کسایی که میخوان حقشون زایه نشه برن سایت دیوان عدالت و در عرض 1 دقیقه متن شکایتشونو بنویسن اگه حوصله نوشتن ندارین من متنشو میزارم فقط کپی کنید......... (با سلام و خسته نباشید.بنده امسال داوطلب کنکور سراسری 98 هستم و شکایتی در خصوص تاثیر قطعی معدل در کنکور دارم.در کنکور 98 قصد تاثیر قطعی نمرات نهایی سال سوم وپیش دانشگاهی را دارند در حالی که نمرات نهایی سوم وپیش دانشگاهی به دفعات مکرر لو رفته و افراد زیادی انها را خریداری کردند و به معدل های بالایی رسیده اند لذا ما دانش اموزانی که طبق توانایی های خود در این امتحانات شرکت کرده بودیم نمرات خیلی پایین تری گرفتیم.و قطعا امسال طبق قانون جدید(تاثیر قطعی معدل)افرادی مانند بنده بسیار متضرر خواهند شد.پس از شما خواهشمندیم که به این موضوع رسیدگی کنید تا کنکور باعدالت برگزار شود.باتشکر)
درسته که کنکور آسیب های اجتماعی داره، ولی حذف بی حساب و کتاب کنکور بدترین حالت ممکنه. کنکور رو حذف کنند ملاک ورود به دانشگاه یک چیز نامشخص و ناعادلانه تر د بد تر از کنکور خواهد شد و اون هم معدله که به مراتب غیر استاندارد تره.
سلام . آقای وزیر کجا سطح امنیتی امتحانات نهایی بالا رفته که تلویزیون هنگام امتحانات سطح تقلب را نشان میدهد چطور صد هزار نفر معدل بین 19 الی 20 رو دارند که 99.99 در صد از آن ها با خریداری سوالات از همکارانتان در حوضه چاپ این معدل های نجومی رو کسب کردند که این افراد حتی در درس های ساده قادر به کسب این نمره نیستند این را خودتان بهتر اما دانش آموزان میدانید.پس این اظهارات شما یا منافع مادی را در پی دارد یا از بی برنامگیتان بوده است.ما دانش آموزان باید تکلیفمان را باید خود تعیین کنیم نه یه سری مسؤل نا آگاه از وضع دانش آموزان.پس تاثیر سوابق تحصیلی برای پشت کنکوری ها ودوازدهمی ها باید مثبت باشد.حداقل یک بار بگذارید دانش آموزان تکلیف خودشان را تعیین کنند شمایی که معتدید باید در همه ی عرصه دانش آموزان شرکت داشته باشند
سلام . تو مشاوره کنکور تحصیلیکو هم زده تاثیر معدل در کنکور 98 قطعی شده بلخره چی شد تاثیر داره یا نداره؟قطعی شده یا هنوز بحثه سرش؟؟ای باباااا آدم نمیدونه چیکار کنه من کلا انگیزمو از دست دادم برای کنکور 98 اصلا گیج گیجم
تاثیر قطعی معدل بر مبنای قانون اساسی کشور غیر قانونی هست و باید با شکایت به دیوان عدالت اداری و نمایندگان مجلس پیگیری بشه. بر مبنای اصل ۱۶۹ و ماده ۴ قوانین مدنی قانون اساسی کشور تاثیر قانون نسبت به اینده هست نه گذشته. لذا اجرایی شدن این قانون برای افرادی که در گذشته تحصیل می کردند بر خلاف قانونه اساسی کشوره.
خوب عزیز دلم،شماهم بشین درس بخون تا کنکور قبول بشی و نخواهی منتظر حذف کنکور باشی،در ضمن کسی که برا کنکور تلاش میکنه باید چند سال زحمت بکشه و نتیجشم میبینه،ولی اون نمره بیستو با یک شب تا صبح خوندن میشه گرفت
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
دوست خوبم، ما تنها کشوری هستیم که داره یک سازمان جدایی برای دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو، تعیین تکلیف می کنه..
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
فکر نکن معدلت 19یا20بشه رشته ی دلخواهت قبول میشی.چون حتی اگرهم20باشی اولویت پذیرش با فارغ التحصیلای قبل 84هستش چون معدلی ندارن براشون لحاظ بشه بنابراین افت ترازم پیدا نمیکنن خیلی راحت میتونن بارتبه ی خوب تو دانشگاه های تاپ قبول بشن...
