سلام
نجس بودن سگ فقط به خاطر احتمال وجود انواع مریضیها هستش.
اما وقتی یه سگی تحت نظر یه آدم یا خونواده ای باشه حتما باید واکسیناسیون انجام بشه. اگه واکسن ها درست و به وقت زده بشه، هیچ ضرری به انسان نخواهد داشت چون بدنش پاک سازی شده.
تنها دلیل و تنها چاره فقط و فقط همینیه که اشاره کردم.
سگ خرید اما اگه قراره واکسناشو بزنید و تمیز نگرش دارین. در غیر این صورت ریسک نکنید لطفا
واقعا منکه قانع نشدم توضیحاتتون در حد قانع کردن یه بچه ده ساله س. اگه واقعا ناقل بیماری هستن که خب من تحت نظر دامپزشک سگمو تو خونه نگهداری میکنم.دلیل علمی بیارید
من خودم فکر می کردم سگ نجس نیست چون حرفی در قرآن نیومده
اما وقتی بیشتر تحقیق کردم متوجه شدم که امامان ما نزدیک شدن به سگ رو نهی کردن پس اگه شمایی که تو خونتون سگ نگه میداری اگه ذره ای به طهارت اعتقاد داری سگ رو از خونت بیرون کن اگرچه حیوان باوفاییه اما جاش تو خونه نیست
عذرمیخوام بعضی افراد هستن که سگ رو برای حفاظت از خودشون و خونه میخرن. حکم این سگ ها چیه؟
البته بعضی برای درمان افسردگیشون استفاده میکنن و واقعا تاثیر داره. حکم اینا چیه؟
به نظر من اینکه تا اسلام انسان را از چیزی منع کرد یا بر ان کاری را واجب کرد دلیل نمیشود که برای آن دلیلی محسوس و علمی وجود داشته باشد البته ممکن است وجود داشته باشد که در آینده مشخص بشه ولی فعلن دلیل علمی وجد ندارد.
هر کس که به طهارت اعتقاد داره به نجاست هم معتقده
سلام دوستان عزیزم خواهشمندم این مطلب رو بخو نید ببخشید اگر طولانی هست . اولا این که این مطلب رو در گوگل سرچ کردین نشون میده برای اسلام و دینتون ارزش قاعل هستید بهتون تبریک میگم همگی میدونیم که در قرآن سه چیز به عنوان نجس ذکر شده خوک خون شراب ، که کاملا منطقیه! این سه کاملا کثیف و مضر هستن . اما سگ، سگ های ولگرد ناقل انواع بیماری ها هستن و امامان و پیامبران به این دلیل بود که آوردن و دست زدن به اون رو نهی کردن ما روایت داریم که پیامبر به سگی غذا داده ! و خداوند در قرآن از حیوان وفادار یاد کرده . و روانشناسان هم معتقدند که وجود سگ از بروز خیلی از بیماری ها جلوگیری میکنه
اسلام دین کاملی ست و شیرین شما تصور کنید میشه به مردمانی که دختران رو زنده به گور میکردن و حتی عقلشون نمیرسید که اگر دختران نباشند پسران هم نیستند، منطقی صحبت کرد و گفت که سگ بیماری میاره؟ امامان و پیامبران پاک ما به این علت دست زدن رو نهی کردن که انواع بیماری و میکروب در آنهاست و اصتلاحا به اون لقب نجس رو دادن تا مردم از دست زدن و آوردن اون به خونه تجدید نظر کنن!.
دوستانی که میگین چرا گربه نجس نیست و هیچ روایتی نیومده در باره گربه خب باید بگم که عرب ها باسگ بیشتر کارداشتن تا گربه یعنی سگ در زندگی اونا برای نگهبانی شکار یا هرچیزی بوده نه گربه یعنی چی: یعنی در اون زمان حیوان خانگی اصلا وجود نداشته و اونا با گربه کاری نداشتن اما با سگ چرا برای نگهبانی و شکار و غیره
پس من با این عقیده سگ دارم عاشقانه خدا رو میپرستم و ارادتمند امامان و پیامبران هستم و با تموم وجودم اسلام رو دوست دارم
من مارال بیست و سه سه ساله دانشجوی فیزیو تراپی
نجس بودنش که بخاطر مضر بودنش برای انسانه، که تمام وجود سگ حتی آب دهان و تنفسش هم یه نوع میکروب داره که باعث بیماری میشه...و اینکه ما از حکمت تمام دستورات خدا اطلاع نداریم که، در حد توان ذهنیِ محدود خودمون بعضی حکمتهارو کشف میکنیم اما خیلیارو نمیتونیم درک کنیم، و بهترین راه اینکه که به خالقمون اعتماد و ایمان داشته باشیم و به دستوراتش عمل کنیم❤
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
نه گربه و نه سگ از نظر اسلام نجس نیستند
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ftm باهات موافقم
رها
۱۴:۴۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
موندم چرا بازم مردم نگه میدارن اصلا چرا فک کنم بیشتر واسه اینکه مد شده برا شون کلاس داره من که اصلا خجالت نمیکشم که از سگ میترسم
خواهرم
بین تمیز و نجس تفاوت هست
هر چیزی که نجس هست معناش این نیست که آلودگی میکروبی داره
یک بطری شراب نجسه ولی ممکنه توی معتبرترین کارخانجات مشروب سازی تهیه شده باشه و خیلی هم بهداشتی باشه و حتی ویتامین هم بهش اضافه شده باشه ولی نجسه
دلیل حرمتش اتفاقاتیه که بعد از نوشیدنش می افته
سگ هم همینطوره.
