سلام من مادر سه فرزند هستم .پسر اولم که اومد مثل قدیما کهنه بستم برای صرفه جویی ولی بعدی و بعدی نه
چون خدا خودش گفته بعداز هرسختی اسونیه
پس دلت رو بسپار بهش
اگر دوست دارند در آینده جامعه ای بیمار و فقیر و بی تربیت داشته باشند به فرزند آوری تشویق کنند؛ وضع اقتصادی مردم واقعا بده ؛ جوان ها برای ازدواج مشکل دارند چه برسه بچه ؛ پدر و مادر های الان دقدقه رفاه بچه رو دارن و بی اعصابن در نتیجه بچه ها پر توقع و بی ادب بار میان ؛ مادر های الان اکثرا فقر آهن و کلسیم دارن. اگر خواهان جامعه جوان و کارآمد هستن اول باید مشکلات جوان های الان حل شود
لطفا افرادی که این به این نظرات کفرآمیز رای مثبت میدن، یه ذره فکر کنند...
مگه تا حالا روزی خودتون را، خودتون دادید، هر چی دارید و داریم از خداست، حتی وجودمون، الان داریم، همه را افسرده میکنیم ونسل ایرانی و مسلمان و انسان را نابود میکنیم...
متاسفم برای کسایی که میگن : بچه نیارید، وضعیت اقتصادی خوب نیست، ازدواج هم غلطه...
به خدا هر بلایی سرمون بیاد حقمونه؛ کرونا که هیچی اگه هزارتا بدتر از این هم سرمون اومد، «آخ» نباید بگیم.
.
.
.
خدایا خودت هدایتمون کن..
#بچه_امید_ زندگی
#افزایش_نسل
درود خدمت دوستان
با این تورم افسار گسیخته
فشار شدید اقتصادی
مردم نون واسه خوردن ندارن شما میفرمایید بچه بیار؟!
من ۲سال هست ازدواج کردم
و بچه ندارم نمیخواهم هم اقدام کنم
در پاسخ به شما، فقط این نکته به نظرم میرسه که...
متاسفم برات..
دیگه نه نماز بخون و نه ادعای مسلمونی بکن چه برسه به شیعه بودن..
در ضمن لطفا اسم «انسان» را هم از رو خودت بردار، چون داری نسل انسان ها را نابود میکنی..
راستی...
نبینم به خودت بگی «ایرانی» وگرنه، میام براااات
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
هر بچه باخودش روزیش رو میاره.
قبل از اینکه متولد بشه خدا روزی بچه که شیر مادر هست رو زودتر آماده کرده
بقیه راه هم همینه
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
هرکسی با توجه به شرایطش میتونه تصمیم مناسبی برای بچه دار شدن یا نشدنش بگیره... به کسی هم مربوط نیست
دولت و مسئولین فرهنگی وظیفشون اینه که بیان شرایط این امر رو مهیا کنن و این طرز فکر رو گسترش بدن..... اینکه بیاید ناسزا بگید یا بگید که روزی رو خدا میرسونه دردس رو از جوونا و پدرهای جامعه حل نمیکنه
البته خدا میرسونه چون اون کسی که واقعا قصده بچه دار شدن داشته باشه حتما میاد برای هزینه هاش هم فکر میکنه، مسئولبت پذیریش رو بالا میبره و تلاش بیشتری میکنه (این یعنی همون خدا میرسونه)
ولی اول باید یه برنامه درست حسابی بجینن مسئولین عزیز، بعد انتظار داشته باشن که مردم هم باهاشون کم کم همراه بشن
وقتی انسان میمیرد .دفترچه اعمالش بسته میشود ولی
اگر فرزندی بجایش بماند و کارهای خیرخواهانه انجام دهد .ثواب اش به پدر و مادرش که فوت کردند .هم میرسد
چرا میخواهید با دست خود این نعمت را از دست بدهید
هر که میگوید .بچه نیاورید
اشخاصی که از ازدواج و بچه دار شدن مینالند
توکل ندارند .شما حداکثر رخمت خودتت را بکش و بعد
بقیه کار را به خدا بسپارید
فقط اخلاق تون برای زندگی زن و شوهری آماده کنید .بقیه اش با توکل به خدا
اگر همه مشکلات را اسان بگیرد .اسان حل و فصل میشه
با اسم خدا زندگی تون را شروع کنید و صاحب چند تا بچه خوب شوید
اینشالله موفق میشوید
بچه دار شدن خیلی عالیه. هم برای ایران ،هم برای اسلام. این که نسل ایرانی های مسلمان زیاد شه مگه بده ؟؟ اما باز همه چی بر میگرده به سوء مدیریت ...
تو کشور های اروپایی که اکثرا رشد کم یا کلا منفی دارن ، مرخصی زایمان زنان ۲۴ ماه که این مرخصی رو به شوهرانشون هم میدن، چون اعتقاد دارن خانوم باردار به ارامش بیشتری نیاز داره اما تو ایران اگه خانوم رو به خاطر بارداری اخراج نکنن خیلیه ...
بماند که چه قدر پول و مسکن و .... اینا میدم ..
