۴:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
اساتید دانشگاه و اقتصاد دانان اتفاقا خیلی هم خوب بلدند نظر بدند نمونش نامه ی 163 نفر محقق و استاد دانشگاه در زمان انتخابات 96 که گفتند اگر آقای رئیسی رئیس جمهور بشه دلار میشه 5 هزار تومن و سکه میشه 4 میلیون/
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چون بلد نیستند.
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۷ تير ۱۳۹۹
انشاالله بهشون اجازه میدن
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
ایرانی ها روش هایی نو ابداع خواهند کرد که دلار برای همیشه از اقتصاد جهان حذف شود و ثروت های باد کرده دلاری در ایران به یکباره ارزش خود را از دست خواهند داد
اتفاقا خوب کاری کردند جزئیات رو نگفتند چون آمریکا همون شرکت و بخش رو تحریم میکنه
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۷ تير ۱۳۹۹
صلاح مملکت خویش بزرگان دانند.
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چرانمی نویسید که این قراردادننگین لرزه به تن مردم ایران انداخته! ؟؟ ولی به علت استبدادشدیدحاکم، مردم قادر به گرفتن حق خود نیستند،!؟! این قرارداد ، باید منسوخ بشه تا مشکلات بعدی پیش نیامده!!!
از طرف خودت تز بده و همه رو با خودت جمع نبند.در درست بودن و حق بودن این قرار داد همین که وزارت خارجه ی آمریکا و سازمان از این قرار داد به عنوان ترکمن چای و قرارداد ننگین یاد کردند دیگه جای هیچ شک و شبه ای به جا نمیذاره که این قرار داد به نفع ایرانه.
کسانی که حالا یادشون اومده شعار نه شرقی نه غربی رو سر بدند نمیدوند اون شعار برای نفی ایدئولوژی شرق و غرب بود الانم ایدئولوژی لیبرالی غرب عمرش به پایان رسیده و دقیقا به خاطر اینکه چین و روسیه از لحاظ ایدئولوژی کم دارند و میدونند فقط دیدگاه ناب اسلامی ایران هست که حریف بیرون کردن آمریکا از منطقه ست میخاند با ایران همکاری داشته باشند البته منافع دو طرفه اقتصادی و... هم سرجای خود. پس لیبرالها یادشون نره که تو فتنه 88 به جای شعار مرگ بر امریکا و انگلیس شعار مرگ بر شرق رو سرمیدادند حالا تا ته خطو برید
سلام
نه شرقی نه غربی
یعنی تا ابد یعنی برای همه چیز
شما رنگ عوض کردید.
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
پاسخ دهنده اگه استدلال داری بگو اگه استدلال نداری بدون منطق حرفی رو غالب نکن
REZA
۱۰:۲۳ ۲۷ تير ۱۳۹۹
وقتی دشمن برای مسئله ای صدایش بلند میشودیعنی ان کاردرست است .متن سند راهبردی دراختیار همگان قرارنگرفته ولی ازاتشی که به جان بی بی سی ومن وتو افتاده مشخص است که نگاه به شرق یک سیاست صحیح است .وچشم به دست غربی ها داشتن خیانت به مردم است .
باید با چینی ها زندگی کرده باشی تا بفهمی چقدرپرو هستن.
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ تير ۱۳۹۹
کاملا درست گفتی
محسن
۱۲:۴۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
تئوری توطئه.
دوست و دشمن رو احتمالا شما باید تشخیص بدین؟
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
چرا باید یک کشور ثروتمند با منابع بسیار چشمش به دست شرق و غرب باشه پس مسئولین چکار کردن این همه مدت که ما تو هیچی خودکفا نشدیم.الان سر مسئولین باید با این تغییرات شدید اقتصادی بااااید پایین باشه.شما چکار کردید که الان وضعمون اینطوریه؟؟؟؟؟؟
علیرضا
۱۴:۴۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
حرف حق رو زدی
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
آره از غرب گل گرفتیم از شرق گلاب می گیریم
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۷ تير ۱۳۹۹
انشاالله
علي
۱۰:۲۲ ۲۷ تير ۱۳۹۹
فقط در اينگونه موارد طرفهاي ايراني زياد دست دست مي كنند تا بالأخره يه بلايي سر توافق بيارن، من چيني ها را ديدم اونها بعد از امضا بلافاصله كار خود را شروع خواهند كرد و كار يك سال ما را در عرض يك ماه يا كمتر انجام خواهمد داد.
