حقوق کارگر وکارمندو یکسان شده؟باشه شما درست میگین حقوق کارگری که هشت ساعت سرپا وای میسته تا چرخ اقتصاد مملکت بچرخه باخوشنشینی که پشت میز میشینه باصدتا مزایای رفاهی دیگه نباید یکسان باشه اقای محترم باید خیلی بیشتر باشه نسبت به کارمند ولی افسوس که تو مملکت من بالعکسه
معلما نصف سال رو تعطیلن از دولت حقوق میگیرن ما کارگرا سه برابرم کار میکنیم اینم وضع زندگیمونه به قرآن مجید تو اون دنیا پول نفتی رو که میفروشن و میدن به اینا ازش نمیگذرم
اسحق
۰۱:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی اختلاف حقوق ما همون ۳۰۰ تومن بود،چرا با دوروغ روزو شب میکنید؟ پس اون پاداش باز نشستگی و وام مسکن و وام خرید خودرو و شارژ غذا و حق دوری راه و حق رتبه و حق آفتابه و .... هزارتا عنوان دیگه که حقوق کارمندارو به ۸ تا ۱۰ میلیون میرسونه تو چورتکه شما حساب نمی شه؟ آقای نمی دونم کی ما عصبانی هستیم از بی عدالتی ها!!!!!!!
خدا ازتون نگذره اینطور که ما کارگران روپیش زن وبچمون شرمنده کردید .۳۳درصد ؟؟،یا سیصدتومن .سه ساله بافوق لیسانس نیروی پیمانکاری بانک نه عیدی دارم نه سنوات نه بهره وری نه مزایا نه وام نه مرخصی نه بهره وری نه پاداش ن ن ن ن ن ...چراهمش دروغ میگید این هم شدقانون ؟؟؟؟انشاالله به سرنوشت مادچار بشید نجومی بگیران
حالا درست ما کارگرا سواد نداریم ولی اینقدرا ساده نیستیم که با صحبت های جناب به اصطلاح معاون منقلب بشیم
دیگه اینقد دروغ گفتن که نداره
از کارگر بدبخت تر کسی پیدا نمیشه که تو این وضعیت بزنن تو سرش
بسه
من کارگر آقای مهندس چرا باید جواب تورم انتظاری را بدهم شما که با سوادین چرا اصلا تورم
پس قبول دارید باز ضعیف کشی خجالت هم خوب چیزیه این تورم انتظاری را جای دیگر صرف کن توی سفره کارگر دست نکن آه این قشر دامن گیرت میشود
بسم الله الرحمن الرحیم و....
سلام بر اهلبیت(ع)و...
خداوندا انشاالله ما را به خود وا گزار نکن انشاالله
یا محمد(ص)و یا علی(ع)..خداوندا خودت هدایتمان کن انشاالله..
تشکر..تشکر..تشکر..
جناب آقای میرزایی اطفا تفسیر نکنید اجازه بدهید در اولین ماه گرداخت مشخص می شود چند درصد اضافه شده شما الان برای اعتراضاتی که شده اینگونه تفسیر میکنید. اشکال نداره حق کارگران را ضایعه کنند بالاخره در محضر الهی برای این تضیع حقوق کارگران بایستی پاسخگو باشند.
بنده ویزیتور یک برند بس بار معروف مواد غدایی هستم،آنروز مدیر مالی شرکت میگفت که گروه کارگری هنوز موافقت و امضا نکرده است بنابراین مانند سال 98 حقوق و مزایا را پرداخت میکنیم
فعلا قدرت در دست کارفرمایان میباشد
بله کارمندان دولت میرن اداره استراحت میکنن حق ماموریت و هزار جور مزایا و پاداش پایان سال کارانه پاداش پایان خدمت و ... و تنها فرقشون با شخص من اینه که من با فوق لیسانس کارگر کارخونه هستم چون فقط پارتی نداشتم
با سلام این که میگن کارمندان دولت و کارگران ۲۸۰۰۰۰۰میگیرند اشتباه این علت که تنها پایه حقوق کارمندان ۲۸۰۰۰۰۰ هست این فرق میکنه ولی کارگران با جمع تمامی پارامترها این مبلغ را در یافت میکنند انشالله با هم فکری تمامی اضلاع شورای عالی کار یک راه حل مفید وپایدار برای این گونه مشکلات پیدا شود باتشکر
اگر شما می گویید به خاطر آثار تورمی اعلام نکردیم که ۳۳ درصد است و گفتیم که ۲۱ درصد است که در جامعه نفهمند و نگویند که ۳۳ درصد اضافه شده و قیمت ها را بالا نبرند.خوب اگر هدفتان نگفتن و مخفی نگه داشتن این موضوع بود، الان که دارید می گویید و این موضوع فاش شد.شما فقط برای دو سه روز می خواستید این موضوع را بیان نکنید که اثر تورمی نداشته باشد.پس معلوم است که این حرف یک دروغ است،و شما به خاطر اینکه پایه ی حقوق کارگران را بالا نبرید این کار را کردید.چون اکثر شرکت ها وکارفرماها همان پایه ی حقوق را می دهند و مزایای دیگر را نمی دهند ، و شما هم که طرفدار کارفرما ها هستید.بدانید که دل ها دست خداست.
