تو ترکیه به این صنعت، صنعت خودروسازی میگن . تو ایران بهش میگن صنعت فرغون سازی
یه زمانی کشورایی مثل ترکیه از ما عقب نر بودن زمان شاه چین از ایران کامیون میخرید شرکت هیوندای جنسیس ... آرزوش ساخت پیکان بود الان اون کجاست دو شرکت دزد ما کجا
فقط پراید دوگانه کم مصرف پر شتاب جت هم نمیگره س پایینی کافیه دستی بکشی یه دور میچرخه برات داشبورد جدید تازه یکی از راههای رسیدن به خدا رو نزدیک میکنه برات فقط پراید یورو ۴
اونجا واردات ازاده وچون ازاده شرکتها خودرو سازی مجبورند کیفیت خودشونو بالا ببرند تا مشتری بخره ن اینجا ک یا از ما بخر یا نخرظلم در حق خریدار کنن ماشینم کالا سرمایه ای نیس
چرا حرف تو دهن ملت میزارید اتفاقا صنعت خودرو ایران خیلی هم از ترکیه جلوتر هست ، کی ترکیه میتونه برا فروش 25 هزار خودرو با قیمت نجومی که هنوز ساخته نشده و اصلا معلوم نیست ساخته بشه یا نه ، 5 میلیون مشتری دست به نقد پیدا کنه
خخخخخ جک جالبی بود.ایران اگه خودرو ساز داشت وضعش این نبود ایران با این معادن سنگ وزغال سنگ ومعادن نفتی اصلا نباید فقیر داشته باشه ولی بیشتر از ۷۰ درصد زیر خط فقرا چرا.
شرایط ایران با ترکیه قابل مقایسه نیست
ایران تحت فشار تحریم قرار داره و ترکیه صابون هر چیزی رو به تنش مالیده که پول و سرمایه بدست بیاره و با بقیه کشور های جهان بدون محدودیت در ارتباطه
مشکل صنعت خودرو ، گرانی و تورم در ایران قوای سه گانه هستند
دو روز ۱۰ مملکت رها کنند که هر کسی از نظر اقتصادی هرکاری دوست داشت انجام دهد و در این ده روزه محدودیت وجود نداشته هم قیمت ها واقعی می شوند و هم بزه اجتماعی کم می شود
سلام.پیشنهاد میکنم مستند اختاپوس رو ببینید که چرا خوردوسازی پیشرفت نکرد وقدرت دست کیاست نمیزارن حتما ببینید.......ولی من شنیدم ودیدم سردارحاجی زاده با همکاری دانشگاه علم وصنعت اولین خودرو رو ساخته این روزا رونمایی میشه ان شاء الله که بیشتر روی بچه های داخل سرمایه گذاری بشه تا مغز ایرانی رو ببینن که چقدر برتره....درود بر شرف وغیرت حاجی زاده ما منتظریم تا خودروهای تراز سوار بشیم وبهش افتخار کنیم
سلام.در برخی کشورهای خارجی هرکس بخواهد خودروی داخلی بخرد نصف قیمت ان را دولت در حمایت از تولید ملی می پردازد ولی در ایران خودرو را چندین برابر گران قالب مردم میکنند،تا کی این همه گرانی،دلال بازی،احتکار،انحصار طلبی دو شرکت ایران خودرو و سایپا که با سیاست لابی گری خودشان در حال گرانفروشی بیش از پنج برابری هستند.اللهم عجل لولیک الفرج
آیا در ترکیه پیش فروش خودروبا مدت زمان دوساله به قیمت خون پدرخودروساز وحتی بالاتر از این قیمت وجود دارد ؟
این هم جواب سوال شما خودروساز می خواهد چندین برابر قیمت خون پدرش از ملت بابت یک گاری پول بگیرد چنین خودرویی را کدام کشور حاضر است از ما بخرد
این که دیگه سوال نداره جانم!
تعجب کردی؟
این موضوع که دیگه "اظهر من الشمسه"!
از قدیم میگن:
هر چه کاشتی همان را درو می کنی.