1_تنها کشوری که از ایران نفت میخره=چین
2_کشوری که بانک هاش با ایران کار میکنه و پول های ایران را بلوکه نکرده= چین
3_کشوری که تو مجامع بین الملل همیشه از ایران دفاع کرده=چین
کشوری تا چند سال دیگه قطب اقتصاد دنیاست =چین
6_ میزان داد و ستد ایران و چین ۲۰ میلیارد دلار بوده
4_توتال فرانسه در سال ۹۷ از ایران رفت و ضربه بزرگی به صنعت نفت ما وارد کرد
5_بانک های اروپا هیچ کانال مالی با ایران ندارند و پول های ایران را بلوکه کردن
6_شرکت پژو رنو فرانسه سال ۹۷ از ایران رفت
خلاصه که اولا بدون اطلاعات کامل قضاوت الکی نکنیم و به فضای مجازی و چیز هایی که توش میگن اعتماد نکیم
بالاخره هر کشوری مجبوره با کشور های دیگه در ارتباط باشه وگرنه چرخ اقتصاد نمیچرخه
و اینکه قرار داد با چین خوبه به شرطی که قرار دادش خوب باشه نه مثل برجام
امروز خط اینه که چین رو بزنن، یه روز میگفتن دریای خزر رو دادن رفته، یه روز چابهار، یکی هم نرفت یه کم درباش تحقیق کنه و شایعه رو انتشار میده.
در مورد چیزی که اطمینان ندارین حرف نزنین پروفوسورها.
هرجا هم ،کاری و قراردادی، به ضرر مردم و مملکت ما بوده،اونا یا سکوت کردن یا گفتن خوبه باید این کار انجام بشه!!
باز هم امیدواریم که ان شاالله نظر لطف خدا و صاحب امرمون همچنان و در همه حال از ما برنگردد و راه درست رو به برکت خون شهدا ،دستور کار این ملت و نظام قرار بده؛هر چه که باشد
فکر میکنی از داخل امریکا داره کامنت میده؟
خیلی باحالی
یعنی متوجه نیتسی محبورن به خاطر فیلترینگ یه سره با فیلتر شگن توی اینترنت بچرخن؟
دیگه دم به دقیقه فیلترشکن رو قطع نمیکنن واسه سایت باشگاه بیان نظر بدن ای پی ایران بیفته بعد دوباره فیتلر شکنو وصل کنن
مردم مثل مسئولین سه قوه اینترنت بدون فیلتر ندارن
پس چرا برا برجام اینطور شعار اقتصاد و تولید و ترکمان چای و...... ندادید.
حالا این ضد انقلاب ها و رسانه های معاند و مردم گوش به فرمانشان وطن پرست شدن
اف بر مردم نا اگاه
#بصیرت
#دشمن_شناسی
#و...
ولی خدا رو شکر امنیت داریم!
خزر رو که دادن رفت
تازه بعد از به امضا رسیدن باید بره مجلس
ول کنید به جای این کارا از دولت در زمینه اقتصاد توضیح بخواهیم
خب از الان باید مطالبه گر بود دوست عزیز. باید نتیجه افکار عمومی برای مجلس روشن بشه که رای بده یا نده
این یکه که نمیدونیم چیه رو به نظرت اصلا اجازه میدن بره مجلس؟
برجامی که از اولش غلط بود طوری رسانه های خارجی گفتن که حتی ما براش جشن گرفتیم و نتیجه اون محدودیت هسته ای بیش نبود
اگه الانم بگن قراره برجام موشکی با آمریکا بسته بشه رسانه های خارجی طوری تیتر میزنن که فکر کنیم دیگه تموم مشکلات حل شد
اما اگه با چین که همیشه طرفدار ایران بوده قرار داد ببندیم میشه ترکمانچای
چون دیگه تحریم های آمریکا بی معنا میشه پس باید ی کاری کرد که خود مردم نذارن صورت بگیره
یکم فکر کنیم تو رو خدا تا کی باید بازیچه دست امثال بی بی سی و منو و تو و منافع آمریکا و صهیونیست ها باشیم
برجام کاملا حافظ منافع ما بود.