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
افرين
Farzad
۱۵:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
خیلی خوب بود ولی ای کاش آیه های قرآن هم که مربوط به مطالب هس میزات تی اما در کل عالی بود ممنون
من عاشق سگ هستم من ۱۰ سالمه وبابام میگه نجسته و هر روز در گوگل در دیوار مینویسم سگ سگ افریده ی خدا هست وحتما نجست نیست حتما یه روزی سگ میخرم چه نجست باشه یانه امید وارم بابام برام بخره هنوز نگفتم بخره ولی میدانم بگمم هیچی ولش کن
شمایی که سگ رو خیلی دوست داری و به حرف ائمه اطهار(ع) توجهی نداری که در مورد سگ چی گفتن
احتمالا در آخرت باید با همون سگ هم مهشور شی و همون سگ هم بیاد شفاعتت رو بکنه
ابوعلی ابوعلی
۲۲:۲۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
هر کسی مسلمان هست باید به گفتهای شرع اسلام بپیوندد و قبول کنیم که پیامبران + امام علی (ع)وبقیه ائمه بی دلیل اظهاره نظر نمکنند وحتمآ سگ نجس هست که حتی توسیف شده از نگهداری سگ بعنوانه نگهبان در منزل بپرهیزد.
واقعا متاسفم سگ یه موجودیه که اگه تک بزنیش هم بهت وفاداره همین سگ تو حادثه پلاسکو چقدر به مردم کمک کرد چند نفر رو نجات داد واقعا متاسفم #انسان هم آرزوست
ALI
۲۱:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
آن زمان سگ را در جاهای کثیف یا همان آشغال دونی ها نگهداری مکردند اما الان سگ را بهترین شکل ممکن تر بیت میدهند
یکم بیشتر و علمی تر راجب مطلبی صحبت کنید،
الان ۱۴۰۰سال پیش نیست با مدرک باید صحبت کرد، اگر دلیلی دارد دلیلش باید گفته شود
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
الان 1400 سال گذشته آیا بشر به حد اعلای علمی رسیده؟؟؟؟؟
که شما همین الان جوابت رو میخوای
200 سال پیش خوک رو هم میگفتن لذیذه و الان برو بخون ببین چی میگن.
تو قرآن اومده اطیعو الله و الرسول.از خدا و رسولش اطاعت کنید.برا چی خدا تو قرآن گفته از رسول دفاع کنید؟ چه دلیلی داشته؟ میتونست بگه از خودم و این قرآن اطاعت کنید و تمام
آرش
۲۳:۴۲ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
من میگم وقتی قرآن گفته نجسه ینی
کاری به کارش نداشته باش
هرچی قرآن کریم میگه
من خودم 3 تا سگ دارم
اما توی باغه
هرروز فقط بهشون غذا میدم
اره عزیز در این شکی نیست ولی چه کنیم باید قیدشو زد نمیشه رو حرف خدا حرف زد
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
وقتی که پیامبر بزرگوار و امامان معصوم ما که اینه حق هستن وعینن حق رو بیان میکنن و اموزه های دینی رو در اختیار ما می گذارند امر به عملی و نیز نهی از ان میکنن بر نه تنها بر هر مسلمان بلکه بر هر انسانی از هر قشری لازم و الجراست چرا که در این احکام منفعت ها و در مقابل مضرارتی وجود دارد که شاید در ان زمانه کسی به ان پی نبر ولی بعد و نسل های بعد به ان پی خواهند برد اسلام هرگز به کاری که به انسان سود برساند مخالف ولی در اینجا مساله ناقص بودن عقل انسان است که ادراک کافی و علم کافی به کایئنات و ماورای ان ندارد
همان گونه که خداوند میفرماید چه بسا کار هایی که در نظر شما خب است ولی به شما ضرر میرساند و بلعکس از جایی که اسلام دینی است برای تمام نسل ها پس احکامش نیز باید برای تمام نسل ها باشد پس هر چقدر که بگوییم که مثلا با واکسن درست میشود و غیره باز هم در وجودش چیزی هست که ضرر برساند
چرا دارید اصرار میکنید سگ نجس نیس؟؟
والا من هر خونه ای رو دیدم ک سگ خونشون بود، نمازم نمیخوندن.... سگ نجسه
دامپزشک
۲۳:۳۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
کاملا موافقم
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
نظر شما برای خودت محترمه
شما توی خونت سگ نگه دار
کسی که اهل نماز باشه معتقد باشه و عاشق ائمه باشه هیچ وقت روی حرف خدا و پیغمبر حرف نمیزنه
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام
درجواب کاربری که گفت:
"چرا دارید اصرار میکنید سگ نجس نیس؟؟
والا من هر خونه ای رو دیدم ک سگ خونشون بود، نمازم نمیخوندن.... سگ نجسه" :
خیلی ها نماز می خونن ولی با لباسی که نجسه در جایی که نجسه نماز باطله.