انتظاری غیر از این داشتی عزیز؟
دوست عزیز اگر از واحدهای تولیدی وتجاری ترکیه وامثال آن خبر داشته باشید خواهید دید که همه مدیران و رییسان بخاطر کارایی و خلاقیت ومدیریت بسیار خوب انتخاب شده اند نه از روی روابط و پارتی بازی . ودر ضمن دولت و سیاستگزار محیطی سالم و رقابت پذیر برای تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد کرده . وحرف وعمل مسئولان یکی هست . و ده ها مورد دیگر.
صنعت خودرو ایران صنعتی بسته است، بسته و وابسته !!!!!!
و رقیبان ضعیف و بسیار ضعیفی دارد.
شک نکنید هر آنچه هست فریبکاری است زیرا که این تولید کم و انحصاری کفاف بازار بزرگ و متنوع ایران را نمیدهد.
صنعت خودرو ایران صنعتی بسته است، بسته و وابسته !!!!!!
و رقیبان ضعیف و بسیار ضعیفی دارد.
شک نکنید هر آنچه هست فریبکاری است زیرا که این تولید کم و انحصاری کفاف بازار بزرگ و متنوع ایران را نمیدهد.
خودروسازی کشوری بزرگ همچون ایران که به تولید ده ملیون در سال نیندیشد ،خودروسازی نیست یا به بیانی دیگر خودروسازی کشوری که به ده ملیون در سال نرسد خودروسازی نیست.
افزایش برندهای خودروسازی و افزایش وگسترش تولید و خطوط تولید در جای جای ایران و داشتن قطبهای خودروسازی بنام قطعه سازان و رقابت شدید بخش خصوصی و دولت و نه همکاری و همدست بودن همه در مافیای قیمت و کیفیت.
خودروسازان از نظامیان بیاموزند و آنان را الگوی خود قرار دهند که از هیچ به اوج قله دانش و فناوری رسیدند از وابستگی به چند کشور برتر و چند نیروی نظامی برترند و ابرقدرتها را زمینگیر کردند.
اگر خودروسازان ذره ای و تنها ذره ای از تعصب و تلاش و باهوشی نظامیان را داشته حالا همپای بنز و تویوتا و رنو و دیگر شرکتهای خوب و برتر جهان بودند و اینقدر ملت را نمیدوشیدند.
در بخش مسکن هم ترکیه خیلی پیشرفت کرده چون دنبال دلالالی نیست نمیاد بیخود مسکن و خودرو را گران کند در ایران حکومت طی چند دهه گذشته فقط دنبال این بود تا دلالان ضرر نکنند مثلا بجای تولید مسکن وام را زیاد میکند و به دلالان جایزه میدهدترکیه کجا در بخش مسکن و خودرو آنقدر دلال بازی دارد
چرا خودروسازی ایران از ترکیه عقب افتاد؟
یکی از مهمترین سوالات خریداران خودروی ایرانی، چراییِ عقبماندگی صنعت خودروی ایران از دیگر کشورهاست.؟؟؟ ....کشور های دیگر اینقدر اقا زاده و داداش و دختر خانم و داماد و ژن برتر و مافیا و سلطان و از ما بهتر و قوانین خلق الساعه و....... ندارند!
خودروسازیی که بر پایه فریب و نیرنگ باشد از این بهتر نمیشود.
وقتی تولید خودروسازان ایرانی قطره چکانی و تولید بصورت گسترده و عمده نیست ،دلالان حاکمان بازارند!!!!!!!!
بقول ظریف مردم خودشان سال ۵۷ انتخاب کردند که خیلی دیندار تر از بقیه ی دنیا باشند و نتیجه اش شده این که هنوز روزای خوشمان است
محسن
۱۲:۴۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
جواب که از روز روشن تره:
ایجاد رانت با بسته نکهداشتن بازار و ایجاد محیط حمرانی خودرو سازان داخلی به بهای گزاف ریخته شدن هموطنان بی گناه در خوردروهای 100% نا ایمن. انشاالله حداقل در روز قیامت در محضر خداوند باید پاسخگویی این خونهای ریخته شده باشند
چرا نمی گین روابط بین الملل هم مهمه.اخه با کشوری که ارتباط نداشته باشی چطور باید سرمایه جذب کنی.خودتون میگید کلی سرمایه گذاری خارجی شده!وزارت خارجه کشورشون در خدمت تولید داخلی است.