س
۰۰:۵۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
عجب
محمد
۰۸:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
اون کسی که از ۸۴ تا حالا داره کنکور میده مثل خودت اینشتین هست
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
اقای محمد ...منظور ازفارغ التحصیلان قبل 84کسانی هستن که به دلایل مختلف میخان دوباره کنکوربدن مثل کسانیکه ترک تحصیل کردن_یا ازرشته ی تحصیلی دانشگاهشون ناراضین_یاشغل متناسب با رشته ای که توش تحصیل کردن وبراش زحمت کشیدن پیدانکردن_ بعضی ها حتی بامدرک دکتری هم نمیتونن کار پیداکنن و مجبورن دوباره کنکور بدن.... ازوضعیت بیکاری جامعه که مسلما خبرداری؟؟ مثلا مسن ترین فرد درکنکور سراسری97 ,83سالش بود خب این اقای 83ساله ازعهدبوق تاحالا که هرسال کنکور نمیداده به دلایلی. که ما ازش خبر نداریم بازم کنکور داده... پس متوجه شدی اقامحمد؟؟منظور از فارغ التحصیلان قبل84کسانی استکه دیپلمشونو قبل 84گرفتن و به دلایلی مثل پیدانکردن شغل مناسب و... تصمیم میگیرن دوباره کنکور بدن نه اینکه از اون موقع تا حالا کنکور میدن ...حالا معلوم شد که خودت انیشتنی. متوجه شدید ایا؟؟
دوستان. به جای اعتراضات پراکنده همه به سایت دیوان ادالت اداری برید و در قسمت شکایت های مردمی، با ارائه مشخصاتتون متن شکواییه و دلایل ناعادلانه بودن این قانون رو بفرستید.
شنیدم که دیوان عدالت اداری سال ۹۵ به تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشجو رای منفی دادن! چه طور مجدد می تونن این قانون رو اجرایی کنن! دقیقا این قانون در کنار به اصطلاح مافیای کنکور چند مافیای دیگه از جمله ترمیم معدل و امتحانات نهایی و ... هم ایجاد خواهد کرد. وضعیت خیییلی بد تر می شه و موسسات کنکور و امثالشون هستن
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
الان معلوم شده که تاثیر ۳۰درصدی قطعی امتحانات کتبی سوم دبیرستان هم برای نظام قدمیه و هم برای نظام جدید؟؟؟خواهشااااااا ثبت بشه
ما دهه هفتاديا هميشه سر بدبخت تر بودنمون با دهه شصتي ها داشتيم....حالا با اين قانون دهه شصتي ها خودشون لقب جزغاله نسل رو با احترام به ما اهدا كردن.....
سلام.
اول،
غیر قانونی بودن این موضوعه. بر مینای قانون اساسی کشور قوانین جدید عطف به ماسبق نمی شن. یعنی منی که سال ۸۴ دیپلم گرفتم یا اونی که سال های اخیر گرفته اطلاعی از این قانون که در آینده می خواسته تصویب بشه نداشته یعنی نمی دونستیم که تاثیر معدل قراره که به صورت قطعی به میزان ۳۰ % در پذیرش دانشگاه موثر باشه. پس نباید این قانون شامل حال قبلی ها بشه.
دوم،
باز هم غیر قانونی بودن این موضوع هست. این قانون به صورت غیر مستقیم حق تحصیل آزاد تو خیلی از رشته ها رو داره از خیلی از افراد می گیره. حالا یه کسی به قول شما درس نخوند یه دوره ای مشکلات داشت یا به هر دلیلی نشد بخونه.
آیا باید تا پایان عمر اجازه تحصیل تو یک رشته خاص رو از دست بده؟ در صورتی که حق تحصیل برای همه هست.
سوم،
غیر منطقی بودن این موضوع هست.
اگر این قانون می خواد کمکی به کسی بکنه چرا تاثیر رو به صورت مثبت لحاظ نمی کنند. شما وقتی تراز کنکورت بالا بود یعنی خوب کار کردی از بقیه بهتر بودی، چه دلیلی داره که از این نمره کم بشه چون یه زمانی خوب نبودی تو اون درس؟ با کدوم منطق!
چهارم،
امتحانات پایان دوره دیپلم و پیش دانشگاهی اعتبار کنکور رو ندارند.۱. به خاطر ماهیت کتبی بودن و خطای تصحیح در برگه ها. ممکنه حقی از کسی ضایع بشه چون نگاه افراد تصحیح کننده متفاوته. ۲. ماجراهایی مثل لو رفتن سوالات یا تقلب افراد در حین امتحان زیاد اتفاق می افته که در کنکور سراسری اتفاق نمی افته.
پنجم،
فقط محدود به سال سوم و پیش شدن نمره هست، در صورتی که سابقه تحصیلی افراد بیشتر و طولانی تره. اگر واقعا سابقه تحصیلی انقدر اهمیت داشت چرا فقط به یک مقطع محدود شده؟ شاید فردی به دلیل مشکلات از جمله از دست دادن یکی از اقوامش یک مقطع رو نتونسته بخونه خوب. تا پایان عمر فرصت جبران رو از دست می ده. و با وجود این قانون باید باز هم کنکور بدن و فقط تنش های روانی کنکور بیشتر می شه.
