باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی _ محمد جواد برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: این رویدادها نهتنها به ایجاد شبکه ارتباطی میان فعالان رسانهای کمک میکنند، بلکه به برندسازی شهر رسانهای و جذب سرمایهگذاران و استعدادها نیز نقش مهمی دارند.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان فارس افزود: انواع رویدادهای رسانهای که میتوان در شیراز برگزار کرد، شامل جشنوارههای رسانه و فیلم، جشنواره فیلم و سریال دیجیتال؛ نمایش و داوری آثار کوتاه، مستند و سریالهای اینترنتی، جشنواره تولید محتوای دیجیتال؛ رقابت میان تولیدکنندگان محتوای ویدیویی، پادکست، انیمیشن و اینفوگرافیک است.
به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس همایشها و کنفرانسهای تخصصی، کنفرانس آینده رسانههای دیجیتال؛ بررسی روندهای جهانی در رسانههای اجتماعی، پلتفرمهای دیجیتال و متاورس، سمینار برندینگ و بازاریابی رسانهای؛ راهکارهای موفقیت در تبلیغات و رسانههای نوین نیز میتواند در مرکز این رویدادها قرار بگیرد.
برزگر به ورکشاپهای آموزشی و مهارتی نیز اشاره کرد و گفت: کارگاه خبرنگاری دیجیتال و ویدئوجورنالیسم، دوره تولید محتوای حرفهای برای اینستاگرام، یوتیوب و پلتفرمهای داخلی، آموزش فیلمسازی با موبایل و تدوین حرفهای نیز جزو سرفصلهای رویدادهای رسانه میتواند تعریف و عملیاتی شود.
عضو شورای اطلاع رسانی استان فارس خاطرنشان کرد: مسابقات و چالشهای رسانهای، مسابقه استارتاپهای رسانهای: حمایت از ایدههای نوآورانه در رسانه، چالش تولید محتوای ۴۸ ساعته: ایجاد رقابت جذاب بین تیمهای تولید محتوا باعث رشد و ایجاد انگیزه و شناخت ظرفیتهای رسانهای بیشتر در اقشار مختلف میشود.
برزگر ادامه داد: نمایشگاههای رسانه و فناوریهای نوین، نمایشگاه فناوریهای رسانهای: معرفی استارتاپها و ابزارهای نوین تولید محتوا، اکسپوی رسانه و تبلیغات دیجیتال: نمایش جدیدترین راهکارهای تبلیغاتی و بازاریابی میتواند ظرفیت شناخت و هم افزایی با سرمایه گذاران رسانهای را بیشتر کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس در پاسخ به خبرنگاری که چگونه این رویدادها را اجرایی کنیم پاسخ داد: همکاری با دانشگاههای ایران و جهان و مراکز آموزشی برای جذب شرکتکنندگان، دعوت از چهرههای تأثیرگذار و متخصصان رسانهای بهعنوان سخنران و داور، جذب حمایت مالی از شرکتهای فناوری داخلی و خارجی، پلتفرمهای رسانهای و سازمانهای فرهنگی، برگزاری رویدادهای آزمایشی برای سنجش بازخورد و بهینهسازی رویدادهای بعدی میتواند مسیر اجرایی را عملیاتی و تسهیل کند.
برزگر در پایان گفت: اگر شهر رسانهای در ایران (شیراز) ایجاد و بتواند به قطبی برای تولید محتوای دیجیتال، سینما، انیمیشن، بازیهای ویدیویی و انواع رسانهها تبدیل شود، میتواند تأثیر قابلتوجهی بر اقتصاد ایران داشته باشد.