چه ربطی داره یارو تلاشی برای زنده بودن نمیکنه .میگه با همسایه ارتباط ندارم. نه برادر تا زمانی که منتظر هدایت از خارج باشی و نیازمند اوضاع بدتر میشه.
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
چقدر ساده لوحانه و يك سويه تحليل ميكنيد. وقتي فروشنده خودرو چيني براي ما ناز ميكند و به بهانه تحريم كالا نميفروشد شما دم از بنز و فيات و ب ام و ميكنيد؟
آخه این چه سوالی هستش.
سوال از اساس اشتباهی.
مگه ایران خودروسازی داشته.
بعد انقلاب ما مونتاژ کار بودیم.
نه تولید کننده.
خودروسازی ترکیه رو نمیخاد با ما مقایسه کنید اگر بکین ونزوئلا شاید بخوره.
سایپا از پراید به چی رسید.
الان زه دورش شده اکشن.
خجالت نمیکشین به ارابه مرگ فرغون اعظم میگین ماشین یا اتومبیل.
سایپا و ایرانخودرو ، خودروسازی نیستن.
خط تولید شرکتهای خارجی مثل پژو و کیا بودن.
فقط هم یه عقب ماشین علاقه دارن، چرا؟
ترکیه خودروسازی داره بله درسته و خیلی هم از ما جلوتره . چون رانت ندارن چون هر ارابه ای رو به خورد ملتشان نمیدن.
اگرنفس کشیدن هم پولی بود، دولت تابه حال با کمال خوشحالی انجام داده بود وکل مردم راازنفس می انداخت،، تا نظام به تنهایی همه چیز رابالا بکشد ویکه تازی کند!؟!؟!
وقتی خودروساز پول مردم را میگیرد و خودرو پیش فروش میکند بدون آنکه قیمت قطعی آن مشخص باشد و زمان تحویل هم به بهانه های مختلف از تعهدش سر باز میزند و پولهای مردم را در جاهای دیگر سرمایه گذاری میکند و به هیچ نظارتی تن نمیدهد
رئیسی لطفا دست این ها را قطع کن.مردم را از شرشان نجات بده.
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
یادش بخیر اون موقع هم که بعضی از تحریم ها باز شد این خودرو ساز ها دوباره رفتن دنبال پژو سیتروئن شرکتی که حتی ماشین هاش داخل اروپا فروش خوبی نداره و در آستانه ورشکستگی بود که دوباره خودرو ساز های ایران کمر همت بستن و با پول مردم این شرکت رو از ورشکستگی نجات دادن و با خرید محصولات بیست سال پیش این شرکت نشون دادن که ما ایرانی ها فقط میخوایم یه چیزی سوار شیم کیفیت اصلا برامون مهم نیست
مشکل رانت و مافیایی هستش که ایجاد شده یه سری به مردم میگن نخرین تا ادب شن خب برادر من شاید نیاز تو به ماشین ضروری نباشه کسی که کارش به ماشین وابسته هستش مجبوره بخره بعدشم مشکل مردم نیستن مشکل کسایی هستن که حتی اجازه یه انتقاد کوچیک علیه مافیا خودرو نداده و اگر مستندی هم در این باره بخواد پخش شه جلوش با شکایت مافیای خودرو گرفته میشه
دولت و خودروسازها باید بخواهند تا بتوانند خودرو با کیفیت بسازند.
ساختن یه چهارچرخی باکیفیت از ساختن ناو ویا ماهواره ویا موشک ویا پهپاد و... که سخت تر نیست!!!!
