سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش هزینه‌های کسب و کار بر پایه هوش مصنوعی و لجستیک

به گفته مدیرعامل این شرکت، نرم افزار طراحی شده این شرکت بر پایه هوش مصنوعی به میزان قابل توجهی هزینه‌های لجستیک کسب‌وکار را کاهش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریزاد اقبالی - محمدجواد اتابکی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به فعالیت این مجموعه که در حوزه لجستیک و صنعت پخش است گفت: «شرکت دانش بنیان ما یک کمپانی در حوزه لجستیک و صنعت پخش بوده که با سرمایه گذاری یک پلتفرم داخلی ایجاد شده است. ماموریتی که مجموعه ما دنبال می‌کند، بهره‌وری در کاهش هزینه به کمک تکنولوژی و به ویژه هوش مصنوعی در حوزه لجستیک و صنعت پخش است. به طور کلی شرکت ما بر پایه هوش مصنوعی و با ارائه نرم‌افزار‌های مدیریت ناوگان به میزان قابل توجهی هزینه‌های لجستیک کسب‌وکار را کاهش می‌دهد.»

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: «هر بخشی از زنجیره ارزش لجستیک، نیاز دارد که هزینه‌های خود را کاهش داده و معضل هزینه‌های سال پیش رو را که برای تمامی شرکت‌ها به دنبال خواهد داشت، این فناوری می‌تواند مدیریت کند. یکی از معضل‌های مهم در پلتفرم‌های داخلی ثبت سفارشات آنلاین، بخش درج لوکیشن محل تحویل سفارش است و پیش از حضور هوش مصنوعی در این شرکت ها، تحویل سفارشات توسط نیروی انسانی با وجود خطا‌ها در تحویل بسته و یا ادرس نادرست دچار مشکل می‌شدند و بیش از اندازه ظرفیت شرکت از وسایل نقلیه جهت ارسال سفارشات استفاده می‌کنند که این نیز تاخیر تحویل سفارشات و افزایش سوخت در کشور را به دنبال دارد.»

محمدجواد اتابکی اظهار کرد: «نرم‌افزار مدیریت پخش و توزیع ناوگان فرایند برنامه ریزی پخش، ارسال کالا و سفارشات مشتریان را با استفاده از هوش مصنوعی به بهینه‌ترین حالت ممکن انجام می‌دهد. این نرم افزار با در نظر گرفتن تمام عوامل موثر بر روی برنامه‌ریزی پخش مثل میزان ترافیک، حجم و وزن بار، مدت زمان توقف در هر مقصد، پراکندگی مقاصد و تعداد و مسیر ناوگان‌ها را مشخص می‌کند و گزارشی لحظه‌ای از عملکرد و موقعیت ناوگان‌ها ارائه می‌دهد تا فرایند مدیریت ناوگان به بهترین شکل انجام شود.»

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، نرم افزار پخش لحظه‌ای این امکان را به شرکت‌های پخش می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن، سفارش‌های مشتریان خود را ارسال کند؛ یا اگر نیاز به ارسال کارشناس به محل دارند این کار را به بهینه‌ترین حالت انجام دهد. 

اتابکی ادامه داد: «نرم افزار پخش لحظه‌ای، با در نظر گرفتن معیار‌های مختلف و به صورت خودکار، ماموریت‌ها را به ناوگان‌ها اختصاص می‌دهد. در برنامه‌ریزی پخش و مدیریت ناوگان، برای اولویت‌بندی مقاصد و انتخاب بهینه‌ترین حالت نیاز است که آدرس و لوکیشن دقیق مشتریان را داشته باشیم. سرویس موتور جست‌وجوی آدرس نرم افزار برای تبدیل لوکیشن به آدرس و آدرس به لوکیشن استفاده می‌شود. این سرویس در نرم‌افزار‌های مدیریت ناوگان هم به طور مستقیم استفاده می‌شود، اما به طور جداگانه هم برای مشتریان ارائه می‌شود.»

برچسب ها: هوش مصنوعی ، لجستیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.