بنابر این اگر با منطق و با وجدان کسی به این قانون نگاه کنه می فهمه که کاملا نا عادلانه هست.
مهدي
۱۹:۰۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
آقا عطابك حالا با اين توضيحات توجيه شدين چرا اعتراض داريم؟؟يا هنوز نفهميديد؟؟؟
چرا تو حالا خورشيد نگفتن تكليف پشت كنكوري هايي كه ديپلمشونو 90 به بعد گرفتن چي ميشه؟ مثلا من سال 96 ديپلم گرفتم نميدونستم كه اون موقع قراره تاثير 30 بشه كه....چون ناو ن موقع +بود.مگه نميگيم قانون نبايد عطف به ما سبق بشه؟؟؟
بچه ها بالاخره چی کار میکنید؟؟بااین طرحی که تصویب شده هر چقدربخونیم به جایی نمیرسیم. تو ترمیمم شرکت کنیم از کنکورمون میمونیم فقط وقتمون تلف میشه توشهر ماکه برگه هارو با بی اصافی وسختگیری تصحیح میکنن .من خیلی استرس دارم وامیدمو ازدست دادم حالا چی کار کنیم؟؟چراکسی رسیدگی نمیکنه؟این قانونو کی تصویب کرد؟؟ای خدااااا
سلام. دوست عزیز با توجه به اینکه هنوز این قانون در قالب یک بخشنامه مصوب به سازمان های مربوط ارجاع نشده، پیشنهادم اینه که با قدرت به برنامه خودتون ادامه بدید، چون قوانین غیر منطقی از این دست که حقی رو از فردی داره به طور مشخص ضایع می کنه. حتی اگر تصویب هم شده باشه. پس شما از انگیزه خودتون کم نکنین با قدرت ادامه بدید. صرفا اکتفا به خبر متشر شده از مصاحبه با یک نفر قابل اکتفا نیست. از این دست قوانین زیاد بودند که در پاسخ به شکایت مردم به دیوان عدالت اداری حذف شدند.
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
بچه ها بالاخره چی کار میکنید؟؟بااین طرحی که تصویب شده هر چقدربخونیم به جایی نمیرسیم. تو ترمیمم شرکت کنیم از کنکورمون میمونیم فقط وقتمون تلف میشه توشهر ماکه برگه هارو با بی اصافی وسختگیری تصحیح میکنن .من خیلی استرس دارم وامیدمو ازدست دادم حالا چی کار کنیم؟؟چراکسی رسیدگی نمیکنه؟این قانونو کی تصویب کرد؟؟ای خدااااا
فرصت رو از یکی که گذشته تحصیلی بدی داشته می گیرید. متاسفم برای کل این سیستم آموزشی. این خیلی بده!و چرا برای همه دارید اجرا می کنید؟ مگه اونایی که قدیم در س می خوندن خبری داشتن از تاثیر قطعی معدل روی کنکور؟ واقعا خلاف قانونه حتی!
قطعی شدن تاثیرمعدل یعنی اینکه کاملا مردم محروم و طبقه پایین قراره از افراد ثروتمندجدا شوند.چ
ون خیلی ها راحت باپول نمره خواهندگرفت ودرزمینه کنکور نیز نگرانی خاصی ندارند وازبهترییین اموزشها وامکانات استفاده میکنند. خیلی زود و راحت به اهدافشان میرسند ودر نتیجه جامعه به دستان انها می افتد . قطعی شدن یعنی مردم محروم هیچگاه نباید به اهداف خود برسند یعنی علاوه بر محرومیتهای دیگرشان باید از تحصیل دررشته ودانشگاه مورد علاقه شان نیز محروم بمانند.ایا این باعدالت منافات ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟هدف ازاین قانون چیست؟؟؟چطور همه ی قوانین چندین سال طول میکشد تصویب شود اما این قانون درطول یک هفته تصویب شد بدون اینکه به جوانب و پیامدهای ان اندیشیده شود؟؟؟
درسته اصلا به پیامدهای منفی وزیانبار ومشکلات این طرح قطعی شدن فکر نکردن فقط الکی تصویب کردن و خواستن با مسائلی مثل ترمیم معدل صورت مسئله رو پاک کنن اما واقعیت چیز دیگریست....خصوصا که ما نظام قدیما با این فرصت محدود اصلن نمیتونیم هم برای کنکور بجنگیم هم ترمیم... امید وارم به جوانب این طرح حداقل نیم ساعت فکر کنن مسلما لغومیشه..تازه چطور براساس نمرات یکسال تحصیلی دانش اموز را میسنجند و قضاوت میکنن اگر پذیرش براساس سوابق تحصیلی قراره باشه پس باید از اول ابتدایی تا پایان متوسطه دانش اموزان را سنجید نه براساس نمرات یکسال ....