(من شرایط اون بنده خدا رو که شما می شناسی نمی دونم)
اخه عقل کل تو بیشتر از پیامبر ها میدونی یا خود خدا هستی وقتی پیامبر میگه نجسه یعنی نجسه وسلام
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
من نمیدونم اگه سگ نجس هست پس چرا سگ شکاری مشکل نداره چطور وقتی یه سگ برا خودش مثلا یه خرگوش یا پرنده شکار میکنه و میخوره شکارش نجس هست و حالا اگه یه سگ شکاری همین موجود رو شکار کنه و بده ما بخوریم اون هیچ مشکلی نداره؟؟!!! الان چی فرق میکرد شکار سگ ولگرد؟
عزیز من مطلب رو بخون بعد سنگر بگیر
نوشته امیر المومنین گفته سگ شکاری برای نگهبانی عیب نداره
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام
حتی سگ شکاری و سگ گله هم نباید به خانه ی انسان داخل شود و باید جای جداگانه ای برای او در نظر گرفت
طبق حدیث امام صادق علیه السلام
یکی
۲۰:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خب معلومه این سگ هایی که میبینی برای تفریح و خونه بردن هستن که البته مردم میکنن سود زیادی نداره ولی سگ نگهبان و شکاری مزیتی داره و ایرادی نداره حتی تو میتونی یه سگ کوچولو اگه برای شکار میخوای اشکال نداره
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
نگفته سگ شکاری نجس میست.همه ی سگ ها نجس هستند.بلکه منظور اینه که نگهداری سگ برای نگهبانی و سگ گله مشکل نداره
علی
۲۲:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
افرادی که کمبود محبت دارند سگ رابه اغوش میکنند وچون باتفکر غربی زندگی میکنند وباصطلاح روشنفکراند ومتمدن
إی إنسان به عنوان خلیفه ی خدا در روی زمین چرا عقلت را بکار نمی گیری؟! درإینکه سگ حیوان باوفائی هست شکی نیست ولی نجس أست،إین فرهنگ غربی هاست که متأسفانه دامنگیر یکسری أز هموطنانمان شده أست!! سگ را أگر شستشو بدهید و با آب هفت دریا هم آب بکشید باز هم نجس أست چون عین نجاست أست!!
ببین دوست عزیز نجاست هیچ ربطی به طهارت نداره.
اسلام میگه سگ نجسه، درست..اسلام میگه کافر هم نجسه، حتی اگه هروز دوش بگیره و بهداشت رعايت کنه. بهرحال خونه ای که سگ توش رفت آمد کنه، نماز خونده نمیشه
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۲ دی ۱۳۹۸
از کجا معلوم فقط با واکسن میکروباش بره تو بیماری های اونو از کجا میدونی
میدونید از قِبَل این ناهنجاری چقدر وارد کننده های حیوانات خانگی و غذاها و ویتامین ها و داروهای اونا و دامپزشک و ... سود میبرن؟ آخه یه خرده عقلم چیز خوبیه این حیوون بدبخت اسیر میکنن تو خونه فک میکنن لطف کردن بهش
سلام
همه یه ما میدونیم که در مذهب شیعه هیچ حدیثی کاملا قابل استناد نیست و امکان دارد ساختگی باشد و تنها مرجعی که در دین اسلام ۱۰۰ درصد قابل استناد است قرآن هست.
