سلام دانشکاه شریف اعلام کرده نقشه کامل اجرائی خودرو سه سیلندر را بومی سازی کردهاست که باهمت دانشجویان ایرانی انجام شدهاسن جرا به دانشکاه شریف فرضت نمی دهید
چرا روز به روز همه چی یک شبه میره بالا ولی دستمزد کارگر سال به سال لاکپشتی میره بالا به خدا خوانواده هایی هستند که سالهاست یک پراید دست دوم آرزوشون شده به حال پولدار هیچ فرقی نمیکنه که بنزین گرون شه ماشین گرون شه یا هرچیز دیگه به فکر قشر ضعیف باشید
برای رضای خدا همانطور که به فکر جیب خوتان هستید به فکر سلامت مردم وجیب انها هم باشید در سال بهر دلیلی قیمتها را بالا میبری وکیفیت را پایین و مردم را سر گردان
تنها راه مقابله با این دو خودرو ساز داخلی خصوصی کردن و برداشتن مالیات بر ورادات خودروهای خارجی است تا حسابی ادب شوند و اگر هم توانستن با کیفیت و قیمت مناسب بسازند بمانند وگرنه درشونو تخته کنند اخه چقد گرانی
مسئولین کجا تشریف دارن که این دو شرکت خودرو ساز هر کاری میخوان میکنن بابا این همه کشته بس نیست بخدا باید جوابگوی این همه بی عدالتی باشن . مدیران بی کفایت و نالایق رو بندان بیرون و این صنعت رو جمع کنن به نفع کشوره . ما تو هر چیز از کالای داخلی حمایت میکنیم جز خودرو .
کمی هم از زاویه چند صد هزار کارگر های خودرو سازی که با احتساب شغل های مستقیم و غیر مستقیم و تعداد اعضای خانواده هاشون ، بیش از 2 میلیون نفر از همین خودروسازیها ارتزاق میکنن به مسائل نگاه کنید.
کیفیت پائین درست ، نبود رقیب خارجی درست ، اما خودروسازی که الان قطعاتشو 1.5 برابر 3 ماه پیش میخره ، چجور میتون بدون افزایش قیمت دخل و خرجشو جور کنه؟
قطعا اولین راهکار اخراج کارگر بدبخته . اونوقت شما پاسخگو اون کارگرهاو خانواده هاشون هستین؟
میدونید خوررو سازی بیشترین نیروی کار ایرانو در اختیار داره و اگر به مشکل بخوره ، چند صد هزار خانواده نابود میشن؟
، خودروی خارجی 100 میلیونی یک ماهه میشه 180 میلیون ، هنوز مشتریشو داره و طبیعیه ، فقط افزایش 9 درصدی خودروی داخلی غیر طبیعیه و حمله به جیب مردم؟
reza
۱۲:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
آیا کارگران بیکار شده در صنعت نساجی صنعت بافندگی کارخانجات لوازم الکتریکی صنعت چرم کفش صنعت پوشاک صنعت .......چندین برابر کارگران صنعت مونتاژ ناقص خودرو هستند چرا فرق بین کارگران سایر صنایع با مونتاژ خودرو است واقعا چرا ؟؟؟؟چرا؟؟؟؟؟؟
اگر صنعت واقعی خودرو داشتیم این همه حمایت جا داشت ولی آیا ما واقعا صنعت خورو داریم پژو 405 بیست سال است بدون تغییر تولید می شود
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
آقا میثم متاسفم برای اینکه حرف دولت را تکرار می کنی ولی ایا فکر نمی کنی چی باعث بوجود آمدن این شرایظ شده است.