بنده دانشجوی دکتری و ۶ سال سابقه کار در بخش دولتی به صورت شرکتی هستم.طرف با مدرک لیسانس دانشگاه آزاد که اونم خریده داره ۳ برابر من حقوق میگیره چون رسمیه.تبعیض تا چه حد
الان هیچ کارمندی کمتر از ۵ میلیون دریافت نمیکند.
کارمند رسمی همکار بنده با مدرک دیپلم ۶.۵ میلیون دریافتی داره
بنده نیروی شرکتی با مدرک کارشناسی ارشد و مسلط به کامپیوتر و زبان انگلیسی ۳.۵ میلیون.اینم با اضافه کاری که رئیسم داره لطف میکنه بهم میده.
کارفرمایان اصلا هیچکدوم از این مزایایی که نام بردین رو به کارگر نمیدن، فقط همون 21 درصد اعمال میشه، اونم اکثرشون اضاف نمیکنن اگر هم اعتراض کنی اخراج میشی
یعنی کارمندا باید دو دستی بزنن توو سرشون. طرف ۲۰ سال یا بیشتر درس خونده بعد حقوقش باید مساوی یه دیپلم یا پایینتر باشه. من نمیگم حقوق کارگرهای محترم کم باشه ولی سطح و شان افراد تحصیل کرده هم باید حفظ شه. بقول یکی از همکارام که فوق لیسانس هوافضا از دانشگاه علم و صنعت داره میگه ماشین نظافتچی پرایده ماشین من هم پرایده! این که عدالت نیست!
شما فکر میکنی هرکسی بیمه تامین اجتماعیه زیر دیپلمه؟؟
حقوق ربطی به تحصیلات نداره به میزان ساعت کاری ک فرد انجام میده داره من کارشناسی میکروبیولوژی دارم توی آزمایشگاه کار میکنم و بیمه تامین اجتماعی ام و حقوقمم کارگری هستش کاش کمی ادب داشتی و بین کارمند و کارگر فرقی نمیزاشتی
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اتفاقن تو با این طرز تفکرت ک مال دوران قبل اسلامه همون پرایدم نباید داشته باشی حیفه
ارش
۰۷:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اقایی که دوستت لیسانس هوافضا علم و صنعت داره این همه مهندس مکانیک و برق و ... تو شرکت ها در حال کار هستند و چشمشون به همین افزایش حقوق هست همه که مثل شما اقبال و اشنا برای استخدام رسمی ندارند
ناشناس
۰۷:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
نکشیمووووون کارمندددددد این کارگران هستند ک چرخ صنعت و توی این کشور میچرخونن و باید بیشتر از تو حقوق و دستمزد بگیرن ولی چه کنیم ک بی عدالتیه خیلی کارگرای عزیز مدرک دکترا دارند و اونی ام ک نداره مطمئنن بیشتر از تو کار میکنه همه ی انسانها برابرند و باید به اندازه ی کاری ک انجام میدن حقوق بگیرن و از امکانات استفاده کنن
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
برای بر طرف شدن مشکل کارگران فقط یک راه وجود دارد یک ماه هیچ کارگری سر کار نره اعتصاب کنه تا به حقش برسه...
مجتبی
۰۷:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کارمند باهوش همه کارگرها بیسواد نیستن!!! کارگرهایی با مدرک دکتری و ارشد و لیسانس فراوانه!! فکر نکن کارمند بیشتر جیم بزن
حامد
۰۷:۲۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کارمند بشینه روی صندلی بگه بخنده کارگرم پدرش درآد،عجب طرز فکر ،کارگر فنی داریم از ارشد بالاترو میزاره جیب پشتی
pishtaz_abadi_051
۰۷:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
شما 1. به مدرک نیس،چیزی که زیاده مدرکه 2.همه کارگر ها هم بی سواد و دیپلمه به قول شما نیستند فقط شما و امثالهم بند پ داشتین رفتین سرکار 3.بعدشم شما با حرکت قلمت و دوتا امضا زدن این حقوق رو میگیری اما کارگر با زور بازو 4. شما مزایایی دارین که یه کارگر نداره مثلا فیش حقوقی معتبر که خیلی استفاده ها داره مثل وام و ... 5. از همه مهمتر امنیت شغلی کارمند بسیار بسیار بیشتر از یه کارگره
لطفا یک جانبه به پیش قاضی نروید...