سلام هرکسی اختیار زندگی خودشو داره افرادی هستن که بچه دار شدن براشون بهترین حس دنیاس و افرادی هم هستن که واقعا تو این شرایط نمیتونن اصلا به بچه فکر کنن اما خواهشا این نظرایی که نوشتینو به بچه هاتون نگید من اگه مامانم از این حرفا بهم بزنه افسردگی میگیرم دوروز بعدشم خودکشی میکنم
من بچه دومم ناخواسته بود حتی تا سقط من پیش رفتم اما ترسیدم.الان روزی هزار بار شکر خدا می کنم .این قدر این بجه با خودش روزی اورد که خدا خودش میدونه.....مصداق این ایه که از جایی که گمان نمی کنید به شما روزی می دهیم . توی ماه دوم بارداری خونه خریدیم با دست خالی !!!!!!و چند ماه بعد ماشین ،،،،,الان بعد از چند سال زندگی تازه یخچال خونم پر شده...... همش به برکت این بچه
اون قدیم بود جامعه میگفتن هرکه دندان دادنشان داد اما نسل جدید خیلی چیز ها را در نظر مگیرد از تربیت خرج تحصیل و.... ... ده ها مشکل دیگر که سراه جوانان است حتی ازدواج هم حالا جرات میخواهد چه رسد به بچه دار شدن
بزرگترین اشتباه الان ازدواج و اشتباه بزرگترش بچه دار شدنه
سپیده
۲۳:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل فقط فرزندآوری نیست.
مشکل ازدواج نکردن جووناست.
اول به مشکلِ ازدواج جوونا رسیدگی کنید بعد انتظار فرزندآوری داشته باشین. که البته اونم قطعا باید بسترش رو فراهم کنید.
با این همه تورم و بیکاری و مشکلات جوونا به سختی ازدواج میکنن چه برسه به اینکه بخوان بچه دار هم بشن.
مسئولین خودشونو زدن به اون راه، مشکلاتو رو سر مردم ریختن ازشون انتظار فرزندآوری هم دارن!!!!
طبق قانون اساسی حق مسکن رو محترم بشمارند و شرایط دستیابی به مسکن ارزان و باکیفیت رو فراهم کنند.
دوم آموزش رایگان و با کیفیت و سوم درمان رایگان و فراگیر.
فعلا این سه تا اصل قانون اساسی رو اجرا کنند تا بعد بریم سراغ بقیه مسائل
یه سر به کار گر ها بزنید بیند همون حقوق پایه رو کامل بهشون میدن! حق مسکن پیشکش.
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ویدیو که جالب بود ممنون
اما حقیقتا این رو در نظر بگیرین برخی از کشور ها برای هر بچه چه امتیاز ها و کمک های مالی رو انجام میدن
اینجا یک بار گمونم دوره اقای احمدی نژاد قرار بود یه حساب یه میلیونی باز بشه که اونم در بلواهای سیاسی گم شد
بدون کمک دولت واقعا کار نشدنی هست در این شرایط که چنان گرانی و بیکاری در جامعه وجود داره که جوان اصلا نمی تونه ازدواج کنه حالا بچه که هیچ
خاتون نظریه ات را برای خودتت نگه دار
چرا میخواهی این نظریه ات را به مردم عالب کنی
نکند نفوذی تشریف داری
چونکه بر علیه منافع کشور و ملت است
اگر بفهمی ...که فکر نکنم
وقتی کار نیست خونه نیست پول نیست برای چی باید بچه بیارن؟
اون نسل رو هم بدبخت کنیم؟
مگه ما کم بهمون فشار روانی اومد؟
تا وقتی مسئولای پیر حاضر نیستن از کرسی بیان پایین وضعیت باید همینطور باشه.
اگه مسولین با بالشتهای پرپول نخوابن وفقط ب فکرشکم خودشون نباشن دل از خودخواهیهاشون بکنند میشه برا مردم ایران ی کاری بکنی ن قانون بزارن مثلا بچه های خارجی تابعیت ایرانی بگیرند مگه زنهای ایرانی چقدربا خارجیها ازدواج میکنند بفکرمردم باشین کودک همسری هم قانون خیلی بدیه متاسفانه شما براجونهای بالای سی سال کارجورکنید ن ازهرترفندی استفادخ کنید که ب جونها محل نزاریدوکاربراشون ایجاد نکنید!!!
این همه بچه به دنیا اومدنو رفتن چیشد که بعد از این بیاد ؟!
به نظر من انسانی که یه روز باید بره و دنیا را ترک کنه اصلا چرا باید بدنیا بیاد که مجبور به رفتن بشه ؟!
این بیان دیگه ای بود از شعر:
کلا چرا عاقل کند کاری؟
البته کاملا با حرفت موافقم. با این اوضاع بچه آوردن که هیچ، ازدواجم توهین به شعور خود آدمه. اون بچه چ گناهی کرده که باید بیاد ادامهی بدبختیو بکشه؟...
حامد
۰۷:۱۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
ناشناس
۲۰:۱۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی اون موقع که کیف میکردین جوان ترین کشور رو در بین کشورها داریم الان هم همین طور کیف کنین که در آینده پیرترین کشور خواهیم شد.
اولا اینکه کسی حق نداره برا شخصی ترین مسائل مردم تعیین و تکلیف بکنه، و به قول بعضی دوستان اگر خوبه لطفا اون ۴یا ۵ درصدی که بیشترین امکانات این مملکت دستشونه جور اون ۹۵ درصد باقی ام بکشند و زاد و ولد بیشتر داشته باشن تا این کسری جبران بشه، چون از هر نظر تامین اند و به جایشون بر نمیخوره .
