به جای حل مسئله داریم صورت مسئله رو پاک می کنیم...ارزش پول ملی باید بالا بره که به چیزهایی مثل تولید ناخالص ملی و ذخیره طلای بانک مرکزی ربط داره این یک..
پیشنهاد میشود پنج صفر حذف شود . و واحد پول پارسه و اجزای پول پارسیک شود.حدودا هر تومان برابر دلار یا بیشتر میشود و به ارزش قانونی ریال هم نزدیکتر است حدود دو برابر سال ۱۳۵۰ است.هر ۱۰۸ ریال برابر یک گرم طلای خالص است . یا هر ۵۱۳۰ تومان یک ریال قانونی است. اینجوری هر ریال یا پارسیک برابر صد تومان الان است. ارزش پول ایران پر طراز جهانی است. و بهتر میشود فهمید که یک بیستم دنیا دستمزد داریم . و ....
با این کارا مشکل اقتصادی مردم حل نمیشه.قبلا گوشت کیلویی 100000 تومن می خریدیم فردا کیلیویی 10 تومن میخریم.این کار فقط به سود حساب و کتاب تریلیاردی هاست که صفر پولشون اونقدر زیاده سواد شمردنشو ندارن با این کار نفس راحتی میکشن
ضمن حذف صفر سکه های طلا با ارزش 5000 و2000 و 1000 و نقره 100و200و500برنز10و20و50 ونیکلی1و2و5 تومانی یا هر واحد دیگر ضرب بشود و اسکناس از معاملات نقدی خارج بشود ومعاملات کارتی (دیجیتال) جایگزین آن شود
تا برای همیشه تورم را تقریبا صفر کنیم چون سکه ها همیشه ارزش خود را دارند
این سکه ها میتواند با ارزشی که دارند جهانی هم شوند
درضمن مواظب باشید کلاهی که سر بانک مرکزی ترکیه رفت سر شما هم نرود در ترکیه کارمندان بانکها بجای امحای پولهای قدیمی در این 2 سال آنها را دوباره وارد چرخه میکردند
اینم دقیقا مثل برداشتن نمره ازفعالیت دانش آموزان هست
شما ببینید چه بلایی برسر بچه هامون آوردند آقایان
نمره رابرداشتند ، کتابها را تغییر دادند ، معلم بیسواد راهی کلاس کردند
حالا هم چهارصفر پول برمیدارن
معلوم نیست آینده می خوان چه تغییری ایجاد کنن
نمره را برداشتند انگیزه را از دانش اموزان گرفتند. کتاب ها را تغییر دادند و دوره های ضمن خدمت با حضور مدرسان خبره برای معلمان نگذاشتند و انگیزه تدریس درست و حسابی را از معلمان گرفتند و هرچه دوره برای معلمان میگذارند چندتا بی سواد که توانایی جواب دادن به سوالات معلمان را ندارند و صرفاً با رابطه یا آشنا و... مدرس دوره شده اند به اداره جلسات پرداخته و می پردازند و برای حذف کنکور یا عدم حدف آن بر سر دوراهی هستند و ملت را سردرگم و نگران رها کرده اند.
عزیزم تومان و ریال همونطور خوبن مردم را گیج نکنین سر خیلی ها کلاه خواهد رفت اگر هم خواستید چهار صفر کم کنید اولا تومان و ریال و ارتباطشون رو تغییر ندید بعد هم ابتدا اقتصاد و صنعت را ساماندهی کنید و تاب آور بسازید که دوباره کنترل اوضاع از دستتون در نره بعد از ثبات کامل و ایجاد و ثبات روند نزولی قیمتها اینکارو بکنید. چنین کاری ریسک بالائی داره که یا میبایست در بی ثباتی کامل مثل شروع تحریمها و یا ثبات کامل مثل زمانیکه ما توان تحریم کشورای متخاصم اقتصادی را داشته باشیم انجام شود وگرنه برا اوضاع رو به سامان فعلی خوب نیست فقط خوراک تبلیغاتی برا جناح سیاسی ناموفق برا انتخابات آینده خواهد بود. اونم به قیمت یه نابسامانی نامشخص دیگه
دولتی که قوانین مجلس را اجرا نمیکند یعنی چی قانون بر نامه ششم که قرار بود دردی از رزمندگان دوران دفاع درمان کند وهمه انها بازنشسته شدند چه شد بس کنید از شما خسته ونا امید شدیم در دولت تدبیر وامید تمام فشارتان روی مردم گذاشتید حالا نوبت پارسه است
طرح.مزخرفیه. قدرت خرید مردم میره بالا. اخرسال حداقل دستمزد کارگر100درصد افزایش میکنه.ایا یک کارگر میتونه با پس انداز حداقل 5 سال صاحب خانه بشه.ایا یک کارگر میتونه یک زندگی با رفاهی داشته باشه.ایا تضمینی هست که تورم 1000درصد افزایش نیابد.پشتوانش طلای چند تومانی است.این و هزار سوال بی جواب که مردم را دچار بحران 1000برابر بدتر از تورم سال97 میکنه.
