آیا از خودتان پرسیده اید چرا شرکت ایران خودرو در کشورهای دیگر تولید مستقیم دارد ولی قیمت های آن دقیقا پایین تر از داخل ایران است و تولیدات متوقف نمی شود؟
و یک سوال مهمتر آیا تا بحال کسی پرسیده است یا بررسی شده است پول های دریافتی یا حسابرسی کلی این مجموعه های خودرو سازی آیا واقعا زیان ده بودن را ثابت می کند یا سوددهی بالا را؟ 40 سال بررسی آیا امکان پذیر است یا اینکه احتمالا فرار اموال این مجموعه ها را توسط افرادی را باید در نظر گرفت؟
و سوال دیگر چند درصد از پول کشور و بیت المال که در اختیار خودروسازان قرار گرفته تحت عناوین مختلف بازگشت داده شده و اسناد آن کجاست؟
سوال دیگر اینجاست سهام خودرو سازان در اختیار چه کسانی است و سهام آنها چگونه در اختیار خودرو سازان؟ یک نمونه عجیب سهام دار بودن یک بانک در خودرو ساز و یک خودرو ساز در همان بانک با پول ملت ؟؟؟
و سوالی دیگر چرا وقتی پول خودرو نقدی دریافت می شود خودرو عمدا چند ماه بعد تحویل داده می شود این پول چه می شود؟
سوال دیگری اینجاست آیا برخی فروشندگان و دلالان خودرو با پرسنل کارکنان مدیران و مسئولان صنعت خودرو یا نظارت همکاری برای افزایش های ناگهانی با شیوه های مختلف در فضای مجازی و سایر فضا ها دارند یا خیر؟ آِا تا بحال کسی در رابطه با فروش خودرو توسط این افراد پیگیری یا بازداشت یا بازجویی یا پیدا کردن اتصال انجام داده است ؟
و سوالی دیگر چرا در شرکتهای خودرو ساز برخی خودروها دچار حادثه عمدی داخلی شده و تحت عناوین دست دوم ضربه خورده یا امثال آن توسط افراد خاصی با قیمتهای بسیار پایین و بصورت کاملا نقدی و تحویل درجا انجام می شود؟ آیا رفع یک تصادف یا جابجایی با یک قطعه جدید هزینه کمتری نداشته تا با قیمت واقعی از سود خودرو سازان کم نشود و بسیاری از خریداران منتظر نمانند؟میزان این تعداد خودروها بر اساس کمبود بازار در تلاطم است و طوری برنامه ریزی می شود که کسی به این موارد شک نکند در حالیکه ممکن است این نقص ها صرفا یک شکسته گی جزئی در گلگیر یا چند خط بر روی بدنه یا ضرباتی بر روی کاپوت یا جاهایی که بدون رنگ نیز در می آید انجام می شود باشد، سوال اینجاست چرا اصلا این اتفاق می افتد و چرا سالهاست کسی درباره آن حرفی به میان نمی آورد؟
چرا در برخی از خودروسازان به ناگهان با حضور یک فرد یک قوم از افراد فک و فامیل و همشهری ایشان در پستهای زیر مجموعه او جایگزین افراد با سابقه یا بدون پشتوانه پارتی می شوند؟
و یک سوال مهم چگونه خودروسازان اصلی ایران جزو سهامداران برخی شرکتهای بزرگ خودرو خارجی برای انحصار تولید محصولات آنها در ایران یا واردات آن بودند یا هستند و حتی در این زمینه برای کشور تعیین تکلیف می کنند و گاها به قیمتهای تمام شده هزینه های سرباز دلالی اضافه می کنند؟
این موارد به راحتی با یک گشت و گذار در فضای مجازی یا حضور در بین کارکنان خودروسازی قابل ییدا کردن سرنخ های زیادی است که نشان می دهد چرا یک خودرو ارزان ساخت اینچنین گران برای ملتی تمام می شود
اینا همش حرفه نقدینگی .بنده خدا این خودرو های بی کیفیت که قاتل جون مردم شدن .تازه همهدنیا وقتی خرید میکنن میگن جنس جدید بدین که با کیفیت تره ولی متاسفانه تو ایران همش مردم دنبال جنس قدیمن مث خودرو میگن زیر سال ۹۰ ما شین ایرانی یاید خرید این یعنی بی کیفیتی یعنی .....کاش تعطیل میشد چقد دیگه ادم کشته بشه تا مسولین فکری بکنن برا این قاتلا
تو ایران هر چه ماشن با کیفیت بود و پشتش قطعه فروشی کساد بود تعطیل و ماشین بی کیفیت ادامه تولید شد...این ماشینهایی که تولید میشن همه چینی و بی کیفیت هستند.مفت نمی ارزند.