ممنون ازمطلبتون ولی دونکته اساسی درمتن ارسالی میفرماییند قران دستورداده علاوه برایات قران به احادیث هم عمل بشه محبت کنیدوادرسه این امره خدارا بدید ممنون
گفتند بزاقش دارای باکتری هست و این ربطی به ااینکه سگتون رو مدام دامپزشک ویزیت می کنه نداره و این ماهیت طبیعی بزاق سگه، سگ بدنش رو هم لیس می زنه و این باکتری ها روی موهای بدنش خشک میشن و بنابراین موهای بدنش هم باعث آلرژی میشن و موارد دیگه- مطمئن باشید مسلمان نیستند. مشکل اینجاست که علم هم بگه باز ما می گیم چرا اسلام واژه نجس رو در مورد سگ به کار برد. بابا نجس یعنی همین یعنی ازش دوری کن. ازت غذا خواست غذا بده بهش، آزارش نده، نزنش، وقتی بهت کاری نداره تو هم کاری بهش نداشته باش، لباست به بدن خیسش خورد بشور، دست زدی دستت رو بشور. چه اصراریه ببری تو خونه ات، لیست بزنه. بره بچه اتو بغل کنه کنارش بخوابه...!!!
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خب عزیز من تو بزاق آدم هم باکتری هست! اتفاقا آب دهن آدم از آب دهن سگ هم خطرناک تر و مضر تره. خب گربه هم خودشو لیس میزنه! ضمنا خیلی هم ربط داره واکسن میتونه تمام بیماری های مشترک رو از بین ببره
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۷ تير ۱۳۹۹
داداش دنیا هنوز به علمی نرسیده
300 سال پیش هم فکر میکردن که خیلی علمشون زیاده
300 سال بعد هم همینطور
علی
۲۱:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
باور کنین خدا این دستورات رو بخاطر سلامتی خودمون داده. نجس بودن، به معنی بد بودن نیست. نجس بودن یعنی مضر بودن. سگ حیوون خوبیه اما ضررش بیشتر از خوبی هاشه.
به نظر من باید یک پناهگاهی براشون درست کنه و بعدش عیقمشون کنه که زیاد نشن بدبختا اینا والا به نان خالی هم راضی هستند بهتر از گرسنگی و آزار دادنشون است این موجودات بی زبان بخدا من خیلی دلم به حالشون میسوزه خودشون که نخواستن اینجا متولد بشن از خیلی از ادما قدرشناس تر هستند و محبت یادشون میمونه
اسلام دین برتر است
و حالا در این دوره زمانه به اطراف نگاه میکنیم و می بینیم افراد چه عشق و علاقه ای صرف این موجود میکنن و جای خالی حضور فرزند برای خیلی از خانواده ها پر می کنند و اسلام به دلیل وسعت دید و دور اندیشی ، نجاست و دوری از این حیوان ملاک قرار داده
با توجه به روایات و احادیث سگ قطعا نجس است و باید از دوری کرد. سگ فقط برای نگهداری از گوسفندان و نگهبانی در باغات از آن استفاده میشود. در اب دهان آن میکروب های خیلی خطرناکی وجود که بایستی از آن پرهیز کرد. به علت آلوده بودن و انتقال دادن میکروب ها سگ نجس است.
باسلام
اکثر نظرات رو دیدم متأسفانه نوشتند : به نظر من !!!
همانطور که علوم مختلف کارشناس داره ، دین و فقه نیز کارشناس داره و باید مراجعه کنیم به کارشناس دین (فقیه)
آقا یا خانم نالشناخته احتمالا منظور شما از پاکی همان ذات پاک هست و خداوند غیر از سگ خوک رو هم آفریده و در قرآن به نجس بودن آن اشاره فرموده و نجس بودن سگ به معنای نداشتن سگ نیست و می توان از سگ شکاری برای شکار و سگ گله برای حفظ گوسفندان استفاده نمود بلکه معنای نجس بودن سگ این است که نباید بدن و لباس انسان و هر آنچه مربوط به انسان می شود با سگ تماس داشته باشد و نمی توان سگ را در محل زندگی خود نگه داشت
ناشناخته
۲۰:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
نمیدونم متوجه شدید یا نه در سوره ماعده میگه شکاری که توسط سگ شکاری شکار شود گوشت حلالی دارد بعد اونطرف روایت اومد اب دهان و تمامی بدن سگ حتی سگ شکاری نجس است پس از انجایی که سگ شکاری طعمه ی خودشو با دهان نگه میداره پس نمیتونه گوشت اون حیوان شکار شده حلال باشه !
