سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضاي توافقنامه روسيه و ايران براي مقابله با قاچاق مواد مخدر و جرائم سايبري

روسيه و ايران براي امضاي توافقنامه اي به منظور مقابله با افراط گرايي ، قاچاق مواد مخدر و جرائم سايبري اعلام آمادگي کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ريانووستي؛ وزارت کشور روسیه امروز طرح تفاهمنامه همکاری دو جانبه ارگان های انتظامی روسیه و ایران در زمینه مبارزه با پخش مواد مخدر، تندروی و بزهکاری مافوق ملیتی را به طرف ایران تقدیم کرد. به گفته وزیر کشور روسیه، ایران آماده است این تفاهمنامه را به امضا برساند.

بر اساس اين گزارش، رشيد نورقلي يف وزير کشور روسيه روز دوشنبه با مصطفي محمد نجار همتاي ايراني خود براي گفتگو درباره تدابير مشترکي به منظور مقابله با افراط گرايي ، قاچاق مواد مخدر و جرائم سايبري ديدار کرد. در اين ديدار دو طرف براي امضاي اين توافقنامه اعلام آمادگي کردند و نورقلي يف گفت : پيش نويس اين توافقنامه آماده است و ما مايليم در زمينه مقابله با قاچاق مواد مخدر و آموزش نيروهايي در اين زمينه همکاري کنيم.


وي افزود : ما همچنين فرصتي براي گفتگو درباره مسائل مربوط به فناوري پيشرفته از جمله اينترنت داريم.


به گفته وزير کشور روسيه ، فعاليت مشترک در زمينه تامين امنيت درياي خزر ، يکي از اولويت هاي اوليه همکاري ميان دو کشور است.


وي خاطر نشان کرد وزارت کشور دو طرف در زمينه ارائه پيش نويس توافقنامه اي براي تامين امنيت درياي خزر ميان روسيه ، جمهوري آذربايجان ، ايران ، قزاقستان و ترکمنستان همکاري کنند.


در پيش نويس اين توافقنامه به تلاش هاي مشترک به منظور مقابله با تروريسم ، افراط گرايي ، جنايات سازماندهي شده ، معاملات نظامي ، قاچاق مواد مخدر و جرائم سايبري اشاره شده است.


نورقلي يف درباره مقابله با افراط گرايي تاکيد کرد در بحبوحه افزايش فعاليت سازمان ها و گروههاي افراط گرا در سراسر جهان ، فقط تلاش هاي مشترک ، کشورها را در مقابله با تهديدها و چالش هاي جديد ياري مي کند.
نجار نيز به نوبه خود گفت وزارت کشور ايران آماده است توافقنامه تامين امنيت را امضا کند.
 

"رشید نورقلي يف" خاطر نشان کرد که تفاهمنامه همکاری بعد از پایان بحث پیرامون آن توسط طرف های روسیه و ایران به امضا خواهد رسید.

وزیر روسیه همچنین تاکید کرد که یکی از جهات اولویت دار همکاری روسیه و ایران عبارت از فعالیت مشترک در جهت تامین امنیت خزر است. وی در این ارتباط، به طرح تفاهمنامه همکاری روسیه، آذربایجان، ایران، قزافستان و ترکمنستان در زمینه امنیت خزر اشاره کرده که در نتیجه رای زنی های بین المللی و با شرکت مستقیم وزارت کشور روسیه تهیه شده است.

"مصطفی محمد نجار" به نوبه خود از وزیر کشور روسیه به خاطر امکان دیدار و گفتگو با همتایان روسی شان سپاسگزاری کرد و گفت که وزارت کشور جمهوری اسلامی نظر به ضرورت تامین امنیت آماده امضای تفامنامه یاد شده است./ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.