احسان
۱۷:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
بخدا نمیدونم چرا باید انقدر پول ب این ماشینا بدیم. اگر برفرض سانتافه ۳۵۰ ملیون واقعی بی ارزه پژو ۵ هم نمی ارزه. خدایا خودت کمک کن
تو رو خدا نخرید نخرید نخرید ....بزار رو دستشون بادکنه اون موقع بجای اینکه هر روز گرون کنن هر روز ارزون میکنن فقط باید همدل شیم مطمئن باشید اینایی که من میبینم کاری برامون نمیکنن اینا بفکر جیب خودشونن از ما گفتن بود باید همدل باشیم
الان ارز ۴۲۰۰ شده اون زمان که قبل از عید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ صندوق دار زیر ۴۰ میلیون تومن هستن ۵ ماه مونده به عید ۳میلیون گرون شد تازه الان ارز ۴۲۰۰ شده باز افزایش قیمت بدن روی یک ماشین ۶ میلیون گرون کنن....
چرا مجلس شورای اسلامی،که نمایندگان ما هستندتصمیم درستی نمیگیرند برای برخورد با خودرو سازان.
وزارت صنعت که طرفدار این دو شرکت هست وپشتیبانشان.
چرا خود روی سه میلیون تومانی را باید پنجاه میلیون تومان به مردم ایران بفروشند که جون مردم بخطر بیفته بخاطر غیر استاندارد بودنشان.دولت و مجلس هم پشتیبان آنها.
از مردم تقاضا دارم نخرید ماشین بی کیفیت.سال حمایت از کالای ایرانی هست ،اما کالای مرغوب را ما حمایت کنیم.
خودرو سازان خیلی پر رو شدن خیلی.
40 میلیون پول واسه 206 میدی
موقعی که درِ ماشین رو میبندی بااین صدای ناخوشایندش انگار درِ ماشین پیکان مدل 1335روبستی!! موقع حرکت اهرم دنده حرکت ارتعاشی داره میگن گیربکسش ترکیبه!! برای رفع عیب وگارانتی هم بجای رفع عیب فقط توضیح وماست مالی میکنند و کلی پولهای اضافی می گیرن باتوجیهات خودشون!!
خب مثل کارخانه ارج و ازمایش این کارخانه هم. منحل وجمع کنید و فاتحه ش رو بخونین
با سلام :
آیا واقعا ما می تونیم خودرو تولیدکنیم؟ بعد از 40تا 50سال تولید خودرو (مونتاژ) به چه قیمتی از این صنعت ورشکسته در داخل مملکت حمایت میکنید آیا اگر همین سرمایه گذاری رو تو صنعت دیگه می کردیم موفقتر نبودیم وقتی صنعت خودرو سازی دولتی میشه و رقیبی هم در داخل کشور نداره همین میشه سوء مدیریت هم به کنار در مورد اون هم اصلا حرف نمی زنیم.تعرفه ها رو بردارید مجوز ورود خودرو خارجی رو به مملکت بدین خود به خود این اشغال درست کن های داخلی جمع میشن.
دولت میتونه با برداشتم نعرفه واردات خودرو و همچنین پرداخت سوپسید به واردات ماشینهای کم مصرف تر و دارای ایمنی بیشتر میل بازار رو به جهت صحیح از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت خودرو جهت بده و باعث بشه قیمت خودرو متعادل بشه و خودروساز داخلی هم متوجه بشه اگر کالای با کیفیت تولید کنه و قیمت مناسب داشته باشه میتونه ادامه بده ! اما حمایتهای بی جا نمیتونه برای صنعت خودروسازی کارساز باشه !
از نظر من نه تنها مدیران صنعت خودروسازی، بلکه تمام کارکنان آنها مقصر هستند و با باند بازی،به کلاهبرداری هایشان ادامه میدهند، اینکه حمایت بیجا و بی تاثیر چندین سال با پول مردم ادامه داشته بخاطر درآمدی است که دولت از مالیات روی خودروهای وارداتی به دست میآید.