توجه داشته باشید که انسان مثل حیوانات شکارچی نیست که سر شکار برسه و همونجا با دندونهاش تیکه و پاره اش کنه و شکار رو خام بخوره. ما گوشت رو با ابزارهایی جدا می کنیم و می شوریم و می پزیم و بعد می خوریم.
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
ا ولا در روایات اومده واهل روایت تایید کرده اند د وما برای طاهر کردن جایی که دهان سگ به ان خورده باید خاکمال کرد واب کشید چندبار همین خاکمال که برای سگ وخوک امده بدلیل نجاست وضرر زیا د این دو حیوان نجس است
اسلام دین فطرت و رحمته و اگر بزرگان دینمون که الگوی رحم و شفقت و مهربانی بوده و بیشتر از بقیه انسانها صفت و خوی رحمانی داشتند در روایات و احادیث چنین حکمی دادهاند بنظر من بیشتر از اینکه دنبال نظافت و میکروب در علت این حکم بگردیم دنبال تاثیر این همنشینی و ارتباط نزدیک در روحیه و مسیر تکاملی انسان بعنوان اشرف مخلوقات و صاحب امانت عظیم الهی در سیر الی الله بگردیم هرچند این حکم مانع از مهربانی و استفاده درست مثل سگ گله و نگهبانی به این حیوان وفادار نیست
همانطور که گفته شد نجس به معنی کثیفی و ناپاکی است. اینکه سگ چه رفتاری داره یا حیوانی یا وفاست خب این ارتباطی به نجس بودنو نبودنش نداره. دلیل نجس بودن سگ فقط به خاطر ضرریه که به سلامتی انسان میرسونه. مثل بیماری هاری که از گاز گرفتن سگ به وجود میاد.
اگه ادم گوسفند هم بیاره توی خونش و بهش رسیدگی نکنه باعث مریضی میشه .و اینکه پیامبر گفته اگه خونت سگ داشته باشی ملائکه نمیان به اون خونه .به نظرم اصلا اینجوری نیس. خدا همه موجوداتی که خلق کرده رو دوست داره .
دوست عزیز شما که میفرمایید سگ نجس هست ،اولا تو قران نیومده سگ نجس هست دوماکسایی که گفتند نجس هست همه گفته ها روایت هست ،سوما از بچگی تو گوشمون خوندن سگ بیاد بخورتت، پس همه ما یک ترس از سگ داریم تو بدنمون که سگ این رو میفهمه و واکنش نشون میده
خیلی چیزها توی قرآن نیومده و یا به صورت کلی به اونها اشاره شده یا اصلا به اونها اشاره ای نشده به عنوان مثال توی قرآن نیومده نمازها چند رکعت هستند این احکام به وسیله پیامبر و امامان معصوم (صلی الله علیهم اجمعین ) به صورت کامل توضیح داده شده و به صورت احادیث به عنوان احکام دین برای مسلمانان مقرر گردیده است
شراره
۰۵:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
زیبا ترین باوفا ترین عشق ترین موجود دنیا سگه خدایا شکرت بابت افریدن این موجود خدایا من میدونم که تو هیچ چیزی رو بی دلیل و بیخودی نیافریدی خدایا سپاسگذارتم چه اشخاصی بودن که از شدت افسردگی در حال مرگ بودن ولی با ارون یه سگ نجات پیدا کردن مگه میشه موجودی جونه خیلی از ادما رو نجات داده منفور باشه نجس باشه
جالبه که سگ هیچوقت حتی تو خونه ی خودش دستشویی نمیکنه تا صاحبش بیاد و ببرتش بیرون بعد از چه جهت اخه نجسه خدایااااا التماس تفکر
وقتی خدا یک حرفی را در قرآن میژنه یغنی پشتش یک حکمتی هم داره پس ما باید قبول داشته باشیم که سگ نجست هست
افرادی میگن سگ نجس نیست که به به خدا اعتقاد ندارن. تمام.و از کسانی که باعث شک بعضی ها میشم خواهش میکنم که دیگه باعث نشن که جوابشون و داد.
چطوری سگ نجسه و حتی اصحاب کهف که اسمشان تو قرآن هم آمده سگ داشتن
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
داشتن سگ عیبی نداره بلکه شدایط نگهداری از سگ مهمه که نباید بدن یا لباس یا هر چیزی که مربوط به انسان می شه با سگ تماس پیدا کنه چه برسه به اینکه سگ رو توی خونه نگهداری کنی
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
شما اگر قرآن رو خوانده بودی، میفهمیدی که قرآن چیزی درباره پاکی و نجاست سگ نگفته.