حمید
۰۷:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
جناب آقای کارمند و تحصیل کرده، آخه تو مملکت ما که فقط شرط استخدام درادارات دولتی شدن و کارمند دولت شدن ، تحصیلات نیست که، یک چیز مهم تر از اون هم هست که اونم پارتیه.برو تو همون اداره ی خودتون نگاه کن، ببین چند نفر با پارتی اومدن سر کار.اونوقت یک عده تحصیل کرده ی دیگه مجبور شدند، بروند کارگری.تو خیال می کنی هر کس رفته کارگری بی سواده .اصلا یکی تز دلایل اینکه در هر سال دولت باید میلیون ها بشکه نفت بفروشه و بعد بیاد این پول را که بودجه ی کشور است، بده برای حقوق کارمند، همین استخدام های با پارتی بازی است.چرا که جایی که یک اداره نیرو نیاز نداره با پارتی بازی استخدام کردند و آمار حقوق بگیر ها رو بردند بالا.اونوقت حرف از عدالت می زنی.
رضا
۰۷:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام
دوست عزیز سطح و شأن افراد را با مدرک تحصیلی در نظر نمیگیرند بلکه با ادب و شعور افراد سنجیده میشه من خودم یه کارگرم با مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع مشغول به کار در یه شرکت تولیدی بزرگ . ولی با قسمت دوم حرفت کاملا موافقم که عدالت وجود نداره که اگه داشت حقوق کارگران زحمتکش باید مثل شما کارمندان افزایش پیدا میکرد.
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
متاسفم که متوجه نمیشی کارگر یعنی نیروی کار
تمام افرادی که زیر نظر تامین اجتماعی و قانون کار هستند به عنوان کارگر شناخته میشوند که دارای مدارک تحصیلی مختلف از بیسواد تا دکتری هستند و در مشاغل مختلف از کارگری تا کارمندی مشغول به خدمت هستند.
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
حتما از بند پ استفاده کردی که کارمند شدی ما ده تا کارگر توی یه شرکتیم که فقط دو نفر دیپلم دارند بقیه همه مدرک دانشگاهی دارند و قطعا کار مفید یک هفتشون بیشتر از بعضی آدمهای مغرور و حسوده.
علی
۰۷:۵۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم منظور از کارگر یعنی کسانی که تحت پوشش اداره کار و تامین اجتماعی هستند از بیسواد گرفته تا مدارک دکترا و ... شامل این اسم میشوند بنده خودم کارشناسی ارشد مهندسی دارم و.....پس لطفا اول اطلاعات عمومی ات را بالا ببر بعد نظر بده
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
حتما تو پارتی داشتی کارمند شدی و گرنه اونایی که در صنعت کار میکنند مدرک دانشگاهی دارند چون بدون مهندسهای کارگر کار صنعت راه نمیفته.
احسان
۰۹:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
داداش منظور از کارگر قراردادهای کارگری هست اونم تو بخش خصوصی متظور از کارمند هم کارمندان دولت ببین منم با فوق مکانیک تو بخش خصوصی کارگر حساب میشم ابدارچی بانک هم کارمند
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
داداش خیلی از این کارگر ها تحصیلات دانشگاهی دارن ! اصلا آگهی های استخدام نگاه کن بیشتر جاها کمتر فوق دیپلم اصلا قبول نمکنند!!!!!!! التماس تفکر
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
آقای محترم تو قرارداد ماها که در بخش خصوصی هستیم کلمه کارگر آورده شده نکنه فکر کردی ماها یه تعداد بی سوادیم ...نه برو اطلاعاتت را تصحیح کن من فوق لیسانس هستم و تو یه کارخونه کار می کنم و قرارداد من به عنوان کارگر ثبت شده....نکنه فکر کردی هر کی کارمند دولت نیست بی سواده و ..؟؟؟ برات متاسفم
Fmirza
۱۶:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
من با لیسانس حسابداری و معدل ۱۸ دارم حقوق اداره کار میگیرم پس بیسوادم
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
خودت که دکترا داری را با نگهبان ۱۲۰ ساله پارکینگ آقا غلام مقایسه نکن.