خروج آمریکا از برجام بد بود داداش. فکر کنم همین جمله هم از طرف همفکران شما خیلی تکرار میشه که آمریکا چرا از برجام خارج شد؟
اگر از خروج از توافقی ناراحتید ف لابد اون توافق خوب بوده
مشکل دلواپسانی چون شما این هست که تکلیف خودتونم نمیدونید
یعنی حالا که امریکا اجراش نمیکنه اوضاع ما بهتر از زمان اجرای برجامه دیگه
تکلیفتونو معلوم کنین
همی میگین برجام بده هم میگین چرا دلار شده 25 تومن
بدم میاد ازین ادما که با خودشونم درگیرن
اما ما صنعت هسته ای مون را محدود کردیم و اونا باز هم تحریم کردن
ما به وعده هامون عمل کردیم و اونا هیچ نوردن
هر روزم که فشار های اقتصادی بیشتر میشه
هر روز بیشتر درگیر مسایل اقتصادی
بعد شما میگی برجام خوب بود
اگه خوبه چرا ما تاثیرش را تو زندگی مون ندیدیم
چرا از وقتی برجام اومد نه تنها تحریم ها برداشته نشد بلکه بیشتر شد
چون آمریکا بدون نغز برجام به کلی دلیل از جمله حمایت ما از حزب الله میتونه ما را تحریم کنه بدون اینکه برجام رو نغز کنه
اصلا انقدر که مذاکرات به اونا باج دادیم و بعد اینکه اونا به توافقاتشون عمل نکردن هیچ کاری نکردیم جرات ترور سردار سلیمانی رو پیدا کردن
اگه میگم بده چون ملت هر روز فقیر تر میشین و بعد شما میگی برجام خوب بود اون چند سالی آمرکا توش بود هم اوضاع فرق نداشت
ولی فقط یه سوال دارم
چرا رسانه های خارجی 18 صفحه از 25 صفحه رو باید در اختیار داشته باشند و من ایرانی به یک صفحشم دسترسی نداشته باشم !!!!! ما شدیم غریبه ؟!!!مسئولان عزیز یادشون رفته که باید خادم ملت باشن و باهامون رو راست؟
به تعداد سالش حتما
عجیبه ترامپ که میگه معامله گرخوبیه،چطور جلو فروش 120 فروند بویینگ را به ایران گرفت؟ و به خود آمریکا هم صدمه ی اقتصادی زد!(چون با وقوع کرونا،صنعت هوایی بسیاری از کشورها ورشکسته شد!) و این فروش می توانست خزانه ی ایران را برای آمریکا خالی تر کند!... حالا این دو کشور ،دایه ی مهربان تر از مادر شدتد و میگن ترکمن چای دوم!!!!!
هنوز لکه ننگی بحرین بر پیشانی رژیم حامی غرب و غرب پرستان باقی است.
شما حق حرف زدن ندارید مزدوران .
یک بچه هم میداند چین هم به ایران وابسته است.
ببینید کیا دارن برا مردم دلسوزی میکنن و این قرارداد را مایه ضرر ایران میدونن
ا.آمریکائی ها و اسرائیلیها که میخوان سر به تن ایرانی نباشه دلسوز ما شدن و این قرارداد رو بضرر ایران میدونن
۲.سلطنت طلب هائی که از آمریکا درخواست تحریم ایران را میکردند حالا دلسوز مردم ایران شدن
حالا تو رسانه های وابستشون گوش فلک را پر کردن و دلسوز مردم ایران شدن
احمدی نژاد
روحانی
قالیباف
اونا چیکار کردن؟
چاربها رو به هندی ها
خلیج فارس رو به چینی ها
بعد دم از اقتدار میزنید!!؟
حرف مفت زدن و بیحساب صحبت کردن آسونه ولی ی ذره تحقیق و مطالعه کردن وااااای خیلی سخته
ما فقط امنیت میخوایم!!
ببینید تندروها چجوری جوابشو دادن چه بی ادبانه
چین اکنون هم ابرقدرت است .
همکاری بین کشورهای بزرگ که برد برد است برای همه ما مفید است.
اول وطن فروش های ایرانی نما
دوم آل سعود
وسوسوم ترامپ و نتانیاهوی تروریست
این قضیه رو هم باید در نظر داشت که ایران در سازمان ملل به رای و و گاهی وتوی کشورهای قدرتمند مثل چین نیاز داره و بالاخره جایی براشون جبران میکنه
مردم
این قرارداد مثل برجام بسته واجرا خواهد شد.
ملت عزیز
چاره ای نیست به این قرارداد.چون اقتصادمونو بمبارون کردن.
اما....
چین وامریکا وروسیه
همگی دستشون باهم تویه کاسه است.الان چین نقش پلیس خوبو بازی میکنه.
