سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيمرغ اخلاق، اميد، آگاهي در جشنواره سي ام؛

حميد آخوندي:مشكلات صنفي مانعي براي حفظ منافع ملي نيست

علي رغم مشكلات صنفي به عنوان عنصري از جامعه فرهنگي در جايي كه پاي دشمن خارجي در ميان باشد متحد بر روي منافع ملي خود خواهيم بود.

حميد آخوندي تهيه كننده در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما

باشگاه خبرنگاران

در خصوص محكوم كردن ترور دانشجويان هسته اي عنوان كرد: ضمن اينكه انجام يك عمل تروريستي در همه فرهنگ ها و اديان و تفكرات مختلف محكوم بوده دشمنان انقلاب اسلامي هزينه هايي به لحاظ رواني و امنيتي به ما تحميل مي‌كنند و ما به عنوان يك هنرمند با موضع گيري در ارتباط با اين موضوع خواهان حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي هستيم.

وي ادامه داد: در حالي كه كشورهايي مانند اسرائيل و آمريكا در صورت عضو نبودن در پروتكل هاي انرژي هسته اي از اين امكانات استفاده مي‌كنند اما با قرار دادن ايران تحت فشارهاي جوامع بين المللي به طور رسمي خواستار توقف آن هستند در حالي كه بارها مقامات سياسي كشور ما با اعلام اينكه هدف ما از ساخت انرژي هسته اي استفاده صلح ‌آميز و پيشرفت بوده و اصلا هدف ما هدف نظامي نيست.

آخوندي هدف خود را از امضا بيانيه اي در خصوص محكوم كردن ترور هسته اي اينگونه بيان كرد: به عنوان عنصري از جامعه فرهنگي كشور احساس كرديم كه با يادآوري ضرروت استفاده صلح آميز از امكانات انرژي هسته‌اي به شهادت رساندن يك مسلمان و هموطن ايراني را محكوم كرده و با توجه به فضايي كه با اختلاف دوستان در مورد موضوعات صنفي وجود دارد با نشان دادن اينكه در جايي كه پاي دشمن خارجي در ميان باشد ما متحد و بر روي منافع ملي خود همچنان پابرجا خواهيم بود.

اين تهيه كننده درباره معضل اصلي سينماي كشور تصريح كرد: مهمترين مشكلات سينماي كشور مربوط به آمار تعداد محدود سينماهاي فعال و با كيفيت كشور و همچنين نبود فيلم نامه هاي خوب است.

وي افزود: به دليل نبود تعادل در روند فيلم نامه ها اكثر قصه هاي ما تلخ و يا به سمت لودگي مي‌روند و بخش نگارش و تحقيقي در سينماي ما از اهميت كمي برخوردار است، چرا كه كمترين دستمزد متعلق به نويسنده هاست و كمترين هزينه براي تحقيقات انجام مي‌شود و در حالي كه براي حضور يك سوپراستار در فيلم خود حاضر به پرداخت مبالغ بسيار كلاني هستيم.

آخوندي در خصوص رويكرد جشنواره سي ام عنوان كرد: اعضاي داوران جشنواره از همكاران و اهالي سينما بوده و اساساً داوري هم براساس اعمال سليقه است و اميدواريم كارشناسان هيئت داوران جشنواره سي ام به مانند سال هاي گذشته عدالت و انصاف را رعايت كنند.

وي در خصوص عملكرد خود در صورت عضويت هيئت انتخاب گفت: به موضوعي كه دغدغه اجتماع و درد امروز بشريت است مي‌پرداختم امروز محبت كردن، ‌روحيه همكاري، منش جوانمردي و پرداختن به يك هم نوع گرفتار در جوامع بشري بسيار كمرنگ شده و رنگ و بوي آن نسبت به دهه قبل كمتر شده است سعي مي‌كنم نگاهم به اين موضوعات باشد.

آخوندي خاطرنشان كرد: ضمن اينكه ما به طنز نياز داريم ولي مي توان از دور شدن از موضوعات تلخ به سمت اميد، ‌ايثار، گذشت رفته و با تلنگر در اين زمينه به يادآوري كنيم كه ايثار فقط جنگ نيست و ما در جامعه به فقرا و مستمندان و بچه هاي يتيم فكر كنيم.

گفتني است، ضيافت بزرگ سينماي كشور از 12 تا 22 بهمن با نمايش 71 فيلم برگزار مي‌شود./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.