ساعت کار هفتگی هم از 44 میشه 40 آیا؟
اگه ساعت کار هفتگی کم نشه که فایده ای نداره! ما که تو شرکت های خصوصی کار میکنیم و پنجشنبه تعطیلیم این طرح بدون کم کردن ساعات کار تو هفته هیچ فایده ای برامون نداره! چون روزهای هفته 9 ساعت کارمیکنیم که واقعا زیاده، ماشالا کارفرماهای ما انتقام کارنکردن دولتیا رم از ما میگیرن
روز شنبه بجای پنج شنبه تعطیل بشه ساعت اداری هم بشه 7و نیم تا 3 خیلی هم خوبه با شرایط اقتصادی جهانی هم هماهنگی نسبی داره اگه اینطوری هم نمیکنن همین روال ادامه پیدا کنه به شرطی که 2 تا از پنج شنبه ها درماه برای کارکنان الزام برای ورود به اداره نباشه اختیاری باشه
سلام طرح خیلی خوبی هستش و دمش کسی که طرحش کرده و داره تاییدش میکنه واقعا گرم به چند دلیل
۱_ افزایش راندمان کاری
۲_ حماییت از خانواده
۳ _ جلوگیری از تکراری بودن کار اداری
۴_ رونق اقتصاد توریستی و...
خانم کارمند ازشنبه تا چهارشنبه بچه اش ساعت 12 از مدرسه میاد خودش ساعت 3 یا 4تعطیل بشه 5 روز عذاب میکشه بچه اش توخونه چیکار میکنه یه روز فقط میتونه راحت کنار خانواده اش باشه که اونم استرس بقیه روزهای هفته نمیذاره تعطیلی پنج شنبه برای ماکه خوب نیست انشاله اجرا نشه
تعطیلی پنج شتبه واقعا نیاز هست چون خستگی طی هفته کاملا از تن خارج میشه و باعث شادابی میشه ...و اگ تایم اداری از 3 عبور کند واقعا همون مثل سابق بمونه بهتره...هم زیرساخت درست میشه و قطعا بعدا زمان ساعات کاری هم کم میشه به مرور زمان...ولی واقعا این طرح احسنت داره...خدا کنه اجرایی بشه..
سلام تعطیلی پنج شنبه ها برای شهرستان ها اصلا خوب نیست . اولا شهرستانها ترافیک ندارند . دوما بعضی از شاغلین همسران شغل ازاد دارند این طوری بنیان خانواده بیشتر آسیب میبنه وقتی آقا میاد خونه ، خانمش وقتی میاد که آقا دوباره میخواد بره سر کار . .. سوما بچه ها زودتر میان خونه این چه فرقی کرد و چه کمکی کرد اینطوری که بچه ها چند روز تا عصر تنها می مونن یه پنچ شنبه که ساعت کاری کمتره تنها بمونن بهتر از چند ساعت توی هفته نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا این طرح ها رو کی پیشنهاد میده برای تهرانی که دوست دارن تعطیل کنید .
والا کارمند های بانک مثل کارمند دیگه آمد با استرس و فشار بیشتر اتفاقا باید کارمند بانک ها تعطیل بشن دیگه کارمند دیگه که اینقدر با ارباب رجوع و پول کلنجار نمی رن دورکن اعصاب خورد کن
والا همینطوری که میگن کارمندا چیکار میکنن تو اداره .بیکار نشستن .حالا که به تعطیلی پنج شنبه رسید مملکت بیکار میشه؟کار مردم میمونه؟ای کاش فکر بانوان شاغل هم بودین وبچه هایی که پنج شنبه بیگار تو خونه تنها رها میشن.
همه دارند در این کشور تلاش میکنند و به کارمند توهین نکنیم که کار نمیکنه آخه با این حقوق کم چه انتظاری از قشر کارمند دارید ؟
سلام طرح خوبیه لااقل در تمام کشور از ساعت 9 تا 14 باشه ادارات چون بیش از این خیلی به خانواده ی کارمندان و مصرف انرژی لطمه وارد میشود
اکرم
۲۳:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
تعطیلی پنجشنبه ها خیلی هم خوب وبجا است واصلا هم بار مالی ندارد وخیلی مفیداست مهم کیفیت کار است اون نماینده که مخالف است خودش پول مفت میگیرد وهمه اش هم تعطیل است وپول حرام میخورد
به جاي پنج شنبه ها بايد سه شنبه ها بايستي تعطيل بشه واقعا پنج روز و روزي هشت ساعت كار نفس آدم رو ميبره
حداقل سه شنبه ها رو تعطيل كنين كه وسط هفته يه نفسي بگيريم و انرژيمون رو تجديد كنيم
اينجوري مرخصي گرفتن هم راحت تر ميشه چون يه روز تعطيلي ميافته وسط مرخصيا و جمع نميشه براي آخر سال
با سلام.من کارمند اداره راه در شهرستان هستم،با حقوقی که اصلا نمیتونه زندکیم رو جلو ببره،ازینا بگذریم وزارت راه در تهران پنجشنبه ها تعطیله،ایا به نظر شما این خنده دار نیست که ادارات جزئ در شهرستان باز باشن؟؟؟روزهای پنجشنبه عملا هیچکاری صورت نمیگیره،چون تمام برنامه ها و سامانه ها بسته به وزارت هست،اونموقع ماباید از صب تا ظهر سماق بمکیم،اصلا اشتباه تر ازین اینکه میگن به شرطی تعطیل بشه که ساعت کاری بیشتر بشه،بخدا کیفیت هیچ با این افزایش ساعت بهتر نمیشه،تازه بدتر میشه،بخدا مشکل اینجور کارها مدیریت و نظارت کاری هست،اگه نظارت یر کار باشه با ۵ ساعت کار مفید به همه ی کارها میشه رسیدگی کرد،مشکل اینهاست...و الا نمیتونیم بدون در نظر گرفتن اینا الکی افزایش کار بدهند،بدتر میشه کیفیت کار...از ما گفتن...بهترین کار نطارت بر کار کارمندان توسط مافوق هست... والا اگه ساعت کاری روزی ۲۰ ساعت باشه هیچ تغییری در عملکرد صورت نمیگیرد...از ما گفت بود...