دوماً توسعه و قدرت و پیشرفت به جمعیت و تعداد نیست که ، به عقل وشعوره ، چون یه انسان با شعور میتونه هزاران و یا میلیون ها نفر رو به سرانجام نیک برسونه(یعنی به کمیت نیست به کیفیت هست)
وقتی وزارت رفاه یارانه کرونا رو به خانواده ی یک نفری هم یک میلیون تومان داده و به خانواده های 4 نفری هم همون یک میلیون تومان رو داده و فرقی نگذاشته و زمان احمدی نژاد یارانه 45000 تومان بود الان بعد از 16 سال همون 45000 تومان مونده لی قیمت همه ز 100برابر شده همون پوشکی بسته ای 7000 تومان بود الان شده 110000 تومان مردم چطوری با این گرونی افزایش جمعیت کنند
اگر میخواهید خانه شادی داشته باشید
بچه بیاورید
اگر کمی راجع به اقتصاد بلد باشید و توکل به خدا کنید
اصلا نگران بچه دار شدن نخواهید بود
حالا که خدا نعمت بچه دار شدن را بهتون داده .چرا از این نعمت سود نمیبرید
اول باید خودتون را برای ازدواج اماده کنید .
ان هم با کلاس همسرداری
و بعد کلاس بچه داری
برای هر کاری باید وقت و سرمایه گذاری کرد
اول باید مشکلات اخلاقی خودتون را که از مشکلات اقتصادی بیشتر روی خانواده و فرزندان تاثیر دارد را درست کنید وبعد
به خدا
توکل کنید و بچه دار شوید
اخلاق پدر و مادر خیلی خیلی مهم تر از مشکلات اقتصادی است و تاثیرات مخرب بر خانواده دارد
یه بنده خدایی اومده بود خونه بابام میگفت من حاضرم تمام ثروت و ماشین و خونه و....خلاصه همرو بدم بابا بزرگم زنده بشه.....وقتی رفت بابام گفت این بنده خدا حتی یک روز بی پولی نکشیده و نداشته...کافیه ساعت ۷۰ میلیونی یا ماشین دو میلیاردیشو ازش بگیری حاضر میشه بابا و ننشم بکشه...........مجرد بی پول بی اخلاق بهتر از متاهل بی پول با اخلاقه...لطفا متعهد باشید و بدانید فرزند باید و باید همه جوره تامین بشه
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
چه؟؟؟؟
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
فتبار ک الله
ناشناس
۱۹:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یکی نوشته با زیاد شدن جمعیت
زمین که بزرگ نمیشود
واقعا که
برو تحقیق کن و بعد مطلبی بنویس
الان بزرگترین مشکل اینور اب افسردگی است .
با نگه داشتن سگ و گربه وووو مشکلات افسردگی که از بین نمیره
همش بخاطر تبلیع کانالهای معاند است .ملت هم بدون تحقیق هر چرندی را قبول میکنند
الان تحقیقات پزشکی نشان میدهند .اگر ازدواج کنی .این درصد از بیماریهای روحی و روانی خلاص میشوی
و اگر بچه دار شوی .این درصد از بیماریها خلاص میشوی
اصلا فکر کرده اید .وقتی پیر شوید
کی میخواهد ازتون نگهداری کند
لااقل بفکر پیری و ناتوانی خودتون باشید و بچه بیاورید
اصلا خونه بدون بچه یا یک بچه .شاد و سرحال نیست
بچه رو فقط باید مسئولین به دنیا بیارن و بزرگ کنندو کشو.ر رو برای خودشون نگه دارن ما بچه به دنیا بیاریم که بشن کارگر اینا و به بچه هامون حکومت کنند. هرگز
این همه داوطلب! تو جربزه نداری گردن خونه و ماشبن ننداز حاجی
ناشناس
۱۸:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
زیاد شدن جمعیت عامل بروز جنگ و بیماری و قحطی خواهد شد چون که انسانها فقط به خودشون فکر میکنند در صورتی که کره زمین حتی 1 سانتیمتر بزرگتر نخواهد شد و انسانها محیط زیست را اشغال و تبدیل به خانه و زباله میکنند ودیگر به سایر حیوانات نیز رحم نخواهند کرد .کره زمین متعلق به موجودات است نه فقط انسان.با افزایش جمعیت در کوتاه مدت قدرتمون بالاتر میره اما در آخرنفس کشیدنمان سخت تر خواهد شد و در آخر خودمان خفه خواهیم شدچون دیگر نه نوری خواهد بود و نه آبی و نه هوایی.
