سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيانيه وزارت امور خارجه به مناسبت اولين سالگرد پيروزي انقلاب مصر

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه‌اي، نخستين سالگرد پيروزي قيام مردم مسلمان و انقلابي مصر را که با وحدت و مقاومت خود، رژيم خودکامه و مستبد حاکم بر اين کشور را سرنگون کردند تبريک گفت.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در اين بيانيه آمده است:

ملت مسلمان ايران از آغاز مبارزه مردم مصر عليه رژيم حاکم، ضمن اعلام حمايت از اين قيام آگاهانه، حرکت خودجوش مردم را ضربه‌اي بر سياست‌هاي استکباري توصيف و حمايت خود را از اين حرکت‌ها در عالي‌ترين سطوح نظام اعلام کرد.
موج بيداري مردم مسلمان مصر نشان داد که دوره استبداد و دين‌گريزي و بي‌توجهي به خواسته‌هاي ملت‌ها سپري شده و جلوه‌هاي نصرت الهي در استمرار بيداري اسلامي در منطقه به منصه ظهور رسيده و پيروزي چشمگير جريانات اسلامي در انتخابات اخير مجلس ملي که با حضور گسترده و آگاهانه مردم به دست آمد، بيانگر عزم اين ملت براي درنورديدن قله‌هاي ترقي و تشکيل نظام مردم‌سالاري ديني است.
شکي نيست که در سايه حرکت فزاينده ملت مصر و با شناخت موجود از همت و عزم مردم اين کشور، بيش از پيش شاهد ايفاي نقش تاريخي مصر در ميان ملت‌هاي عربي و اسلامي به‌ويژه تقويت همبستگي اسلامي در راستاي تحقق آرمان فلسطين که از آرزوهاي ديرينه ملت‌هاي اسلامي است و مردم انقلابي و مبارز مصر در اين مسير هميشه پيشگام بوده‌اند، ‌‌‌‌خواهيم بود.
جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته آمادگي دارد که تجارب خود را در مسير تحقق آزادي، عدالت، کرامت انساني و برپايي نظام مردم‌سالار ديني در اختيار مردم مسلمان مصر قرار دهد.

/ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.