والا کارمفید ادارات روزی سه ساعت خیلی به نفعه از مصرف آب و برق و گاز و... تا تحلیل انرژی کارمند ک از بیکاری چرت میزنن مثلا از ساعت ۸ تا ۱۱. معمولا ارباب رجوع خیلی کم قبل و بعد از این ساعت به ادارات مراجعه میکنن، به هر حال نمایندگان مخالف ی روزی کارمند بودن به همین دلیل مخالفن یعنی شرح حال قبل خودشون بوده بعضی از آموزش و مشکلاتش میگن، آخه موقعی ک پنج شنبه ها مراکز آموزسی تعطیله بچه ی کارمند باید آواره باشه؟
ما که همینطوری در کل روز های هفته عملا تعطیل هستیم و ادارت به طور جدی پاسخگو نیستند وای به حال اینکه رسما هم تعطیل بشه آنوقت روز چهارشنبه هم روز قبل از تعطیلی هست و عملا نمیه وفت میشه به نظر تعطیلی پنجشنبه ها به صلاح نباشه.
هر اداره بازرسی داره و کشور هم قانون هر کسی پاسخگو نیست را معرفی کنید جمع نبندید ساعت کار الان در تهران هم خیلی زیاد است البته افرادی که در تهران ساکن هستند و در شهرستانها ملک یا زمین و .... دارند معمولا 5 شنبه ها میرن شهرشون و پیگیر کار هستند که فشار زیادی معمولا به ادارات شهرستانها در 5 شنبه جاری است که من دیدم بارها
محمد مهدی
۱۱:۰۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
این طرح به نظر من یه نیاز هست و ضروری هست که نمایندگان محترم با اکثریت آرا به آن رای موافق بدهند... مردم ما بهترین مردم دنیا هستن بایس مثل تموم کشور های دنیا یه ذره هم به فکر آسایش و خانواده شون
باشیم
با سلام واحترام به نظرات همه دوستان...این طرح در 95درصد از کشورهای جهان وبیش از 200سال می باشد که اجراشده ،ونیاز به هیچ گونه کارشناسی ونظر نمایند ه ای که میگه باید ساعت کاری بیشتر شودندارد،فقط وقت مجلس را تلف می کنند
آقا یا خانم کارمند بانک
خدایی یکم به فیش حقوقت و وام هایی که میگرین نگاه کنید و خودتون رو جای دیگران بزارین
در حقتون ظلم نشه یه وقت ؟؟
اگر شد دیر کردشو بگیرید
شما تصور کنید پنجشنبه تعطیل باشه بعد یه سه شنبه هم تعطیل مناسبتی باشد تمام مردم میخوان چهارشنبه هم مرخصی بگیرند و چهار روز پشت هم کل ارگان ها تعطیل!کلا مملکت تعطیل میشه. مگر اینکه موازی با این قانون مرخصی ها محدود یا ملغی شود و تعطیلات مناسبتی هم کمتر.یا فقط برای بانوان اجرا بشود. در غیر این صورت این قانون به ضرر هست چون روزهای تعطیل مناسبتی در کشور ما به حد کافی وجود دارد.
یعنی الان شهرداری ها - مالیات - وزارتخانه و ... 5شنبه تعطیل هستن مملکت تعطیله دیگه؟؟؟
کل دنیا 2 روز تعطیل توو هفته دارن. آخه این چه دیدگاهی شما داری!!!
امید
۱۰:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
قشنگ معلومه کاسبی شما....درباره تعطیلات بیشتر تمام جهان نسبت به ایران بیشتر تعطیلات دارن...
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
باید مثل کشورهای توسعه یافته جمعه و شنبه تعطیل باشیم اینطوی هم راندمان کاری بالا میره هم کارکنان یه نفس راحتی میکشن علی الخصوص تو تهران.
همین حالا کمترین تعطیلات تو دنیا داریم.
موافق تعطیلات دو روزه هستم.
