باسلام
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگری فرمایید قاهر ۳۱۳درچه مرحله ای هست؟کی پرواز خواهد کرد؟موتور این هواپیما سوخو روسی خواهد بود یا ایرانی؟اگه ایرانی هست موتور توربوجت اوج خواهد بود یا توربوفن جهش؟باتوجه به اینکه توربو جت اوج یک موتور نسل۳/5 یا نهایتا نسل۴ است و توربوفن جهش درمرحله کارآزمایی هست و عملکردش فعلا مشخص نیست
ممنونم اگه جوابم را بدید
عده ای از هم وطنان عزیز کامنت گذاشتند که پس چرا وقتی جنگنده نسل پنج و موشک و ... ساختند، نمی تونن ماشین و هواپیما مسافربری بسازند؟!
عرضم به حضورتون که ساخت هواپیما مسافربری و همچنین خلبانی آن، به مراتب ده ها برابر سخت تر از هواپیما و جت جنگنده هستش، لذا اونجا جان ده ها نفر در معرض خطره! اما در جنگنده ها فقط جان ۱ الی ۲ نفر در خطر هستش که اونم می تونن ریجکت کنن!
مسئله ساخت خودرو هم، مسئله علم و تکنولوژی نیست، مسئله مدیریت و منفعت طلبی یه عده است! واقعا تا وقتی مردم حاضرند برای خودرویی مانند پرشیا که تکنولوژی نزدیک به ۳۰ سال پیش رو داره میلیون ها خرج کنن، چرا شرکت و مسئولین به خودشون زحمت بیشتر بدن؟! «ساخت خودروی پیشرفته و بومی با توجه به تعدد مقاله های دانشگاهی در این زمینه و پایه علمی دانشگاه های داخلی، کاملا ممکنه»
اما به هر حال تا وقتی که این جنگنده نسل پنجم به پرواز در آسمان در نیومده، هنوزم وارد کردن شبهه به موجودیت اون، منطقیه.
البته مسئولین مربوطه، وعده پرواز رو امسال «۱۴۰۰» دادن!
واقعا نظری ندارم ولی چند نکته چرا ورودی های موتر انقدر کوچیکه ؟؟
چرا خود جنگنده انقدر کوچیکه ؟؟
میزان مهماتی که میتونه حمل کنه پاسخ گویه نیاز میدان های نبرد امروزی هست ؟
چه موتری قراره روش نصب بشه ؟؟؟
و در آخر اصلا میتونه پرواز کنه ؟؟؟
سلام.باید نوع دو موتوره ان نیز ساخته شود،البته جنگنده قاهر در زمان ریاست جمهور سابق کلید خورد و پیش رفت تا اینکه در دوران دولت تدبیر متاسفانه این طرح و بسیاری از طرحهای دیگر هوافضا و ماهواره را خواباندند به امید مذاکره بی نتیجه،این کم کاری ها باعث شد تا در طول ده سال هنوز خبری از پرواز قاهر منتشری نشده است و فعلا در روی زمین است.
ایرانی واقعی تا خون تورگش جریان داره غیرتش اجازه نمیده دست دشمن به ناموسش به وطنش برسه حالا با هرچی با دست خالی با سنگ باچماق حا لا چی برسه با این امکانات .ترس دشمن هم از همینه واسه همین دست به یاوه گویی میزنن.دست دانشمندای ایرانی درد نکنه ما پشت شما هستیم .
ان شاالله اجرتون با امام زمان عجل الله و سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بالای سرتان باشد و تشکر میکنم به خاطر ساخت این جنگنده بومی و تشکر میکنم از سازنده این جنگنده و به خصوص سپاه پاسداران موفق و سربلند باشید دوستان عزیز
به نام خالق یکتا
با سپاس فراوان از دلیر مردان سپاه وارتش وطنم ایران
همه با هم برای ساختن ایرانی قدرتمند ومقتدر در همه زمینه ها تلاش میکنیم ما از نسل دلیر مردان تاریخ پر افتخار کشورمان هستیم امنیت امروز را مدیون خون شهیدان هستیم زنده باد ایران زنده باد ایرانی
مابه این باوررسیده ایم که می توانیم پس درچندسال اینده. به فناوریهایی دست خواهیم یافت که در ذهن وباوردشمن نخواهد گنجیدپس انقدر به پیش می تازیم که دشمن رابه حیرت واداریم به امیدرسیدن به ابرقدرتی جهان دراینده نزدیک. انشاالله
اولن دمتون گرم این اسرائیل ها از ترسشون میگن اگه این چیزها مهم نیست ماکت پس چرا خودتونو تو سازمان ملل هی میکشید که ایران ایجور ایران اونجوره بعدشم ایران احتیاج به این ها نداره با همون موشک ها کارتون یک سره میکنه بعدشم اگه این هواپیما مهم نبود این صهیونیست حرفی نمیزد که ما دلمون به همین خوش کنیم
اول همینجور همه درست میکنن بعد ضعفشو میگیرن به یک مدل بالاتر ارتقاعش میدن
انشالله که جنگ نشه چیز خوبی نیست ولی اگه شد ما ثابت میکنیم تو خاور میانه کت تن کیه شما یه کشور نشون بدید که تو تحریم ها یه چنین شاهکارهای کرده باشن ممنون از کل نیروهای مصلح چه پشتیبانی چه نظام مهندسی همه شما بچه های ایران هستید شیر بچه های حیدر کرار کور بشه اون که نمیتونه ببینه کوربشه
سلام بنظرم باید یکم در شکل قاهر313 تغییری ایجاد بشه...البته این را بدونید که در سال 91 وقتی که قاهر نشون دادن با سال 96 فرق میکنه ..در سال نود شش قاهر دوتا اگزوز داشت ولی قبلا که نشان دادن یکی بود...
