سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیشمانیوز در استان گلستان روند افزایشی داشته است

نتایج مطالعات نشان داده اند که لیشمانیوز پوستی طی سالهای اخیر در استان گلستان روند رو به رشدی داشته است .

 

دکتر میترا شربت خوری عضو مرکز تحقیقات علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : لیشمانیوز پوستی عفونت ناشی از تک یاخته درون سلولی لیشمانیوز است که در این عرصه ایران یکی از مناطق اندمیک لیشمانیوز پوستی در سطح جهان می باشد.

وی تصریح کرد: مراقبت و بررسی دقیق اپیدمیولوژیک بیماری برای پیشگیری و کنترل در هر منطقه قابل اهمیت و ضروری به نظر می رسد .

دکتر شربت خوری اظهار کرد : با توجه به افزایش موارد لیشمانیوز پوستی در استان گلستان در سالهای اخیر مطالعات بسیاری در مورد این بیماری صورت گرفته است .

وی یادآور شد : با توجه به یافته های مطالعات موجود در این عرصه مشخص شد که لیشمانیوز در استان گلستان طی سالهای اخیر روند رو به افزایشی به ویژه در مناطق روستایی داشته و نیز مرطوب بودن بیشتر ضایعات نشان می دهد که جوندگان به عنوان مخزن بیماری انسانس عمل می کنند .

این عضو مرکز تحقیقات علوم آزمایشی ادامه داد : جهت کنترل بیماری در استان ، شناسایی جوندگان مخزن بیماری و کنترل جمعیت آنها ضروری به نظر می رسد لذا لازم است پس از یک بررسی اپیدمیولوژیک وسیع ، برنامه ریزی و اقدامات اساسی جهت پیشگیری و کنترل بیماری صورت پذیرد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.