خود خبرنگارها به ملت اعلام کنند چند تا بچه وارن وپیش قدم بشن هر کدام ۴ تا بچه بیارن بعد نوبت مسئولین برسه هر کدام ۸ تا بچه بیارن تازه بعدش تورم وگرانی رو کم کنن لباس ارزون بسه مواد غذایی اررون بشه تاماهم بچه بیاریم
باز هم که شد بحث قدیمی... بدن خودمه به خودم مربوطه
حالا شده بچه خودمه به خودم مربوطه
شما خودم خودم ها مملکت رو به باد میدهید
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هر وقت تونستی زن بگیری آقای شخصی شما تصمیم بگیر امون از مردم سر خوش اینا چی میگن مردم چی حساب میکنن مردم ما چی میفهمن و چی جواب میدن نهضت ادامه دارد با این مردم فریخته ایران خدا عاقبت ایران و به خیر کنه با این مردم شخصی دوست ایران
مجید
۱۷:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دو تا بچه دارم ۱۸ و ۱۴ ساله فقط مصرفی اند ما فقط شدیم نوکر این دو تا فقط می خورند و می ریزند و می پاشند و ولخرجی می کنند و درس هم به سختی کمی میخونند بزرگه که افسرده و امیدی به آینده نداره به ما میگویند تو که نمی تونی همه مخارج ما را بعهده بگیری بیخود بچه دار شدی با خودم میگم اشتباه کردم که بچه دار شدم خلاصه طلبکارهای سرسخت همیشگی من هستند و آینده شون هم در این کشور تباهه حالا یکی بگه اصلا ازدواج کردن اشتباهه تا برسه بچه دار بشی
به نظرم حق با بچه هاتونه نباید اونارو متولد میکردین تا بدبخای بکشن
ناشناس
۲۰:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از پونزده سالگی تنها دور از خانواده زندگی کردم تو صد تا مشکل یه بار به پدر مادرم این حرفا رو نزدم الآنم فقط به خاطر اونا موندم ایران بچه تون رو مسئولیت پذیر بار بیارید. این حرفا دیگه چیه؟
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچوقت این طوری حرف نزنین من خودم 15 سالمه آره خیلی خانوادمو اذیت میکنم و گاهی میگم از این زندگی خسته ام ولی هیچ پدر و مادری بد بچشو نمیخواد خیلیا تو حسرت همین ی بچه هستن قدر بدونین و ناشکری نکنین
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
ولی فکر میکنم مشکل در محیط و نوع تربیت بچه هاتون باشه...
ما هم جوونیم و بچه پدر و مادرمون هستیم ولی از این انتظارات فضایی نداریم ازشون...
ناشناس
۰۴:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مقصر خودتی . تربیتیه که خودت کردی . چرا بعضی بچه ها تو این سن احترام میذارن ولی بچه های شما اینجورن .عزیزم مشکل در طرز تربیت کردن صحیح بچه اته
ناشناس
۰۵:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
از بس که پدر ومادر این زمانه بچه هایشان را لوس بار آوردند والدین باید اجازه بدهند بعضی از خواسته هایشان را خودشان برآورده کنند یعنی وقتی پسری به سن ۱۶ سالگی رسید خودش کار کندو روی پای خود بایستند وسختی زندگی را بچشد
ناشناس
۱۷:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من و همسرم یه دختر ۴.۵ ساله ناز داریم .
یه مدت همسرم بیماری سختی گرفت و در حال حاضر بهبود پیدا کرده ولی بیماری ایشان را از نظر فیزیک بدنی تا حدودی ضعیف کرده . الان بنده دوست دارم یک فرزند دیگه داشته باشیم ولی همسرم مخالفت میکنه و از همون بیماری بسیار بسیار میترسم که دوباره به سراغش بیاد و درگیر بشه . نمی دونم آیا منم باید واقعا قید فرزند دوم را بزنم ازش صرفنظر کنم یا میشه این مشکل و ریشه ای حل کرد ؟
مشکل شما اینه که همسرت برات مهم نیست. شما فقط کسی رو می خوای که خواسته هات رو برآورده کنه. برو یه گوشه بشین به رفتارهای زشتت فکر کن
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو مغغغزت سوخته به فکر همسرت نیستی به فکر خودتی
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
بشین بابا هر ندونه فکر میکنه اولی رو تو بزرک کردی بیچاره همسرت چشمش ترسیده اگه این کی ام بزرگ کنه حتما فسیل میشه همچینم از میگه من دوست دارم آدم فکر میکنه بعد خراب کاری بچه این بچه رو میشوسته میخوای ریشه ای حل کنی دوباره ازدواج کن حله بر وبریم
ناشناس
۱۷:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
لعنت بر کسانیکه طرح کاهش جمعیت را امصا وپیاده کردن
از این جنبه هم نگاه کنیم که "بانوی" امروزی که همواره به فکر دنیای مجازی و دوست مجازی و گرفتن "مهریه" و طلاق و... هست چطور میخواد بچه تربیت کنه؟
شاید تعداد کمی از اینها شرایط داشتن بچه رو داشته باشند
آقای امروزی واقعا تو خودت از شرایط مرد بودن و پدر بودن و شوهر بودن تکمیل هستی که آنقدر از خانم ها ایراد میگیری!!!! شما برو خودت رو اول درست کن بعد دنبال یه زن کامل بگرد.