از این به بعد بجای ده هزار تومن یا صد هزار ریال میگوییم ده تومن خودمونی
کسی صفر های ده هزارتومنی نمیشمرد همه میگفتن ده تومان
حالا هم صفرهاش بر میدارن میشه همون عدد قبلی که میگفتید
پیشنهاد می کنم اسم واحد جدید را امامی بگذاریم وپارسه و تومان فعلی و ریال به عنوان اجزای آن باقی بمانند. به این ترتیب نیازی به امحای پول های فعلی نیست و فقط اسکناس ها و مسکوکات جدید با واحد های امامی و پارسه چاپ و ضرب شوند.
یک امامی = صد پارسه = هزار تومان = ده هزار ریال
والا من فوق لیسانس دارم و نمیفهمم یعنی چه شما که جای خود داری
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام بر شما با کمال احترام باید بگم این حرف شما بوی نژاد پرستی میده همه ما ها چه کرد چه ترک چه ترکمن و چه لر عرب و بلوچ هممون مال یه کشور بزرگ به اسم ایرانیم یعنی چی که چون من ترکم کلمه پارسه رو به کار نمی برم مگر شما ایرانی نیستین؟
ناشناس
۰۲:۵۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
عجب
محمدامین
۲۱:۴۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بعد۲۰۰سال میخوان ریال کنن پارسه این وسط مردم بدبخترمیشن خوب ۴تاصفرحذف کنیدچه سودی واسه ملت داره فقط اسکناس کمترچاپ میشه همین اینم سودش میره توجیب آقازاده ها
آیا فکری به حال کتابهای درسی دبستان هم کرده اند مثلآ بچه ای که پارسال کلاس سوم ابتدایی بوده درمورد ریال وتومان یادگرفته درسال تحصیلی جدید چطوربایدیادبگیره ریال چیه پارسه چیه .من که سردرنمیارم
پیشنهاد میکنم همه پرسی در یکی از دوره های انتخاباتی سراسری برگزار شود یا نظر سنجی دقیق و علمی صورت گیرد.. واحد پول ملی همان قبیلی بدون تغییر بماند . این طرح و کلیه طرحهای اقتصادی ،پولی و سیاسی کشور به ضرر اقشار اسیب پذیر است.
بسم رب الشهداء و الصدیقین :بنام خداوند جان و خرد : پیشا پیش عید سعید روز یوم الله موباهله و جشن عروسی حضرت امیرالمومنین علی حجه الله ع با همسر بزرگوار و گرانقدرشان حضرت فاطمه الزهرا س را به تمامی امت واحده متحد و یکپارچه حزب الله رسول الله در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص تبریک و مبارک باد عرض میکنیم : چو ایران نباشد تن من مباد ، درود و خداقوت احسنت بر انتخاب نیکوی پارسه نام ایران کهن باستانی است پارسه با قدمت هزاران هزار ساله بسیار نام خردمندانه و بصیرانه ایی انتخاب کرده ایت برای واحد پول ایران و ایرانیان متمدن و تمدن ساز انشاءالله ارزش پولمان هم همچون نام گرانقدر و بزرگ و با عظمت و باشکوهش که به بزرگی طول تاریخ تمدن بشریت است از تمامی پولهای جهان بالاتر رود و روز به روز و هفته به هفته و ماه به ماه و سال به سال اقتصاد کشور عزیزمان حکومت اسلامی جمهوری اسلامی ایران متمدن و با عزت شکوفاتر و درخشانتر شود.
سلام آسیاب کار خودش را می کند این کار باعث تورم ، نابسامانی اقتصادی ، افزایش اختلاس ، رانت و ساده تر شدن کار قاچاقچیان و دزدان و.. می شود و هزینه چاپ بار ی بر دوش مستضعف می گذارد .
