من خودم در فرانکفورت آلمان زندگی میکنم و بله اینجا ماشین خیلی ارزونه و خیلی از خود آلمانی ها با مترو تردد میکنند نه با ماشین خلاصه که افسوس نخورید درسته اینجا ماشین نسبت به قیمت های ایران خیلی فرق داره ولی خود آلمانی ها اصلا به ماشین فک نمیکنن و با مترو تردد میکنن و خیلی هم قانون مند هستند
وقتی بعد چهل سال نتونستیم یا نخواستن خودرو ساز بشیم چرا ایرانی اونقدر حرمت و ارزش نداره که از پیشرفت تکنولوژی مثل بقیه آدما استفاده کنه.این چه ظلمیه که با شعار حمایته بی نتیجه و جاهلانه از تولید ملی داره در حق مردم ایران میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو آلمان حداقل دستمزدها از ساعتی 12 یورو شروع میشه تو سال 2016،بعد جالب اینجاست که با اینکه المان چندتا از غول ترین برندهای خودرو سازی رو داره ولی شهروندای المان میتونن خودروهای سایر برندها رو خیلی راحت تر از خودرو داخلی خرید کنن
این قیمتا اصلا واقعی نیستن,شریک من هر سال با ماشین شخصی از خود برلین پا میشه میاد ایران,جوری که محاسبه میکنه قیمتو یه ماشین بنز پنج سال کار به پول ما در میاد پنج شش میلیون تومن,تازه اون یورو رو چهار و سیصد هم حساب میکرد,
بابا گیریم این ماشینا رو با همون قیمتی که در آلمان فروخته میشه برامون بیارن
خداییش چند در صد مردم قدرت خریدشو دارن؟؟؟
اکثرا قشر متوسط هستند که چنین پولی ندارن اونی هم که داره براش فرقی نداره هر قیمتی باشه میخره
پس باید کاری کرد که قدرت خرید مردم بالا بره نه اینکه قیمت ماشین بیاد پایین
دیگه بالاتر از این که نمیشه قیمتی که در آلمان هست به ما بدن باز هم اکثریت قدرت خرید ندارن
حالا این ول کن اینا سواریه هر کی انقدر پول داره سوار شه حالشو ببره من موندم یه کامیون کشنده بنز که برا کاره چرا بایدپونصد میلیون باشه البته تا ششصد هم رسید چند وقت پیش تفاوت کامیون رو هم می زدی ممنون می شدم
نه بابا منتو مجله خودرو خوندم قیمت بورشه کاین در المان 127 میلون است و چون بالای 2500 سی سی است 96 درصد گمرکی وبا دیگر هزینه ها 106 درصد قیمت ان تمام میشود یعنی چیزی حدود 270 میلون و باید وارد کننده ان حدود 50 میلیون سود کند بعد قیمت اش تو بازار یک میلیار وخورده ای هست !!!!!!!!!!!!!!
ماشین ها در ایران بسیار بیشتز از نرخ معادل ارزی قیمت گزاری میشن.
همه میدونن که قیمت ماشین های کارکرده خارجی بسیار افت می کنه... مثلا شما می تونی یه بنز s500 مدل 2005 رو با حدود 6 تا 10 هزار یورو خریداری کنید در صورتیکه مدل 2015 و نو رو باید 130 هزار یورو رد مدل پایه ! خریداری کنید.
من خودم برلین هستم
ماشین که این قیمت هست
حقوق بالای سه هزار یورو دارن
من خودم 2000 یورو حقوق دارم
یعنی یه کارمند با ده ساعت کار کردن در ماه میشه
توی دو ماه یه ماشین مدل بالا خرید
اینجا کسی سوار ماشین نمیشه
همه با مترو تردد می کنند
همه شهر و هر نقطه به نقطه دیگه المان مترو هست ....