این خودرو ساز ها هر روز دارند به آتیش این بازار هیزم می ریزند . از یک طرف عرضه قطره چکانی و اون هم در بازه های زمانی طولانی و از طرفی دیگه افزایش پی در پی قیمت ها در لیست قیمت ها شون . آخه با قیمت 29 و 34 یک دونه پراید تحویل دادند که حالا کردنش 38 . آره ما مردم رو گنج نشستیم ولی به خودمون نمی دنش . . حمایت از کالای ایرانی در ابتدای سال یه شعار و در انتهای سال یه توهین تلقی می شه . کالای بی کیفیت و با قیمت گزاف جز اینکه مردم رو فقیر تر کنه و خواص ثروت مند رو پولدار کنه کار دیگه ای بلد نیست . درد مصرف کننده رو کی باید بشنود . کی باید برای این مردم کاری بکنه .
مردم نخریدددددددددددد این ظلمیست که ما مردم در حق کسانی که پول ندارن انجام میدیم به خدا من 2 تا ماشین دارم و هیچ کدومش هم نه از ایران خودرو نه از سایپا هست........پول تو جیب اینها نمیریزم از الانم نمیخرم و عوض نمیکنم شاید به پشیمون بشن....البته بعیده
مگه نمیگن خودروسازان ضرر میکنن و... !! والا ما راضی به ضرر اونها نیستیم !! در خودروسازی را ببندند و خودرو وارد کنن و واردات را آزاد کنن ! هم اونا ضرر نمیکنن هم مردم با قیمت خوب سوار ماشین خوب میشن !!! راستی کسی دیگه نمیگه پراید بده - پراید و... !! کافیه سایت باز بشه در عرض نیم ساعت هزاران پراید ثبت نام میشه!!
یه رسمی بین تولیدکنندگان ایرانی هستش که هر چقدر قیمت مواد اولیه گرون میشه و در راستای این گرونی تولیدکنندگان تصمیم به افزایش قیمت محصول خودشون میکنن و از طرف دیگه که میخوان سود بیشتری بکنن کیفیت محصولات خودشونوکاهش میدن تا مواد اولیه کمتری مصرف بشه.خودروسازانهم از این قضیه مستثنی نیست.
راستش نفهمیدم کدوم آپشنو میگی ؟؟؟؟؟؟؟
اضافه شده یا کم شده !!!!!
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
در ده سال گذشته قیمت بهترین خودروهای دنیا یا اصلا اضافه نشده یا حداکثر در طول این ده سال 10 درصد اضافه شده یعنی سالی یک درصد
پراید قیمتش 6 برابر شده یعنی 600 درصد
reza
۰۹:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
هر روز بی کیفیت تر از دیروز
هاوال
۰۸:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
یه سوال داشتم چرا با اینکه مزدا۳ رو شما توقف تولبد زدین هنوز فروش خودروی صفر وجود داره اما هاوال که عدم تولید اعلام شده اعلام قیمت زدین؟
متاسفانه هر چیزی در کشور ما گرون میشه کیفیتش پایین میاد یه نمونه خیلی ساده اون چیپس هست هرچه گرون تر میشه به اکسیژن داخلش اضافه میشه و همینطور خیلی چیزای دیگه ... .
