سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران:

مولفه مهم مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، تولید مسوولانه است

رییس کمیسیون مسوولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران گفت: مولفه مهم مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها، تولید مسئولانه و با لحاظ منافع جامعه و پرهیز از آسیب به محیط زیست و مردم است.

محمود اولیایی روز شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی نشان مسئولیت اجتماعی در زنجان گفت: مسئولیت اجتماعی، فردی و بنگاهی جزو مفاهیم مغفول مانده در کشور است.

وی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی فردی و بنگاهی هم تفاوت دارد، اظهار کرد: اگر بنگاه‌ها بخشی از سود خود را به امور خیریه اختصاص دهند، مسئولیت اجتماعی فردی محسوب می‌شود و بنگاهی نیست، مسئولیت اجتماعی بنگاهی ناظر بر این است که روند تولید لطمه ای به محیط زیست، مصرف انرژی و تغییر بافت محیط وارد نکند.

اولیایی با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی لحاظ کردن منافع جامعه در فرآیند تولید و فعالیت صنعتی است، تصریح کرد: اگر بنگاه‌ها فقط به فکر سود خود باشند و مردم را نبینند، منجر به ایجاد ناپایداری می شود و بر این اساس پایداری کسب و کارها به پایداری جامعه وابسته است و اگر خلاف این باشد فعالیت تولیدی با چالش مواجه می شود.

رییس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی ایران بر لزوم توجه به مسئولیت اجتماعی صنایع تاکید کرد و افزود: اتاق بازرگانی برخی استان ها از جمله زنجان در زمینه نهادینه کردن مفهوم مسوولیت اجتماعی پیشقدم هستند.

اولیایی گفت: جدی گرفتن مسئولیت اجتماعی به معنای در نظر گرفتن آینده فرزندان و نسل های آینده جامعه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.