سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درپی توقیف نمایش "افسانه ببر"؛

اجرای" افسانه ببر"پس از ماه محرم و صفر ادامه مي يابد

ادامه اجراهای نمایش "افسانه ببر "به کارگردانی "هادی عامل" و از سوی شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی به پس از ماه محرم و صفر موکول شد.

هدایت هاشمی بازیگر تئاتر و تک بازیگر نمایش" افسانه ببر" که اجرای آن از سوی شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی از جمعه 25 آذر پس از 27 اجرا توقیف شد،در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران متاسفانه اجرای "افسانه ببر" با در دست داشتن مجوز و گذراندن 27 اجرا بدون دلیل شخصی برای گروه و کارگردان توقیف شد.

وی افزود:مدیر تئاتر شهر پس از این اتفاق نامه ای مبنی بر اجازه ادامه اجرای نمایش صادر کردند در صورتی که ما برای 40 اجرا مجوز داریم و تنها 27 اجرا داشتیم.
هاشمی تصریح کرد:این نمایش با این که در محل سالن انتظار اجرا شد؛اما استقبال بسیاری از آن شد و از لحاظ گردش مالی و رونق به نفع تئاتر و تئاتر شهر بود.
وی عنوان داشت:پس از ارجاع این نامه و بیان این مطلب از سوی شورای نظارت،به ما گفته شد تا پس از ماه محرم و صفر با بازبینی مجدد اجرا را ادامه دهیم؛اما گروهی که تمامی توانش را برای اجرا در یک زمان مشخص متمرکز کرده و توانسته با تبلیغات موثر تماشاگر را به خود جلب کند؛نمی تواند با این رویداد و تصمیم گیری روبه رو شود.
هاشمی عنوان داشت:موکول شدن ادامه ی اجرایی که 27 شب از آن می گذرد؛به حداقل یک ماه آینده برای گروه بسیار دشوار است و فراهم کردن امکانات دوباره در یک زمان دیگر به هیچ وجه کار آسانی نبوده و استدلال بی منطقی است.
این بازیگر درخصوص زمان های اجرا و یا تعطیلی های مناسبتی و اعلام رسمی آن ها از سوی مرکز هنرهای نمایشی،اظهار داشت:درخصوص تعطیلات و مناسبات،همیشه قوانینی وجود داشته که ما با تمام وجود به آن ها احترام می گذاريم؛اما اگر خارج از زمانی که برای تعطیلی های مشخص برنامه ای جدا تعیین شده و سلیقه ای عمل شود،با بلاتکلیفی مواجه می شویم.
این بازیگر تئاتر عنوان داشت:رویکرد اصلی نمایش "افسانه ببر" درخصوص تعهد و تعهد داشتن است و من نیز همیشه تلاشم در جهت تعالی و رشد فرهنگ جامعه از طریق این هنر بوده است؛اما متاسفانه متوجه دلیل این برخوردهای ناگهانی و بدون علتي مشخص نمی شوم.
گفتنی است؛اجراي نمایش "افسانه ببر "به کارگردانی "هادی عامل" روز جمعه 25 آذر ماه پس از 27 شب اجرا در سالن انتظار مجموعه تئاتر شهر متوقف شد./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.