سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا کروز صلاحیت ماندن در هیئت مدیره ایران‌خودرو را دارد؟

یک کارشناس صنعت خودرو درمورد رأی هیئت تجدیدنظر شورای رقابت و وضعیت فعلی هیئت‌مدیره ایران‌خودرو توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطیما میرزایی - علی علیلو، رئیس هیئت تحقیق و تفحص صنعت خودرو در دوره‌های قبلی مجلس و کارشناس صنعت خودرو، در «خبر ۱۴» شبکه یک، درمورد رأی هیئت تجدیدنظر شورای رقابت و وضعیت هیئت‌مدیره ایران‌خودرو گفت: درمورد رأی صادر شده و این که بعد از ۸ روز ابلاغ شده است باید بگویم که این ابلاغ هیچ اثری در صدور رأی و ماهیت آن نداشته است و اصالت رأی و نافذ بودنش از زمانی که هیئت تجدیدنظر تصمیم گرفته و رأی داده و امضاء شده است طبق نظر کارشناسان حقوقی نافذ است ولی ابلاغ یک فرآیندی بود. چون معمولاً زیر رأی‌ها نوشته می‌شود که از زمان ابلاغ رأی تا مثلاً ده روز اعتراض ارائه شود ولی با این وجود، به محتوا و ماهیت و اصالت رأی هیچ گونه خدشه‌ای وارد نمی‌شود.

علیلو تأکید کرد: بر اساس رأی صادره که دو سه روز قبل از مجمع بوده است و معاون دادستان به آن رأی استناد کرده حضور کروز در مجمع غیرقانونی بوده است و آقایان می‌گویند به دلیل این که به صورت رسمی ابلاغ نشده بود، می‌توانستیم در آن‌جا حضور داشته باشیم که در نامه معاون دادستان گفته شده است بعد از تصویب و ابلاغ که این بحث دیگری است.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: حتی اگر الان هم، رأی ابلاغ شده باشد این رأی نافذ است و می‌توانند به آن استناد کرده و این رأی را اجرا کنند و نباید اجرای رأی به تعویق بیفتد. چون در این صورت، کروز صلاحیت باقی ماندن در هیئت‌مدیره را ندارد و در ادامه رأی تا دو سال باید سهام خود را واگذار کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۳
مونتاژ خودرو را آزاد کنید
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
اگر ماشین ها رو مجهز به کروز کنترل کنه چرا که نه
ناشناس
۰۵:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
سپردن خودروسازی به بانیان وضع موجود و بدون توجه به تعارض شدید منافع بین قطعه سازان و خودروسازان، بی شک تیر خلاصی به این صنعت است.
واگذاری ایران خودرو به صاحبان شرکتی که بزرگترین پرونده مفتوح قضایی کشور از سال ۱۴۰۰ تحت عنوان «اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق حرفه‌ای و سازمان یافته قطعات خودرو و اخلال در توزیع مایحتاج عمومی از طریق گران فروشی قطعات خودرو، تحصیل مال از طریق نامشروع و پرداخت رشوه» را دارد، مصداق غفلت از قاعده اساسی اهلیت سنجی و تأیید صلاحیت در خصوصی سازی‌های کشور است.
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۳
دزد بزرگ مجلس هستش چون همشون از ایران خودرو سهم می برن و خصوصی کردن ایران خودرو به ضررشون هستش. دیگه اون سهمیه سالی چند خودرو برای نماینده ها که معرفی میشن و قطعه سازهای نامرغوب که با دلالی وارد ایران خودرو میشن خبری نبود. که نگذاشتن خصوصی بشه. و نیز دولت هم سهمش از جیب مردم از دست میداد
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
خیر
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
لعنت بر اختاپوس خودروسازی
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
بجای کروز ، هایپر سونیک را بفرستید !!!!
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
چه بخور بخوریه همشون بجون هم افتادند
موسی
۱۹:۰۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
والا کروز به عنوان یک قطعه ساز بزرگ اگر این صلاحیت را ندارد امثال ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان و کمیته امداد و تامین اجتماعی و صندوقهای دیگر بازنشستگی قطعا نخواهند داشت
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
دادگستری = حامی بی قید و شرط خودروسازا
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
هر کی با خودرو سازا درافتاد ورافتاد
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
واقعا چه خبره در گیرو دار واگذاری .چرا اینقدر اخبار ضدو نقیض چرا منافع بعضی از افراد در ایران خودرو منافعشان زیاده و نمی‌گذارند این واگذاری انجام بشه. خدا از شما ها نگذره اگه ایران خودرو زیان میده چرا نمی‌گذارید به بخش خصوصی واگذار بشه و نظارت کنید ...چرا
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
ژن خوب ها تو این شرکت های زیان ده سفره باز کردن
برای همین نمیذارن از چنگشون در بیاد و خصوصی بشه
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
تا دیروز میگفتن زیان ده هست . الان که میخوان خصوصی کنن نمایندگان و پارتی بازی کن ها و رانت و فاسد ها میگن نباید بدیم خصوصی
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
این خودرو زیان ده چقدر رانت و پشت پرده داره که بخاطرش دارن همدیگه رو لت و پار میکنن ؟
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
ناشر محترم خواهش می کنم منتشر کن

این نمایندگان جنگ زرگری راه انداخته اند منافع خود را در خطر دیده اند فقط 1 نماینده 300 نفر را در ایران خودرو استخدام کرده تصور کنید واگذاری ایران خودرو چه زیانی به نمایندگان از نظر حواله و... زده انروز نجفی منش رئیس انجمن قطعه سازان گفتند که واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی هیچ تعارض منافعی وجود ندارد
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
شورای رقابت و سازمان خصوصی سازی بعد آن واگذاری های مسله دار و بیکار کردن کارگران و سرخط خبری معاندان شدن، چند سال قبل کارخانه هایی که شهید ریسی به سختی جمع و جوری و به چرخه تولید آورد ،دوباره با نداشتن یک الگوی موفق عملی چشم بسته انداختن کشور در یک چاه عمیق تر نیست انهم در شرایط جنگ اقتصادی پیچیده دشمن ، ریسک واگذاری در این شرایط. عاقلانه است پرسنل در معرض اخراج قرار نمیگیرند ووو،،،،،،
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۳
عمرا کسی بتونه در مقابل خودروسازا دووم بیاره