به نام خدا : سلام ، سی سال درس دادم و به دانش آموزانم می گفتم : بچه ها برای تبدیل ریال به تومان یک صفر را کم می کنیم مثلآ 10000ریال یک صفرش کم شود می شود چند تومان ؟ همه ی بچه ها حتی تنبلا !! می گفتند : میشه 1000 تومان ، حالا زمونه عوض شده برای تبدیل ریال به تومان باید 4 صفر حذف شود !! اگه میخواهند یک تومان عامیانه را بگویند یعنی 1000تومان می شود یک تومان باز هم دولت خیلی عقبه !! چون چند سالی میشه که عامیانه یک میلیارد را یک تومان می گویند !! ولی ما معلمان و بازنشستگان و کارگران و بیکاران و ... مگر پولهای درشت را فقط تو خواب و رویا ببینیم ، خوشی و رفاه فقط مال از ما بهترونه !! درست میگم دوستان عزیز ؟
بله کاملا درست می فرمایید آقای معلم
معلمان و کارگران و کشاورزان و مشاغل ازاد بیشترین زحمت رو می کشن با کمترین دست مزد با شما کاملا موافقم اما به نظرمن نباید نا امید بود چون حضرت اقا گفتند نا امیدی سمه امیدوار باشید و درست انتخاب کنید
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
کسی نمیگه یک نوشابه پنج هزار و پانصد تومان تومان
میگن یک نوشابه پنج تومان
حالا هم خیلی سخت نیست میگیم پنج ریال
سینا
۱۷:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
همیشه برام این سوال بود چرا ما به تومن خرج میکنیم بعد میریم بانک باید به ریال فیش بنویسیم .
جدا از خوب یا بد بودن حذف صفرها، بهتر بود نام دینار و درم برای پول ملی انتخاب می شد که در زمان ساسانی رواج داشته
تومان مغولی باید حذف بشه
ناشناس
۱۷:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایا دراین شرایط صرف هزینه برای این کارها درسته ایا با این کارها تورم کم میشه . یه فکری به حال تورم بکشین بدون جهارتا یا بیشتر صفر تو پول مشکلی ازمردم کم نمیکنه
اگر به پیش نیازهای اقتصادی پول ملی آتی توجه نشود ، واحد پول ملی بعدی هم به سرنوشت ریال فعلی دچار خواهد شد !!!!!!
که زیانهای کلان غیر قابل جبرانی در ابعاد مختلف بهمراه خواهد داشت !!!!!
نمیشه توضیح داد اما مطمعا باشید تورم 100 برابر میشه هرکسی کمی فکر کنه متوجه میشه چون پول از دست مردم کم نمیشه فقط اسم عوض میشه .و اینکه ما ساعت را کمی میبریم عقب درصورتی که خودمون را گول میزنیم زمان همونه فقط دید ما عوض شده .
ما باید تورم را برعکس کنیم و نه تنها کم کنیم بلکه ارزان شدن را شروع کنیم این کارها فقط سرگرمی هس .
اصلا میفهمی چی میگی ؟ تورم منفی میخوای !!!!
آخه تو که هیچی نمیدونی اظهار نظر نفرما!!
ناشناس
۱۸:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
در این که جلو بردن ساعت، فقط نوعی خودفریبی است و زمان اساساً بطور طبیعی سر جاش هست هیچ شکی نیست و کاملاً درسته.
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
دوست عزیز اتفاقا ما خوب می فهمیم این شمایید که خواب تشریف داری و از آب گل آلود میتونی ماهی بگیری شاید هم دلالی و دلسوز مردم نیستی .تورم کمر مردم را میشکنه و فقط امثال شماس که خوشحال میشی .
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
این کارگرانی را از بین می برد یا اینکه گرانی را بیشتر می کند
واحد پول اهمیت زیادی ندارد مهم اقتصادتولیدی دریک کشوراست که ارزش پول ملی را بالامی برد وگرنه تمام صفرهای پول حذف شوند قدرت خرید مردم بالا نخواهدرفت
به نظرم دره و دینار بهتر بود باشه ....پارسه گفتنش هم مشکل و خوشایند نیست مثلا قیمت یه چیزی دو تومان و سه پارسه میشه یعنی چه .... و یا همان چها ر صفر را تو چاپ اسکناس جدید حذف کنن و ریال و تومان باقی بماند که ارزشش بالا برود این خیلی بهتر از اولیه
حاجی به اندازه ۵ ریال پارسه بده :))) !!!!!
هنوز تو اسم گذاری درگیر تفکرات پوسیده پانصد سال پیش هستیم، حالا چطور میخواهیم مشکلات کشور رو که کمر مردم رو شکسته حل کنیم خدا میدونه!!!!
ریال پارسه خیلی طولانیه و قابلیت جهانی شدن نداره درواقع واحد پول هیچ کشوری تا این اندازه بلند نیست و لزومی هم نداره که با...
واحد پول باید کوتاه و با قابلیت تلفظ آسان در مبادلات جهانی باشه مثل یورو،روبل،یوان و ...واحد پول ما هم میشه
متاسفانه این دولت ارزش ریال را نسبت به هر ارز دیگری در دنیا پایین آورد و حالا هم میخوان این لایحه که معلوم نیست چه خرج و مخارجی هم داره رو اجرا کنن، باکلی مشکلات و...
