اگ ضررتولیدنکن چراازجیب مردم مایع میزارین،توی این چندسال نشون دادین تنهاکاری ک انجام میدن باصطلاح خودتون تولید ،چراغهای ماشین عوض میکنی ب خداتومن ب مردم میندازین فقط ب فکرخودتونین ،خجالت اور این قیمت هاواس این ماشینها ی باکیفیت شما
واقعا خسته شدیم از این گرونی ها واقعا تو این دولت به این بزرگی کسی نمی تونه اوضاع خودرو رو کنترل کنه مگه میشه؟؟؟ به نظر کسی نمی خواد که کنترل کنه وگرنه کار نشد نداره.
ما که هیچ. خدا هم راضی نیست شما شر کت های خودرو ساز ضرر کنینین. و به زحمت بیافتین. در این شر کت ها رو ببندین و برید خونه لا لا واردات خودرو آزاد کنین ما به این هم راضی هستیم
سلام
اگه خودرو قطره چکانی عرضه نشه اونقدر قوی بودیم که خودرو تولید کنیم ومسول های کشور جهادی بودن ماالان صادر کننده خودرو بودیم نه اینکه برا مصرف داخلی موندیم .
درواقع دشمن اصلی خود خودروساز هست که کم کاری میکنه سیاسی کاری میکنه رانت خواری میکنه تاقیمت بالابره بعد بگه اگه خودرو حاشیه بازار فروخته میشد الان گران نمی شد الانم شما دارین حاشیه بازار خودرو می فروشین .فقط رسمی نیست
هر زمانی کارخانه ها خواستن قیمت خودرو را افزایش دهند شرایط اینگونه شد قیمت حاشیه بازار از کجا درآمد و دلال کجا بود دلال کیه ماشین سر تایم تحویل بده همین حلبی و یا ارابه مرگ را ببین قیمت ها چگونه میشه باید خجالت بکشید همین قطعه سازان و کارخانه ها که شدید دلار جان مردم و اقتصاد نظام برخورد نمیشه میشه این چه وضعییت هست اخه بس کنید
خدا وکیلی دست بردارید..پرایدو کردید ۴۰ تومن مردم ریختند بیشتر خریدند الان حدود ۷۰ بازم میخرند...از ماست ک بر ماست..دمتون گرم ما مردم ایران چند تا جوک میسازیم و بهش عادت میکنیم.شما خیالتون راحت
چرا همیشه ما دنبال رو عملکرد دلالها هستیم نکنه خدای نکرده دلال خود ماییم این همه حاشیه سازی در صنعت خودرو واین همه عجز وناله پس از بالا بردن قیمتها از طرف خودرو سازها بعنوان حمایت از تولید داخلی وبه اصطلاح حمایت از مصرف کننده چه دلیلی دارد مردم در این وسط چه تقصیری دارند مردم باید از دست دلالها به خودروسازها پناه ببرند یا از دست خودروسازها به دلالها .شاید هم از دست این دو جماعت فقط باید بخدا پناه بردچون هیچ نشانی از تعهد وانصاف و.........دراین دوقشر نسبت به مردم نیست .