عوضش ما زمین میخریم فردا میشه دو برابر تو بانک میزاریم ماهیانه پول میده کشور شده دلال بازی دیگه اشتیاقی واسه سرمایه گذاری نمیمونه فرد کارخانشو میفروشه میاد دلالی چون بی در وپیکر بهت سود میده انتظار هیچی از این مملکت نداشته باشین
تو چی ما پیشرفت کردیم که ؟
زعفران ؟ پسته ؟ برنج ؟ معادن ؟ خاویار ؟ تو خیلی چیزها اولین تولید کننده هستیم
و سهم ما تو دنیا آخره متاسفم واسه خودمون
هنوز تو بسته بندی مشکل داریم کارتن از ترکیه وارد میکنیم
خودرو سازی ما هزار تا صاحب داره هر کی فقط به فکر تولید پراید و سود بالای اون هستن و اگر تصمیمی هم بر کیفیت خودرو گرفته میشه سریعا وتو میشه بابت سهام داران
زمانی که ما خودرو تولید میکردیم ترکیه هم نمیتونست تولید کنه
آفرین،احسنت،دقیقا همینجوری میشه این خودروسازی سرهم بند و مونتاژ.
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
همین الانشم موندن
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
بجز درصنعت دفاعی درهمه بخشها ازهمه کشورها 40 سال عقبیم. فقط خودروسازی نیست. مسکن نمونه بارزش.اشتغال ازون بارزترش .ارزش پول ملی حتی ازسومالی و تیمور شرقی عقب تریم.وووووووووووووووو درحالیکه ازذخائر زیرزمینی ونیروکاری وخبره هیچی کم نداریم.
ترکیه به اندازه یک نیشگون تحریم شد لیر سقوط کرد. چقدر توانایی تحمل این تحریم ها را دارد!! قدرت اقتصاد در این شرایط مشخص می شود.
بختیاری
۱۶:۵۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
تحریم ترکیه تحریم نبود زنگ تفریح بود.
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۱ تير ۱۳۹۹
تحریمش ۱۰ روز هم طول نکشید.سیاستمدارای ترکیه حلش کردن .حالا یا با نرمش یا با تهدید.کمی ازشون یاد بگیریم بد نیست
محمد ن ک
۰۹:۰۵ ۲۱ تير ۱۳۹۹
دلیلش اینست که به دلیل محدودیت واردات خودرو و گمرکی سنگین،رقابت در داخل بین خودروسازان نیست و همین باعث میشه 2 دیو خودروسازی کشور سرمایه گذاری اصلا توی برنامشون نباشه و خیالشون راحت باشه که هر بنجلی و هر هر ارابه مرگی تولید کنند مردم مجبورند بخرند.
سلام .خودروسازان ترکیه ای یا بهتر بگم دولت ترکیه خودرو سازی خود را خصوصی کرد مجبور به پیشرفت شوند ولی با کمال شرمندگی دولت بی تدبیر ما سعی در دست بردن در جیب مردم است ، به امید سقوط و نا امیدی دولت بی تدبیر .
بله خصوصی سازی خیلی خوبه ولی به اهلش بدن
نه اینکه بعد یکسال خبر از نابودی و اخراج کارگران شنیده بشه و اموال کارخانه رو به ضایعاتی بفروشن متاسفانه ۷۰ درصد خصوصی سازی نابود شده همین بلا سرشون اومده
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خصوصی سازی به سبک احمدی نژاد. نتیجه همین شد که گفتید جناب ۱۰:۳۸
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۱ تير ۱۳۹۹
یکی اینکه قیمت تمام شده بالا یکی مغرور شدن خودرو ساز یکی زنجیره تولید و بازیافتی نیست
چون که مدیران ترکیه جلسه واسه کیفیت و پیشرفت خودرو میزارن
مدیران ایران جلسه واسه قیمت و چگونگی گران کردن خودرو میزارن از کیفیت کم میکنن به قیمت اضافه همین
نه دوست من تا وقتیکه خودرو سازهای ما محصول چند سال آینده را پیش فروش میکنند و پول آن هم جلو جلو میگیرند و قیمت اصلی رو زمان تحویل به قیمت روز حساب میکنند و موقع تحویل هم هر خودرویی که دارند و با هر رنگی تحویل میدن باز ملت همیشه در صحنه ایران برای ثبت نام صف میکشند، شما هم اگر جای مسئولین و مدیران بودید هیچ هزینه ای بابت ارتقاء محصولاتتون نمیکردید.