اکثر کارگران محترم مدرک لیسانس یا بالاتر و البته تخصص دارند
اکثر کارمندان بعداز اینکه با پارتی بازی استخدام شدند رفتند دنبال مدرک دانشگاهی
همسایه ما تا دوم دبستان درس خونده با پارتی و رشوه کارمند شهرداری شده و ماهیانه ۸ تومن میگیره
من با ارشد دانشگاه تهران دنبال کار میگردم
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
فقط فقط با فرمولهای خودتان سر قشر کارگر را کلاه بگذارید فقط میخواهید جوری بچربانید که سر ته کار زده بشه و تو فرمولتان هم که بنگاههایی هم که اضافه شیفت یااضافه کاری یک جورایی اجباری هسته مثل نگهبانی حقوق نرود بالا والله خدایی هم بالای سر هست خودتان را توجیح نکنید حق ۱۲ میلیون کارگر که با زن بچه شان حدود ۴۰ میلیون میشود بخدا حلالیت سخت میشود شمایی که تصمیم میگیرید همینجور نظر ندهید من یکی از چهل
میلیون نفر بخدا نمیگذرم از حقم واگذار میکنم به قیامت انشااله
خیبلی ازدیپلمها وزیردیپلمها کارایشون بیشترازلیسانس ودکترهای پولی وسهمیه ای وسفارشی وبرای یک مدرک نهایتا بالاترینش یک میلیون بیشترمگراون نگهبان وخانواده اش آدم نیستند میگی اون پرایدداره وتوهم مطمین باش نبوداون بیشتردرکارمحسوس ولی تووامثال توکار10نفرتون یک آدم کاری وباهوش انجامش میده وشما کارنیم ساعت روتایک ماه لفتش میدین بعدزن وبچه اون آدم نیستن تووزن وبچه امثال تواحمق که هیچ چیزی نیستین آدمی اگرعدالت باشه ماشغل بی اسم ورسم وامثال خدمات بایدازمدیران ارشد بیشترباشه ولی عدالت افتاده دست همون مدیران امثال تواول خودشون دوم خانواده سوم رفیق وخوداگه مانده بقیه این شده وضعیت ملت
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
حداکثرش چی؟
مردین حداکثرش را تعیین و اجرا کنین
مفت خور هست اندازه چند تا حداقل افزایش خورده
سلام.کسی که جوانه و کار میکنه کجای دنیا حقوقش باکسی که بازنشسته شده یکیه؟؟؟؟وقتی پایه حقوق زیاد بشه بصورت طبیعی سنوات عیدی اصافه کار و بقیه چیزا هم بالا میره شما اومدی اضافه شدن سنواتو... رو جز درصد افزایش حقوق حساب میکنی؟؟؟؟
بعنوان کارشناس عرض می کنم و هشدار میدهم !
متاسفانه با روندی که در تعیین میزان دستمزد برای کارگران داریم ادامه میدهیم ماشاهد پدیده جدید در اقتصاد کشور و مشاغل کارگری خواهیم بود که میتونیم به اسم بیکاری سیاه و یا انزجار شغل نامگذاری کنیم !!!
در بیکاری سیاه شغل وجود دارد اما متقاضی کار نیست و افراد به دلیل بی ارزش شدن حقوق و دستمزد نسبت به هزینه های جاری انگیزه ای برای کار کردن ندارند !! ما قطعا"دراینده نزدیک به این بحران عظیم و مرحله نابودی مشاغل کارگری خواهیم رسید !!! و شاهد تعطیلی کارخانه ها و مراکز اشتغال به دلیل عدم وجود کارگر خواهیم بود !
مقصر اصلی قانون گزاران درمجلس ؛ دولت و حداکثر بگیران هستند .و قتی حداکثر حقوق هفت برابر اعلام میشود وماشاهد حقوق های ده الی بیست برابر حداقل حقوف می باشیم کارگر با این حقوق انگیزه کار ندارد .امروزه تعدادی از کارگران فارغ التحصیل دانشگا ههای معتبر با مدارک کارشناسی وحتی کارشناس ارشد هستند وفتی همکلاسی ویا حتی پایبن تر از مدرک خودش با پارتی یا سهمیه در بک اداره باسمت خوب با حقوق ده برابر خودش را میببند انهم با ساعت کاری کمتر .چه انگیره برای کار خواهد داشت .نمابندگان مجلس اینده بهتر است ریشه این مشکل که تفاوت در پرداخت ها هست را بررسی کنند .
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوقهای وابسته به دستگاههای اجرایی به میزان ۱۸ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۵۰ ریال و حداکثر حقوق آنان هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین میشود.
این راسته اخبارش؟
گفتن بازنشستگان با سنوات کامل حداقل حقوق ۲م و ۸۰۰ و این متن بالا نشون میده اونا که سنوات کامل نیستن و حداقل هستن ، حداقل حقوق میشه ۱م و ۸۰۰
آقا کارمند خیلی از کارگران تحصیلاتشان هز شما کارمندان بالاتره
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
الان هم با طرز تفکر بیسوادی! آقا یا خانم کارمند با سواد ، کارگر به معنی بیسوادی نیست بلکه به معنی مشمولین قانون کاره ، همین الان بسیاری از مهندسین تحصیل کرده دانشگاهی معتبر شاغل در کارخانه های کشور چون مشمول قانون کارند و استخدام دولت نیستند، کار گر محسوب می شوند.