جوک نگید بابا. مگر وقتی سمند از 34تومن قرار شد بشه 45 تومن که شد، ولی به بهانه حاشیه بازار بردن 65که بازم تحویل نمیدن. یعنی اصلا کسی به سمند45تومنی فکر می کنه. اینا همش بازی خودشونه. از پارسال حاشیه بازار اجرا شد آیا قیمت ها پایین اومد
راهکار من خودروهای زیر یکسال درصورت خرید و فروش مابه تفاوت قیمت کارخانه و بازار به نرخ هشتاد درصد مالیات بدهند تا دلال بازی برای همیشه حذف بشه راهکاری راحت است موقع تعویض پلاک یک ورانندگی با پلاک دیگران با پیگیری جرم اعلام شود
همش دست خودشونه. حالا ببینید چی میگم. اونقدر قیمت رو بالا میبرن تا مردم رو مجبور کنن که به قیمت حاشیه بازار بفروشن به مردم از همون کارخانه. وسلام
بیچاره مردم که هیچکی به فکرشون نیس
گوشت کیلویی ۱۵هزار ۴ سال پیش الان کیلو چند شده که تازه خورده میشه و محو میشه اون موقع پراید که صفرش رو بخری ۲۰سال میخوای سواربشی ۷۰میلیون زیاده وقتی دولت نتونه قیمت نخود لوبیا ثابت نگه داره میتونه قیمت طلا و مسکن ماشین ارز آب برق گاز وغیره رو ثابت نگه داره
به نظر من خودمان گران می کنیم ی سال ماشین سوار نشیم فقط با مترو و اتووس بریم چی میشه بذار ایران خودرو ماشین ناش باد کنه ببین بعد به التماس می افتن بیاد شرایط بگیرید 10روزه تحویل میدیم بازم نریم تا بیاد ایران خودرو بگه بیاید ثبت نام کنید ماشین تحویل شما سند گرو ایران خودرو بعدآ پراید 60میلیونی را 30میلیون میدن
این حرف رو به بچه که تازه به دنیا اومده بگی تا ۱ هفته نه گریه میکنه نه میخنده
بخداااااا زشته
از طرفی میای میگی اصلا تورم نداریم و..... از طرفی میای میگی باید گرون کنیم ،خدایا منو چهارپا کن
شده مافیا اشخاصی بیرون از کارخونه دارن که فقط شایعه میکنن میگن قیمت پراید میخواد بره بالا بعد ایشن شایعه رو عملی میکنن قیمت رو میبرن بالا بعد میاد میگه میخوایم کنترل کنیم ،چجوری ماهم قیمت رو ببریم بالا کنترل بشه ،
اخه به کی این حرفا رو میزننین بابا ماهم عقل داریم شعور داریم میفهمیم .
یکی بیاد به من بگه از زمانی که پراید گرون نشده بود قطعه وارد میشد گمرک میخورد و..... الان که قطعه داخل ساخته میشه چرا باید گرون بشه
همه بدبختیها دست وزیرصنعت که پارسال حاشیه بازار و کرد تو دهن مردمو خودروساز دم عید صدتا پشت هم فروش فوری حاشیه بازار گذاشت و همون شد قیمت کارخانه بعد باز یواش یواش رفت بالا پراید کارخانه ۳۷حاشیه ۴۰ بد الان شد ۶۰ دنا از ۴۵کارخانه ۸۵حاشیه پارسال الان شد ۱۴۵بازار اقاوزیر بلد نیستی بده دست کار بلد کافیه گمرکو چندماه ازاد کنی ببین چطور پراید میشه ۲۰تومن توروقران بفکر مردم باشید
یطور تیتر زده انگار ۱۰ساله پراید ۶۰میلیون بوده و حالا قراره بشه ۷۰ و صاحب مقاله تعجب کرده . چرا جور تحریم ها رو فقط باید مردم بکشن و دولت فشار تحریم ها رو مستقیما به مردم منتقل میکنه؟حداقل شرکت های زیرمجموعه دولت نباید قیمت رو ببرن بالا.
رییسی کجاست؟
وقتی رقابت نباشد بله شاید حتی از مرز 100 ملیون و بالاتر خواهد رسید!!!
مثل کسی که به شما بگوید من یک کیلو پیاز را 100ملیون تومان می فروشم!!!
شنونده از گوینده می پرسد :"یک کیلو طلا؟!!!"
وقتی ارزش دهی و ارزش یابی یک کالا مورد نقض مفهومی شود به این معضل وارد خواهیم شد؛ بحیث این نوع شرکتها می خواهند ملت را جریمه کنند یا بزور فرهنگ اقتصادی، فشار حد اکثری غرب را چشم بسته و بدون در نظر گرفتن خطرات آن، اجرا کنند!!!
هرچیزی ارزش منطقی دارد و وقتی بصورت غیر منطقی به مجنون هم بگی اگر باورش کرد به یقین می رسی که این فرد مجنون است!!!
حال این شرکتها خیال می کنند که ملت مجنون هستند(بلانسبت) و هرچی می گویند باید باور بشه حتی اگر غیر منطقی و غیر واقعی و غیر رقابتی و حتی اگر بی کیفیت باشد!!!