لاوین
۱۴:۵۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
منم برام سواله چرا نجسه? همینطور که خودتون اشاره کرده بودید در سوره مانده امده شکار سگ گوشتش نجس نیست پس چرا سگ نجسه ? حتی خود پیامبر هم ارزش زیادی برای سگ قاعل بودند
شکار به وسیله سگ شکاری شرایطی داره که باید رعایت بشه در غیر اینصورت شکار هم قابل مصرف نیست و کسی نگفته سگ بی ارزشه معنای نجس بودن بی ارزش بودن نیست بلکه پرهیز از تماس با آن است
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
به نظر من حرف قرآنه و خیلی هم قابل احترامه و روایات هم همینطور . اما واقعا چرا سگ نجسه؟
من فكر ميكنم بخاطر موهاشه ولي من ميگم سگ نجس ني ست...
امید
۱۸:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
اگر یک زمانی سگ نجس اعلام کرند بدلیل این بوده که در آن زمان نظافت درست رعایت نمی شده یا به اصطلاح علم پزشکی اونقدر پیشرفت نداشته که مثلا قرص های انگل و واکسن های متعدد برای سگ ساخته بشود امروزه که علم پزشکی پیرفت های زیادی داشته و اکثر سگها از زمان تولگی واکسن ها و قرص های زیادی مصرف می کنند دلیلی نداره که به سگها نجس بودن را بچسبانیم هر آدمی با یکم تحقیق در این مورد متوجه میشه که نجس نیست بلکه خیلی هم مفید هست
خود قرآن طبق همون سوره مائده که بیان کردید میگه «حیوانی که توسط سگ شکارچی صید می شود، گوشت حلالی دارد». حالا جالب اینجاس ، سگ که با ناز و نوازش یه شکار رو نمیگیره بلکه با گاز گرفتن و چنگال این کارو میکنه، وقتی گاز میگیره قطعااااا آب دهان سگ وارد بدن اون شکار میشه و حتی وقتی با چنگال هم این کارو میکنه قطعااا اثراتی از خودش بجا میذاره؛ از اونجایی که در ادامه مطلب بیان شده همه چیز سگ (حتی آب دهنش) نجسه، پس باید نتیجه گرفت شکاری که توسط سگ هم انجام میشه نجسه و این دقیقاااا مخالف حرف خداست چون شکار توسط سگ(دستآموز)رو حلال اعلام کرده
من به این نتیجه رسیدم سگ خانگی(دست آموز ) نه تنها نجس نیست بلکه داشتنش هم خیلییی مفیده(اشاره سوره کهف به نگهبانی، یه نمونه از مفید بودنشه) و اگه شرایط جور بشه حتمن تو خونه از سگ نگهداری میکنم
وقتی خدا می گوید نجس است پس نجس است. خدا که بد بودن مارا نمیخوهد .
هرچه خدا برای ما میخواهد به نفع ماست
باران
۱۶:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
تمام روایات از فرمایشات ائمه ی معصوم ، صد در صد درست .ماهم مسلمونیم و اهل نماز و دین و ...
اما دلیلش چیه . ممکن نیست یعنی ی عده احادیث و دست کاری کرده باشن ؟
هیچ بزرگواری کلامی رو نفرموده مگر با دلیل و توضیحش .کسی و تو خماریش نمیذارن که؟ شما دلیلشم بگو ، من خودم همه سگا رو بعدش میندازم تو جهنممم
از همه اینا بگذریم چجوری دلمون بیاد به این موجود به این مظلومی و مهربانی بگیم نجس؟؟تو چشمای یه سگ زل زدید چقد معصومه؟نه فقط سگ بلکه همه ی حیوانات حقوق و ارزش دارن و خود خداوند هم گفته حقوق حیوانات باید رعایت بشه.به نظر من حیوانات خیلی احساس دارن.
به نظر من هيچ حيوانى از نظر خدا نجس نيست چون اگر نجس بود پس چرا از همون اول آفريده شد؟؟؟؟
و در اين باره كه سگ نجسه من اصلاً گوش نمى دم چون به نظر من مثل اينه كه بگيم انسان نجسه! ميدونم ممكنه الان بگيد چه ربطى داره ولى من ميگم ربطش اينه كه هرچقدر انسان قابل احترام باشه حيوانات ديگه هم ( از جمله سگ ) به همون اندازه قابل احترام هستند.
عزیز دین کامله با حرف های ما هم سبک و سنگین نمیشه
نجس بودن سگ فقط به خاطر احتمال وجود انواع مریضیها هستش.
اما وقتی یه سگی تحت نظر یه آدم یا خونواده ای باشه حتما باید واکسیناسیون انجام بشه. اگه واکسن ها درست و به وقت زده بشه، هیچ ضرری به انسان نخواهد داشت چون بدنش پاک سازی شده.