به نظرم چون تهران پنج شنبه ها تعطیله نباید شهرستان رو پنج شنبه تعطیل کنیم. چون ارتباطات مالی و پولی با اروپا به همین ساعت کاری پنج شنبه در شهرستان بستگی داره. در ثانی برای رفاه حال تهرانی ها نباید جاده های منتهی به شمال رو بیشتر از این شلوغ کرد تا راحت تر لذت ببرن.
تهران که تعطیله دیگه باز یا بسته بودن ادارات در شهرستان معنا نداره.تعطیل باشه بهتره.
اگه راست میگی شما بیا شهرستان زندگی کن به ما انتقالی به تهران نمیدن عزیز
حمیدسعدی
۲۲:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من یک کارمند بانک هستم نمیدونم منظورشون از تعطیلی ادارات شامل بانکها هم میشه یا نه ؟ خداکنه بشه
من شوهرم کارمند دولته و ساعت کاریش از من کمتره همینجوری سر من کلی غر میزنه که تو خیلی کارمیکنی ،من اصلا تورو نمیبینم،این چه انتخابی بودو...
کافیه ادارات دیگه پنجشنبه ها تعطیل بشن و بانکها به روال قبل باز باشن اونوقت دیگه یه آب خوش از گلوی من پایین نمیره هرروز باید سرکوفت بشنوم .همینجوریشم از اول صبح که میشینم روی صندلی تا ظهر یه سره مشتری دارم ، مشتریانی که فکر میکنن ما ارث باباشون رو خوردیم ،بسیار طلبکارن و فکر میکنن چون توبانک حساب دارن هرطور دلشون بخواد میتونن رفتار کنن. دلم میخوا بدونم اگه کارشون به شهرداری یا دارایی و بقیه ادارات بیفته بازم اینجورین؟
بگذریم خلاصه من با تعطیلی ادارات موافقم به شرطی که بانکها هم تعطیل بشن
.فدای استدلالتم...تعطیل بشه همه ی ارگانها تعطیل میشن مثل جمعه
حسین
۱۸:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
از نظرمن شنبه باید تعطیل باشه هم تهزان هم شهرستان بعد به ساعت کار هفته هم اضاف نشود چون دولت الکترونیکی پیش میرود .اگر تعطیل شهرستان تصویب نشود بی عدالتی محض هست اینکه میگن بوشهری دو روزه چطور میاد شمال حرف قابل قبولی نیست مگه مسافرت به شمال رفتته شیراز کازرون که میشه رفت اصلا ما تو خونمون باشیم باتهران چه فرق داریم
سلام
بنده به عنوان دانش آموخته اقتصاد معتقدم این طرح خیلی هم می تواند مفید بوده و باعث بهره وری نیروی کار و انرژی خواهد شد و البته ممکن است برای دولت بار مالی داشته باشد خوب از سوی دیگر کاهش هزینه های مصرفی انرژی در روز پنجشنبه می تواند این بار مالی را سربه سر کند با این همه باز هم باید کار کارسناسی صورت گیرد .....
دولتمردان باید امور را از زیر بنا درست کنند در دراینصورت اگر کارمندان دو روز هم در هفته تعطیل باشند هیچ گونه ضرری متوجه اقتصاد نخواهد بود متأسفانه طرز تفکر اشتباه و نادرستی که بین اقشار جامعه رواج یافته که دو روزه شدن تعطیلات به ضرر اقتصاد است.
اکثر کامندان دولت در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت هستن.
من در بهداشت صبح و بعداظهر بیمارستان کار میکنم. صبح که فقط میبینم ساعت 8 شده بعد که سرم رو بلند میکنم میبینم 12 شده انقدر کار مراجعه کننده و ثبت فعالیت در سامانه های کامپیوتری زیاد شده که فرصت یک چایی خوردن را نداریم چه برسه به استراحت . ظهر که از اداره میریم بیمارستان یکسره همه از کمبود هاشون مینالن ما هم یه کارمند ساده ، ما چکارکنیم که برای 2 میلیون نفر جمعیت یک بیمارستان هست. برای 30 تا مریض 2 تا پرستار. همه فقط طلبکارن .
معلم . پرستار . بهورز و . . . تمام این کارمندانی که من دیدم تمام یک روز را فعالن . در مورد مدیران پایینی هم همینطور ولی خوب هر چی بالا میری میزان فعالیت میاد پایین.
نمیدونم این روزی یک ساعت یا دوساعت کار مفید را از کجا اوردن . خیلی دلم میخواد حداقل برای چند روز این وضعیت را تجربه کنم . خسته شدم از این بخور نمیری که میدن و اضافه کاری که بعد یک سال بهم میدن با روزی 14 ساعت کار.