ما خواهان تولید ملی هستیم و مدافع آن هستیم چرا؟! چون ما را از بیگانگان و تسلط آنها خلاص می کند. ولی بیایی تولید بی کیفیت و مضر را بکنی و بقیمت بالاتر از خارج از کشور بفروشی به بهانه فقط من تولید کردم و منت سر ملت می گذاری و تلفات جانی و اقتصادی در پی خواهد داشت این تولید نیست!!!
اگر هر کسی به تعمیرگاهها مراجعه بکند دپویی از قطعات یکبار مصرفی این شرکتهای خودرو ساز که کمر ملت را شکستن و ملت از پول و جان در جاده ها از خود می دهند.
وقوز بالاقوز آن اینکه بیا ارگانهایی مثل پلیس راه مردمی که این نوع ماشینها را خریدن جریمه می کند به بهانه معاینه فنی نداشتن!!! یا بعضی از آیتمهایی که آن ماشین فاقد آن هست مثل تایرهای استاندارد و غیره!!! و جرأت جریمه کردن این نوع شرکتهایی که بی کیفیت تولید می کنند را ندارد و نمی کند چون مثل یک باند با هم همکاری می کنند. یعنی شرکت تولید بی کیفیت کند وقوانین مدافع از منافع آن شرکت تولید خودرو توسط پلیس اجرا می شود!!!!
برید سمت سعید اباد شهریار دوتاپارکینگ هست بالای ده هزار تا پراید وتیبا وپژو خوابیده خاک میخورن راست میگی بریز تو بازار قیمت ها درست بشه.. پراید 65تومن چه خبره مردم هم که یه عده سود جو هیچکس هم نیست جلوشونو بگیره هرکی به هرکی شده کلا
اینو راست میگه برید به اون پارکینگ ها سربزنید میبینید چقد پراید اونجا دپو کردن
mohammad
۲۲:۵۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
وقتی هنوز خودروهای ۹۷ تحویل ندادن و همه ماشین ساخت این دوسال گذشته رو دپو کردن بایدم قیمت بالا بره
هم خدا هم خودتون هم مردم میدونن که فقط فقط کار خود وزیرصنعت و خودروسازان هست و هیچ ربطی به دلال نداره
خدا ازتون نگذره
بیس کفایتی اونا بکنار این مردم هستن که دامن میزنن به این گرونی
صادق
۲۱:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
یعنی میخوان به بهانه افزایش قیمت ، خودروهای تولید کارخانه رو با قیمت حاشیه بازار بفروشن ؟ حالا این قیمت حاشیه بازار رو چه عواملی تعیین میکنن ؟ مردم رو چی فرض کردن اینا . هر کسی یه مقداری از اقتصاد سرش بشه دیگه میدونه عرضه و تقاضا چیه . اینا به راحتی میتونن به کاهش عرضه در بازار انحصاری تولید خودرو ، قیمت رو افزایش بدن و با افزایش عرضه ، به راحتی قیمت ها میشکنه و قیمت ها نزولی خواهد شد . قیمت حاشیه بازار !
نه ...... واقعا اینا مردم رو چی فرض کردن ؟
داداش من کارگرشهرداری هستم .بااین سن بچه ام میگه بابا یک ماشین بخر.ماهم ماشین داشته باشیم .پرایدی که خودروسازتولید میکنه برندملی به حساب هست زن بچه خودش سوارنمیکنه چون امنیت جانی نداره .من کارگرمیدانم امنیت ندارن زن بچه من .میخام همین پرایدبگیرم ازروی اجباربگیرم نمیتانم .الان شاید برادرابگن هرکس بام اش بیش برف بیش .داداش پس تومسول نقش ات چیه برای من هم سال من .