اگه یکم شکلش عوض کنن و بیشتر بشکلش توجه خاصی بشه عالی میشد..
شما یکم به شکل وشمایل هواپیماهای نسل 5 نگاه کنید منظورم میفهمید .
البته من دوست دارم که همیشه صنعتمون در رتبه اول و درجه یک باشه .واز مسئولین میخوام هیچ وقت نقطه ضعفی از خود نشون ندن.یاعلی
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگری فرمایید قاهر ۳۱۳درچه مرحله ای هست؟کی پرواز خواهد کرد؟موتور این هواپیما سوخو روسی خواهد بود یا ایرانی؟اگه ایرانی هست موتور توربوجت اوج خواهد بود یا توربوفن جهش؟باتوجه به اینکه توربو جت اوج یک موتور نسل۳/5 یا نهایتا نسل۴ است و توربوفن جهش درمرحله کارآزمایی هست و عملکردش فعلا مشخص نیست
ممنونم اگه جوابم را بدید
عرضم به حضورتون که ساخت هواپیما مسافربری و همچنین خلبانی آن، به مراتب ده ها برابر سخت تر از هواپیما و جت جنگنده هستش، لذا اونجا جان ده ها نفر در معرض خطره! اما در جنگنده ها فقط جان ۱ الی ۲ نفر در خطر هستش که اونم می تونن ریجکت کنن!
مسئله ساخت خودرو هم، مسئله علم و تکنولوژی نیست، مسئله مدیریت و منفعت طلبی یه عده است! واقعا تا وقتی مردم حاضرند برای خودرویی مانند پرشیا که تکنولوژی نزدیک به ۳۰ سال پیش رو داره میلیون ها خرج کنن، چرا شرکت و مسئولین به خودشون زحمت بیشتر بدن؟! «ساخت خودروی پیشرفته و بومی با توجه به تعدد مقاله های دانشگاهی در این زمینه و پایه علمی دانشگاه های داخلی، کاملا ممکنه»
اما به هر حال تا وقتی که این جنگنده نسل پنجم به پرواز در آسمان در نیومده، هنوزم وارد کردن شبهه به موجودیت اون، منطقیه.
البته مسئولین مربوطه، وعده پرواز رو امسال «۱۴۰۰» دادن!
چرا خود جنگنده انقدر کوچیکه ؟؟
میزان مهماتی که میتونه حمل کنه پاسخ گویه نیاز میدان های نبرد امروزی هست ؟
چه موتری قراره روش نصب بشه ؟؟؟
و در آخر اصلا میتونه پرواز کنه ؟؟؟
باید عملیاتی بشه
باید عملیاتی بشه
باید هر چه زودتر بر دشمنانش چیره شود
و آنان را بر خاک مذلت سکنی دهد.
با سپاس فراوان از دلیر مردان سپاه وارتش وطنم ایران
همه با هم برای ساختن ایرانی قدرتمند ومقتدر در همه زمینه ها تلاش میکنیم ما از نسل دلیر مردان تاریخ پر افتخار کشورمان هستیم امنیت امروز را مدیون خون شهیدان هستیم زنده باد ایران زنده باد ایرانی
اول همینجور همه درست میکنن بعد ضعفشو میگیرن به یک مدل بالاتر ارتقاعش میدن
انشالله که جنگ نشه چیز خوبی نیست ولی اگه شد ما ثابت میکنیم تو خاور میانه کت تن کیه شما یه کشور نشون بدید که تو تحریم ها یه چنین شاهکارهای کرده باشن ممنون از کل نیروهای مصلح چه پشتیبانی چه نظام مهندسی همه شما بچه های ایران هستید شیر بچه های حیدر کرار کور بشه اون که نمیتونه ببینه کوربشه
خاک بر سر ایناهایی که منفی میدن
مرگ بر آمریکا
اگه یکم شکلش عوض کنن و بیشتر بشکلش توجه خاصی بشه عالی میشد..
شما یکم به شکل وشمایل هواپیماهای نسل 5 نگاه کنید منظورم میفهمید .
البته من دوست دارم که همیشه صنعتمون در رتبه اول و درجه یک باشه .واز مسئولین میخوام هیچ وقت نقطه ضعفی از خود نشون ندن.یاعلی
امیدوارم که مشتی محکم باشه واسه اونهایکه چشم دیدن این طور حرکتهارو ندارن
یاعلی مدد
تبریگ و خدا قوت میگویم به همه مهندسان و عوامل .
طراحی و رنگش غرو آفرين می باشد.
با آرزوی موفقیت روز افزون