چهارروز تعطیلی درکشور ما واروپا! عملا کشور رااز لحاظ اقتصادی درمسیر نابودی قراردادن می باشد" !ازاونور قشر کارمند تا ساعت ۴مگه رباته! الحمدالله اگه دونفر شبانه روز کارکنن خرج دونف بچه رو درمیارن! حالا با ۴ روز واقعا کابوسی میشه در درازمدت!مهمترین رکن اینگونه تصمیمات آماده کردن زیر ساختاست! آیا کارمندی که قراره ۵ شنبه خونه باشه! پارک خوب! سینمای خوب! استخرخوب وامکانات مفرح بودنش درکنارخانواده نهیا شده است! جواب قطعا نه است! پس تورو خدا کجا این کارمندا می تونه با خانوادش ّ گوشت گوسفندی تا ۱۵۰ ۶زارتومان بزنه دل طبیعت! عملا بن بست درانتظار طرحهایی مث اینه! مسولین محترم برسن به داد ملت وجیبش که شبانه روزی کارکردن هم جوابش ونمیده! بیکاری جوانان راحل گردن! هراران بار ثوابش ازطرح کردن این مسله فردی بهتره!و.............
بهتر است شنبه تعطیل شود.تا قطع مراودات با اقتصاد جهان به سه روز کاهش یابد.شنبه هم کانون خانواده محکم میشود.مثل پنجشنبه.از طرفی با کل دنیا همگام تر میشویم.
باسلام بنظر بده تعطیلی صددرصد بهنفع دولت و اقتصاد میباشد چون ادارات پنجشنبه ارتباطشان از تهران قطع میباشد از طرفی ادارات پنجشنبه اصلا کارایی ندارند و کار نمیکنند ضمنا میتوانند درجاهای حساس که با امور بین الملل سرکار داند تعطیل نکنند یا شیفت کاری بگذارند
باسلام ادب من فکرمیکنم کارمندان مراکزحساس نظامی انتظامی بیشترین کارانجام میدهند بصورت 24ساعته درخدمت هستند وچیزی بنام تعطیلات ندارندمثالی میزنم درمناطق عملیاتی درازا30روزکاری 20روز استراحت دارین شما حساب کنید پس اکثرکارمندان دولت ول مطلع هستن چون ارزش کارشون به یکساعت نمیرسه فقط قشرکارگر میمونه که یک روزکارنکنه به مشکل میخوره وگرنه من دیدم باچشم خودم تویکسری اداره جات خوشبختانه رومیزصندلیشون تکیه میدن باگوشیهاشون ورمیرند یاصحبانه میخورندیا دارن دردل میکنند من بنظرم باید تمامی کارمندان مثل پرسنل نظامی انتظامی وکارگر کارکنه تاقدرپول بدونه تا مملکت ما تکونی بخوره وگرنه پول انرژی هدرمیره کاری هم انجام نمیشود وحرف اخر دوروز تعطیل بشه باید جاده شمال رو 8بانده بکنند که دوستان اخرهفته توترافیک نمونندعلی برکت الله راستی 30روز720ساعت کارمیکنند تومناطق عملیاتی نیروهای نظامی انتظامی
به نظر من که سرباز معلم بودم و کار سخت معلمی رو تجربه کردم
تعطیلی دو روز در هفته رو ،یکی از ملزومات کار معلمی میدونم چون واقعا خستگی سر و کله زدن با دانش آموزا تو این دو روز از بین میبره کاری میکنه که یک معلم بعد از دو روز تعطیلی با انرژی بیشتری سر کار حاضر بشه
معلما که تو سال 6 ماه هم کار نمیکنن همیشه تعطیل اند باد بیاد برف بیاد تا تقی به توقی بخوره تعطیلن
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام
عزیزی که گفته معلم ها ۶ ماه بیشتر کار نمی کنند گمان نکنم دوام بیاره ۳۰ تا بچه را فقط یک ساعت در کلاس تحمل کنه چه برسد به آن که در طول هفته حد اقل ۲۴ ساعت درس بدهد امتحان بگیرد تا دیروقت از وقت استراحت خودش و خانواده اش بگذارد و برگه صحیح کند.
یک معلم روزانه از ۸ صبح تا حدود ۲ و نیم که در کلاس حضور دارد فقط سه تا زنگ استراحت ۱۵ دقیقه ا ی دارد. وجدانا شما هم در طول روز اینقدر استراحت می کنید.
حقیر یک معلم هستم و به شغل خودم افتخار می کنم. با ۲۷ سال سابقه کار و دارای مدرک دکترای تخصصی(PhD). دریافتی من حدود ۳ میلیون و نود هزار تومان است. شما چطور؟
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
مگه تحریم نیستیم و با دنیا نمیتونیم ارتباط مالی و اقتصادی داشته باشیم ، پس چه فرقی میکنه که تعطیل باشیم یا نباشیم . دعوا سر چیه بگذاریم مردم یه آب خوش از گلو شون پایین بره . این همه فشار کاری زیاد و دستمزد کم و نبود رفاه برا چی؟ این همه کار میکنیم تو جیب کی میره که نگران یک روز بی درآمدی شون باشند ؟
سلام اینکه از ۴۴ساعت کار الزامی برای کارمندان صحبت میشه خوبه ولی چرا معلمان را شامل نمیشه اونا کارمند نیستند یا خونشون سرختره حالا هر قدر هم کارشون با اهمیت باشه دلیلی نیست بقیه کارها بی اهمیت هستند این واقعا از عدالت بدوره سه ماه تابستان و ۲۴ساعت الزامی کار درهفته خب ایام عید و سه روز تعطیلی در هفته را حساب کنید سرجمع ۵ماه کار نمی کنند و خب توب اوقات بیکاری خودشون می توانند شغل دوم داشته باشن چرا فکری به حال این وضعیت نمیکنند
تازه تو مدرسه هم بین کلاسها شون زنگ تفریح هم دارن.