نمیتونید کشور داری کنید کار هر کس نیست نمیتونید چند دهه تورم کجای اسلام گفته چیزهای مصرفی مثل مسکن یا خودرو باید به حدی باشد که از توان مردم خارج باشه خجالت بکشید ای خدایی هست مرگم هست آنقدر ظلم نکنید
جناب آقای کارشناس ، شما که قبلا هم مدیر سایپا بودی ، زمان خودت چه گلی زدی یه سر صنعت فشل خودروسازی ؟
این قضیه قیمت گذاری در حاشیه بازار هم مگر در همین دو سه ساله اخیر اجرا نشد؟ نتیجه اش چه شد ، گران تر شدن بیشتر خودروها ! شما با این کار فقط می خواهید خودرو سازان هم مانند دلال ها منفعت بیشتری کسب کنند و کورس بگئارند برای افزایش قیمت ها والا ، این کار که چند ماهی انجام شد به همین بهانه ها و حسابی با این کار قیمت خودرو بالاتر رفت تا بالاخره بعضی ها مثل مجلس کمی به خودشان آمدند و به صورت نوشدارو بعد از مرگ سهراب جلویش را گرفتند و گفتند غلط است
هردولتی به فکرثروتمندان بوده است اگرغیراز این بود الان هیچ فقری نبود
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
۱- طرح قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار را طی دو سال گذشته دیدیم و اینکه همین طرح خودش باعث دمیدن به تنور قیمت ها شد و نفتی شد بر آتش تا آب برای خاموش کردن . و مسله دیگه اینه که چه کسانی قیمت حاشیه را تعیین می کنند ؟! بدون شک خود خودروسازان ، نگوییم صد درد صد ولی بخش قابل توجهش همینطور است .
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .
بيچاره ملت!!!هم بايد كسري بودجه دولت رو بكشن از جيب خود هم سود چند برابري خودرو سازهاي داخلي كه حكومت به اسم توليد داخلي هم پول سه برابري بپردازن به ارابه هاي مرگ، وقتي نميتونين حداقل بزارين خودرو دست دوم بياد كشور والا به خدا هزار مرتبه از اين حلبي هاي داخلي بهتره
خدا وکیلی این گاری که ب اسم پراید ساختن چی داره که ۵ میلیون ضرر میکنه کارخانه موادشا بدین به من با ۲ میلیون تحویلتون میدم اونوقت با ۳۵ میلیون سودهم میبرید
باسلام خودرو سازها ویا مدیران کشور اگر قصد کنترل دلالان را داشته باشن وخودشان جز اونا نباشن خیلی راحت میتونن خودرو رو به مصرف کننده واقعی بفروشند تا دلالان این وسط دستشون کوتاه بشه چطوری بافروش به خریدار واقعی به شر ط عدم دادن سند جهت انتقال تا مدتی مثلا دوسال سه سال یا بیشتر.
بابا فیلم بازی نکنید همش دست خودتونه
آی این کار رو بکنیم درست میشه اون کار نکنیم درست نمیشه چیه
چیپس و پفک نیست که ماشینه قیمت کارخانه رو ثابت نگه دارید ببنید کی میره با 30 میلیون اختلاف پراید بخره
یه کارگر چند سال میکشه 30 میلیون در بیاره
درد شما گران کردن قیمت کارخانه است نه بازار
قیمت حاشیه بازار و مابقی سیاست گزاریها همه امتحانشون رو پس دادن واقعیت اینه که دولت باید نرخ ارز رو کنترل کنه و نرخ ارز باید به ارزش واقعی و ذاتی خودش برگرده دوستان توجه کنید پراید با مبلغ 6800 دلار به عراق صادر میشه که با نرخ هر دلار 13500 تومان میشه 91800000 تومان که جای تعجب نداره و خودرو ساز ترجیح میده محصولش رو تو عراق بفروشه تا داخل کشور و متعاقبا وقتی تقاضا در کشور وجود داره پس بنابراین پراید میتونه با هر قیمتی فراتر از قیمت کارخانه معامله بشه حالا اگه نرخ دلار واقعی باشه و با ارزش ذاتی دلار یعنی 8000 تومان نرخ گزاری بشه قیمت پراید میشه 54400000 تومان که این نرخ اگر چه بالاست اما واقعیه حالا اگه دولت سعی در تعدیل نرخ ارز بکنه و خودروسازها هم به جای دلالی و سهامداری و کاهش هزینه ها و ... اقدام کنند و صرفا خودرو تولید کنند اونوقت شکل واقعیه بازار و نرخ گزاری که مبناش عرضه و تقاضاست شکل میگیره و اونوقت نه خودرو ساز با ضرر تولید میکنه و نه مردم عزیزمون خودرو رو گرون میخرن با تشکر از حوصله شما
معلومه که هر کی به هر کیه
چطوری قیمت هر کس میخواد بزاره
هیچ کسی هم نمیتونه کنترل کنه
خیلی راحت میتونن درهنگام ثبت نام هرکس با شماره ملی خودش ولرد سیستم بشه و ثبت نام کنه
۱- طرح قیمت گذاری بر اساس حاشیه بازار را طی دو سال گذشته دیدیم و اینکه همین طرح خودش باعث دمیدن به تنور قیمت ها شد و نفتی شد بر آتش تا آب برای خاموش کردن . و مسله دیگه اینه که چه کسانی قیمت حاشیه را تعیین می کنند ؟! بدون شک خود خودروسازان ، نگوییم صد درد صد ولی بخش قابل توجهش همینطور است .