ناشناس
۲۳:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
چی میگی برا خودت؟؟؟؟؟؟توخوبی
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
دو کلمه از مادر عروس! باز این دانا نما اومد! یه مدت نبودی نگرانت شدیم کحا بودی
دولت کی خرج قدیمی هارو میداد ؟؟؟؟ خودشون اگه ی کاری داشتن و ی لقمه نون حلال میاوردن سر سفرشون من پدربزرگم 12 تا بچه داره خودش کشاورز هس دوس دارم بیای و زنگیشونو ببینی اونقدر با صفا هس بخصوص وقتایی ک دور هم جمع میشیم
دایی هام همهشون شیخ هستن یکی راییس پدافند هوایی مشهد یکی هم استاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هیچکدوم هم از زندگی ناراضی نیستن
فقط بگو خدارو شکر همین
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
از حرفات فهمیدم توام مثل خودمی و اصلا تا حالا به ازدواج حتی فکر هم نکردی با این اوضاع گرونی چه برسه به بچه
ناشناس
۱۶:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
آره بچه به دنیا آوردین که باهاش عییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییین عروسک بچگیاتون بازی کنین بعد یه مدت دیگه حوصله تنون نمیکشه تا مسئولیت بچه ای که به دنیا آوردین رو قبول و ادامه بدین
اینایی که میگن مشکل مالی تنها مشکله باید بدونن که کشورهای پیشرفته مثل ژاپن که از سطح رفاه خوبی برخوردارن هم دارن به سمت پیری و کاهش رشد جمعیت پیش میرن و برعکس کشورهای افریقایی که سطح رفاه خیلی کمی دارن رشد جمعیتشون بیشتره. اصلا چرا جای دور بریم تو همین کشور خودمون شهرنشینا که نسبت به روستایی ها و عشایر سطح رفاه خیلی بیشتری دارن بچه هاشون از مردم روستا و عشایر و شهرهای کوچکتر کمتره. پس لطفا همه چی را به وضع مالی ربط ندین. وضع مالی هم موثره اما سطح فرهنگ و تاثیر رسانه ها خیلی اثر بیشتری دارن
اتفاقا حتی همین ژاپنیها هم ک جمعیتشون روب پیری میره میدونند ک زندگی خرج ومخارج میخوادبعدش مگه همه ژاپنیها سرکارن اونها هم بیکاری توشون هست افریقایها هم بخاطرنبودامکانات ونداشتن سطح سواد بچه زیادمیاررن!!!
ناشناس
۲۲:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی میخوای بگی ما هم در حد ژاپنیم ؟!
ناشناس
۲۳:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوب اون بچه های بدبخت آفریقایی که از به دنیا اومدن هیچ چیزی جز فلاکت نصیبشون نشده چه گلی به سر کشورشون زدن؟
ناشناس
۲۳:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
امثال تو نظر دادید مارو بدبخت کردید لطفا نظر نده
ناشناس
۲۳:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خاموش
ناشناس
۰۵:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
داداش اگه 2واحد تنظیم خانواده پاس کرده باشی میدونی علت جمعیت زیاد آفریقا چیه!!!!!!!
ناشناس
۱۶:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا نتایج دولت امید جناب آقای روحانیه.که اینقدر مردمو فقیر کرد که توانایی مالی بزرگ کردن بچه رو ندارن در نتیجه بچه دار نمیشن
دورهی چپ و راست و اینا دیگه خیلی وقته تموم شده. چپ و راست همه یه مسیرو میرن!
ناشناس
۱۶:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
زندگی اجتماعی با انسان ها یا زندگی اجتماعی با حیوانات . همیشه برخی فکر می کنند که غربی ها همه چیزشون از ما ایرانی ها بهتره و باید از آنها پیروی کرد . آنها با زندگی رباتیک که دولت هایشان برای شخصیت و اجتماع شان درست کرده اند هرچند لذت هایی دارند ٬ اما در واقع تفاوت بین حیوان و انسان را از بین برده اند . ما یک کشور تنها نبایستی خودمان را با کشورهای متحد و مشترک المنافع مقایسه کنیم .
هرکی هرچی بچه میاره ب خودش مربوطه ن ب دولت مربوطه نه ب این واون هرکی مصلحت زندگی خودش روخودش میدونه اگه کم میاره اگه نمیتونه بیاره و... شما ک دلتون برا مر م میسوزه دستشونوبگیرید نه بهشون دستوربدید ک بچه بیارن!!!
ناشناس
۱۸:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیکته بکنندکی گوش بده!!!
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه مشکلات مردم به دولت ربط داره ک درمورد فرزنداوری ربط داشته باشه هروقت یه مشکلی ازمشکلات مردموحل کردن اونوقت نظربدن ک مروم چیکارکنن چیکارنکنن!!!
شما پول بدین به منه 66 ساله که چهارفرزند دارم تابتونم براشون مراسم ازدواج راتهیه کنم ،،،قول شرف میدم خودمم 10تا پچه دیگر درست کنم هرجای ایرانم که باشه زن دوم میگیرم بخدا زن دوم چرا بخاطر اینکه مادر فرزندانم راخیلی دوست دارم ازتولید بچه معاف شده است،،،اخ که براش خوندم این متن راگفت نه من همین حال اگرپول داشته باشی بچه بدنیا میارم باشه این باشد بهترپای قول خودم مثل مرد ایستاده ام بازم خداراگواه میدم درودخدا برخبرنگاران عزیز فکرمن باشین
تواین زمانه هر کسی یکم فکر کنه انسانی دیگر بدبخت نمیکنه الان کرایه خانه یک میلیون خوردهای هست به غیر از بقیه خرید وهزینه های زندگی شما فکر کن بیست سال بعد چی میشه هرچه بیشتر نوزاد به دنیا بیاد احتمالا ازپدر و مادر بی سواد دیدم که میگم ودر آینده زندانها آباد میشه خواهیم دید
الان ما که دوتا بچه داریم و میخوایم بیشتر بشن بی سوادیم ؟؟؟ اتفاقا بی سواد تویی که نمیفهمی هرچی جمعیت کشور رو به پیری میره قدرت دفاعی، تولیدی، اقتصاد و همه چیز کشور رو به فنا میره یکم مطالعه و تفکر کن
ناشناس
۰۵:۴۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سوادی که برای شما چنین گمراهی بیاره همون بهتر که نباشه
بنده خدا فرزند آوری دستور مستقیم خداوند در قراندهست اون وقت چرت وپرت میگه ادم بی سواد بچه میاره!!!