داریوش
۰۷:۴۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
باسلام بچه های نظام قدیم قشراسیب دیده ی جامعه.امام باقر(ع):درهرشب جمعه,ازاول شب تا اخرآن,فرشته ای ازسوی خداوند ازعرش الهی ندامیکند:آیامومنی هست که پیش ازطلوع صبح برای اخرت ودنیای خود,توبه,روزی,شفای بیماری,ونجات از زندان,, ,مرا بخواند تا من دعای اورامستجاب,توبه اش راقبول,روزی اش رازیاد,بیماری و غم اش را برطرف,وستم ستمگررا ازاودفع کنم؟؟(بچه بایید امشب دسته جمعی بادعا کردن و خواندن دعای کمیل از خداوند کمک بخواهیم.امید وتوکلتون به خداوند باشه اواز احوال هممون اگاهه ).درضمن همتون برید سایت دیوان عدالت اداری دربخش ارسال شکایات اعتراضتونومطرح کنید.
سلام
من ساکن شهر بم هستم و دیپلمم رو سال ۸۴ گرفتم یعنی یک سال بعد از زلزله بم حالا کی میتونه معدل کتبی من رو که تمام خانواده ام و معلمین خوبم رو توی زلزله از دست دادم با معدل کتبی شخصی که سال ۹۶ در شهر های بزرگ مثل تهران گرفته مقایسه کنه و ادعا بکنه که عدالت برقراه شده ؟؟؟؟؟
خدا رحمتشون کنه و روحشون رو قرین شادی و آمرزش کنه. کاملا مشخصه که این قانون۳۰% تاثیر قطعی معدل با همین دلیلی که شما می گین کاملا غیر قانونی و غیر منطقی هست. چون اون زمان شما یا امثال شما که خیلی زیاد هستند از تاثیر این قانون در آینده بی خبر بودن
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
عدالت؟؟؟؟؟منظورت؟؟؟؟
فاطمه
۱۹:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
تو رو خدا ی کاری کنید من دارم از استرس میمیرم.کاش لغو بشه یا حداقل برای نظام جدیدا باشه به قران وقتی برای خوندن دوباره کتابا اونم برای ترمیم نداریم ی کاری بکنید چرا کسی صدای ما رو نمیشنوه من معدلم خوب نیس یعنی باید با پزشکی خداحافظی کنم تو روخدا ی کاری کنید دارم از استرس میمیرم
کسی میدونه حالاباید چه کار کرد؟ من امسال انتخاب رشته نکردم چون ازین قانون بی خبر بودم حداقل مهلت انتخاب رشته رو تمدید کنید؟؟؟؟؟باشگاه خبرنگاران حالا باید چه کرد .میشه اقدامی کرد؟کسی چیزی میدونه ؟حداقل چند روز دیگه برای انتخاب رشته دوباره وقت بدین خیلیا از این قانون قطعی شدن بی اطلاع بودن انتخابرشته نکردن موندن سال بعد.... یعنی دیگه هیچکس نمیتونه تورشته دلخواهش تحصیل کنه وباید قید هدفشو بزنه؟؟؟
لااقل برای نظام قدیما +اعمال کنید چون ما فقط همین ی فرصتو داریم. وقت و انژی و هزینه زیاد برای کنکور و معدل نداریم .الان مابااین وضعیت واسترس چطور میتونیم درس بخونیم؟؟؟؟؟ چرا صدای ما رو کسی نمیشنوه ...
باشگاه خبرنگاران لطفا صدای مارو به گوش مسئولان برسونید... ی کاری کنید تاثیرقطعی لغو بشه این بی انصافیه واقن .ینی مسئولان ما مافیارو به دانش اموزان بیچاره ترجیح میدن؟؟؟؟دیگه الان چند روزه کارمون شده گریه و اضطراب کسیکه معدلش19باشه وحتی همه درسارو بالای 80بزنه رتبش حداقل100000میشه ...سرزمینی که توش باید براساس قوانین اسلام و باعدالت رفتاربشه سرزمینی که نباید تبعیض و بی عدالتی دران وجود داشته باشه...