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
خیلی از ادارات ساعت کاری از ۸:۱۵ صبح تا ۱۶:۱۵ است و پنج شنبه نیز تعطیل هستند ولی شعب شهرستان ادارت از ۸ تا ۱۴:۳۰ و پنج شنبه از ۸ تا ۱۳ سر کار میروند با یکسان سازی ساعت کاری ادارت در تهران و سایر استانها از ۸تا ۱۴ کل هفته مناسب است حاضریم هر روز تا ساعت ۱۴ کار کنیم تا ۱۶:۱۵ مجبوریم اضافه کار بیشتری باشیم
باسلام- اگر مدیران دستگاه دولتی از کار کارمندان خود میانگین کار بگیرند وآنرا در زمان کار انجام شده ضرب کنند ، متوجه می شو ند 80% نیروها روزی یک الی دوساعت و20% کامل کار می کنند ،؛به عبارتی 80% تا همان دوشنبه سرکار بیایند کافی است ، چه برسد به اینکه تا آخر هفته سر کار بیایند .
تعطیلی دو روزه مزایای بسیاری دارد که تمام کشورها د رحال اجرای ان هستند از جمله افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی و افزایش صله ارحام و افزایش گردشگری داخلی و افزایش درامد گردشگری روستاها و توزیع درامد و افزایش زیر ساختهای گردشگری و افزایش گردشگر خارجی و توزیع سفر در تمام سال و کاهش ترافیک جاده ای و کاهش امراض قلبی و روانی ولی با این نماینده ها هیچ امیدی به تصویب این طرح و طرحهایی مثل شفافیت ارا نمایندگان و مالیات بر عایدی سرمایه نیست
به اندازه کافی ما تعطیلی داریم این مسخره بازیها چیه فک و فامیلت درخواست دادند چرا همش ما طرحهامون غیر کارشناسی هست و چرا یک عده فقط اصرار دارند اجرایی بشه همش فقط دنبال تعطیلی هستیم یه موقع نظر بدید مقررات اداری را که اینهمه بی نظمی و کارمندان از زیر کار درمیرند رو داشته باشید برای همینه که از آخر همش اولیم خیلی کار می کنیم خسته میشیم هی دنبال تعطیلی هستیم
الان که روز پنج شنبه تعطیل نیست
روز پنج شنبه به هر اداره ای مراجعه می کنیم از هر سه نفر یک نفر به خودی خود تعطیل می کنه و به تعطیلات میره
وای به این که روز پنج شنبه تعطیل بشه که به این بهانه روز شنبه هم خودشان به تعطیلات پایان هفته به صورت نوبتی اضافه خواهند کرد
ملت در ایران ۶ روز از هفته را کار میکنند و از ۷ صبح تا ۹ شب سر کار هستند و وقتی بازنشسته میشن بازم کار دوم میکنند و بازهم مدعی هستیم که ملت کار نمیکنند... همه جای دنیا ساعت کاری ۳۸ ساعت در هفته است و در ایران ۴۴ ساعت
یلدا
۲۰:۱۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اتفاقا برعکس ، تعطیلی پنج شنبه ها اولین گام حمایت از کانون خانواده هاست ، دو روز تعطیلی آخر هفته بهترین فرصت دورهمی خانواده ها و رسیدگی به امورات عقب افتاده هم هست
تعطیلی 5شنبه به شرطی خوبه که ساعات کاری درطول هفته اضافه نشه.مادرکارمندی که تاساعت 4عصرسرکاره وبچش ساعت12از مدرسه تعطیل میشه باید چکارکنه؟بچه از مدرسه کجا بره؟
دهه هشتادی
۲۰:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اقا 5 شنبه ها ادارا بازن جوابگو نیستن دیگه اگه ساعت کاری رو یه روز کم کنیم دیگه چجوری جوابگو ارباب رجوع باشن؟ بعدشم شهرستانیا چی؟
به استحضار میرسونم کار ما طوری هست که وقتی میری بازدید از محلی تا ساعت ۳ الی ۴ طول میکشه و این باعث میشه که اضافه کاری دریافت کنیم درحالی که روزهای پنجشنبه من به شخصه هیچ نوع وقت بازدید نمیدم و خود پنجشنبه هم اصلا اداره ما بازدید کننده نداره پس بهترین شرایط اینکه پنجشنبه تعطیل بشه . جای دوری نیس اگه نماینده ها ببینن که پنجشنبه استان تهران تعطزله پس کجاش اقتصاد خابیده ؟؟؟!!!!