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .
دلیل اصلی گرانی خود کارخانه هستش. بازار هم دست خودشونه. اگر کار خانه خودرو بده بیرون اونوقت من به جای اینکه 65 میلیون تو بازار آزاد بدم خودرو بگیرم 35 میلیون میدم از کارخانه میگیرم ولی متاسفانه خود مسئولین مربوطه به عمد اینکار رو میکنن تا قیمت کارخانه اون چیزی باشه که خودشون میخوان. نفرین بر این مسئولین
ولله ما یه پرایدی یه سال خریدیم هنوزک هنوزه نیومده ازاین جایی ک ثبت نام میکنند یه پولی هم واریز میکننداسمشم یادم رف ولی یه ساله زمان برده پول ماهم خوابیده ولی هنوزپراید ما نیومده ک نیومده!!!
بلاي جان صنعت خودرو ،انحصار ؛نبود فضاي رقابتي و حمايتهاي غير اصولي و بي منطق دولتها در طول ساليان است؛ بعد از ٤٠ سال صنعت خودرو يا بايد بتواند در بازار جهاني رقابت كند؛يا ورشكسته و تعطيل شود!!
اینقدر ناشکر نباشید. هنوز گرونی خودرو ادامه داره... حدود ۲۰ سال پبش من ۲ تا خانه فروختم که پولش شد دو و نیم میلیون که نصف پول پیکان بود. و یه پیکان قسطی گرفتم. خدا رو شکر کنید. امروز خودرو خیلی نسبت به قدیم ارزونه
وافعا " خيلي مسخره ست. براي گراني هر چيزي توجيه دولت دلالان است. در حاليكه جلو دلالان رو ميشه راحت گرفت البته به شرطي كه دولت اراده اي در اين خصوص داشته باشد. مگر خريد و فروش خودرو از طريق سامانه ثبت اسناد و نيروي انتظامي قابل رديابي و پيگيري نيست مگر ثبت نام خودرو از طريق سامانه شركتهاي خودروساز قابل پيگيري نيست؟
همش دست خودتونه
آی این کار رو بکنیم درست میشه اون کار نکنیم درست نمیشه چیه
چیپس و پفک نیست که ماشینه قیمت کارخانه رو ثابت نگه دارید ببنید کی میره با 30 میلیون اختلاف پراید بخره
یه کارگر چند سال میکشه 30 میلیون در بیاره
درد شما گران کردن قیمت کارخانه است نه بازار
آقا خب اگه ضرر میکنید کسی اجبارتون نکرده این بازیها را تولید کنید. شما هم مثل ده ها کارخانه دیگر جمعش کنید. به خدا هیچ اتفاقی نمیفته. فقط مردم دیگه کاری سوار نمیشن
اگر خودرو ساز راست میگه فروش و تحویل فوری(آنی)یعنی همون لحظه، بزنه . کل مشکلات بازار خودرو حل میشه .گرانی خودرو به علت عدم فروش خودرو به مردم هست . این مثل روز روشن هست . حالا سودشو کی میبره !!!؟؟؟؟
آقای مدنی اگر خودروسازان زیان ده هستند پس این پاداش های چند ده میلیونی به مدیران از کجا پرداخت میشود؟؟؟ ضمنا حاشیه بازاری که شما از آن دفاع میکنید را چه کسی به وجود آورده؟؟
دیگه چیزی مونده که حقیقت نداشته باشه!