تنها دلیل و تنها چاره فقط و فقط همینیه که اشاره کردم.
سگ خرید اما اگه قراره واکسناشو بزنید و تمیز نگرش دارین. در غیر این صورت ریسک نکنید لطفا
به معنای دوری ما از اونه و قرار هم نیست تمام دلایل نجاست سگ را بدونیم....
اما وقتی بیشتر تحقیق کردم متوجه شدم که امامان ما نزدیک شدن به سگ رو نهی کردن پس اگه شمایی که تو خونتون سگ نگه میداری اگه ذره ای به طهارت اعتقاد داری سگ رو از خونت بیرون کن اگرچه حیوان باوفاییه اما جاش تو خونه نیست
البته بعضی برای درمان افسردگیشون استفاده میکنن و واقعا تاثیر داره. حکم اینا چیه؟
هر کس که به طهارت اعتقاد داره به نجاست هم معتقده
اسلام دین کاملی ست و شیرین شما تصور کنید میشه به مردمانی که دختران رو زنده به گور میکردن و حتی عقلشون نمیرسید که اگر دختران نباشند پسران هم نیستند، منطقی صحبت کرد و گفت که سگ بیماری میاره؟ امامان و پیامبران پاک ما به این علت دست زدن رو نهی کردن که انواع بیماری و میکروب در آنهاست و اصتلاحا به اون لقب نجس رو دادن تا مردم از دست زدن و آوردن اون به خونه تجدید نظر کنن!.
دوستانی که میگین چرا گربه نجس نیست و هیچ روایتی نیومده در باره گربه خب باید بگم که عرب ها باسگ بیشتر کارداشتن تا گربه یعنی سگ در زندگی اونا برای نگهبانی شکار یا هرچیزی بوده نه گربه یعنی چی: یعنی در اون زمان حیوان خانگی اصلا وجود نداشته و اونا با گربه کاری نداشتن اما با سگ چرا برای نگهبانی و شکار و غیره
پس من با این عقیده سگ دارم عاشقانه خدا رو میپرستم و ارادتمند امامان و پیامبران هستم و با تموم وجودم اسلام رو دوست دارم
من مارال بیست و سه سه ساله دانشجوی فیزیو تراپی
با وفاست ولی نجس هم هست
هی فقط گفتن نجسه چرا نجسه دلیل نجسیش چیه
چرا اون گربه که اینقد بیخوده نجس نیست
بین تمیز و نجس تفاوت هست
هر چیزی که نجس هست معناش این نیست که آلودگی میکروبی داره
یک بطری شراب نجسه ولی ممکنه توی معتبرترین کارخانجات مشروب سازی تهیه شده باشه و خیلی هم بهداشتی باشه و حتی ویتامین هم بهش اضافه شده باشه ولی نجسه
دلیل حرمتش اتفاقاتیه که بعد از نوشیدنش می افته
سگ هم همینطوره.
احتمالا در آخرت باید با همون سگ هم مهشور شی و همون سگ هم بیاد شفاعتت رو بکنه
الان ۱۴۰۰سال پیش نیست با مدرک باید صحبت کرد، اگر دلیلی دارد دلیلش باید گفته شود
که شما همین الان جوابت رو میخوای
200 سال پیش خوک رو هم میگفتن لذیذه و الان برو بخون ببین چی میگن.
نماز خوندن با لباسی که موی گربه روی آن نشسته است، باطل است
کاری به کارش نداشته باش
هرچی قرآن کریم میگه
من خودم 3 تا سگ دارم
اما توی باغه
هرروز فقط بهشون غذا میدم
همان گونه که خداوند میفرماید چه بسا کار هایی که در نظر شما خب است ولی به شما ضرر میرساند و بلعکس از جایی که اسلام دینی است برای تمام نسل ها پس احکامش نیز باید برای تمام نسل ها باشد پس هر چقدر که بگوییم که مثلا با واکسن درست میشود و غیره باز هم در وجودش چیزی هست که ضرر برساند
والا من هر خونه ای رو دیدم ک سگ خونشون بود، نمازم نمیخوندن.... سگ نجسه
شما توی خونت سگ نگه دار
کسی که اهل نماز باشه معتقد باشه و عاشق ائمه باشه هیچ وقت روی حرف خدا و پیغمبر حرف نمیزنه
درجواب کاربری که گفت:
"چرا دارید اصرار میکنید سگ نجس نیس؟؟
والا من هر خونه ای رو دیدم ک سگ خونشون بود، نمازم نمیخوندن.... سگ نجسه" :
خیلی ها نماز می خونن ولی با لباسی که نجسه در جایی که نجسه نماز باطله.