به میزان خیلی زیاد تاثیر داره یعنی اگر معدلت خوبه امتحان بده اگر نیست نه
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من فکر نمیکنم معدل تاثیرچندانی داشته باشه .بچه های گل کنکوریهای نظام قدیم منم نظام قدیمم درکتون میکنم .میفهمم چقدراضطراب دارین ...ولی ب نظرم بهتره حواستونو جمع کنین ببینید معدل مهمه یاکنکور چون مسلمن نمیشه برای هردوش خوند .اینم درنظرداشته باشین که وعده ی ترمیم معدل فقط جیب یک عده رو پرمیکنه به جای این که فکر این موضوع باشین درستون رو خوب بخونید البته من نمیدونم نمرات رو چطور لحاظ میکنن ولی از ی مشاور شنیدم که اونقدر تاثیرجدی نداره ی عده عمدا بزرگنمایی میکنن تا هم از کنکور ب جیب بزنن هم ازکنکور خودتونم یکم فکرکنید متوجه میشین .مثلن همین موسسه هایی که تو تلویزیون هستن الان از دو راه جیبا رو خالی میکنن هم از راه کنکور هم ترمیم معدل ولی ایا همه دانش اموزایی که باهاشون کار میکنن موفق میشن؟به هیچ وجه این طور نیس.. موفق باشین دوستای گلم .امیدوارم همتون به هدف قشنگتون برسید و برای خودتون ,خانوادتون,و سرزمینمون افتخار بیافرینید. خدا پشت و پناه هممون
دوست عزیزم. این قانون برای کسی که معدل نه چندان مناسبی داشته باشه، کاملا به ضررش هست در صورتی که بخواد یک رشته خوب قبول بشه. شما اگر کنکوری هستین به جای حمایت کردن از مسئولینی که از نا دانسته یک همچین قانونی رو تصویب کردن، طرف مردم و بچه های مظلوم بد بخت رو بگیر بلکه بتونیم این بی عدالتی رو لغو کنیم. اینا فقط می خوان از این راه پول بیشتری به جیب بزنن و جیب ما رو خالی تر کنن.
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
شايد براي يكي مثل شما زياد مهم نباشه چه دانشگاهي قبول ميشه...اما من كه پارسال 500 آوردم والان 3 ساله كه دارم براي شهيد بهشتي ميخونم برام خيلي مهمه...و حتي كوچيك ترين تاثيري تو قبوليم تفاوت ايجاد ميكنه....
یک مخالف تاثیر
۲۱:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مسئولان محترم وکسانی که مارا باقوانینتان شوکه میکنید...مسئله ی ما بودن یا نبودن ترمیم مدل نیست.مسئله مارایگان بودن یا هزینه داشتن ترمیم معدل نیست... مشکل ما اینه که مانظام قدیمای بیچاره نمیتونیم دوتا استرس رو با حواشی اونها تحمل کنیم .وقت و انرژی وهزینمون تلف میشه... ضمن اینکه ما فقط این یک فرصت رو داریم اما نظام جدیدا سالهای بعد رو هم دارن شماخودتونو بذارین جای ما میتونین هم برا کنکور بخونید وتست بزنید هم تشریحی بخونیدوسوالای نهایی رو تمرین کنید؟؟؟تاثیر قطعی یعنی استرس.تاثیر قطعی را لغو نمایید.باسپاس
آخه بالفرض هم که بخوان این قانون رو اجرا کنند مشمول قدیمی ها که نمی تونه بشه قانونا. اونی که مثلا ۹۰ ۹۱ یا ۸۶ ۸۷ فارغ التحصیل شده بوده، مگهباید همه به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم. هیچ قانونی عطف به ما سبق نباید بشه. یعنی اون موقعی که ما امتحان می دادیم نمی دونستیم که قراره معدل ۳۰ % تاثیر اون هم قطعی روی پذیرش دانشگاه داشته باشه. اگر قانونی قراره وضع بشه باید بعد تصویبش چند سال بعد اجراییش کنن که همه مطلع باشن. ۹۲ یه قانونی گذاشتن تاثیر مثبت بوده قبول. یه دفعه که نمی شه تاثیرش رو قطعی کنند. کسی خبر نداشته. اونایی که برای دانشگاه قبول شدن ۳۰% معدلش تاثیر قطعی خواهد داشت. پس قطعا این قانون اگر واقعا به این شکل و با همین صراحت باشه قطعا مشکل اساسی داره و می شه ازش شکایت کرد. همینه دیگه فقط یه قانونی تصویب میشه که آینده این همه جوانها رو از بین میبره. البته بچه های خودشون یا با سهمیه هیئت علمی یا هزار چیز دیگه قبول میشن یا میرن اروپایی جایی برای تحصیل. ما آدم معمولیای بدبختیم که باید تا پایان عمرمون واسه ۴ تا نمره دینی و ادبیات پایین از حق تحصیل تو خیلی از رشته ها محروم شیم حتی اگر تمام کاستی های علمی اون دوران رو جبران کرده باشیم!!!
