سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرنوشت نامعلوم معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ در انتظار رتبه‌بندی

برخی از آموزگاران بازنشسته سال ۱۴۰۰ همچنان منتظر اجرای طرح رتبه بندی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امام‌جمعه - وزارت آموزش و پرورش به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود وضعیت معیشتی معلمان، طرح رتبه‌بندی معلمان را به عنوان یکی از اقدامات کلیدی خود طراحی کرده است. این طرح با هدف ایجاد نظامی شفاف و عادلانه برای ارزیابی عملکرد معلمان و تشویق آنان به بهبود مهارت‌ها و دانش خود در حال پیاده‌سازی است. با توجه به نقش حیاتی معلمان در شکل‌گیری آینده تحصیلی و اجتماعی دانش‌آموزان، این برنامه می‌تواند تأثیرات مثبت و قابل توجهی بر کیفیت آموزش در کشور داشته باشد. بررسی ابعاد مختلف این طرح و چالش‌های پیش‌رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طرح رتبه‌بندی معلمان از سال ۱۳۹۰ به‌طور رسمی آغاز شد و در پی تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت. فصل هفتم این سند به ارتقای منزلت اجتماعی و جایگاه حرفه‌ای معلمان پرداخته و یکی از راهکار‌های ارائه‌شده در آن، ایجاد نظامی برای سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای معلمان است. این نظام شامل تعیین معیار‌ها و ملاک‌هایی برای ارزیابی و ارتقای مرتبه علمی و تربیتی معلمان است. هدف اصلی این طرح، تقویت انگیزه معلمان برای ارتقای شغلی بر اساس معیار‌های اسلامی و افزایش جایگاه معلمی در جامعه است. 

با این حال، اجرایی شدن این مصوبه به دلایلی تا سال ۱۴۰۰ به تأخیر افتاد. اکنون با تصویب دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی، مراحل اجرایی این طرح آغاز شده است. 

طبق طرح رتبه‌بندی معلمان، تنها معلمانی که استخدام وزارت آموزش و پرورش یا بازنشسته این وزارتخانه هستند، مشمول این طرح می‌شوند. با این وجود، برخی از آموزگاران بازنشسته سال ۱۴۰۰ همچنان منتظر اجرای این طرح و رسیدگی به وضعیت خود هستند. در همین راستا، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری‌هایی از سخنگوی وزارت آموزش و پرورش داشت؛ اما متأسفانه پاسخی دریافت نکرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.