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
جمهوری اسلامی رفاه و آسایش واسه ملت بیاره اینقد دزدی نکنه هر ثانیه اجناس و گرون نکنه دهن ملت و صاف نکنه من خودم ده تا بچه میارم وقتی تضمینی واسه آیندش نیست بچه میخوام چیکار
توکل بخدا نداری فکر میکنی شما روزی دهنده ای در صورتی که روزی خودتم رو خدا داده ومیده
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز توکل لازمه اما نون واب نمیشه چرا قبول نمیکنین وضعیت خوب نیست برای ازدواج
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
برادر عزیز مملکت با ماشین حساب اداره میشه نه با تسبیه جمعیت کشور دو برابر شد فساد فحشا اختلاس بیکاری اعتیاد هزار برابر شده شما فکری برای جوان های نقدی که رو دستت مانده داشته باش نسل بعدی پیش کش
تعجب من از اونهایی که اومدن زیر این پست گذاشتن قناعت کنین ! چی رو قناعت کنیم؟ اصلا چیزی هست که قناعت کنیم؟ وقتی حقوق یک کارگر یک و هشتصده و بچه هاش همه بی کار هستن و مستاجره و تازه شاید تو خونه بیمار هم داشته باشه و نکته جالب این که خط فقر نه تومنه اصلا چیزی می مونه که قناعت کنیم؟ خط فقر یعنی اگه نه تومن پول داشته باشی تا آخر ماه از گرسنگی نمی میری نه اینکه می تونی با قناعت پس انداز هم بکنی تازه که بیشتر خانواده ها زیر نه تومن درآمد ماهیانشون هست
منظور از قناعت، ساکت شدن و مطالبه نکردن و دست رو دست گذاشتن نیست...
اون کسایی هم که میگن قناعت کنید، اصلا منظورشون این نیست،
ناشناس
۱۴:۵۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عدالت اجتماعی و برابری رو وضع کنند.
رانت خواری رو متوقف کنند.
حقوق شهروندی و اجتماعی رو ارتقاء بدهند.
رونق اقتصادی و سهولت در کسب درآمد ایجاد کنند.
امنیت اقتصادی و قدرت خرید و سطح معیشت را بالا ببرند.
آنوقت میشود یک مملکت با سیاستهای اسلامی که نمونه اش در کشورهای اسکاندیناوی پیدا میشه و کاملا هم موفق هستند.
در این کشورها به مادر کمک هزینه فرزند داری میدهند و بچه هم تا هفت سالگی مقرری داره.
چرا سفسته می کنید مردم بچه دار نمی شن چون پول ندارن چون اصلا ازدواجی صورت نمی گیره. چه ربطی داره به خشونت علیه زنان. الکی جو می دین. خشونت علیه زنان جاییه که مرد خونه نمی تونه از مخارج زندگیش بربیاد. حقوق یک و هشتصد و خط فقر نه میلیون تومنه. کارفرمائیه که برای مرخصی زایمان زنان کارمند یا گارگرش رو بیرون می کنه. نمی گم همه خانم ها چون احتمالا همه آقایون هم دوست ندارن بچه داشته باشن ولی اکثر خانم ها و آقایان دوست دارن که بچه داشته باشن ولی شرایطش رو ندارن. وقتی آمار ازدواج اینقدر پایینه کی قراره بچه دار بشه؟
بجای نگرانی توکل بخدا داشته باش الان نگرانی چی رو حل کرده؟ ولی این نگرانی خودتون رو مریض و افسرده ورده!! توکل بخدا داشته باشید اخه ما فکر میکنیم خودمون داریم کارها رو حل وفصل میکنیم در صورتی که خدا روزی رسانه
مهدی
۱۴:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
دراین شرایط وانفسای سیاسی اقتصادی فرهنگی و اینده مبهم و تاریک.ازدواج حماقت و فرزنداوری جنایته
همین آقازاده های (دزدزاده ها) کاخ نشین با دختر بچه ها ازدواج کنند و به عیاشی شان برسند کافی است.
ملت ایران توانایی ازدواج ندارند.!!!!!!!!!!!
چرا که آواره و خانه به دوش و گرسنه و بیکار و در به در هستند.
ایکاش یک گزارش تهیه می شد در مورد اینکه چقدر خانواده ها عملا نه حرفی به تربیت همین تعداد بچه ای که دارند اهمیت می دهند و ارزش های اخلاقی، انسانی و مهارت های ارتباطی را به آنها آموزش می دهند...
یعنی که چی مسخره ها؟!!!!!!! خیلی وضعیت مملکت گل و بلبل کردین انتظار بچه هم دارین ؟ ریدین خودتون خبر ندارین
سی سالم شد هنوز نه کاری دارم نه زنی
ازتون نمیگذرم اون دنیا
من خالم دارایی خریدن یک شهرو داره اما بچه دار نمیشه همش آرزو میکنه که ای کاش من هیچی نداشتم فقط یه بچه داشتم اونایی که دارید خدارو شکر کنید و جنبه های مثبت زندگی تون رو هم ببینید نه فقط جنبه های منفی رو خدا براتون بچه هاتون رو نگه داره اونایی که بچه دار نمیشید توکلتون بخدا !!!
کیه که بچه دوست نداشته باشه هر کی میگه دروغ میگه ولی وقتی بسترش آماده نباشه چطور میشه بفکر بود خلاصه مطلب این که دولت و مسولان مردم را با کوله باری از مشقات تنها رها کردن و انتظارات بیجای از مردم دارن
ولمون کن بابا دلتون خوشه
این چه گزارشیه
جوونیمون به فنا رفت،بیکاریم و نمیتونیم هزینه زندگی خودمونو بدیم حالا یادتون افتاده ازدواج و فرزند آوری کم شده!
