سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارگردان سينما:

تنوع ژانر حافظ بقاي سينماي كشور است

ساخت آثاري همچون "مسافري از دور دست" راوي داستان داستايوفسكي در ابعاد اجتماعي با ورود در مسير رعايت تنوع ژانري در حوزه هاي توليد و اكران حافظ بقاي اين صنعت خواهد بود.

مسعود نوابي كارگردان سينما،به خبرنگار حوزه سينما

باشگاه خبرنگاران

گفت: در حال حاضر فيلمسازان ما براي سوددهي بيشتر و رشد اقتصاد خود در مسير ساخت فيلم هايي متناسب با تغيير ذائقه فعلي مخاطبان با ساختار و محتوايي سطحي حركت مي كنند.

وي افزود: سينماي ايران براي ايستادن بروي پاي خود نيازمند تغيير شيوه فعلي رايج در ميان سينماگران و پرداختن به ساير ژانرهاي اين صنعت آن هم با قالب فرهنگي است.

اين كارگردان سينما تصريح كرد:سينما بايد به كمبودها و نيازهاي اجتماعي جامعه بپردازد و از اين طريق با بيان برخي مسائل مخاطبان را به نحو احسن تغذيه كند.

نوابي اضافه كرد: در مجموعه اكران فيلم ها در سينما شاهد تعداد انگشت شمار فيلم هاي فاخر و معناگرا هستيم كه متاسفانه با اكران محدود مواجه هستند.

اين كارگردان سينما ادامه داد: ساخت فيلم هايي با ساختار اجتماعي و حتي فرهنگي براي بقاي اين صنعت بايد از چارچوب محكمي برخوردار باشد.

نوابي ابراز داشت: سينماگران ما براي اينكه در زمان نمايش فيلم هاي خود در حوزه اكران دچار مشكلاتي كه در بخش نمايش فيلم ها شكلي طبيعي به خود گرفته نشوند،كمتر سراغ سوژه هاي فرهنگي و اجتماعي و بيان آن ها در قالب فيلم مي روند.

اين كارگردان سينما بيان كرد: در مجموع براي ساخت هر فيلم در هر ژانري نياز به يك فيلمنامه خوب و قوي جهت انتقال پيام به مخاطب داريم.

نوابي اظهار داشت: پروانه ساخت فيلم سينمايي "مسافري از دور دست" را بر مبناي داستان "ابله" داستايوفسكي با ابعاد اجتماعي از سوي مسئولان سينما گرفتيم و براي افزايش محتواي اين اثر نگارش فيلمنامه آن را خودم برعهده داشتم./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.