سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پماد ساقه گیاه پسته وحشی مدت بهبودی زخم پای دیابتی را کاهش می دهد

استفاده موضعی از پماد تهیه شده از ترشحات ساقه گیاه بنه (پسته وحشی ) مدت زمان بهبودی بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی را کاهش می دهد .

 

دکتر زهرا سلیمانی عضو گروه فارماکولوژی علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عوارض پای دیابتی ، شایع ترین علت بستری شدن بیماران دیابتی در بیمارستان است گفت : پای دچار عفونت یک علت شایع ناتوانی در بیماران دیابتی است که میتواند موجب گانگرن و قطع عضو شود .

وی بیان داشت : محصولات طبیعی و فرمولاسیون های گیاهی در کشورهای در حال توسعه از مقبولیت قابل توجهی برخوردار هستند که علت این عمر عوارض ناخواسته کمتر گیاهان دارویی و نیز قیمت کمتر آنها نسبت به داروهای دیگر است .

دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه گیاه پسته وحشی که در ایران به بنه معروف است اظهار کرد : با توجه به اینکه زخم پای دیابتی از معضلات سلامت در بیماران دیابتی است که معمولا پاسخ به درمان های معمول ضعیف است و با در نظر گرفتن خواص گیاه بنه ، تاثیر ترشحات ساقه این گیاه در درمان زخم دیابتی بستری در بخش عفونی بیمارستان شهید بهشتی کاشان مورد بررسی قرار گفت .

وی در پایان خاطرنشان کرد : نتایج حاصله نشان داد که استفاده موضعی از پماد تهیه شده از ترشحات ساقه گیاه بنه باعث کاهش طول مدت بستری و مدت زمان بهبودی بیماران به علت رخم پای دیابتی شده و از طرفی باعث منفی شدن کشت میکروبی زخم ها و افزایش رویش بافت جدید می شود ./ ع

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
شاهین
۱۴:۲۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۱
این دارو رو هر چه سریعتر به من بفرستید.