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعن بدا به حالت ک بفکر خودتی فقط و فکر نمیکنی همه یکسانند توی این دنیا و کارگری ک زحمتکش تره حقوقش از تو کارمند خیلی خیلی باید بالاتر باشه
pishtaz_abadi_051
۰۷:۳۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
پول یافت میگرین دو تا امضا میزنین هر کسی میتونه با معدل پایین و پول مدرک بگیره...کارگر جون میکنه از بازو و عرقش پول در میاره کارمند از جوهر خودکار که اونم تازه مال خودش نیست...حماقت...کاری کردن که شما مفت خورها فک کردین کارگرا فقط بی سوادن و نمیبینین طرف با مدرک لیسانس و فوق لیسانس کارگره و خودتون رو بالاتر از کارگر میدونین اگه کارگر ها نبودند شما و امثالهم از گرسنگی میمردید آقایان...
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم هستن کارمندهایی که فقط اوقات سرگرمی و بیکاریشون تو ادارته و کار مفیدشون در ماه دو ساعت نیست ولی اقتصاد مملکت را همین کارگرا می چرخونند، نقطه.
رضا
۰۷:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
من تو شرکتی که کار می کنم تقریبا همه کارگرا مدرک تحصیلی لیسانس دارن ولی در این که تو یه آدم مریض هستی شکی ندارم.
هادی
۰۷:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
خیلی دیر نشده
از فردا برو کارگری کن
شما که از مشکلات کارگران خبر ندارید لطفا اظهار نظر نکنید
این همه الکی دارن اعتراض میکنن؟
محسن
۰۷:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اقای کارمند، ماهم درس خوندیم
من فوق لیسانس فیزیک دارم ولی کارگرم. چون مثل جنابتون پارتی نداشتم
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
عزیز حسود این طور هم که اینا میگن نیست
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
درس خوندنت برای کار پشت میزت است راحتی آسانی و با کلاسیت نه گفتن درس بخوان حقوق بیشتر پول بیشتر میخواهی بیا کارگری خخخخخخخ ماداریم پول جمع میکنیم دوستان کارگر قبلیمان الان در اروپا وسواحل دارن حال میکنند
خوب کارگر بودند زود بیا تا کارگر بعدی نرفته خارج
کارگر کار یدی میکند عرق میریزد زور بازو میزند
ali
۰۸:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
جوری میگه ما کارمندان فکر میکنن از دماغ فیل افتادن خوب منم کارگرم و لیسانس دارم حالا پدران ما مثل شما پارتی نداشتن تا کارهای درجه یک رو برای ما اوکی کنه دقیقا مثل 80 درصد شما مفت خورها باز اون قضیش فرق میکنه
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ما هم درس خوندیم اگه تو قراردادمون به جای کلمه کارمند نوشتن کارگر....نابغه !!!این دوره همه لیسانس دارن و فوق لیسانس چه برای دولت کار کنن و چه بخش خصوصی
تینا
۱۳:۴۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
فرقی نمیکنه کارگر و کارمند هر دو به نحوی زحمت میکشن متاسفانه حرف اینه این افزایشات دردی از،کارگر و کارمند دوا نمیکنه هر دو تا اخر عمر باید بدون...
یاسی
۱۶:۰۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا کارمندی با این سطح از اطلاعات؟؟
رضا
۱۷:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
مطلقا میزان تحصیلات یک فرد هیچ ربطی ب میزان شعور اون فرد نداره. منم لیسانسم ولی کارگر و قرار نیست ب کسی توهین کنم فقط شرایطمن مثل شما نبوده
محمدرضا
۲۰:۰۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام .به این اقا بگو شما قانون را رعایت کنید برا کارگران کفایت میکنه شماقانون را کنار زدیدوهیچ اهمیتی به معیشت کارگران نداشته وندارید اقایان وقتی تویک ماه اجناس سه برابر میشود چرا عکس العمل نشون نمیدن این نشانه اشکار تبعیض وفساد در دستگاهای اجرایی و وزارت خانه های کشورمونه .کاش 10نفرمثل حاج قاسم تواین کشور بود .......
آقای میرزایی اینو شما دارید میگید هیچ ضمانت اجرایی ندارد من خودم در یک خبازی مشغولم حالا بماند بعد چند سال این کار هم گیرم اومده اما توجه کنید ساعت 6 صبح کار من شروع میشه تا ساعت 14 و به اصطلاح پای تنور لواشی پیشکاری میکنم و روزی 30 هزار تومان به بنده میدهند به نظر شما این آقای صاحبکار میاد حق منرو سه یا دو برابر بکنه ؟؟؟؟اگر هم به اداره کار بروم باید هم قید کار را بزنم هم برای سفته های که امضا کردم برم زندان.
