سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشخص شدن مقصران واژگونی اتوبوس محور راور

در کمیسیون تصادفات برای بررسی علل حادثه اتوبوس محور راور راننده فوت شده و سوار شدن بیش از ظرفیت مسافر از علل حادثه معرفی شدند.

 مهدی خضری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۲ روز بعد از حادثه واژگونی اتوبوس در محور راور کمیسیون تصادفات برای بررسی علل حادثه  با حضور نمایندگان پلیس راه کشور، نماینده تشکل‌های صنفی و کانون شرکت‌های مسافربری و مدیر کل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد.

وی گفت: در پایان یک جلسه ۳ ساعته تخلف راننده فوت شده محرز و شرکت مسافربری نیز به یک سال تعطیلی محکوم شد.  خضری افزود: با توجه به گزارش پلیس راه، سوار کردن مسافر مازاد بر ظرفیت اتوبوس و سرعت غیر مجاز از جمله مهم‌ترین عوامل بروز این حادثه عنوان شد.

معاون راهداری کشور بیان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد اتوبوس نقص فنی نداشته و وجود ۱۵ مسافر مازاد در اتوبوسی که ۴۸ نفر ظرفیت داشت در عدم تعادل خودرو در زمان واژگونی موثر بوده است.

مسئول پاسگاه بین راهی چترود هم که به علت سهل انگاری از ادامه مسیر اتوبوس ممانعت نکرده بود از کار برکنار شد.

برچسب ها: حادثه ، اتوبوس‌
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
"مسئول پاسگاه بین راهی چترود هم که به علت سهل انگاری از ادامه مسیر اتوبوس ممانعت نکرده بود از کار برکنار شد."
!!!...؟؟؟
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
پس دولت اینهمه تشکیلات عریض و طویل نظارتی و بازرسی رو برای چی گذاشته ؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
وقتی مطمئن شدن راننده فوت کرده، راننده را مقصر کردن، از ترس مافیای خودروسازان هیچ وقت وسیله نقلیه مقصر نمیشن، بچه جان که چنین کارشناسی کردی اگر مسافر اضافی سوار کرده افراد اضافه که رو صندلی نبودند تو راه رو اتوبوس وسط بودند چطور تعادل اتوبوس بهم میخوره، یک بار جرات داشته باشید نقص فنی وغیر ایمن بودن تولیدات خودروسازان را هم زیر سوال ببرید جرات مقصر کردن که ندارید
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
دیگر حرفی برای گفتن نمانده
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
کرمان پلیس راهنمایی و رانندگی ندارد. هر راننده ای هر جور که دلش بخواهد رانندگی می کند. کسی نیست که او را جریمه کند. مگر یک چنین حوادثی مثل حادثه جاده راور و جاده ماهان پیش بیاید، اونوقت یک پلیسی از تو کوچه پس کوچه ها پیدا میشه!
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
چرا ظرفیت واگن های قطار را بیشتر نمی کنیم تا اینگونه حوادث مخصوصا عید نوروز اتفاق نیفتد علت مرگ در حوادث جاده‌ای ترافیک مسافر و شلوغی جاده هاست چرا مسافرت ریلی جایگزین نمی شود ؟ چرا خیلی از شهرها ایستگاه قطار ندارند ؟
حسینی
۰۸:۰۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
متاسفانه نقص فنی جاده هم مثل همیشه در استان دیده نمی شود. اداره راه استان با این وضع جاده افتضاح یکی از عوامل افزایش تلفات جانی و مالی در تصادفات است که هیچ وقت پاسخگوی وضع جاده ها نیست.
رضا
۰۶:۱۸ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
در اکثر کشورها وسایل نقلیه سنگین میبایست در خط سمت راست جاده حرکت نمایند ولی متأسفانه در ایران بر عکس اینگونه وسایل بعلت سرعت بیشتر از خودروهای شخصی در سمت چپ و خط سرعت حرکت میکنند با خیالی آسوده و خیلی ازایشان هم با پلاکهای مخدوش شده؟!؟
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
جان کشته شده ها بنظرتون بر میگرده
ناشناس
۰۲:۵۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۴
امیدواریم این برخوردهای قاطع با افراد و شرکت های متخلف ادامه یابد و این برخورد قاطع در دیگر دستگاه های نظارتی نیز دیده شود.