خون مردم کردن تو شیشه...یک پراید که خرم سوارش نمیشه ظرف یک ماه 20 میلیون گران شد. مگه حقوق یک کارگر یا کارمند بدبخت سالانه چقدر زیاد میشه ...خب نمی تونید تولید کنید اجازه ندهید .
.تو میگی ۴۰ تومن پولیه؟!مردم یه کشوری مثل عراق بهترین ماشین هارو با کمترین قیمت دارن سوار میشن....بابا تعرفه واردات رو وردارین بزارین مردم ماشین خارجی خوب سوار شن
مگه سالهای قبل به بهانه کیفیت/ قیمت رو بالا نبردن / چه کاری کردن که الان دنبال کیفیت باشن / ما ایرانیها تخصص خوبی واسه بالا بردن قیمتها در هر زمینه رو داریم
به نظر بنده شرکت سایپا با توجه به افزایش قیمت خودرو که مورد اعتراض مردم هست ماشین های بی کیفیت تری تحویل مشتریان خواهد داد و مردم با نخریدن این خودرو های بی کیفیت جواب دندان شکنی به این شرکت بدن
حیف که مردم ما هرچی گرون بشه برای خریدش صف می کشن. خب بابا یه سال نه شیش ماه نخرید.
همین آجیل شب عید رو خواهید دید که به میلیون میرسه
اگه امسال نخرید همه چیز درست میشه.
حسین
۰۸:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
دوستی می گفت پراید هاچ بک در یکی از کشورهای صنعتی ضعیف ترین خودوری استاندارد و قیمتی حدود 700 دلار دارد. اگه درست باشه ، با وضع عوارض 50 درصدی و دلار 12000 تومانی با مبلغ 12.6 میلیون تومان باید در اختیار مصرف کنندگان قرارگیرد. اما ... چه باید گفت؟
متاسفانه آنچه امروز شنیده نمی شود فریاد مردم است و هیچ کس خود را مسئول این اوضاع آشفته در جای جای ایران عزیز نمی داند.
قطعاً بسیاری از مردم ما به عراق جنگ زده سفر کرده ایم ، جالبه اکثر خودروها لندکروز و پرادو و ... مورد استفاده مردم است. به امید روزی که دست تمامی مافیاها در تمام عرصه ها قطع بشه. التماس تفکر
به هیچ وجه کیفیت خودرو نسبت به افزایش قیمت تغییر نمی کند چون برای ملت اثبات شده آنقدر که از جیب ملت برای صنایع خودرو خرج می شود به دلیل سوء استفاده خودرو سازان و نبود نظارت و بی توجهی نمایندگان مجلس بالا نرفته و متضرر همیشگی مردمند نه صنایع خودرو اگر از هر صنعتی در کشور اینقدر حمایت میشد و جیب مردم توسط دولت به نفع دیگر صنایع صورت میگرفت وضع اقتصاد اینگونه نبود متأسفانه برای صنعتی به روش نادرست خرج میشود که سود آن کاملاً یک طرفه استو موجب هیچ ارتقاء کیفیتی و یا خدمات پس از فروشی نشده و ناظرین فقط به فکر منافع خودشان هستند
اشتغال فقط و فقط بهانه است خودروسازان که همه و یا بیشتر قطعات خودروهای ۳۰ سال پیشو از از خارج وارد میکنن پس چطور با پررویی تمام به بهانه به خطر افتادن اشتغال مرتبط با خودرو گرانفروشی های خودشونو توجیح میکنند؟!!!
تاکی قیمت رو بالا میبرید. در همین چند روزه قیمت بازار مجددا افزایش یافته و برای هر خودرو از 10 میلیون تا 20میلیون هم متغییر بوده است. علت اصلی هم فاکتر نشدن خودروهای پیش فروش بوده. شرکت خودرو سازی باز هم به وعده های خودش عمل نکرد.
چرا به این مردم فلک زده دارید ظلم میکنید.؟؟
حداقل تولید انبوه خودرو سازی ایران باید به مرز پنج ملیون نزدیک شود.
