سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

را ه اندازی سامانه فرآوری گل محمدی در دانشگاه كاشان

سامانه فرآوری گل محمدی وتولید گلاب واسانس در دانشگاه کاشان راه اندازی می شود.

 مسوول پژوهشكده اسانس دانشگاه كاشان، در مصاحبه با خبرنگارباشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: این سیستم توان فرآوری گل محمدی و تولید گلاب، اسانس و فنیل اتیل الكل را داراست.   

رسول حقیر ابراهیم آبادی  افزود: بخشی از این سامانه، فناوری كشور فرانسه بوده و بخشی از آن نیز ساخت دانشگاه كاشان است كه با اعتباری در حدود چهار میلیارد ریال در اردیبهشت سال آینده، آغاز به كار خواهد كرد.   

مسوول پژوهشكده اسانس دانشگاه كاشان تاكید كرد: این دستگاه بهترین نوع سیستم فرآوری گل محمدی در نوع خود بوده و از سه تن گل محمدی، یك كیلوگرم اسانس، دو تن گلاب و 200 گرم فنیل اتیل الكل استحصال می كند.  

 ابراهیم آبادی، با اشاره به اینكه تاكنون تنها قادر به استحصال گلاب و اسانس باكیفیت پایین از گل محمدی بوده ایم، تصریح كرد: اما گل محمدی سه محصول با ارزش دیگر نیز دارد كه توان فرآوری گل در آن بخش را نداریم.   

وی به فاصله كیفیت اسانس تولید كشور با اسانس های خارجی نیز اشاره و بیان كرد: اسانس استاندارد جهانی، حاصل دو بار تقطیر و با ارزش هر كیلوگرم بیش از 10 هزار دلار است كه ارزآوری بسیار بالایی را برای تولید كنندگان آن مانند بلغارستان و تركیه دارد.   

ویبا بیان اینکه كشور ایران بیش از 70 درصد گل محمدی جهان را تولید می كند ابراز امیدواری كرد: با نصب و راه اندازی دستگاه جدید و به كار گیری آزمایشگاه های مجهزتر در آینده نزدیك راه خود به بازارهای رقابت عطر سازی جهان را هموار كنیم.   

پژوهشكده اسانس در سال 1380 به همت دانشگاه كاشان در قمصر راه اندازی شد و در سال 1388، كانون هماهنگی دانش و صنعت با مواغفت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در این دانشگاه ایجاد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.