دعواها شون زرگریه
وگرنه اسرار هم را لو میدادن. برای مثال کلی ناسا دروغ میگه چین هیچکدومشو برملا نمیکنه.
به هرحال چه خوب وچه بد اقازاده های ظریف وغیره به پول نیاز دارن.دیگه درک کنید.
چین جام.چین.اصولگرا
جالبه که اصولگراها موافق قرارداد با چین هستن
من فکر کردم نه شرقی نه غربیه
به شرقی نه غربی
این یکی اصلا اسمش هم توی مجلش اورده نشد
خزر رو بخشیدید به روس...خلیج فارس هم که چینی ها .....دیگه چرا دم از قدرت میزنید؟؟ مردم رو چی فرض کردید؟؟ اگر به نفع مردم بود جزئیات رو منتشر میکردید...25 سال قطع ارتباط با اروپا به نظرتون خوبه؟؟؟ چرا رفتید سمت کمونیست های روس و چین؟ نه شرقی نه غربی چی شد؟
منم موافقم خیر چین به هیچ کس نرسیده
اگر سوخته ایران را تحریم نکنند.
آنها راضیند کل ملت ایران نابود شود البته به کوری چشم آنها این اتفاق نخواهد افتاد
عجیبه ترامپ که میگه معامله گرخوبیه،چطور جلو فروش 120 فروند بویینگ را به ایران گرفت؟ و به خود آمریکا هم صدمه ی اقتصادی زد!(چون با وقوع کرونا،صنعت هوایی بسیاری از کشورها ورشکسته شد!) و این فروش می توانست خزانه ی ایران را برای آمریکا خالی تر کند!... حالا این دو کشور ،دایه ی مهربان تر از مادر شدتد و میگن ترکمن چای دوم!!!!!
چرا امریکا لیست خساب بانکی اقا زاده ها رو منتشر نمیکنه
تحریمش اول به مردم ایران فشار میاره
متن قرارداد را افشا کنید و به همه پرسی بگذارید
ملت حق دارد که در سرنوشت خودش مشارکت کند.
این تعهدات و قرارداد ها را از خود ملت بپرسید=> هم پرسی
حتی نمایندگان موافق آن ننگنامه از مفاد آن که انگلیسی بود خبر نداشتند و آنرا نخوانده بودند.
سوادت معلومه چه قدره
یا جاهلی یا خاين
شما مشتی غربگرای غرب گدا هستید البته غرب به گدایی شما نیز چیزی نمیدهد و نخواهد داد این را تاریخ ثابت کرده است
غرب نوکر میخواهد که امثال شماها دارید خوب نوکری را میکنید و فریبش را می خورید.
نمیشود خود را در زندان گذاشت و ترسو بود.
حق باشماست .دقیقا عین برجام همین حرفها را میزدند.
انشاالله خیره
بعد دم از اقتدار میزنید!!؟
سرچشمه رود هیرمند. اروند رود. بحرین و .....
و الان داری کذبیات میبافی
آلبانی نشین هستی یا....
انشاالله خیره
تاریخ حرف من را ثابت میکند که این قرارداد بدتر از ترکمنچایی و قرارداد ویلتموس هس
من نمیرم و بیام دوباره همینجا پیام بذارم یادتون هست من اینجا این حرفها را زدم
ولی امثال شماها آنموقع ساکت بودید و حتی کاملا با این برجام لعنتی موافق بودید.
بله !!؟؟
برد ،خورد ایرانی هم هست و میتونه بیشتر هم باشه زرنگی و هوش مهم است.
داد و ستد یعنی همین.
چرا اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته اقتصاد در ایران صاحب نظریه علمی نیستند و دانشگاههای ما جایی برای تولید نظریات علمی در رشته اقتصاد و... نیست ؟! ما اکنون برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور بشدت نیازمند خلق نظریه علمی اقتصادی نو در جهان هستیم اما علت اینکه این همه نخبه و مغز های پر شده از محفوظات با رتبه های یک و تکرقمی وارد دانشگاه میشوند و این همه درس میخوانند چرا تولید نظریه علمی نمیکنند تا مشکلات کشور بر اساس آن حل شود ؟..واقعا مشکل کجاست؟...
حالا یا مردم قبول ندارند یا همکاری باچین یک مخفی واری های دا د
نه شرقی نه غربی
یعنی تا ابد یعنی برای همه چیز
شما رنگ عوض کردید.
دوست و دشمن رو احتمالا شما باید تشخیص بدین؟