سپاه پاسداران هم اگر خودروسازی مستقل داشته باشد بنظر میآید بهتر و نمایان تر در صنعت خودرو و ورود به این صنعت بسیار مهم دیده خواهد شد.
یعنی بازم گرونی بازم تورم بازم شکسته شدن کمر کارگران(( البته اگه تا الانشم کمری نفسی نایی))براشون مونده باشه باید بیشتر ازاین شکسته شه ایا؟یعنی این مسعولین ب پراید۴۰میلیونی و سمند۷۵،۸۰میلیونی قانع وراضی نیستن؟!؟ این ملت دارن نون روزشون بزور درمیارن اگه تا پارسال یک کارگربدبختی مثل من۳سال پس انداز میکرد و ی وامی جور میکرد میتونست یپراید ک بامرسدس بنز المان لامبورگینی ایتالیا و....رقابت میکنه و همکیفیتشونه(( البته تو قیمت ها ن کیفیت هه))الان باید۱۰سال نخوره ننوشه نپوشه تا یپرایدباکیفیت و استاندارد جهانی بگیره!!!!!بخدا شرم هم خوب چیزیه این ملت همیشه درصحنه و حامی،حقشون اینهمه ظلم و گرونی نیست
یه حرفی هست رئیس اتحادیه قطعه سازان همیشه تکیه کلام و توجیه دارن مدال نوبل. میگم شما یه فومول بیارین رابطه بین قیمت و ارتقا رو در خودروسازی داخلی پیدا بشه معرفی بده این آقای قطعه ساز براش مدال نوبل بدن☺
یه مقدار جا و امکانات بدید دست چند تا فارغ التحصیل مکانیک و برق و کامپیوتر ، ماشین بسازند تحویل بدن ، قطعا مدیران نالایق خودروسازی رو بهشون یه همچین چیزی بگی میگن مگه خودرو ساختن الکیه ، دقیقا الکیه
بنده در تعجب هستم که بنگاه ها ماشین صفر زیاد دارند برای فروش ولی نمایندگی ها از تیر ماه تا الان نتوانسته اند به تعهدات خود جهت تحویل ماشین عمل کنند پس کی قرار نظارت شود لطفا کم کسر برای این مردم نگذارید مثل این مردم هیچ جای دنیا پیدا نمی شود ممنونم از زحمات بی دریغ شماها
و یک سوال مهمتر آیا تا بحال کسی پرسیده است یا بررسی شده است پول های دریافتی یا حسابرسی کلی این مجموعه های خودرو سازی آیا واقعا زیان ده بودن را ثابت می کند یا سوددهی بالا را؟ 40 سال بررسی آیا امکان پذیر است یا اینکه احتمالا فرار اموال این مجموعه ها را توسط افرادی را باید در نظر گرفت؟
و سوال دیگر چند درصد از پول کشور و بیت المال که در اختیار خودروسازان قرار گرفته تحت عناوین مختلف بازگشت داده شده و اسناد آن کجاست؟
سوال دیگر اینجاست سهام خودرو سازان در اختیار چه کسانی است و سهام آنها چگونه در اختیار خودرو سازان؟ یک نمونه عجیب سهام دار بودن یک بانک در خودرو ساز و یک خودرو ساز در همان بانک با پول ملت ؟؟؟
و سوالی دیگر چرا وقتی پول خودرو نقدی دریافت می شود خودرو عمدا چند ماه بعد تحویل داده می شود این پول چه می شود؟
سوال دیگری اینجاست آیا برخی فروشندگان و دلالان خودرو با پرسنل کارکنان مدیران و مسئولان صنعت خودرو یا نظارت همکاری برای افزایش های ناگهانی با شیوه های مختلف در فضای مجازی و سایر فضا ها دارند یا خیر؟ آِا تا بحال کسی در رابطه با فروش خودرو توسط این افراد پیگیری یا بازداشت یا بازجویی یا پیدا کردن اتصال انجام داده است ؟
