سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوشت قرمز مورد نیاز بازار تامین است

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران با بیان اینکه مشکلی از جهت تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم در سطح بازار وجود ندارد، گفت: قیمت گوشت براساس میزان عرضه و تقاضا محاسبه می شود و بازار تعیین کننده قیمت خواهد بود

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا  یداله صادقی ' تصریح كرد: گوشتی كه هم اكنون در سطح بازار عرضه می شود براساس قیمت كشتارگاه و بر مبنای قیمت تمام شده با درصدی سود متعارف و میزان استخوان دام محاسبه می شود.

وی افزود: نرخ گوشت داخلی تابعی از عرضه و تقاضا است و قیمت روز هرچه باشد برآن اساس عرضه می شود.

صادقی با بیان اینكه قیمت دستوری برای گوشت قرمز داخلی نداریم، افزود: میزان گوشت دهی دام ها مشخص است و قیمت گوشت نیز براساس قیمتی كه دامدار می دهد از در كشتارگاه تعیین می شود.

وی در باره وضعیت كاهش عرضه گوشت وارداتی در سطح فروشگاه های زنجیره ای و واحدهای خرده فروشی نیز گفت : وزارت جهاد كشاورزی در مجموع با واردات 110 هزارتن گوشت به كشور در سال جاری موافقت كرده بود كه بخش عمده این میزان در سطح بازار توزیع شده و بخش اندكی باقی مانده است .

صادقی درباره محدودیت واردات گوشت نیز توضیح داد: محدودیت واردات دربرخی اقلام همچون گوشت قرمز با هدف رونق بخشی به تولید داخل صورت می گیرد و تمام تلاش ها برآن است تا تولید داخل در اولویت قرارگیرد.

وی همچنین گفت كه وارد كننده باید گوشت قرمز را براساس ضوابط سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان و در شبكه های تعریف شده، عرضه كند.

صادقی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، پیوسته درحال بازرسی و رصد بازار هستند و تاكنون موردی از گرانفروشی، احتكار و یا خودداری واحدها از فروش گوشت قرمز داخلی و یا وارداتی گزارش نشده است.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران درعین حال از مردم خواست در صورتی كه با مواردی چون عدم عرضه گوشت به قیمت مصوب مواجه شدند، مراتب را با 124 در میان بگذارند تا بلافاصله رسیدگی شود .

صادقی تاكید كرد: مجموع گوشت های درحال عرضه درسطح بازار چه وارداتی و چه داخلی به طور كامل تحت نظارت سازمان های صنعت ، معدن و تجارت است و در استان تهران نیز این رویكرد به طور جدی پیگیری می شود.

وی درباره كمبود توزیع گوشت قرمز در برخی فروشگاه های زنجیره ای نیز توضیح داد: فرایند تهیه گوشت بسته بندی و توزیع آن برعهده فروشگاه های زنجیره ای است و اگر مواردی مبنی بر عدم عرضه گوشت قرمز در برخی فروشگاه ها گزارش شده ، ناشی از فرایند فعالیت خود فروشگاه ها است و به معنای كمبود گوشت قرمز در سطح بازار نخواهد بود./ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.