چطور مسئولان از مردم انتظار دارند از کالای ایرانی حمایت کنند ولی خیلی از شرکت های داخلی وتولید کنندگاه وقتی می بینند مردم به کالای نیاز دارند بیشتر از بیگانگان از هموطنان سوءاستفاده می کنند. آخه گناه این مردم اینه که همیشه پشت نظام و مسئولان بودن وهستن ؟ تا کی این مردم باید اینقدر به خاطر بی مسئولیتی بعضی مسئولان زجر بکشن هیچ جای دنیا به هر قیمتی کالای را تولید نمی کنند در کشور ما سالیانه هزاران نفر از قشر فعال جامعه به خاطر خودروهای بی کیفیت جان و سلامتی خود را از دست می دهند ولی باز هم می گویند از خودروهای داخلی حمایت کنید تازه خودرو سازان کارشان شده واردات خودرو های خارجی به جای تولید بالا بردن کیفیت محصولات تشان آول باید بررسی بشه این نمایندگان عضو کمسیون اقتصادی آیا در شرکت های خودرو ساز سهامدار هستن یا نه اگه سهامدار باشن چطور انتظار حمایت از مصرف کنندگان را باید داشته باشیم
چطور مسئولان از مردم انتظار دارند از کالای ایرانی حمایت کنند ولی خیلی از شرکت های داخلی وتولید کنندگاه وقتی می بینند مردم به کالای نیاز دارند بیشتر از بیگانگان از هموطنان سوءاستفاده می کنند. آخه گناه این مردم اینه که همیشه پشت نظام و مسئولان بودن وهستن ؟ تا کی این مردم باید اینقدر به خاطر بی مسئولیتی بعضی مسئولان زجر بکشن هیچ جای دنیا به هر قیمتی کالای را تولید نمی کنند در کشور ما سالیانه هزاران نفر از قشر فعال جامعه به خاطر خودروهای بی کیفیت جان و سلامتی خود را از دست می دهند ولی باز هم می گویند از خودروهای داخلی حمایت کنید تازه خودرو سازان کارشان شده واردات خودرو های خارجی به جای تولید بالا بردن کیفیت محصولات تشان آول باید بررسی بشه این نمایندگان عضو کمسیون اقتصادی آیا در شرکت های خودرو ساز سهامدار هستن یا نه اگه سهامدار باشن چطور انتظار حمایت از مصرف کنندگان را باید داشته باشیم
دیگه وا... کارازحمایت گذشته وآدم شک میکنه که مگردولتها چقدرازفروش هرخودرو سهم می برند که تابه قیمت مرگ هموطنانشون حاضرند ازاین صنعت به کمارفته ودرحال مرگ حمایت بی قید وشرط ونامحدود بکنن.
واقعا گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازان به کجا رسید. مقایسه قیمت های واقعی ماشین های خارجی با این همه امکانات با تولیدات داخل نشان می دهد که ضرر و زیان متوجه کیست و آن هم ملت صبور ایران است. صدا و سیما وقتی گزارش از کشورهایی مانند سوریه و عراق و . . . می دهد جدای از مصیبت ها را که به رخ بیننده می کشد، ماشین هایی را به نمایش می گذارد که در ایران قیمت های آنچنانی دارند ولی ملت جنگ زده و بیچاره کشورهای فوق قادر به تهیه آن هستند و از امکانات آن حداکثر استفاده را می کنند.
خوب بود مسئولین حکومتی را متوجه سیاست هایشان می کردید و آخرت را به ایشان یادآور می شدید زیرا هرکاری که می کنند ، رفاه مردم را نشانه رفته اند. انگار از اینکه ما در مضیغه باشیم ، لذت می برند.
ایران خود رو پول های مردم را در سایر جاها سرمایه گذاری می کند آنگاه می خواهد قیمت خود رو را که در بازار جهانی یک چهارم قیمت خریداری نمی شود گران کند و هرسال طی چند مرحله این کار را به اشکال مختلف انجام می دهد ، آنان می خواهند با سرمایه اندک مردم خود را ثروتمند کنند و به وظایف خود انجام نمی دهند فقط منافع خود را دنبال می کند تا زمانی که این دید در صنعت حاکم است صنعت خود رو به انحطاط خواهد رفت
این کارا چیه هر هفته 3 میلیون گرون میکنین.