جالب اینجاس که اولش میافته کول دلال بعد که رسمی ترشدمیافته کول تحریم بعد قطعات و چیو چیو چی.چی بگم والا که ناگفتن بهتره
اگه خودرو قطره چکانی عرضه نشه اونقدر قوی بودیم که خودرو تولید کنیم ومسول های کشور جهادی بودن ماالان صادر کننده خودرو بودیم نه اینکه برا مصرف داخلی موندیم .
درواقع دشمن اصلی خود خودروساز هست که کم کاری میکنه سیاسی کاری میکنه رانت خواری میکنه تاقیمت بالابره بعد بگه اگه خودرو حاشیه بازار فروخته میشد الان گران نمی شد الانم شما دارین حاشیه بازار خودرو می فروشین .فقط رسمی نیست
بیچاره مردم که هیچکی به فکرشون نیس
اونوقت بیا ببین آیا کسی میره سراغ این زالو صفتها که هر لحظه دارن بیشتر از قبل خون ملتو تو شیشه میکنن
و به عنوان مثال پراید میشه ۱۲۰ میلیون
بخداااااا زشته
از طرفی میای میگی اصلا تورم نداریم و..... از طرفی میای میگی باید گرون کنیم ،خدایا منو چهارپا کن
اخه به کی این حرفا رو میزننین بابا ماهم عقل داریم شعور داریم میفهمیم .
یکی بیاد به من بگه از زمانی که پراید گرون نشده بود قطعه وارد میشد گمرک میخورد و..... الان که قطعه داخل ساخته میشه چرا باید گرون بشه
رییسی کجاست؟
مثل کسی که به شما بگوید من یک کیلو پیاز را 100ملیون تومان می فروشم!!!
شنونده از گوینده می پرسد :"یک کیلو طلا؟!!!"
وقتی ارزش دهی و ارزش یابی یک کالا مورد نقض مفهومی شود به این معضل وارد خواهیم شد؛ بحیث این نوع شرکتها می خواهند ملت را جریمه کنند یا بزور فرهنگ اقتصادی، فشار حد اکثری غرب را چشم بسته و بدون در نظر گرفتن خطرات آن، اجرا کنند!!!
هرچیزی ارزش منطقی دارد و وقتی بصورت غیر منطقی به مجنون هم بگی اگر باورش کرد به یقین می رسی که این فرد مجنون است!!!
حال این شرکتها خیال می کنند که ملت مجنون هستند(بلانسبت) و هرچی می گویند باید باور بشه حتی اگر غیر منطقی و غیر واقعی و غیر رقابتی و حتی اگر بی کیفیت باشد!!!
ما خواهان تولید ملی هستیم و مدافع آن هستیم چرا؟! چون ما را از بیگانگان و تسلط آنها خلاص می کند. ولی بیایی تولید بی کیفیت و مضر را بکنی و بقیمت بالاتر از خارج از کشور بفروشی به بهانه فقط من تولید کردم و منت سر ملت می گذاری و تلفات جانی و اقتصادی در پی خواهد داشت این تولید نیست!!!
اگر هر کسی به تعمیرگاهها مراجعه بکند دپویی از قطعات یکبار مصرفی این شرکتهای خودرو ساز که کمر ملت را شکستن و ملت از پول و جان در جاده ها از خود می دهند.
وقوز بالاقوز آن اینکه بیا ارگانهایی مثل پلیس راه مردمی که این نوع ماشینها را خریدن جریمه می کند به بهانه معاینه فنی نداشتن!!! یا بعضی از آیتمهایی که آن ماشین فاقد آن هست مثل تایرهای استاندارد و غیره!!! و جرأت جریمه کردن این نوع شرکتهایی که بی کیفیت تولید می کنند را ندارد و نمی کند چون مثل یک باند با هم همکاری می کنند. یعنی شرکت تولید بی کیفیت کند وقوانین مدافع از منافع آن شرکت تولید خودرو توسط پلیس اجرا می شود!!!!