و سوالی دیگر چرا در شرکتهای خودرو ساز برخی خودروها دچار حادثه عمدی داخلی شده و تحت عناوین دست دوم ضربه خورده یا امثال آن توسط افراد خاصی با قیمتهای بسیار پایین و بصورت کاملا نقدی و تحویل درجا انجام می شود؟ آیا رفع یک تصادف یا جابجایی با یک قطعه جدید هزینه کمتری نداشته تا با قیمت واقعی از سود خودرو سازان کم نشود و بسیاری از خریداران منتظر نمانند؟میزان این تعداد خودروها بر اساس کمبود بازار در تلاطم است و طوری برنامه ریزی می شود که کسی به این موارد شک نکند در حالیکه ممکن است این نقص ها صرفا یک شکسته گی جزئی در گلگیر یا چند خط بر روی بدنه یا ضرباتی بر روی کاپوت یا جاهایی که بدون رنگ نیز در می آید انجام می شود باشد، سوال اینجاست چرا اصلا این اتفاق می افتد و چرا سالهاست کسی درباره آن حرفی به میان نمی آورد؟
چرا در برخی از خودروسازان به ناگهان با حضور یک فرد یک قوم از افراد فک و فامیل و همشهری ایشان در پستهای زیر مجموعه او جایگزین افراد با سابقه یا بدون پشتوانه پارتی می شوند؟
و یک سوال مهم چگونه خودروسازان اصلی ایران جزو سهامداران برخی شرکتهای بزرگ خودرو خارجی برای انحصار تولید محصولات آنها در ایران یا واردات آن بودند یا هستند و حتی در این زمینه برای کشور تعیین تکلیف می کنند و گاها به قیمتهای تمام شده هزینه های سرباز دلالی اضافه می کنند؟
این موارد به راحتی با یک گشت و گذار در فضای مجازی یا حضور در بین کارکنان خودروسازی قابل ییدا کردن سرنخ های زیادی است که نشان می دهد چرا یک خودرو ارزان ساخت اینچنین گران برای ملتی تمام می شود
«« سهام خودرو سازان در اختیار چه کسانی است ››››
چون شفاف سازی برابر است با
ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم
خودتون می خرین
حمایت می کنین از یه ماشین بی کیفیت
بعد شکایت!!
نخرین آقا خیلی چیزها رو
یه مدت کوتاه
ارتقا کیفیت محاله
خیر گزینه بعد !!!
اصلاح وقتی اتفاق میفته که رقابت باشه وقتی رقابتی نیست ! اصلاح خواب !
بقيه ي خودرو ها هم همينن ...
اضافه شده یا کم شده !!!!!
پراید قیمتش 6 برابر شده یعنی 600 درصد
خدا به حال این ملت رحم کنه
سایپا قیمت پراید 131 رو به تازگی رو سایتش زده 38 میلیون
دیکه 40 تومن پولیه که کیفیت هم بخوای.
خدایا شکرت
همین آجیل شب عید رو خواهید دید که به میلیون میرسه
اگه امسال نخرید همه چیز درست میشه.
متاسفانه آنچه امروز شنیده نمی شود فریاد مردم است و هیچ کس خود را مسئول این اوضاع آشفته در جای جای ایران عزیز نمی داند.
قطعاً بسیاری از مردم ما به عراق جنگ زده سفر کرده ایم ، جالبه اکثر خودروها لندکروز و پرادو و ... مورد استفاده مردم است. به امید روزی که دست تمامی مافیاها در تمام عرصه ها قطع بشه. التماس تفکر
چرا به این مردم فلک زده دارید ظلم میکنید.؟؟
تاکی باید تحمل این همه مشکلات کنیم
اما الان...
سپاه پاسداران هم اگر خودروسازی مستقل داشته باشد بنظر میآید بهتر و نمایان تر در صنعت خودرو و ورود به این صنعت بسیار مهم دیده خواهد شد.
لعنتی شده 42میلیون بازهم افزایش