همچین میگی فوق لیسانس فکر کردم فوق تخصص پزشکی داری.یه معلم بیشتر نیستی.تخصصی که به لحاظ فنی کارگرا دارن محصولات بزرگی مثل خودرو تولید میشه مثل قطعات خودرو تولید میشه مثل کالاهایی که جنابعلی تو خونت ازشون استفاده میکنی(یخچال،تلویزیون،لباسشویی و...)تولید میشه وخیلی لوازم و کالاهای ضروری دیگه که انسان در مقابلش باید سپاسگزار باشه این حرف ما کارگراست که چرا حقوقمون در سطح یک مثلا مهندس نیست چون یه مهندس در کنار تخصصش مدرک داره ولی ما فقط تخصصشو داریم
حامد
۰۷:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
درس خوندی که راحت پشت صندلی بشینی و مثل کارگر از صبح تا عصر که پدرش در میاد نشی
ali
۰۸:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ما اگر به این وضعیت رسیدیم دقیقا به خاطر شما معلم های عزیز بوده البته نه همتون ولی من دقیقا جز کتک خوردن و الفاظ زشت و شر و ور گفتن شما معلم های عزیز به این موقعیت رسیدم توی دوران تحصیلی من بیشتر از تحصیل علم درباره فواعد واجبی و از این موارد یاد گرفتم
رضا
۱۷:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
هوون کارگر هم فوق لیسانس داره زیاد جو نگیر
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
جناب میرزایی در توجیه موضوع، این اعداد و روابط نامعلوم را از کجا آوردید؟بویژه اینکه اشاره نمودید حداقل دریافتی برای بازنشستگان، کارمندان و کارگران...!!!! چگونه حساب کرده اید؟ یا گمان میکنید مخاطبان شما چون عنوان کارگر یا مستمری بگیر و بازنشسته تامین اجتماعی را دارند همگی از افراد کم سواد هستند؟ خیر بسیاری از افراد تحت بیمه تامین اجتماعی از نظر سطح سواد و مدارج علمی و البته تجربی، از جنابعالی و بسیاری از همکارانتان برجسته تر می باشند.یکی از مستمری بگیران.
واقعا حقشونه که کارگران حقوقشان 100 درصدم افزایش پیدا کنه چون مستقیم با تولید کشور درارتباط هستند نه کارمندان که بیشتر مصرف کننده هستند با اینکه خودمم کارمند هستم اما این واقعیت است.
چه ربطی داره،هر کسی جای خودش،پزشکو پرستارم تولید کننده نیستن اما کارشون با ارزشِ،شما هم از دسته کارمندای فعال باش و به خودت احترام بزار
S
۰۱:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
درسته که کارگران حقوقشون کمه ولی ایا حقوق کارمندا بیش از حد زیاده ؟
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
منم یک کارگر هستم ولی نظرم اینه که باید حقوق کارمندان بیشتر باشد
علیرضا
۰۴:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
هیچ جامعه ای؛
فراتر از اندیشه ی معلمانش
رشد نخواهد کرد ...
امیر کبیر
ب
۰۸:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
دمت گرم
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دولت ماشاالله خوب از کیسه خلیفه میبخشه
اون از وضعیت کمک معیشت کرونا، که به مردم توصیه میکرد اجاره خونه و مغازه رو بهم ببخشن و چک برگه نزنن انوقت خودش یه وام یه تومنی میخواد بده 12 درصد سود بگیره
اینم از افزایش حقوق سالیانه، که حقوق کارمندا رو که باید خودش بده 15 درصد افزایش داده ولی حقوق کارگران رو که باید بخش خصوصی بده 33 درصد بالا برده
علی برکه الله
چرابرگشت نزنن بانکهاروبازکردن فقط چک برگشت بزنن هرچکم کارمزدبرگشت۱۰۰۰۰تومان علی برکت الله
یه بنده خدا
۰۲:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
عزیز دل من کارگرها یک میلیون و پونصد حقوق میگیرن و با 33 درصد حقوقشون میشه یک میلیون و هشتصد ! ولی شما کارمندای عزیز حداقل حقوقتون 5 میلیونه که با 15 درصد میشه 5 میلیون و هفتصد !!!!! با یه حساب سر انگشتی میشه فهمید 15 درصد شما 700 هزار تومن میشه و 33 درصد ما 300 هزار وومن !!!!! تازه اختلاف حقوق یه کارگربا یه کارمند بیشتر از سه برابره !