هم خدا هم خودتون هم مردم میدونن که فقط فقط کار خود وزیرصنعت و خودروسازان هست و هیچ ربطی به دلال نداره
خدا ازتون نگذره
اگه اینم وارد میکردند بعضی خا خودرو رو گرون نمیکردند
نه ...... واقعا اینا مردم رو چی فرض کردن ؟
این قضیه قیمت گذاری در حاشیه بازار هم مگر در همین دو سه ساله اخیر اجرا نشد؟ نتیجه اش چه شد ، گران تر شدن بیشتر خودروها ! شما با این کار فقط می خواهید خودرو سازان هم مانند دلال ها منفعت بیشتری کسب کنند و کورس بگئارند برای افزایش قیمت ها والا ، این کار که چند ماهی انجام شد به همین بهانه ها و حسابی با این کار قیمت خودرو بالاتر رفت تا بالاخره بعضی ها مثل مجلس کمی به خودشان آمدند و به صورت نوشدارو بعد از مرگ سهراب جلویش را گرفتند و گفتند غلط است
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .
آی این کار رو بکنیم درست میشه اون کار نکنیم درست نمیشه چیه
چیپس و پفک نیست که ماشینه قیمت کارخانه رو ثابت نگه دارید ببنید کی میره با 30 میلیون اختلاف پراید بخره
یه کارگر چند سال میکشه 30 میلیون در بیاره
درد شما گران کردن قیمت کارخانه است نه بازار
چطوری قیمت هر کس میخواد بزاره
هیچ کسی هم نمیتونه کنترل کنه
خیلی راحت میتونن درهنگام ثبت نام هرکس با شماره ملی خودش ولرد سیستم بشه و ثبت نام کنه
۲- در مورد تعیین شدن نرخ بر اساس عرضه و تقاضا هم تا زمانی که واردات خودرو یا ممنوع است با با نرخ گمرکی باب میل خودروسازان آنهم به تعداد بسیار محدود اجازه ورود دارد حرف بی معنی است . وقتی عرضه تنها به دست تولید کننده داخلی است با محدود کردن عرضه قیمت را بالا می برد .
۳- در مورد ضرر تولید کننده ها بر روی هر خودرو هم حرفی به دور از واقعیت است ، کدام تولید کننده ای می آید با ضرر همچنان به تولید ادامه دهد ؟!! یه حرفی بزنند که بشه باورش کرد . اگر هم حاشیه سود مناسب نداره تقصیر سو مدیریت خودشان است ، جور بی کفایتی مدیران این صنعت را که مصرف کننده نباید بکشد . آنهم در شرایطی که با ممنوعیت واردات بهترین شرایط برای تولید کننده ایجاد شده و از طرف دیگر با محدود شدن حق انتخاب (افزایش قیمت هم که بماند) در حق مصرف کننده ظلم شده .
وقتی شما ک نمایندگی باشی ماشین نفروشی
میگی قیمت بازار خب از بقیه چ انتظار همه بفکر جیبشونن
اما درد شون افزایش ندادن قیمت تمام شده خودرو بود
گفتن با این کار ما قیمت تمام شده رو افزایش بدیم تا ضرر نکه خودرو ساز
پراید و سایر ماشین ها رو هم به روش عرضه تقا ضا قیمت گذاری کنیم
که اینا هم سنگ خودشونو به سینه میزنن و این کار باعث افزایش بیشتر خورد رو میشه
ببخشید منظورم افزایش ندادن قیمت تمام شده خودرو بود
آی این کار رو بکنیم درست میشه اون کار نکنیم درست نمیشه چیه
چیپس و پفک نیست که ماشینه قیمت کارخانه رو ثابت نگه دارید ببنید کی میره با 30 میلیون اختلاف پراید بخره
یه کارگر چند سال میکشه 30 میلیون در بیاره
درد شما گران کردن قیمت کارخانه است نه بازار
رییسسی کجایی؟
به داد مردم برسی.
جالب اینجاس که اولش میافته کول دلال بعد که رسمی ترشدمیافته کول تحریم بعد قطعات و چیو چیو چی.چی بگم والا که ناگفتن بهتره