سالی یه بار یادشون میفته
چون خدا خودش گفته بعداز هرسختی اسونیه
پس دلت رو بسپار بهش
مگه تا حالا روزی خودتون را، خودتون دادید، هر چی دارید و داریم از خداست، حتی وجودمون، الان داریم، همه را افسرده میکنیم ونسل ایرانی و مسلمان و انسان را نابود میکنیم...
متاسفم برای کسایی که میگن : بچه نیارید، وضعیت اقتصادی خوب نیست، ازدواج هم غلطه...
به خدا هر بلایی سرمون بیاد حقمونه؛ کرونا که هیچی اگه هزارتا بدتر از این هم سرمون اومد، «آخ» نباید بگیم.
.
.
.
خدایا خودت هدایتمون کن..
#بچه_امید_ زندگی
#افزایش_نسل
چرا دخترای لوس مسخره امروزی بچه دار شدن رو ننگ میدونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با این تورم افسار گسیخته
فشار شدید اقتصادی
مردم نون واسه خوردن ندارن شما میفرمایید بچه بیار؟!
من ۲سال هست ازدواج کردم
و بچه ندارم نمیخواهم هم اقدام کنم
متاسفم برات..
دیگه نه نماز بخون و نه ادعای مسلمونی بکن چه برسه به شیعه بودن..
در ضمن لطفا اسم «انسان» را هم از رو خودت بردار، چون داری نسل انسان ها را نابود میکنی..
راستی...
نبینم به خودت بگی «ایرانی» وگرنه، میام براااات
قبل از اینکه متولد بشه خدا روزی بچه که شیر مادر هست رو زودتر آماده کرده
بقیه راه هم همینه
دولت و مسئولین فرهنگی وظیفشون اینه که بیان شرایط این امر رو مهیا کنن و این طرز فکر رو گسترش بدن..... اینکه بیاید ناسزا بگید یا بگید که روزی رو خدا میرسونه دردس رو از جوونا و پدرهای جامعه حل نمیکنه
البته خدا میرسونه چون اون کسی که واقعا قصده بچه دار شدن داشته باشه حتما میاد برای هزینه هاش هم فکر میکنه، مسئولبت پذیریش رو بالا میبره و تلاش بیشتری میکنه (این یعنی همون خدا میرسونه)
ولی اول باید یه برنامه درست حسابی بجینن مسئولین عزیز، بعد انتظار داشته باشن که مردم هم باهاشون کم کم همراه بشن
نمیشه ک همه چیز آنقدر گرون بعد بگیم بچه بیارین تو بدبختی دست و پا بزنین
خوب یه تسهیلاتی قائل بشین
اگر فرزندی بجایش بماند و کارهای خیرخواهانه انجام دهد .ثواب اش به پدر و مادرش که فوت کردند .هم میرسد
چرا میخواهید با دست خود این نعمت را از دست بدهید
هر که میگوید .بچه نیاورید
توکل ندارند .شما حداکثر رخمت خودتت را بکش و بعد
بقیه کار را به خدا بسپارید
فقط اخلاق تون برای زندگی زن و شوهری آماده کنید .بقیه اش با توکل به خدا
اگر همه مشکلات را اسان بگیرد .اسان حل و فصل میشه
با اسم خدا زندگی تون را شروع کنید و صاحب چند تا بچه خوب شوید
اینشالله موفق میشوید
تو کشور های اروپایی که اکثرا رشد کم یا کلا منفی دارن ، مرخصی زایمان زنان ۲۴ ماه که این مرخصی رو به شوهرانشون هم میدن، چون اعتقاد دارن خانوم باردار به ارامش بیشتری نیاز داره اما تو ایران اگه خانوم رو به خاطر بارداری اخراج نکنن خیلیه ...
بماند که چه قدر پول و مسکن و .... اینا میدم ..
بس نبود؟!
مشکل ازدواج نکردن جووناست.
اول به مشکلِ ازدواج جوونا رسیدگی کنید بعد انتظار فرزندآوری داشته باشین. که البته اونم قطعا باید بسترش رو فراهم کنید.
با این همه تورم و بیکاری و مشکلات جوونا به سختی ازدواج میکنن چه برسه به اینکه بخوان بچه دار هم بشن.
مسئولین خودشونو زدن به اون راه، مشکلاتو رو سر مردم ریختن ازشون انتظار فرزندآوری هم دارن!!!!
دوم آموزش رایگان و با کیفیت و سوم درمان رایگان و فراگیر.
فعلا این سه تا اصل قانون اساسی رو اجرا کنند تا بعد بریم سراغ بقیه مسائل
اما حقیقتا این رو در نظر بگیرین برخی از کشور ها برای هر بچه چه امتیاز ها و کمک های مالی رو انجام میدن
اینجا یک بار گمونم دوره اقای احمدی نژاد قرار بود یه حساب یه میلیونی باز بشه که اونم در بلواهای سیاسی گم شد
بدون کمک دولت واقعا کار نشدنی هست در این شرایط که چنان گرانی و بیکاری در جامعه وجود داره که جوان اصلا نمی تونه ازدواج کنه حالا بچه که هیچ
چرا میخواهی این نظریه ات را به مردم عالب کنی
نکند نفوذی تشریف داری
چونکه بر علیه منافع کشور و ملت است
اگر بفهمی ...که فکر نکنم
اون نسل رو هم بدبخت کنیم؟
مگه ما کم بهمون فشار روانی اومد؟
تا وقتی مسئولای پیر حاضر نیستن از کرسی بیان پایین وضعیت باید همینطور باشه.