قطعا منتفعانی که از تعطیل نشدن پنجشنبه نفع میبرند مخالفند..اما اقایون این طرح اگر بده چرا در تهران سالهاست احرا میشه به شهرستان که رسید شد اخخخخخ....باید پنجشنبه تعطیل شه باید .قاضی وکارمندقوه قضاییه بیچاره با یک جمعه که اونم سرکاره والبته ووقت کشیکم عصره واونم سرکاره میتونه چکاکنه...پس عدالت در تعطیلی پنجشنبه است..چون عملا ما تعطیلی نداریم
به فکر طبقه کارگر هم باشید که خورد شدند ما جمعه ها هم میریم سرکار شیفت شب هم داریم ولی سر ماه فقط پایه حقوق را میدهند اخرش هم میگویند بچه بیارید ازدواج کنید این چه زندگی است که داریم !
واقعا دو روز تعطیلی نیازه مخصوصا واسه خود مجلسی ها که واقعا دارن زحمت میکشن و حیفه که دو روز تعطیل نباشه .
البته حسن دیگه ایی هم که دو روز تعطیلی داره اینه که تو هفته مردم اینقدر پول در میارن خوب باید هم تعطیل باشن که اون همه پولو خرج کنن . در کل دست مجلس و کلا هر سه قوه درد نکنه که این همه آرامش و راحتی رو واسه مردم به ارمغان آوردن . واقعا آفرین .
نگران مجلسی ها نباشید بیش از حد تعطیلات دارند دوست عزیز
سعید
۰۱:۳۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
چشم بسته غیب گفتی
برای مجلسی ها تعطیلی معنی نداره هر وقت دلشان بخواهد می روند نه اینکه نمی روند.!!!!
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
اگربه دلیل جمع بودن خانواده در آخر هفته هست که باید شامل شهرستانها هم باشد اما بدلیل تعاملات بین المللی که تعطیلی آنها شنبه یا یکشنبه هست عملا چهار روز امور اقتصادی در وقفه و تعطیلی هست که بضرر کشور میباشد . با توجه به اینکه کار مفید در کشور خیلی کمتر از ۸ ساعت هست و عدم تطابق با تعطیلات کشور های دیگر اصلا تعطیلی پنجشنبه صلاح نیست .
البته پنجشنبه ها برای تهرانی ها که در آنجا همه وزارتخانه ها وبانک مرکزی و..که با اروپا باید ارتباط برقرار کنند تعطیل است تا راحت به شمال و مراکز تفریحی برسند ..
اری ناشناس برای خودشان جایز است اما برای دیگران نه.
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
عدالت در ایران: برخی کارمندا کمتر از ما کار میکنن بیشتر از ما پول میگیرن
پنج شنبه و جمعه هم براشون مهم نیست هر موقع بخوان مرخصی فله ای میگیرن به ما هم که میرسه تایمکس میزارن باید انگشت بزنی ثانیه هاشم حساب شه
تعطیلی رو ولش کنید تبعیض ها رو بردارید
یه عزم جدی برای برابری حقوق و امتیازات همه.
درحال حاضر تمام وزارت خانه ها وبانکها در تهران هستن و5شنبه ها هم تعطیل حال اگر شهرستانها رو تعطیل کنید به کجای این ارتباط لطمه می زنه همان طور این این رفیقمون گفت = ظاهرا تعطیلی پنجشنبه ها فقط برای تهرانیها مفید است و برای شهرستانها مضر
در کل دنیا تعطیلی در هفته دو روز است بجز چند کشور انگشت شمار اگر تعطیلی پنج شنبه ها اینقدر مضر است چرا سالیان سال است که در تهران پایتخت اداری اقتصادی و مالی و ... مملکت پنج شنبه تعطیل است هیچ اتفاقی هم نیفتاده اگر عدالت در همه جا اجرا شود هیچ کس اعتراضی نمیکند و مطالبه ای هم نمیکند .
بهترین راه تعطیلی شنبه ها است. چون در کشورهای دیگر شنبه تعطیل است. از نظر معاملات بانکی و مبادلات اقتصادی هیچ مشکلی در تبادلات بین المللی به وجود نخواهد آمد.اگر پنج شنبه تعطیل بشه ان وقت پنج شنبه جمعه برای کشور ما تعطیله و شنبه و یک شنبه برای خارجه ان وقت ما به مدت 4 روز از دنیا به دور خواهیم بود.
آقایی که گفتند اگه 5شنبه ها تعطیل بشه ارتباط بین کشور و دنیا 4روز قطع است باید خدمتشون عرض کنم که درحال حاضر تمام وزارت خانه ها وبانکها در تهران هستن و5شنبه ها هم تعطیل حال اگر شهرستانها رو تعطیل کنید به کجای این ارتباط لطمه می زنه همان طور این این رفیقمون گفت = ظاهرا تعطیلی پنجشنبه ها فقط برای تهرانیها مفید است و برای شهرستانها مضر
خانوم محترم شما میتونید در روزهای پنج شنبه شوهر خود را ازخانه بیرون کنید تا دعواتون نشه برای ما که مسافت خانه تا کار یک مسافت کوهستانی و خطرناکه خیلی سخته.چرا فقط فکر خودتون هستید.............
