سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تابلو فرش تاريخ آذربايجان به نيمه راه بافت رسيد

تابلو فرش تاريخ آذربايجان با 12 ميليون گره ترکي در رج شمار 50 با 40 درصد ابريشم و 60 درصد کرک به اندازه 7*20/4 مزين به عکس امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري و بزرگان آذربايجان به نيمه راه بافت رسيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،به نقل ازروابط عمومی جهادکشاورزی استان محمديان رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي با حضور در کارگاه بافت بزرگ‌ترين تابلو فرش جهان، بر فرش تاريخ آذربايجان گره زد.

فرش تاريخ آذربايجان با همکاري سازمان بازرگاني استان و با تصويب شوراي شهر و شهرداري تبريز تامين اعتبار شده و توسط ناصر محمديان طراحي و هم‌اکنون با همکاري 60 نفر در حال بافت و توليد است.

 طراح فرش حسب مشارکت از مسئولان و مديران استان درخواست کرده است به صورت نمادين بر اين فرش ارزشمند هنري گره يادگاري بزنند از اين رو به اين منظور مسعود محمديان نيز در کارگاه فرش مذکور حاضر شد و با زدن گره در اين اثر هنري مشارکت کرد. اين تابلو فرش که مبين تاريخ آذربايجان است، به ابعاد 24 مترمربع با وزن 3 تن همراه با هنر معرق چوب، معرق صدف منبت است که اگر اين طرح اجرايي شود بزرگ‌ترين تابلو فرش دنيا خواهد شد.

 اين تابلو فرش با 12 ميليون گره ترکي در رج شمار 50 با 40 درصد ابريشم و 60 درصد کرک به اندازه 7*20/4 بافته مي‌شود که عکس حضرت امام خميني (ره) در درب سمت راست و عکس مقام معظم رهبري در درب سمت چپ قرار گرفته است.

در فرش متن تصاويري از علامه عبدالحسين اميني، علامه سيدمحمدحسين طباطبايي، علامه محمدتقي جعفري، آيت‌الله شهيد مدني، آيت‌الله شهيد قاضي طباطبايي، سيدعلي آقا قاضي، استاد شهريار، پروين اعتصامي، سردار شهيد مهدي باکري، سردار حسن شفيع‌زاده، شيخ محمد ياباني، ثقة الاسلام، ستارخان سردار ملي، باقرخان سالار ملي، باغچه‌بان، ميرزاحسن رشديه،زينب پاشا، کلنل محمدتقي‌خان پسيان، شمس تبريزي و مولانا فرا گرفته است که بعد از اتمام در موزه شهر تبريز نصب خواهد شد.

محمديان از جمله طراحان و فرش بافان ماهر تبريزي است که تاکنون آثار زياد و در سطح بين‌المللي از وي به اتمام رسيده است که از آن جمله مي‌توان به تابلو فرش امام علي (ع)، جام جهاني فوتبال،تابلو فرش گفت‌وگوي اديان، گفت وگوي تمدن‌ها و... اشاره کرد.

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي در پايان از زحمات ناصر محمديان، فرشبافان ماهر تبريزي و ساير زحمتکشان اين کارگاه تشکر و قدرداني کرد و لوح يادبودي تقديم کارگاه فرش مذکور داشت./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.