سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات سهم تقصیر ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در تصادفات پایتخت

رئیس ادراه تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال تا کنون آمار تصادفاتی که سهم تقصیر به ارگان‌ها تعلق گرفته است، ۲۱۷ فقره تصادف می‌باشد.

سرهنگ زینی وند، رئیس ادراه تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در بحث دادن سهم تقصیر در تصادفات به ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در ۱۰ ماهه ۱۴۰۳ گفت: از ابتدای سال تا کنون آمار تصادفاتی که سهم تقصیر به ارگان‌ها تعلق گرفته است، ۲۱۷ فقره تصادف می‌باشد که شامل ۱۳ فقره تصادف فوتی، ۱۱۰ فقره تصادف جرحی و ۹۴ فقره تصادف خسارتی است.

وی افزود: تصادفات جاده‌ای یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در جوامع مختلف محسوب می‌شوند که علل متعددی از جمله خطای انسانی، نقص فنی وسایل نقلیه و شرایط محیطی در وقوع آنها نقش دارد در این میان، وضعیت معابر و زیرساخت‌های شهری و جاده‌ای، به‌عنوان یکی از عوامل مهم در بروز یا کاهش تصادفات، همواره مورد توجه کارشناسان حوزه حمل‌ونقل و ایمنی راه‌ها بوده است در تحلیل علل این حوادث، معمولاً تمرکز اصلی بر خطای انسانی و تخلفات رانندگی است، اما نباید از از تاثیر عوامل محیطی، از جمله نقص در زیر ساخت‌های شهری، غفلت کرد.

سرهنگ زینی وند ادامه داد: معابر شهری و برون شهری در صورتی که استاندارد‌های لازم را نداشته باشند، می‌توانند زمینه ساز حوادث ناگوار شوند، برخی از مهم‌ترین مشکلات عمرانی که در تصادفات تاثیر گذار هستند عبارتند از: 

نامناسب بودن طراحی هندسی جاده‌ها (پیچ‌های تند، عرض کم خیابان‌ها، شیب‌های تند و کاهش ناگهانی عرض مسیر)، کیفیت نامناسب آسفالت و سطح معابر (وجود چاله، نشست و ترک‌ها و ناهمواری‌ها که باعث کاهش کنترل وسیله نقلیه شده)، نبود علائم راهنمایی و رانندگی کافی (عدم نصب تابلو‌های هشداردهنده، خطوط راهنمایی کم رنگ یا نامرئی، نبود چراغ‌های راهنمایی در تقاطع ها)، عدم وجود یا نقص در سیستم روشنایی، نبود گاردریل و موانع ایمنی در نقاط حادثه، می‌تواند باعث افزایش احتمال تصادفات شود.

رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خاطر نشان کرد: در بررسی تصادفات، معمولاً سهم تقصیر راننده، وسیله نقلیه و زیرساخت‌های جاده‌ای مشخص می‌شود، در صورتی که اثبات شود نقص در زیرساخت‌های جاده‌ای عامل اصلی یا تشدیدکننده تصادف بوده است، سازمان‌های مسئول مانند شهرداری‌ها، اداره راه و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی می‌توانند در وقوع حادثه مسئول شناخته شوند.

منبع: پلیس راهور 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.