بجای پنجشنبه باید شنبه تعطیل بشه که با تعطیلی یکشنبه میلادی هماهنگ تر باشه
ساعات کاری تو ایران وحشتناک بالاست و البته بی کیفیت و صد البته مزد و حقوق بسیار بی کیفیت تر
تهران که تعطیله دیگه فرقی نمیکنه شهرستانها بخوان تعطیل باشن یا نه ، تهرانیها و بعضی وزارت ها از جمله علوم هر ساله ده روز تو تابستان تعطیلند ولی این امکان برای کارمندان علوم پزشکی مخصوصا قسمت اداری امکان پذیر نیست ، اون فردی هم که میگه ندادن تکلیف باعث سواد شدن دانش آموزان میشه باید خدمتتان عرض کنم کسی که درس بخواد بخونه ، می خونه .
زمانی طرح تعطیلی دو روز در هفته در ایران جواب خواهد دا که دانش و پیشرفت و کارو اشتغال و درآمد عین اروپاییان باشه.
عزیزان فقط در اروپا دو روز تعطیلیو دیدن و تقلید از آن که موجب پیشرفت یک کشور نمیشه !!!
ایران اولا خودش اتومات تعطیله، چون روز به روز بجای پیشرفت داره پسرفت میکنه، حالا دو روزم تعطیل کنید یا نکنید اثری نخواهد داشت!
یا علی
بهره وری آنقدر پایین هست که اگر سه روز درهفته هم تعطیل بشود مشکل آنچنانی رخ نمی دهد. اون برا ژاپن و کره و... هست که یه دقیقه هم ارزشمنده. اینجا4 روز هم تعطیل بشه بهتره.
مشکل اینجاست که بر تعطیلی جمعه اصرار داریم وگرنه میتوانستیم همگام با دنیا یکشنبه را تعطیل رسمی و شنبه را نیمه تعطیل اعلام کنیم تا منطبق با بقیه کشورها حرکت کنیم ... یک تحقیق ارائه شده بود که نشان میداد تعطیلی یکشنبه میتواند باعث افزایش ارزش پول ملی در مقابل دلار شود چراکه تعطیلی صرافیها در روز جمعه خود سبب ایجاد بازار سیاه و دلالی میشود ...
خیلی کشورهاهم جمعه تعطیله .بی ارزش شدن پول ماهم ربطی به این چیزهاندارد.وقتی تویک کشورهمه می خواهندپول راحت به دست بیاورندوتفریح مهمترازکاره وجوان هاوقتشون راهدرمی دهنداین می شه
چی شد بالاخره ؟ هنوز در صحن علنی طرح نشده ؟ پس کی میره صحن؟!!!
اگه ساعت کار هفتگی کم نشه که فایده ای نداره! ما که تو شرکت های خصوصی کار میکنیم و پنجشنبه تعطیلیم این طرح بدون کم کردن ساعات کار تو هفته هیچ فایده ای برامون نداره! چون روزهای هفته 9 ساعت کارمیکنیم که واقعا زیاده، ماشالا کارفرماهای ما انتقام کارنکردن دولتیا رم از ما میگیرن
و هرچه زودتر رای گیری شود
۱_ افزایش راندمان کاری
۲_ حماییت از خانواده
۳ _ جلوگیری از تکراری بودن کار اداری
۴_ رونق اقتصاد توریستی و...
* دوما* انگیزه خدمت برا کارکنان
سلام طرح خوبیه لااقل در تمام کشور از ساعت 9 تا 14 باشه ادارات چون بیش از این خیلی به خانواده ی کارمندان و مصرف انرژی لطمه وارد میشود
حداقل سه شنبه ها رو تعطيل كنين كه وسط هفته يه نفسي بگيريم و انرژيمون رو تجديد كنيم
اينجوري مرخصي گرفتن هم راحت تر ميشه چون يه روز تعطيلي ميافته وسط مرخصيا و جمع نميشه براي آخر سال
باشیم
خدایی یکم به فیش حقوقت و وام هایی که میگرین نگاه کنید و خودتون رو جای دیگران بزارین
در حقتون ظلم نشه یه وقت ؟؟
اگر شد دیر کردشو بگیرید
کل دنیا 2 روز تعطیل توو هفته دارن. آخه این چه دیدگاهی شما داری!!!
همین حالا کمترین تعطیلات تو دنیا داریم.
موافق تعطیلات دو روزه هستم.
تهران که تعطیله دیگه باز یا بسته بودن ادارات در شهرستان معنا نداره.تعطیل باشه بهتره.
من شوهرم کارمند دولته و ساعت کاریش از من کمتره همینجوری سر من کلی غر میزنه که تو خیلی کارمیکنی ،من اصلا تورو نمیبینم،این چه انتخابی بودو...