رضا
۰۷:۵۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
به اطلاع جنابعالی می رساند اگه به فیش حقوق اسفند ماه خودت نگاه کنی در اسفند 50 درصد و در فروردین 15 درصد دیگه مجموعا 75 درصد به حقوق کارمندان (نورچشمیای دولت) افزوده شد. پس الکی جو نده
محمدرضا
۱۹:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
خب عزیز ، گرامی ، مسئوووول
حقوق پایه و بن اجباریه ، خیلی از کارفرما ها زیر بار بقیه نمیرن که
حالا شما مثلا بگو افزایش حق مسکن 100 درصد ، کی داده کی گرفته
خدایاااااا اینا واقعا در جریان نیستن ؟؟؟!!!
جناب معاون کارمندان ادارات در ایام خاص کالا دریافت میکن عیدی دریافت میکن شاید تصور کنی کارمند دولت از ما باسوادتر است با کارشناسی ارشد دانشگاه دولتی ؛ و مستاجر چه فکر میکنی
کارگران که دوبرابر حقوقشون عیدی میگیرند!!!!!!!!!!
آقای محترم یک کارمند نصف عمرش رو تو راه درس خوندن گذرونده شما چه انتظاری داری؟
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
از همه مهمتر،کلی اضافه کاری صوری تا ۱۲۰ ساعت میگیرن،که فقط همین از کل حقوق کارگران بیشتره.کارانه و حق جذب و حق تخصص و ....هم روش...
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کی گفته کارمندان کالا و.. دریافت میکنند همه کارمندان مثل هم نیستند شاید بانک و... خوب باشه ولی بقیه فقط حقوق،میگیرند
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
خدایا این همه بدبختی کشیدم درس خوندیم،آزمون دادیم استخدامی شرکت کردیم...آخرش حقوقمون برابر شد ...میرفتم همون کارگر میشدم بهتر بود ،بجاش این همه استرس به روحو روانم برا کنکورو درسو و آزمون استخدامی نمیدادم....آخ خداااااااا....امان از بی تدبیری
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اون زمان قديم بود الا زياد از اين مزايا نيست.
ali
۰۸:۳۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
80 درصد کارمندان با پارتی بازی رفتن سر کار و 100 لایق اون پست نیستن تا بماند پدران اینها چه کثافت بازیهایی در آوردن تا اونها رو به ای جایگاه روسوندن
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کلی از کارگران تحصیلات عالی دارن...چیه هی می گید با سواد باسواد...مگه ما طبقه کارگر فوق لیسانس و لیسانس و...نداریم...بخدا توهم زدید ماها همونا هستیم که کنار شما تو یه دانشگاه درس خوندیم
بهنام
۱۹:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اون عزیزی که میگفت نصف عمرمو درس خوندم مدرک گرفتم، باید خدمتش عرض کنم که بنده با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی الان بیکارم و به خاطر این همه سهمیه و پارتی بازی ها الان مجبورم کارگر باشم، نه فقط من بلکه خیلیا مثل من این شرایط رو دارن، البته من بعد از دوسال برنامه نویسی cnc رو یاد گرفتم و برنامه نویسی cncانجام میدم و حقوقم هم از کارمندا خیلی بیشتر هست اما خواهشا اینقدر نگید درس خوندم درس خوندم.
من هر طور حساب میکنم دو میلیون و هشتصدی که میگه برا کسی که حداقل حقوق رو بخواد بگیره بدست نمیاد
بعد مردم شریف باید اینهمه گرفتاری بکشند
ما هااضافه ایم شما خوش باش فقط
دیگه اینقد دروغ گفتن که نداره
از کارگر بدبخت تر کسی پیدا نمیشه که تو این وضعیت بزنن تو سرش
بسه
اگه یک کارگر مجرد هم حقوقش به 2میلیون 8صد مرسه
اینحرف شما فرافکنی ویکدروغ بزرگه
خدابدادمابدبخت بیچاره برسد.
پس قبول دارید باز ضعیف کشی خجالت هم خوب چیزیه این تورم انتظاری را جای دیگر صرف کن توی سفره کارگر دست نکن آه این قشر دامن گیرت میشود
سلام بر اهلبیت(ع)و...
خداوندا انشاالله ما را به خود وا گزار نکن انشاالله
یا محمد(ص)و یا علی(ع)..خداوندا خودت هدایتمان کن انشاالله..
تشکر..تشکر..تشکر..
درضمن کارمندان که ده برابر کارگران حقوق و مزایا میگیرن
حداقل حقوق بدون سنوات و اولاد 2 میلیون و 400 هزار تومان است
در شهرستانها کار نیست .
در شهر حقوق
فعلا قدرت در دست کارفرمایان میباشد
کارمند رسمی همکار بنده با مدرک دیپلم ۶.۵ میلیون دریافتی داره
بنده نیروی شرکتی با مدرک کارشناسی ارشد و مسلط به کامپیوتر و زبان انگلیسی ۳.۵ میلیون.اینم با اضافه کاری که رئیسم داره لطف میکنه بهم میده.