محزون
۲۱:۱۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
مسئولان گرامی...ایامیدانید که تاثیرقطعی روی کنکوریها خصوصا نظام قدیمها چه اثاربدی گذاشته همه ازالان خودشان را باخته اند.گیریم که ترمیم معدل هم گذاشتید ;اصلا کاملا رایگان هم برگزار شد ...استرسش را چه کنیم ؟مگر چقدر وقت داریم که هم برا ی کنکوربخوانیم هم ترمیم؟هم تستی بخوانیم هم دوباره برای نهایی ؟هم. تست بزنیم هم وقتمان رابا نهایی وترمیم تلف کنیم؟بااینکه فقط همین سال98راوقت داریم؟
واقعن ینی چی تاثیرقطعی؟ترمیم؟واقعن بی انصافیه هم وقت بذاریم واسه کنکور هم واسه ی ترمیم معدلی که نتیجش معلوم نیست که نمرمون بهتربشه یا بدتر... دو تا استرس تحمل کنیم در صورتیکه فقط همین 98روفرصت دادن بهمون لااقل باید تا1400دوتاکنکور برگزارمیشد .الان کلی استرس وفشار روی کنکویای نظام قدیمه
اصلا بگید ببینم چرا ظرفیت پذیرش نظام جدیدیا برای 98باید بیشتر از نظام قدیما باشه؟؟مگه ما چه گناهی کردیم ی سال زودتر به دنیا اومدیم و اسممون شده نظام قدیم . اتفاقا باید ظرفیت پذیرش نظام قدیم بیشترباشه چون. فقط همین ی فرصت رو داریم . یاحداقل ظرفیتا برمبنای سطح علمی افراد باشه ن نظام قدیم یاجدید...کسی نیست رسیدگی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسلام وخسته نباشید خدمت دانش اموزای نظام قدیم و مظلوم. وهم چنین مدیر سایت... به نظر من تاثیرقطعی معدل برای سال 98 بایدمثبت میبود. فکرمیکنم کسانی که این قانون رو تصویب کردن از یکسری موضوعات بیخبرن. 1_سوالات نهایی لو میرود وبا اینکه فروشندگان سوالات دستگیرمیشن بازهم کتمان میکنن!!!!!!!!!!2_تصحیح ناعادلانه اوراق:من خودم بارها از دبیرامون شنیدم که میگن ماچون حوصلمون نمیکشه الکی تصحیح میکنیم.میدونین این ینی چی؟؟؟؟3_ نحوه تدریس دبیران وکیفیت اموزش یکسان نیست4_گیریم که ترمیم معدل وجود داره... اگر راست میگویید ترمیم معدل را رایگان کنید چون مسلما هیچکس یک میلیون تومان برای ترمیم هزینه نمیکنه5_ماپول کتاب های کنکورمان را به زحمت تامین کردیم پول برای ترمیم دارییییییم 6_چطورانتظاردارید هم انرژی روی ترمیم بگذاریم وهم کنکور ؟7_شایدکسی عزیزش را ازدست داده نتوانسته برای نهایی خوب بخواند8_شایدکسی در ان سال به بیماری خاصی مبتلا شده نتوانسته باشرایط جدیدش درست درس بخواند9_شایدکسی به دلایلی مجبور بوده درکنار درس کارهم بکند....10_شاید کسی در زمان برگزاری امتحانات نهایی واقعن مشکل خاصی داشته 11_شما که میخاستید قطعی کنید از اول بگویید چرا هر روز یک ساز میزنید؟ 12_سرجلسه امتحانات تقلب میشود.انوقت شما از عدالت و استاندارد بودن حرف میزنید13_مراقبان جلسه فقط یک گوشه الکی میایستند و با هم حرف میزنند انها نه تنها نقشی ندارند بلکه صدای پچ پچشان حواس ادم را پرت میکند من خودم یک سوال را به لطف مراقبان یادم رفت جواب بدهم14_منبارها شاهد بوده ام دانش اموزان از جیب خود حتی برگه ی تقلب دراورده اند مراقب هم با اینکه دید اما برخوردی با متقلب نشد فقط مراقب بهش لبخندزد ومتقلب به کار تقلب ادامه داد!!!
کنکور فرصتی برای دانش آموزانی هست که به دلایل مختلف موفق نشدن معدل خوبی داشته باشند پس بهتره حذف نشه
علیرضا
۱۴:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
آقاجون، بر خلاف قانونه چون نباید عطف به ما سبق بشه. ما نمی دونستیم که قراره معدلامون تاثیر قطعی داشته باشه. باید اول تصویبش می کردید چند سال بعد اجرایی می شد. چون یه بند اصلاح شده سال ۹۵ که نمی شه اجرایی بشه، اون هم برای همه. اونی که سال ۸۴ تا ۹۲ دیپلم گرفته چی؟ حق تحصیل رو از یه عده صلب می کنیند این جوری بازهم خلاف قانون خودتونه. یه قانونی هم که می گذارین مال از حالا به بعده نه از حالا به قبل. من موندم چه جور همچین قانونی رو توی مجلس تصویب کردن؟ باید شکایت کنیم، تنها راهه.
