سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم نامه ایران _ آذربایجان برای تکمیل راه آهن رشت- آستارا امضا شد

معاون وزیر راه وشهرسازی از تکمیل راه آهن رشت_ آستارا در قالب امضای تفاهم نامه بین ایران و آذربایجان خبر داد.

جبار علی ذاکری مدیرعامل شرکت  راه آهن با بیان اینکه تفاهم نامه ای با کشور آذربایجان در جهت تکمیل پایانه ریلی آستارا منعقد شده است که در خصوص این تفاهم نامه چند ماه پیش با هئیت طرف آذربایجانی مذاکراتی صورت گرفت و روز گذشته هم تفاهم نامه مشترک بین دو راه آهن ایران و آذربایجان به امضا رسید.

گفتنی است طبق اعلام کارشناسان حمل ونقل خط ریلی رشت - آستارا برای کشور اولویت دارد و هرچه سریع باید ساخته شود، زیرا شاخه غربی کریدور شمال - جنوب را تکمیل می‌کند و همچنین برای اتصال خط ریلی ایران به دریای سیاه از طریق گرجستان می‌تواند، مفید باشد. همچنین برای صادرات و واردات و ترانزیت به کشورهای آذربایجان و روسیه منافع چشمگیری برای کشور خواهد داشت.

پیش از این رستم قاسمی وزیر سابق راه وشهرسازی برای تکمیل راه آهن رشت- کاسپین اعلام کرده بود که من حاضر هستم برای این راه اهن ساختمان وزیر راه وشهرسازی  بفروشم تا این پروژه تکمیل شود.

 

 

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
م.م.محبی
۱۹:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۳
واقعا برای اینجانب به عنوان یک ایرانی جای سوال تأمل و تعجب و تاثر و تاسف است.که هنوز راه آهن ایران به راه آهن کشورهای همسایه متصل نشده...
چراکه اگر کرویدر های کشور فعال شوند درآمد بالایی برای کشور و ملت ایران دارد.
شما مسئولین در ابن ۴۶ سال چکار می کردید...الان چکار می کنید.

اگر توان کار را ندارید اجازه دهید افراد کاربلد کار را به دست بگیرند.

ایران منبع ثروت است...متاسفانه خیلی از ملت با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.
احمدکایا
۱۷:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۳
خط آهن داخلی کشور ،داخل یک استان دیگه توی کشور خودمون پیمانکار نداشتیم که پروژه را یک کشور خارجی باید کار کنه ؟بیکاری و تورم توی کشور ما بیداد میکنه ولی برای خارجی ها الی ماشاالله نعمت فراوونه!!!
صادق اسداالهی
۱۸:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۳
امیدواریم روزی با قطار وارد اذربایجان شویم
ابراهیم
۱۱:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۳
آیا ساختن این قطعه خط آهن این همه بحث و جدال دارد؟ آیا در حد توان مهندسی ایران نیست؟ چرا اینقدر وقت و فرصت تلف میشود
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۳
یک زمانی کشورهای اروپایی به ایران برای وام التماس میکردن ولی حالا ما برای یک پروژه جزئی محتاج کمک آذربایجان هستیم .
حسنی
۱۹:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۴۰۳
خدا رحمت به قاسمخانی واقعا رستم بودبا دیوهای زمانه میجنگید
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۳
فرصت سوزی ممنوع
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۳
چشم ممنون