من هم موافقم ، در این گزارش هم صراحتا عنوان شده که تنها کارخانه های مونتاژ شرکتهای اروپایی برای استفاده از نیروی کار ارزان در ترکیه مستقر شدند و نمیشه به این گفت صنعت خودرو ملی . شاید کره نمونه مناسبتری برای مقایسه می بود چون از مسیر مونتاژکاری خیلی زود و با برنامه و هدف مشخص عبور کرد و امروز خودش صاحب برند شده و دیگه مونتاژکار خودروهای غربی نیست .
انتقام
۲۰:۳۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
خوابی با بیداری با خودتو به خواب زدی
جوکر
۰۳:۱۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
توگ ماشین ملی تورکیه رو تو عکس مشاهده میکنی یا هنوز خوابی
این چهار اقدام را انجام دهید تا یکی از خودروسازان بنام منطقه شویم:
1- عادی سازی روابط تجاری با دنیا و جذب سرمایه های خارجی
2- جذب تکنولوژی خارجی و شراکت با شرکتهای خودروساز و قطعه ساز جهانی
3- عدم حمایت بی حد و حصر از خودروساز داخلی
4- ورود خودروخارجی با تعرفه معقول برای افزایش رقابت
بر اساس تجربیات و تحقیقات گسترده ای که انجام شده هر شخص یا شرکتی که قصد دزدی از یک عده ای دارد سعی میکند که جنس ضعیف تولید و تهیه کند چون معتقدند که سود توی آشغال هست!!!!
یه اصطلاحی هست بین خودشون که میگن "همش سوده"
پراید - 206 - تیبا - پژو - ساینا و .......
تمام ماشین های تولید داخل همش سوده...
والا پدربزرگم میگفت ناصرالدین شاه پراید سوار میشد....
یه زمانی کشورایی مثل ترکیه از ما عقب نر بودن زمان شاه چین از ایران کامیون میخرید شرکت هیوندای جنسیس ... آرزوش ساخت پیکان بود الان اون کجاست دو شرکت دزد ما کجا
حتی افغانستان هم خواهان خودروهای ساخت ایران نیست .
ایران تحت فشار تحریم قرار داره و ترکیه صابون هر چیزی رو به تنش مالیده که پول و سرمایه بدست بیاره و با بقیه کشور های جهان بدون محدودیت در ارتباطه
دو روز ۱۰ مملکت رها کنند که هر کسی از نظر اقتصادی هرکاری دوست داشت انجام دهد و در این ده روزه محدودیت وجود نداشته هم قیمت ها واقعی می شوند و هم بزه اجتماعی کم می شود
الان باید ایران خودرو با هیوندایی مقایسه می شد نه با ترکیه
نون اینجا، آب اینجا کجا بهتر از اینجا
در ایران دزد و رشوه گیر محترمتر از کارگر و کشاورز است.
این هم جواب سوال شما خودروساز می خواهد چندین برابر قیمت خون پدرش از ملت بابت یک گاری پول بگیرد چنین خودرویی را کدام کشور حاضر است از ما بخرد
تعجب کردی؟
این موضوع که دیگه "اظهر من الشمسه"!
از قدیم میگن:
هر چه کاشتی همان را درو می کنی.
انتظاری غیر از این داشتی عزیز؟
و رقیبان ضعیف و بسیار ضعیفی دارد.
شک نکنید هر آنچه هست فریبکاری است زیرا که این تولید کم و انحصاری کفاف بازار بزرگ و متنوع ایران را نمیدهد.
و رقیبان ضعیف و بسیار ضعیفی دارد.
شک نکنید هر آنچه هست فریبکاری است زیرا که این تولید کم و انحصاری کفاف بازار بزرگ و متنوع ایران را نمیدهد.
تو همه چی عقب هستیم به خصوص شاخص زندگی که تو ایران عقربه رو فلاکت بار هست
اگر خودروسازان ذره ای و تنها ذره ای از تعصب و تلاش و باهوشی نظامیان را داشته حالا همپای بنز و تویوتا و رنو و دیگر شرکتهای خوب و برتر جهان بودند و اینقدر ملت را نمیدوشیدند.