مگه متقاضیان سال های دور یا نزدیک خبری از تاثیر قطعی معدل جهت ورود به دانشگاه داشتند؟؟ عطف به ما سبق نباید بشه که؟ شما یک بار دیپلم می گیری و قابل تغییر نیست. بنا بر این، این قانون به صورت غیر مستقیم بر خلاف حق تحصیل آزاد شماست. چون دیگه هر رشته ای رو تا پایان عمر، نمی تونی شرکت کنی. تنها باید به دیوان ادالت اداری شکایت کنیم. کاملا خلاف عدالت هست این قانونشون خنده داره.
گناه که نکردیم اینجا زاده شدیم !
از روابط عمومی سازمان سنجش، بخش نامه این قانون رو خواستم. گفتند به ما اصلا چیزی ابلاغ نشده!! بد بختی اینه که یک چیزی می گن توی گروه های خبری و تا آخر که بخواد اجرایی بشه از هیچ کدوم از جزئیاتش با خبر نمی شید. اگر چنین قانون ظالمانه ای تصویب شده همه باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم.
با سلام. اگه تاثیر 30 درصد باشه خیلی سخت میشه قبول شد من خودم میخوام بعد از ده سال کنکور بدم چون فوق لیسانس گرفتم و هیچ امیدی به کار نیس بهتون پیشنهاد میکنم فقط رشته های پزشکی و پیراپزشکی رو بخونید
خیلی ناعادلانه هست
وقتی پنجم ابتدایی تموم شد خوشحال شدیم که میریم راهنمایی یهو کلاس ششم سر د حالا که میخوایم کنکور بدیم تاثیر قطعی معدل.... ب اندازه بیمار روانی دارم فشارهای مختلف رو تحمل میکنم نداشتن پول از یه طرف زندگی تو منطقه محروم و نبود معلم کافی از طرف دیگه.
حالا با این کاری که کردن پولدارا میرن غیرانتفاعی معدلشونو میخرن آخرشم میشن پزشکای آینده و نتیجش افزایش اختلاف طبقاتی.
ای خدا من چی بگم تو این شرایط؟؟.یعنی چی تاثیر مستقیم؟؟شاید ی بیچاره ای حین امتحنات مشکلی براش پیش اومده باشه؟؟یعنی اگ معدلش پایینه نباید امید ب قبولی تو رشته دلخواشو داشته باشه؟؟اگه کسی سوالارو خریده یعنی تو کنکورم بهش کمک میشه؟؟خداوکیلی من چی بگم؟؟
تاثیر قطعی ناعادلانس.شماکه معدلت بالاست فکرنکن بااین قانون بوووووووووق موفق میشی چون حتی معدلای19هم نمیتونن حتی پرستاری قبول شن چه برسه رشته های تاپ ... ایا بیماری خاصی داری. دوست ناشناس بخاطر غم ما شادی؟؟؟متاسفم. برایت جناب ناشناس
سلام برای اون ۸۱ درصد شغل مناسب و موقعیت اجتماعی خوبی هست؟؟
شرایط برگزاری امتحانات نهایی یکی هست؟؟؟
سطح علمی دبیران و مدارس و امکانات مدارس در کل کشور یکسان است؟؟؟؟
توجههههههههههههههه
سلام بچه ها تو رو خدا گوش بدین پشت هم باشیم میتونیم یه کاری کنیم
همه برن داخل سایت دیوان عالی شکایت کنن و این که حتما برید داخل پیج آقای قاسم احمدی لاشکی مخالفت هاتونو بگید
بگید که داخل امتحان نهایی تقلب شده و سوال ها رو فروختن
انسان شریفی هستن میتونن کمک کنن چون مخالف تاثیر قطعی هم هستن
هر کی که میشنوه این کار رو بکنه
مخالفم با تاثير قطعي
بابا من مخالفم
مخاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالف......................................
ما بچه های پایین ک نمیتونیم پول ترمیم معدلو بدیم
یعنی ما هیچوقت نمیتونیم پیشرفت کنیم
این بی عدالتیه
توروخدا لغوش کنید
ببخشید میشه بگین چرا اعتراض دارین؟
به نظر من و خیلیا تصمیم خیلی مفدیه.
یه عده ای که اصلا درس نخوندن براشون فرقی نداره
تازه فاصله امتحانات نهایی تا کنکور مگه چند روزه! !؟
بلاخره زندگی سخته
اول،
غیر قانونی بودن این موضوعه. بر مینای قانون اساسی کشور قوانین جدید عطف به ماسبق نمی شن. یعنی منی که سال ۸۴ دیپلم گرفتم یا اونی که سال های اخیر گرفته اطلاعی از این قانون که در آینده می خواسته تصویب بشه نداشته یعنی نمی دونستیم که تاثیر معدل قراره که به صورت قطعی به میزان ۳۰ % در پذیرش دانشگاه موثر باشه. پس نباید این قانون شامل حال قبلی ها بشه.
