سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان بين المللي کار:

198 میلیون در جهان بيکارند

گزارش سازمان بین المللی کار نشان می دهد که هم اکنون 198 میلیون نفر در جهان بیکارند و حدود 28 میلیون نفر نیز "کارگران ناامید شده" لقب گرفته اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ به گفته "خوآن مانوئل سالازار" یکی از مدیران سازمان بین المللی کار، در سال 2011، حدود 200 میلیون نفر در جهان بیکار بودند که رقمی "بی سابقه" به شمار می‌رود. اگر آمار 27 میلیون جوینده کار را که دیگر از کار پیدا کردن دلسرد شده‌اند و جهان کار را رها کرده‌اند، به حساب بیاوریم، این رقم بسیار بالاترخواهد رفت.

"خوآن سوماویا" مدیرکل دفتر بین المللی کار با ابراز تأسف گفت: به رغم تلاش دولت‌ها، بحران کار بی وقفه ادامه دارد و بک سوم کارگران در جهان یعنی معادل یک میلیارد و 100 میلیون نفر، یا بیکار هستند یا زیر خط فقر زندگی می کنند.

وی تأکید کرد: بنابراین آنچه که لازم است این است که اشتغال زایی در اقتصادی واقعی به اولویت شماره یک دولت‌ها تبدیل شود.

سازمان بین المللی کار اعلام کرد این شغل‌ها باید به ویژه در بخش خصوصی ایجاد شود و از مسئولان سیاسی کشورها خواست «برای کاهش نگرانی‌ها و تردیدهایی که از سرمایه گذاری های خصوصی جلوگیری می کند به شیوه‌ای قاطعانه و هماهنگ عمل کنند تا بخش خصوصی بتواند موتور اصلی اشتغال زایی جهانی را دوباره راه بیندازد.

سازمان بین المللی کار پیش بینی می کند در سال 2012‌ این رقم به طور متوسط در جهان سه میلیون نفر بیشتر باشد.

اگر نرخ رشد اقتصادی جهان در سال 2012 به کمتر از دو درصد برسد،‌ در این صورت چهار میلیون بیکار دیگر (و نه سه میلیون) به شمار بیکاران اضافه شود اما در صورتی که منطقه یورو بتواند به سرعت بحران بدهی را حل و فصل کند،‌ یک میلیون نفر از بیکاران جهان کاسته خواهد شد. جوانان همیشه قربانیان اصلی کمبود فرصت های شغلی هستند.

74 میلیون جوان پانزده تا بیست و چهار ساله در سال 21011 بیکار بودند که از سال 2007، چهار میلیون نفر افزایش داشته است.

جوانان سه برابر بیشتر از بزرگسالان با خطر بیکاری مواجه هستند.

خبرگزاری رویترز در گزارش اش درباره افزایش بیکاری در آمریکا نوشت: آمارها نشان می دهد در طول رکود بزرگ اقتصادی سالهای 2007 تا 2009 ، بیش از 15 میلیون و 400 هزار کارگر آمریکایی 20 سال به بالا، یا به عبارتی از هر صد کارگر یازده نفر بیکار شده اند.

مرکز مطالعات بازار کار در بوستون آمریکا با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد در طول این رکود اقتصادی سه ساله، شمار بیشتری از کارگران آمریکایی در مقایسه با سی سال گذشته شغل خود را از دست دادند و شمار کمتری از آنان موفق شدند در طول شش ماه پس از بیکاری ، شغلی دوباره برای خود دست و پا کنند.

به موجب آمار و ارقام در سال 2011، تنها یک چهارم نوجوانان آمریکایی دارای شغل و منبع درامد بوده اند که این آمار پایین ترین رقم در طول سه دهه گذشته محسوب می شود .

موضوع اشتغال جوانان به قدری در جامعه امروز آمریکا اهمیت پیدا کرده که به یکی از مسائل اصلی در مناظره های جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است .

کارشناسان می گویند از میان کسانی که در طول سالهای 2007 تا 2009 بیکار شده اند، تنها 49 درصد موفق شدند تا ژانویه 2010 ، شغلی دوباره برای خود پیدا کنند که این پایین ترین آمار اشتغال مجدد محسوب می شود./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.