سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ درصد از جامعه کشور را دانش آموزان دیرآموز تشکیل می‌دهند

یک متخصص عصب و روانشناسی درباره بایدها و نبایدهای رفتار با کودکان دیرآموز توضیحاتی ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ پریزاد اقبالی - نیما گنجی، متخصص عصب و روانشناسی با حضور در برنامه طبیب با اشاره به آموزش کودکان دیر آموز گفت: «۱۴ درصد از جامعه کشور را دانش آموزان دیرآموز تشکیل می‌دهند. این کودکان از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با دیگر کودکان ندارند؛ اما در یادگیری درسی علی رغم تلاششان ضعیف‌تر از بقیه عمل می‌کنند. کودکان دیرآموز از نظر بهره هوشی معمولا بین ۷۰ تا ۸۵ هستند و در انحراف استاندارد از سطح نرمان نسبت به دیگر دانش آموزان پایین‌تر هستند.»

نیما گنجی با اشاره به این که این کودکان دیرآموز، جزء عقب مانده‌های ذهنی محسوب نمی‌شوند؛ ادامه داد: «این کودکان تنها در درس این گونه نیستند و در برخی مسائل مانند حرف زدن، راه رفتن،  متوجه شدن حرف والدین و نداشتن کنترل در نگهداری مدفوع نیز دچار دیرآموزی هستند. علائمی چون کم رویی و خجالت زدگی در آن ها به وفور دیده می‌شود.»

این متخصص عصب و روانشناسی اظهار کرد: «کودکان دیرآموز به دلیل این که مفاهیم درسی را دیرتر متوجه می‌شوند، باید تکرار و تمرین متعدد داشته باشند و در بار اول در کلاس مفاهیم درسی را متوجه نمی‌شوند و باید نوع آموزش متفاوتی برای آن ها در نظر گرفته شود. کودکان دیرآموز لزوما شلوغ و شر نیستند؛ چه بسا به دلیل استرس و واکنش‌های منفی که از اطرافیان دریافت می‌کنند، دچار افزایش سطح اضطراب و کاهش سطح عزت نفس شوند. »

جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده کنید:

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.