سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش موثر ورزش و فعاليت بدني منظم در پيشگيري از سرطان

ورزش و انجام فعاليت هاي بدني منظم نقش مهمي در پيشگيري از سرطان و ساير بيماري ها دارد.

به گزارشباشگاه خبرنگاران ، مدير گروه تخصصي پيشگيري از بيماريهاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه توسعه جوامع بشري موجب کم تحرکي و بي تحرکي مردم شده است و اين امر موجب افزايش بروز بيماريهاي مزمن و سرطان شده است اظهار داشت: ورزش و فعاليت بدني نقش مهمي در افزايش ايمني بدن و پيشگيري از بيماريها دارد.

دکتر محمد رضا جويا افزود: بر اساس تحقيقات انجام شده ورزش و فعاليت بدني منظم موجب کاهش ابتلا به سرطان پروستات، بازسازي بافتهاي فرسوده و آسيب ديده، کاهش احتمال ابتلاء به سرطان کولون و رکتوم، بيماريهاي قلبي و عروقي، ديابت و ساير بيماريهاي مزمن مي شود.

وي با اشاره به اينکه ورزش در بازسازي منابع بدن نيز نقش موثري دارد خاطر نشان کرد: نقش ورزش در بازسازي منابع بدن به قدري مفيد است که در مبتلايان به سرطان دومين عامل درمان بيماران ذخيره فيزيولوژيک آنهاست.

مدير گروه تخصصي پيشگيري از بيماريهاي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه انجام تمرينات ورزشي سه تا 5 بار در هفته و هر دفعه به مدت سه دقيقه براي پيشگيري از بيماريها توصيه شده است گفت: ورزش کمتراز3 بار در هفته اثربخشي ورزش راکاهش مي دهد و بيش از 5 بار هم فوايد بيشتري را براي فرد ندارد و در بعضي مواقع شايد اسيبرسان هم است.

دکتر محمد رضا جويا افزود: انجام فعاليتهاي هوازي و استقامتي شامل پياده روي، شنا، دويدن، کوه پيمايي، طناب زدن با شدت کم و مدت زياد بيشترين اثر را در سطح آمادگي قلبي ريوي دارد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.