همه ما مال یک و آب خاکیم یعنی چی که بی توجهی به دیگر اقوامه شما هم از قم پارس یعنی ایرانی هستین مگر اینکه متولد شده ی کشور دیگه ای باشین که اون جریانش فرق میکنه
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
به جای معیشت مردم دعدغه دولت حذف صفره بهتر بود تورم را کم کنند
این هم یک لایحه وقانون است که دولت برمردم داره تحمیل می کنه؟!!"
حقوق ها درمقابل این گرانی هایی که دولت بوجودآورده !!! چی میشه؟؟!!
اول قیمتها وارز رابه پایین ترین حد( سه سال پیش) برسونید ؟ بعد برنامه حذف صفر
تا برای همیشه تورم را تقریبا صفر کنیم چون سکه ها همیشه ارزش خود را دارند
این سکه ها میتواند با ارزشی که دارند جهانی هم شوند
درضمن مواظب باشید کلاهی که سر بانک مرکزی ترکیه رفت سر شما هم نرود در ترکیه کارمندان بانکها بجای امحای پولهای قدیمی در این 2 سال آنها را دوباره وارد چرخه میکردند
زیال باشه مشکلی هست؟
تلفظ پارسه سنگین تره
حالاچرا پارسه خوب فارس یا پارس بهتره
هر یک تومان چند ریال قدیم و جدید چند تومان قدیم و جدید و چند پارسه جدید و قدیم میشود.
شما ببینید چه بلایی برسر بچه هامون آوردند آقایان
نمره رابرداشتند ، کتابها را تغییر دادند ، معلم بیسواد راهی کلاس کردند
حالا هم چهارصفر پول برمیدارن
معلوم نیست آینده می خوان چه تغییری ایجاد کنن
1 اختلاس معادل چند ریال ؟
مثلا پول اون ویلا تو لواسان میشه 0.0075 اختلاس
ارزشش هم از همه نوع ارزی بیشتره.
کسی صفر های ده هزارتومنی نمیشمرد همه میگفتن ده تومان
حالا هم صفرهاش بر میدارن میشه همون عدد قبلی که میگفتید
یک امامی = صد پارسه = هزار تومان = ده هزار ریال
دوما ما که ترکیم چرا باید بگیم پارسه من اگرم اینطور بشه عمرا بگم پارسه میگم قرون
نه به تغییر پول
خدا بخیر کنه
در واحد دلار هم یکصد سنت میشه یک دلار
معلمان و کارگران و کشاورزان و مشاغل ازاد بیشترین زحمت رو می کشن با کمترین دست مزد با شما کاملا موافقم اما به نظرمن نباید نا امید بود چون حضرت اقا گفتند نا امیدی سمه امیدوار باشید و درست انتخاب کنید
میگن یک نوشابه پنج تومان
حالا هم خیلی سخت نیست میگیم پنج ریال
تومان مغولی باید حذف بشه
خخخخخخ
دوباره تورم ایجاد میشه
دوتا صفر حذف شد که!؟
تومان پول اصلیه مثل دلار
که زیانهای کلان غیر قابل جبرانی در ابعاد مختلف بهمراه خواهد داشت !!!!!
این طرح خوبی است ومردم نیز کم کم به اسامی گذشته شده عادت می کنند
ما باید تورم را برعکس کنیم و نه تنها کم کنیم بلکه ارزان شدن را شروع کنیم این کارها فقط سرگرمی هس .
آخه تو که هیچی نمیدونی اظهار نظر نفرما!!
واحد پول اهمیت زیادی ندارد مهم اقتصادتولیدی دریک کشوراست که ارزش پول ملی را بالامی برد وگرنه تمام صفرهای پول حذف شوند قدرت خرید مردم بالا نخواهدرفت
هنوز تو اسم گذاری درگیر تفکرات پوسیده پانصد سال پیش هستیم، حالا چطور میخواهیم مشکلات کشور رو که کمر مردم رو شکسته حل کنیم خدا میدونه!!!!
واحد پول باید کوتاه و با قابلیت تلفظ آسان در مبادلات جهانی باشه مثل یورو،روبل،یوان و ...واحد پول ما هم میشه
نه بزاریم پرشیا
نه نه 405 بهتره
یا طاق کسری
یا پرسِپولیس
و یا ...
خخخخ
حقوق ها درمقابل این گرانی هایی که دولت بوجودآورده !!! چی میشه؟؟!!
اول قیمتها وارز رابه پایین ترین حد( سه سال پیش) برسونید ؟ بعد برنامه حذف صفر