تزریق قطره چکانی خودرو به بازار
نظارت ناکافی و رها شدن افسار دو خودروساز
و خود به خود ،جولان دلالان در بازار.
یکی از مهمترین سوالات خریداران خودروی ایرانی، چراییِ عقبماندگی صنعت خودروی ایران از دیگر کشورهاست.؟؟؟ ....کشور های دیگر اینقدر اقا زاده و داداش و دختر خانم و داماد و ژن برتر و مافیا و سلطان و از ما بهتر و قوانین خلق الساعه و....... ندارند!
وقتی تولید خودروسازان ایرانی قطره چکانی و تولید بصورت گسترده و عمده نیست ،دلالان حاکمان بازارند!!!!!!!!
ایجاد رانت با بسته نکهداشتن بازار و ایجاد محیط حمرانی خودرو سازان داخلی به بهای گزاف ریخته شدن هموطنان بی گناه در خوردروهای 100% نا ایمن. انشاالله حداقل در روز قیامت در محضر خداوند باید پاسخگویی این خونهای ریخته شده باشند
سوال از اساس اشتباهی.
مگه ایران خودروسازی داشته.
بعد انقلاب ما مونتاژ کار بودیم.
نه تولید کننده.
خودروسازی ترکیه رو نمیخاد با ما مقایسه کنید اگر بکین ونزوئلا شاید بخوره.
سایپا از پراید به چی رسید.
الان زه دورش شده اکشن.
خجالت نمیکشین به ارابه مرگ فرغون اعظم میگین ماشین یا اتومبیل.
سایپا و ایرانخودرو ، خودروسازی نیستن.
خط تولید شرکتهای خارجی مثل پژو و کیا بودن.
فقط هم یه عقب ماشین علاقه دارن، چرا؟
ترکیه خودروسازی داره بله درسته و خیلی هم از ما جلوتره . چون رانت ندارن چون هر ارابه ای رو به خورد ملتشان نمیدن.
این به اون در
سایپا بعد از 20 سال زه پرایدش را حذف کرد! بعدش هم رادیو را حذف کرد!
ماشالله داره این پیشرفت!
انحصار در ایران بیداد می کند حتی برای خوردن آب
ساختن یه چهارچرخی باکیفیت از ساختن ناو ویا ماهواره ویا موشک ویا پهپاد و... که سخت تر نیست!!!!
زعفران ؟ پسته ؟ برنج ؟ معادن ؟ خاویار ؟ تو خیلی چیزها اولین تولید کننده هستیم
و سهم ما تو دنیا آخره متاسفم واسه خودمون
هنوز تو بسته بندی مشکل داریم کارتن از ترکیه وارد میکنیم
زمانی که ما خودرو تولید میکردیم ترکیه هم نمیتونست تولید کنه
این که چیزی نیست تا چند سال دیگه تیتر خبر شم میشه چرا خودرد سازی ایران از عراق و افغانستان جا ماند؟
(دولت)
نه اینکه بعد یکسال خبر از نابودی و اخراج کارگران شنیده بشه و اموال کارخانه رو به ضایعاتی بفروشن متاسفانه ۷۰ درصد خصوصی سازی نابود شده همین بلا سرشون اومده
مدیران ایران جلسه واسه قیمت و چگونگی گران کردن خودرو میزارن از کیفیت کم میکنن به قیمت اضافه همین
کمبزه با خیار میاد
1- عادی سازی روابط تجاری با دنیا و جذب سرمایه های خارجی
2- جذب تکنولوژی خارجی و شراکت با شرکتهای خودروساز و قطعه ساز جهانی
3- عدم حمایت بی حد و حصر از خودروساز داخلی
4- ورود خودروخارجی با تعرفه معقول برای افزایش رقابت
1000دلار بیاره 4000,000 تومان بگیره
بعداز 2 سال4000,000 تومان بده 200دلار پس بگیره???مگه دیوانیه?
یه اصطلاحی هست بین خودشون که میگن "همش سوده"
پراید - 206 - تیبا - پژو - ساینا و .......
تمام ماشین های تولید داخل همش سوده...
والا پدربزرگم میگفت ناصرالدین شاه پراید سوار میشد....