سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نكاتي براي تسكين گلودرد

اگر چند روزي است گلويتان درد مي‌كند و هنوز راه چاره‌اي براي آن پيدا نكرده‌ايد، مي‌توانيد از روش‌هاي درمان خانگي استفاده كنيد. البته اين روش‌ها از نظر متخصصين بهداشت و درمان هم تاييد شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛1) مصرف مايعات را دو برابر معمول كنيد. مايعات باعث رقيق ‌شدن خلط و تسريع خروج آن مي‌شود.

2) از عسل و ليمو ترش استفاده كنيد. يك قاشق عسل و آب يك عدد ليمو ترش را در يك ليوان آب داغ حل كنيد و بگذاريد در دماي اتاق سرد شود و سپس آن‌ را جرعه جرعه بنوشيد. عسل درد گلو را تسكين داده و ليمو به كاهش خلط كمك مي‌كند.

3) آب نمك ولرم غرغره كنيد. نصف قاشق چاي‌خوري نمك را در يك ليوان آب ولرم حل كرده، آن را غرغره كنيد وسپس آب دهانتان را خارج كنيد. اين كار هم باعث تسكين گلودرد و هم خروج آسان‌تر ترشحات مي‌شود. دقت كنيد كه محلول زياد شور نشود چون تأثير آن از بين مي‌رود.

4) آب‌نبات بمكيد. اين كار به خودي خود آرام بخش نيست، اما با تحريك بزاق موجب شست و شو و تميز‌شدن حلق مي‌شود.

5) هواي منزل را مرطوب نگه‌ داريد. اين كار از خشك‌شدن غشاي مخاط راه تنفسي جلوگيري كرده و سوزش آن را كم مي‌كند تا بتوانيد راحت‌تر بخوابيد. آب دستگاه بخور را هر روز عوض كنيد و حداقل هر 3 روز يك بار آن را بشوييد تا از تجمع قارچ‌ها و باكتري‌هاي مضر در آن جلوگيري شود.

6) سيگار نكشيد. دود سيگار گلو را تحريك مي‌كند. حداقل وقتي شما يا كودكتان بيمار هستيد، سيگار نكشيد و از تمام گازهايي كه بر اثر پاك كننده‌هاي خانگي (مثل سفيدكننده يا جرم‌گير) يا بوي رنگ متصاعد مي‌شود، دوري كنيد.

7) اگر گلودرد موجب تغيير صداي شما شده، به اين معني است كه تارهاي صوتي شما بر اثر التهاب آسيب ديده‌اند؛ بنابراين صحبت‌كردن براي شما خوب نيست و ممكن است باعث لارنژيت و قطع صداي شما شود./ع
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.