حقوق ربطی به تحصیلات نداره به میزان ساعت کاری ک فرد انجام میده داره من کارشناسی میکروبیولوژی دارم توی آزمایشگاه کار میکنم و بیمه تامین اجتماعی ام و حقوقمم کارگری هستش کاش کمی ادب داشتی و بین کارمند و کارگر فرقی نمیزاشتی
لطفا یک جانبه به پیش قاضی نروید...
دوست عزیز سطح و شأن افراد را با مدرک تحصیلی در نظر نمیگیرند بلکه با ادب و شعور افراد سنجیده میشه من خودم یه کارگرم با مدرک فوق لیسانس مهندسی صنایع مشغول به کار در یه شرکت تولیدی بزرگ . ولی با قسمت دوم حرفت کاملا موافقم که عدالت وجود نداره که اگه داشت حقوق کارگران زحمتکش باید مثل شما کارمندان افزایش پیدا میکرد.
تمام افرادی که زیر نظر تامین اجتماعی و قانون کار هستند به عنوان کارگر شناخته میشوند که دارای مدارک تحصیلی مختلف از بیسواد تا دکتری هستند و در مشاغل مختلف از کارگری تا کارمندی مشغول به خدمت هستند.
اکثر کارگران محترم مدرک لیسانس یا بالاتر و البته تخصص دارند
اکثر کارمندان بعداز اینکه با پارتی بازی استخدام شدند رفتند دنبال مدرک دانشگاهی
همسایه ما تا دوم دبستان درس خونده با پارتی و رشوه کارمند شهرداری شده و ماهیانه ۸ تومن میگیره
من با ارشد دانشگاه تهران دنبال کار میگردم
میلیون نفر بخدا نمیگذرم از حقم واگذار میکنم به قیامت انشااله
مردین حداکثرش را تعیین و اجرا کنین
مفت خور هست اندازه چند تا حداقل افزایش خورده
کلا تبعیض و بیچارگی برای کارگره
متاسفانه با روندی که در تعیین میزان دستمزد برای کارگران داریم ادامه میدهیم ماشاهد پدیده جدید در اقتصاد کشور و مشاغل کارگری خواهیم بود که میتونیم به اسم بیکاری سیاه و یا انزجار شغل نامگذاری کنیم !!!
در بیکاری سیاه شغل وجود دارد اما متقاضی کار نیست و افراد به دلیل بی ارزش شدن حقوق و دستمزد نسبت به هزینه های جاری انگیزه ای برای کار کردن ندارند !! ما قطعا"دراینده نزدیک به این بحران عظیم و مرحله نابودی مشاغل کارگری خواهیم رسید !!! و شاهد تعطیلی کارخانه ها و مراکز اشتغال به دلیل عدم وجود کارگر خواهیم بود !
این راسته اخبارش؟
گفتن بازنشستگان با سنوات کامل حداقل حقوق ۲م و ۸۰۰ و این متن بالا نشون میده اونا که سنوات کامل نیستن و حداقل هستن ، حداقل حقوق میشه ۱م و ۸۰۰
یه تحقیق کنین
از فردا برو کارگری کن
شما که از مشکلات کارگران خبر ندارید لطفا اظهار نظر نکنید
این همه الکی دارن اعتراض میکنن؟
من فوق لیسانس فیزیک دارم ولی کارگرم. چون مثل جنابتون پارتی نداشتم
خوب کارگر بودند زود بیا تا کارگر بعدی نرفته خارج
کارگر کار یدی میکند عرق میریزد زور بازو میزند
فراتر از اندیشه ی معلمانش
رشد نخواهد کرد ...
امیر کبیر
اون از وضعیت کمک معیشت کرونا، که به مردم توصیه میکرد اجاره خونه و مغازه رو بهم ببخشن و چک برگه نزنن انوقت خودش یه وام یه تومنی میخواد بده 12 درصد سود بگیره
اینم از افزایش حقوق سالیانه، که حقوق کارمندا رو که باید خودش بده 15 درصد افزایش داده ولی حقوق کارگران رو که باید بخش خصوصی بده 33 درصد بالا برده
علی برکه الله
حقوق پایه و بن اجباریه ، خیلی از کارفرما ها زیر بار بقیه نمیرن که
حالا شما مثلا بگو افزایش حق مسکن 100 درصد ، کی داده کی گرفته
خدایاااااا اینا واقعا در جریان نیستن ؟؟؟!!!
آقای محترم یک کارمند نصف عمرش رو تو راه درس خوندن گذرونده شما چه انتظاری داری؟