کافیه ادارات دیگه پنجشنبه ها تعطیل بشن و بانکها به روال قبل باز باشن اونوقت دیگه یه آب خوش از گلوی من پایین نمیره هرروز باید سرکوفت بشنوم .همینجوریشم از اول صبح که میشینم روی صندلی تا ظهر یه سره مشتری دارم ، مشتریانی که فکر میکنن ما ارث باباشون رو خوردیم ،بسیار طلبکارن و فکر میکنن چون توبانک حساب دارن هرطور دلشون بخواد میتونن رفتار کنن. دلم میخوا بدونم اگه کارشون به شهرداری یا دارایی و بقیه ادارات بیفته بازم اینجورین؟
بگذریم خلاصه من با تعطیلی ادارات موافقم به شرطی که بانکها هم تعطیل بشن
بنده به عنوان دانش آموخته اقتصاد معتقدم این طرح خیلی هم می تواند مفید بوده و باعث بهره وری نیروی کار و انرژی خواهد شد و البته ممکن است برای دولت بار مالی داشته باشد خوب از سوی دیگر کاهش هزینه های مصرفی انرژی در روز پنجشنبه می تواند این بار مالی را سربه سر کند با این همه باز هم باید کار کارسناسی صورت گیرد .....
من در بهداشت صبح و بعداظهر بیمارستان کار میکنم. صبح که فقط میبینم ساعت 8 شده بعد که سرم رو بلند میکنم میبینم 12 شده انقدر کار مراجعه کننده و ثبت فعالیت در سامانه های کامپیوتری زیاد شده که فرصت یک چایی خوردن را نداریم چه برسه به استراحت . ظهر که از اداره میریم بیمارستان یکسره همه از کمبود هاشون مینالن ما هم یه کارمند ساده ، ما چکارکنیم که برای 2 میلیون نفر جمعیت یک بیمارستان هست. برای 30 تا مریض 2 تا پرستار. همه فقط طلبکارن .
معلم . پرستار . بهورز و . . . تمام این کارمندانی که من دیدم تمام یک روز را فعالن . در مورد مدیران پایینی هم همینطور ولی خوب هر چی بالا میری میزان فعالیت میاد پایین.
نمیدونم این روزی یک ساعت یا دوساعت کار مفید را از کجا اوردن . خیلی دلم میخواد حداقل برای چند روز این وضعیت را تجربه کنم . خسته شدم از این بخور نمیری که میدن و اضافه کاری که بعد یک سال بهم میدن با روزی 14 ساعت کار.
تعطیلی دو روز در هفته رو ،یکی از ملزومات کار معلمی میدونم چون واقعا خستگی سر و کله زدن با دانش آموزا تو این دو روز از بین میبره کاری میکنه که یک معلم بعد از دو روز تعطیلی با انرژی بیشتری سر کار حاضر بشه
عزیزی که گفته معلم ها ۶ ماه بیشتر کار نمی کنند گمان نکنم دوام بیاره ۳۰ تا بچه را فقط یک ساعت در کلاس تحمل کنه چه برسد به آن که در طول هفته حد اقل ۲۴ ساعت درس بدهد امتحان بگیرد تا دیروقت از وقت استراحت خودش و خانواده اش بگذارد و برگه صحیح کند.
یک معلم روزانه از ۸ صبح تا حدود ۲ و نیم که در کلاس حضور دارد فقط سه تا زنگ استراحت ۱۵ دقیقه ا ی دارد. وجدانا شما هم در طول روز اینقدر استراحت می کنید.
حقیر یک معلم هستم و به شغل خودم افتخار می کنم. با ۲۷ سال سابقه کار و دارای مدرک دکترای تخصصی(PhD). دریافتی من حدود ۳ میلیون و نود هزار تومان است. شما چطور؟
روز پنج شنبه به هر اداره ای مراجعه می کنیم از هر سه نفر یک نفر به خودی خود تعطیل می کنه و به تعطیلات میره
وای به این که روز پنج شنبه تعطیل بشه که به این بهانه روز شنبه هم خودشان به تعطیلات پایان هفته به صورت نوبتی اضافه خواهند کرد
البته حسن دیگه ایی هم که دو روز تعطیلی داره اینه که تو هفته مردم اینقدر پول در میارن خوب باید هم تعطیل باشن که اون همه پولو خرج کنن . در کل دست مجلس و کلا هر سه قوه درد نکنه که این همه آرامش و راحتی رو واسه مردم به ارمغان آوردن . واقعا آفرین .
برای مجلسی ها تعطیلی معنی نداره هر وقت دلشان بخواهد می روند نه اینکه نمی روند.!!!!
پنج شنبه و جمعه هم براشون مهم نیست هر موقع بخوان مرخصی فله ای میگیرن به ما هم که میرسه تایمکس میزارن باید انگشت بزنی ثانیه هاشم حساب شه
تعطیلی رو ولش کنید تبعیض ها رو بردارید
یه عزم جدی برای برابری حقوق و امتیازات همه.
همه باهم
همه باهم
در ضمن نانوا بیشتر کار میکنه نون سوخته یا خمیر بیرون میده درامد بیشتری هم داره
ساعات کاری تو ایران وحشتناک بالاست و البته بی کیفیت و صد البته مزد و حقوق بسیار بی کیفیت تر
اگه تعطیلی بده برای همه بده
اگه خوبه برای همه خوبه
عزیزان فقط در اروپا دو روز تعطیلیو دیدن و تقلید از آن که موجب پیشرفت یک کشور نمیشه !!!
ایران اولا خودش اتومات تعطیله، چون روز به روز بجای پیشرفت داره پسرفت میکنه، حالا دو روزم تعطیل کنید یا نکنید اثری نخواهد داشت!
یا علی