مهدی پارسی اظهار کرد: طول کلی مسیر خاش - سراوان ۱۵۱ کیلومتر است که برای نخستین بار از اوایل سالجاری ساخت بزرگراه در این مسیر از سمت خاش به طول ۲۲ کیلومتر و هم از سمت سراوان بطول هشت کیلومتر با مجموع اعتبار مورد نیاز ۱۲ هزار میلیارد ریال آغاز شده است.
وی با بیان اینکه آمار تصادفات جادهای در راههای سیستان و بلوچستان به ویژه خاش - سراوان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیرمجاز در مقایسه با میانگین کشوری بالاست افزود: جلوگیری از تداوم این وضعیت نیازمند توجه ویژه برای توسعه و ساخت بزرگراه است.
سرپرست ادارهکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ضعف زیرساختهای جادهای علاوهبر خسارتهای جانی و مالی فراوان برای شهروندان در حقیقت پاشنه آشیل و عاملی برای توسعه نیافتگی این استان زرخیز، اما محروم محسوب میشود، تاکید کرد: در سالهای اخیر به همت این ادارهکل برای جبران عقب ماندگیها و توسعه بزرگراهها و راههای ارتباطی استان کارهای خوبی انجام شده بطوریکه علاوه بر بهرهبرداری بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال حاضر نیز ۲۱۰ کیلومتر باند دوم در راههای زیر پوشش این ادارهکل در دست ساخت است.
وی خاطر نشان کرد: اگرچه برای تحقق حمل و نقل آسان نیاز به ساخت بزرگراههای جدید و تکمیل طرحهای در دست ساخت است، اما انقلابی در توسعه زیرساختهای جادهای استان شروع شده که امید میرود با ادامه این روند در سالهای آینده شاهد فراهم شدن زیرساختهای حمل و نقل آسان و مطلوب در این خطه باشیم.