باید واسه تمام کسانیکه بیمه رد میشه غیر از بیمه نظام مهندسی ، اجازه امضا نداد
ساعت کار در هر اداره ای یا هر شرکتی ۷ صبح تا حداقل ۳ بعداز ظهر
دقیقا زمان ساخت و ساز هم همینه
اگه کسانیکه کار دارند و بیمه رد میشه حذف شوند، کل مهندسانیکه میخوان امضا کنند از ۲۰ درصد هم کمتر میشه
و مطمینا هیچکس هیچ تخفیفی نمیده
اونوقته که عرضه و تقاضا یکسان میشه
و البته مهندسان به جایگاه اصلیشون برمیگردند
در این روابطی که شما ترسیم کردید چطور اجبار کارفرما به انتخاب ناظر توجیح میشه؟؟ اگر ناظر فقط نماینده کارفرما در تحویل گرفتن کار از مجری هست. اگر کار فرما به مجری اعتماد داشته باشه و یا اصلا خودش مجری باشه جایگاه نظارت کجاست؟ از این گذشته وقتی کارفرما و مجری در کم کردن هزینه ها به قیمت رعایت نکردن مقررات ملی توافق نظر داشته باشند تکلیف ناظر چیه؟ این سیستم (شیوه نامه جدید) این طور که شما فرمودید چیزی جز حذف نظارت نیست. و بازرسی واقعی مختص شهرداری شده!
ایراد عمرانی است.معماری فقط در بحث متریال ورود میکند.اجرای نعل درگاه و دیوار روی آن و اتصال دیوار به سقف و نصب شاخکهای اتصال همگی از وظایف نظارت عمران هستند و اصولاً در تخصص نظارت معماری نیست
اگر از همین ابتدای امر که اجرای شیوه نامه مصادف با کسر ظرفیت و ایجاد مسوولیت حقوقی شده است، درست پایه گذاری نشود، موجب آسیب و آفتهای جبران ناپذیری خواهد شد!
در شیوه نامه تاکید بر بیمه مسئولیت مهندسین طراح و ناظر و ارایه آن به سازمان شده است، اما هنوز الزامی نشده
خب وقتی طرح ارجاع نباشه، دوباره ارجاع از طریق دفتر هست و گرفتن حق الزحمه از مالک، توسط دفتر. پس باز هم رقابت بین مهندسان بخاطر پرکردن سهمیه و گرفتن کار
در نظام مهندسی چون به زودی تعداد زیادی از مهندسان بیکار میشود . وقتی انتخاب ناظر به اختیار مالک ساختمان باشد یعنی یک ناظر ۸ کار میگیرد و یک ناظر هیچ کاری نصیبش نمیشود .
ساعت کار در هر اداره ای یا هر شرکتی ۷ صبح تا حداقل ۳ بعداز ظهر
دقیقا زمان ساخت و ساز هم همینه
اگه کسانیکه کار دارند و بیمه رد میشه حذف شوند، کل مهندسانیکه میخوان امضا کنند از ۲۰ درصد هم کمتر میشه
و مطمینا هیچکس هیچ تخفیفی نمیده
اونوقته که عرضه و تقاضا یکسان میشه
و البته مهندسان به جایگاه اصلیشون برمیگردند
در شیوه نامه تاکید بر بیمه مسئولیت مهندسین طراح و ناظر و ارایه آن به سازمان شده است، اما هنوز الزامی نشده