خجالتم خو چیزیه
در مورد خودروسازی باید واردات انجام شه
نا سلامتی ما ثروتمندترین کشور جهانیم
کیفیت پائین درست ، نبود رقیب خارجی درست ، اما خودروسازی که الان قطعاتشو 1.5 برابر 3 ماه پیش میخره ، چجور میتون بدون افزایش قیمت دخل و خرجشو جور کنه؟
قطعا اولین راهکار اخراج کارگر بدبخته . اونوقت شما پاسخگو اون کارگرهاو خانواده هاشون هستین؟
میدونید خوررو سازی بیشترین نیروی کار ایرانو در اختیار داره و اگر به مشکل بخوره ، چند صد هزار خانواده نابود میشن؟
، خودروی خارجی 100 میلیونی یک ماهه میشه 180 میلیون ، هنوز مشتریشو داره و طبیعیه ، فقط افزایش 9 درصدی خودروی داخلی غیر طبیعیه و حمله به جیب مردم؟
اگر صنعت واقعی خودرو داشتیم این همه حمایت جا داشت ولی آیا ما واقعا صنعت خورو داریم پژو 405 بیست سال است بدون تغییر تولید می شود
وزارت صنعت که طرفدار این دو شرکت هست وپشتیبانشان.
چرا خود روی سه میلیون تومانی را باید پنجاه میلیون تومان به مردم ایران بفروشند که جون مردم بخطر بیفته بخاطر غیر استاندارد بودنشان.دولت و مجلس هم پشتیبان آنها.
از مردم تقاضا دارم نخرید ماشین بی کیفیت.سال حمایت از کالای ایرانی هست ،اما کالای مرغوب را ما حمایت کنیم.
خودرو سازان خیلی پر رو شدن خیلی.
موقعی که درِ ماشین رو میبندی بااین صدای ناخوشایندش انگار درِ ماشین پیکان مدل 1335روبستی!! موقع حرکت اهرم دنده حرکت ارتعاشی داره میگن گیربکسش ترکیبه!! برای رفع عیب وگارانتی هم بجای رفع عیب فقط توضیح وماست مالی میکنند و کلی پولهای اضافی می گیرن باتوجیهات خودشون!!
خب مثل کارخانه ارج و ازمایش این کارخانه هم. منحل وجمع کنید و فاتحه ش رو بخونین
آیا واقعا ما می تونیم خودرو تولیدکنیم؟ بعد از 40تا 50سال تولید خودرو (مونتاژ) به چه قیمتی از این صنعت ورشکسته در داخل مملکت حمایت میکنید آیا اگر همین سرمایه گذاری رو تو صنعت دیگه می کردیم موفقتر نبودیم وقتی صنعت خودرو سازی دولتی میشه و رقیبی هم در داخل کشور نداره همین میشه سوء مدیریت هم به کنار در مورد اون هم اصلا حرف نمی زنیم.تعرفه ها رو بردارید مجوز ورود خودرو خارجی رو به مملکت بدین خود به خود این اشغال درست کن های داخلی جمع میشن.
خواهش میکنم کاهش قیمیت بدهید
تا وقتی مردم محدود هستن برای انتخاب خودرو، همین آش و همین کاسه هس
ترابه خداجلواین همه تورم وگرانی بی رویه وروزافزون رابگیرید
به دادقشرکم درامدوبدبخت جامعه باشید
خوب بود مسئولین حکومتی را متوجه سیاست هایشان می کردید و آخرت را به ایشان یادآور می شدید زیرا هرکاری که می کنند ، رفاه مردم را نشانه رفته اند. انگار از اینکه ما در مضیغه باشیم ، لذت می برند.