(من شرایط اون بنده خدا رو که شما می شناسی نمی دونم)
نوشته امیر المومنین گفته سگ شکاری برای نگهبانی عیب نداره
حتی سگ شکاری و سگ گله هم نباید به خانه ی انسان داخل شود و باید جای جداگانه ای برای او در نظر گرفت
طبق حدیث امام صادق علیه السلام
اسلام میگه سگ نجسه، درست..اسلام میگه کافر هم نجسه، حتی اگه هروز دوش بگیره و بهداشت رعايت کنه. بهرحال خونه ای که سگ توش رفت آمد کنه، نماز خونده نمیشه
بهتر نیست مراجع تقلید پاشن شما بشینی جاشون؟؟
خیلی آخه عالمانه فتوی میدی
خوب پس چرا خوک رو آفرید؟؟؟
ربطی نداره اینا به هم
براتون متأسفم اگر هنوز همین عقیده رو دارین
همه یه ما میدونیم که در مذهب شیعه هیچ حدیثی کاملا قابل استناد نیست و امکان دارد ساختگی باشد و تنها مرجعی که در دین اسلام ۱۰۰ درصد قابل استناد است قرآن هست.
نگهداری از حیوون یعنی دوست داشتن و مراقبت از یک موجود دوست داشتنی و بامزه
جای بحثی نمیمونه
300 سال پیش هم فکر میکردن که خیلی علمشون زیاده
300 سال بعد هم همینطور
و حالا در این دوره زمانه به اطراف نگاه میکنیم و می بینیم افراد چه عشق و علاقه ای صرف این موجود میکنن و جای خالی حضور فرزند برای خیلی از خانواده ها پر می کنند و اسلام به دلیل وسعت دید و دور اندیشی ، نجاست و دوری از این حیوان ملاک قرار داده
اکثر نظرات رو دیدم متأسفانه نوشتند : به نظر من !!!
همانطور که علوم مختلف کارشناس داره ، دین و فقه نیز کارشناس داره و باید مراجعه کنیم به کارشناس دین (فقیه)
جالبه که سگ هیچوقت حتی تو خونه ی خودش دستشویی نمیکنه تا صاحبش بیاد و ببرتش بیرون بعد از چه جهت اخه نجسه خدایااااا التماس تفکر
افرادی میگن سگ نجس نیست که به به خدا اعتقاد ندارن. تمام.و از کسانی که باعث شک بعضی ها میشم خواهش میکنم که دیگه باعث نشن که جوابشون و داد.
خود قرآن طبق همون سوره مائده که بیان کردید میگه «حیوانی که توسط سگ شکارچی صید می شود، گوشت حلالی دارد». حالا جالب اینجاس ، سگ که با ناز و نوازش یه شکار رو نمیگیره بلکه با گاز گرفتن و چنگال این کارو میکنه، وقتی گاز میگیره قطعااااا آب دهان سگ وارد بدن اون شکار میشه و حتی وقتی با چنگال هم این کارو میکنه قطعااا اثراتی از خودش بجا میذاره؛ از اونجایی که در ادامه مطلب بیان شده همه چیز سگ (حتی آب دهنش) نجسه، پس باید نتیجه گرفت شکاری که توسط سگ هم انجام میشه نجسه و این دقیقاااا مخالف حرف خداست چون شکار توسط سگ(دستآموز)رو حلال اعلام کرده
من به این نتیجه رسیدم سگ خانگی(دست آموز ) نه تنها نجس نیست بلکه داشتنش هم خیلییی مفیده(اشاره سوره کهف به نگهبانی، یه نمونه از مفید بودنشه) و اگه شرایط جور بشه حتمن تو خونه از سگ نگهداری میکنم
هرچه خدا برای ما میخواهد به نفع ماست
اما دلیلش چیه . ممکن نیست یعنی ی عده احادیث و دست کاری کرده باشن ؟
هیچ بزرگواری کلامی رو نفرموده مگر با دلیل و توضیحش .کسی و تو خماریش نمیذارن که؟ شما دلیلشم بگو ، من خودم همه سگا رو بعدش میندازم تو جهنممم
دلائل قانع کننده تری باید وجود داشته باشد.
و در اين باره كه سگ نجسه من اصلاً گوش نمى دم چون به نظر من مثل اينه كه بگيم انسان نجسه! ميدونم ممكنه الان بگيد چه ربطى داره ولى من ميگم ربطش اينه كه هرچقدر انسان قابل احترام باشه حيوانات ديگه هم ( از جمله سگ ) به همون اندازه قابل احترام هستند.