به نظر من انسانی که یه روز باید بره و دنیا را ترک کنه اصلا چرا باید بدنیا بیاد که مجبور به رفتن بشه ؟!
کلا چرا عاقل کند کاری؟
البته کاملا با حرفت موافقم. با این اوضاع بچه آوردن که هیچ، ازدواجم توهین به شعور خود آدمه. اون بچه چ گناهی کرده که باید بیاد ادامهی بدبختیو بکشه؟...
دوماً توسعه و قدرت و پیشرفت به جمعیت و تعداد نیست که ، به عقل وشعوره ، چون یه انسان با شعور میتونه هزاران و یا میلیون ها نفر رو به سرانجام نیک برسونه(یعنی به کمیت نیست به کیفیت هست)
بچه بیاورید
اگر کمی راجع به اقتصاد بلد باشید و توکل به خدا کنید
اصلا نگران بچه دار شدن نخواهید بود
حالا که خدا نعمت بچه دار شدن را بهتون داده .چرا از این نعمت سود نمیبرید
اول باید خودتون را برای ازدواج اماده کنید .
ان هم با کلاس همسرداری
و بعد کلاس بچه داری
برای هر کاری باید وقت و سرمایه گذاری کرد
اول باید مشکلات اخلاقی خودتون را که از مشکلات اقتصادی بیشتر روی خانواده و فرزندان تاثیر دارد را درست کنید وبعد
به خدا
توکل کنید و بچه دار شوید
اخلاق پدر و مادر خیلی خیلی مهم تر از مشکلات اقتصادی است و تاثیرات مخرب بر خانواده دارد
زمین که بزرگ نمیشود
واقعا که
برو تحقیق کن و بعد مطلبی بنویس
با نگه داشتن سگ و گربه وووو مشکلات افسردگی که از بین نمیره
همش بخاطر تبلیع کانالهای معاند است .ملت هم بدون تحقیق هر چرندی را قبول میکنند
الان تحقیقات پزشکی نشان میدهند .اگر ازدواج کنی .این درصد از بیماریهای روحی و روانی خلاص میشوی
و اگر بچه دار شوی .این درصد از بیماریها خلاص میشوی
اصلا فکر کرده اید .وقتی پیر شوید
کی میخواهد ازتون نگهداری کند
لااقل بفکر پیری و ناتوانی خودتون باشید و بچه بیاورید
اصلا خونه بدون بچه یا یک بچه .شاد و سرحال نیست
حالا شده بچه خودمه به خودم مربوطه
شما خودم خودم ها مملکت رو به باد میدهید
ما هم جوونیم و بچه پدر و مادرمون هستیم ولی از این انتظارات فضایی نداریم ازشون...
یه مدت همسرم بیماری سختی گرفت و در حال حاضر بهبود پیدا کرده ولی بیماری ایشان را از نظر فیزیک بدنی تا حدودی ضعیف کرده . الان بنده دوست دارم یک فرزند دیگه داشته باشیم ولی همسرم مخالفت میکنه و از همون بیماری بسیار بسیار میترسم که دوباره به سراغش بیاد و درگیر بشه . نمی دونم آیا منم باید واقعا قید فرزند دوم را بزنم ازش صرفنظر کنم یا میشه این مشکل و ریشه ای حل کرد ؟
شاید تعداد کمی از اینها شرایط داشتن بچه رو داشته باشند
مراقـــــــــــب باشیـــــــــــم
دایی هام همهشون شیخ هستن یکی راییس پدافند هوایی مشهد یکی هم استاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هیچکدوم هم از زندگی ناراضی نیستن
فقط بگو خدارو شکر همین
همون بچه به صرفه تره
بنده خدا فرزند آوری دستور مستقیم خداوند در قراندهست اون وقت چرت وپرت میگه ادم بی سواد بچه میاره!!!
اون کسایی هم که میگن قناعت کنید، اصلا منظورشون این نیست،
رانت خواری رو متوقف کنند.
حقوق شهروندی و اجتماعی رو ارتقاء بدهند.
رونق اقتصادی و سهولت در کسب درآمد ایجاد کنند.
امنیت اقتصادی و قدرت خرید و سطح معیشت را بالا ببرند.
آنوقت میشود یک مملکت با سیاستهای اسلامی که نمونه اش در کشورهای اسکاندیناوی پیدا میشه و کاملا هم موفق هستند.
در این کشورها به مادر کمک هزینه فرزند داری میدهند و بچه هم تا هفت سالگی مقرری داره.
ملت ایران توانایی ازدواج ندارند.!!!!!!!!!!!
چرا که آواره و خانه به دوش و گرسنه و بیکار و در به در هستند.
ولی وقتی میگی به بچت بیا لبخند میزنه یه دنیا ارزش داره
سی سالم شد هنوز نه کاری دارم نه زنی
ازتون نمیگذرم اون دنیا
برای منم دعا کنید خدا دامن همه بی اولادا رو سبز کنه
این چه گزارشیه
جوونیمون به فنا رفت،بیکاریم و نمیتونیم هزینه زندگی خودمونو بدیم حالا یادتون افتاده ازدواج و فرزند آوری کم شده!
سالی یه بار یادشون میفته