کاش ایران جای مصرف این همه بنزین
حمل و نقل رایگان با مترو و اتوبوس می ذاشت
این چیزا طبیعیه
یادتونه یزمانی سمند ۱۴ملیون تومن تو ایران از کارخونه بفروش میرسید
همون زمان سمند به ترکیه هم صادر میشد اونجا ۴ملیون تومن به نرخ اون روز بفروش میرسید
من موندم این گمرک چطوریه خروجی ارزون میشه ورودی گرون؟
شاید ایراد جای دیگه ای باشه
من که هنوز نفهمیدم
دولت المان به کسانی که در کشور المان زندگی میکند وتصمیم بگیرد ماشین تولید المان خریداری کند 50 درصد قیمت خودرو را خود دولت تقبل میکند
این یعنی حمایت از مصرف کننده وتولید کننده
نه پراید ناایمن وقاتل ادمها را که سه چهار سال پیش 8 میلیون بود الان برای من کارمند که میخام اقساط بخرم 30 میلیون تمام بشه
جالبه 911 تو ایران 1.400 بعد همون ماشین تو کشور سازنده 400تومن یعنی بیش از 3 برابر قیمت یا 1میلیارد تومن بیشتر واقعاً خنده داره اگه همون ماشین650تومن باشه جلوی فروش کدوم ماشین ساخت داخل رو میگیره کسی که 700تومن بخواد پاش بده شک نکن اگه 3میلیاردشم بکنی نمیاد به جاش دنا بخره
نمیدونم تا چند سال دیگه میتونم بگیرم اونم کارکرده :"(
خداییش چند در صد مردم قدرت خریدشو دارن؟؟؟
اکثرا قشر متوسط هستند که چنین پولی ندارن اونی هم که داره براش فرقی نداره هر قیمتی باشه میخره
پس باید کاری کرد که قدرت خرید مردم بالا بره نه اینکه قیمت ماشین بیاد پایین
دیگه بالاتر از این که نمیشه قیمتی که در آلمان هست به ما بدن باز هم اکثریت قدرت خرید ندارن
همه میدونن که قیمت ماشین های کارکرده خارجی بسیار افت می کنه... مثلا شما می تونی یه بنز s500 مدل 2005 رو با حدود 6 تا 10 هزار یورو خریداری کنید در صورتیکه مدل 2015 و نو رو باید 130 هزار یورو رد مدل پایه ! خریداری کنید.
ماشین که این قیمت هست
حقوق بالای سه هزار یورو دارن
من خودم 2000 یورو حقوق دارم
یعنی یه کارمند با ده ساعت کار کردن در ماه میشه
توی دو ماه یه ماشین مدل بالا خرید
اینجا کسی سوار ماشین نمیشه
همه با مترو تردد می کنند
همه شهر و هر نقطه به نقطه دیگه المان مترو هست ....
کاش ایران جای مصرف این همه بنزین
حمل و نقل رایگان با مترو و اتوبوس می ذاشت
اون هم هاچ بک!!
فقط هم خواببده و با سیستم و ساب و زنون!!!
خخ خخخخ خخخخخخخخخ
یادتونه یزمانی سمند ۱۴ملیون تومن تو ایران از کارخونه بفروش میرسید
همون زمان سمند به ترکیه هم صادر میشد اونجا ۴ملیون تومن به نرخ اون روز بفروش میرسید
من موندم این گمرک چطوریه خروجی ارزون میشه ورودی گرون؟
شاید ایراد جای دیگه ای باشه
من که هنوز نفهمیدم
راستی ببخشید پراید کره ای
نه ببخشید آمریکاییه(فورد)
این یعنی حمایت از مصرف کننده وتولید کننده
نه پراید ناایمن وقاتل ادمها را که سه چهار سال پیش 8 میلیون بود الان برای من کارمند که میخام اقساط بخرم 30 میلیون تمام بشه
تازه اختلاف قیمت خودرو دست دوم که دیگه نگو و نپرس.