دوم،
باز هم غیر قانونی بودن این موضوع هست. این قانون به صورت غیر مستقیم حق تحصیل آزاد تو خیلی از رشته ها رو داره از خیلی از افراد می گیره. حالا یه کسی به قول شما درس نخوند یه دوره ای مشکلات داشت یا به هر دلیلی نشد بخونه.
آیا باید تا پایان عمر اجازه تحصیل تو یک رشته خاص رو از دست بده؟ در صورتی که حق تحصیل برای همه هست.
سوم،
غیر منطقی بودن این موضوع هست.
اگر این قانون می خواد کمکی به کسی بکنه چرا تاثیر رو به صورت مثبت لحاظ نمی کنند. شما وقتی تراز کنکورت بالا بود یعنی خوب کار کردی از بقیه بهتر بودی، چه دلیلی داره که از این نمره کم بشه چون یه زمانی خوب نبودی تو اون درس؟ با کدوم منطق!
چهارم،
امتحانات پایان دوره دیپلم و پیش دانشگاهی اعتبار کنکور رو ندارند.۱. به خاطر ماهیت کتبی بودن و خطای تصحیح در برگه ها. ممکنه حقی از کسی ضایع بشه چون نگاه افراد تصحیح کننده متفاوته. ۲. ماجراهایی مثل لو رفتن سوالات یا تقلب افراد در حین امتحان زیاد اتفاق می افته که در کنکور سراسری اتفاق نمی افته.
پنجم،
فقط محدود به سال سوم و پیش شدن نمره هست، در صورتی که سابقه تحصیلی افراد بیشتر و طولانی تره. اگر واقعا سابقه تحصیلی انقدر اهمیت داشت چرا فقط به یک مقطع محدود شده؟ شاید فردی به دلیل مشکلات از جمله از دست دادن یکی از اقوامش یک مقطع رو نتونسته بخونه خوب. تا پایان عمر فرصت جبران رو از دست می ده. و با وجود این قانون باید باز هم کنکور بدن و فقط تنش های روانی کنکور بیشتر می شه.
بنابر این اگر با منطق و با وجدان کسی به این قانون نگاه کنه می فهمه که کاملا نا عادلانه هست.
ون خیلی ها راحت باپول نمره خواهندگرفت ودرزمینه کنکور نیز نگرانی خاصی ندارند وازبهترییین اموزشها وامکانات استفاده میکنند. خیلی زود و راحت به اهدافشان میرسند ودر نتیجه جامعه به دستان انها می افتد . قطعی شدن یعنی مردم محروم هیچگاه نباید به اهداف خود برسند یعنی علاوه بر محرومیتهای دیگرشان باید از تحصیل دررشته ودانشگاه مورد علاقه شان نیز محروم بمانند.ایا این باعدالت منافات ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟هدف ازاین قانون چیست؟؟؟چطور همه ی قوانین چندین سال طول میکشد تصویب شود اما این قانون درطول یک هفته تصویب شد بدون اینکه به جوانب و پیامدهای ان اندیشیده شود؟؟؟
من ساکن شهر بم هستم و دیپلمم رو سال ۸۴ گرفتم یعنی یک سال بعد از زلزله بم حالا کی میتونه معدل کتبی من رو که تمام خانواده ام و معلمین خوبم رو توی زلزله از دست دادم با معدل کتبی شخصی که سال ۹۶ در شهر های بزرگ مثل تهران گرفته مقایسه کنه و ادعا بکنه که عدالت برقراه شده ؟؟؟؟؟
گناه که نکردیم اینجا زاده شدیم !
وقتی پنجم ابتدایی تموم شد خوشحال شدیم که میریم راهنمایی یهو کلاس ششم سر د حالا که میخوایم کنکور بدیم تاثیر قطعی معدل.... ب اندازه بیمار روانی دارم فشارهای مختلف رو تحمل میکنم نداشتن پول از یه طرف زندگی تو منطقه محروم و نبود معلم کافی از طرف دیگه.
حالا با این کاری که کردن پولدارا میرن غیرانتفاعی معدلشونو میخرن آخرشم میشن پزشکای آینده و نتیجش افزایش اختلاف طبقاتی.
شرایط برگزاری امتحانات نهایی یکی هست؟؟؟
سطح علمی دبیران و مدارس و امکانات مدارس در کل کشور یکسان است؟؟؟؟
سلام بچه ها تو رو خدا گوش بدین پشت هم باشیم میتونیم یه کاری کنیم
همه برن داخل سایت دیوان عالی شکایت کنن و این که حتما برید داخل پیج آقای قاسم احمدی لاشکی مخالفت هاتونو بگید
بگید که داخل امتحان نهایی تقلب شده و سوال ها رو فروختن
انسان شریفی هستن میتونن کمک کنن چون مخالف تاثیر قطعی هم هستن
هر کی که میشنوه این کار رو بکنه