سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی در گفت‏‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مرتفع کردن محرومیت آموزشی در مناطق محروم کشور با اجرای طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید با طرح نشان‌دار کردن مالیات‎ها می‌توان محرومیت آموزشی در مناطق محروم کشور را حل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امیرحسینی - وحید کنعانی کلور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‏‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان قول رئیس‌جمهور مبنی بر محرومیت‎زدایی آموزشی در استان‌های کم‌برخوردار در مدت زمان یک سال، گفت: ما در قانون، یک طرحی داریم به نام قانون نشان‌دار کردن مالیات‎ها که در آن افراد می‌توانند در سامانه پرداخت مالیات‌ها، مصارف مالیات واریزی خود را در هر استان، منطقه و در هر پروژه عمرانی که در روستا‌ها در حال وقوع است، انتخاب کنند لذا این طرح می‌تواند تبدیل به راهی برای عملی شدن قول رئیس‎جمهور به‌منظور محرومیت‌زدایی در استان‌های کم‌برخوردار شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس می‌گوید ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی برگزار کردیم تا راهکاری برای برقراری عدالت آموزشی در شهر‌های مختلف کشور برقرار شود. 

کنعانی اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ ما وجود مدارس کانکسی در مناطق محروم است و اتفاقا در شهرستانی که من نماینده آن در مجلس شورای اسلامی هستم، این مشکل وجود دارد. امروز مدارس کانکسی تبدیل به یک معضل شده است و در شرایط کنونی کشور، نباید هیچ مدرسه کانکسی در هیچ منطقه‎ای وجود داشته باشد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مسئولین و نماینده‌های مجلس تلاش کردند تا مسئله مهم عدالت آموزشی و از بین رفتن مدارس کانکسی در بودجه ۱۴۰۴ اضافه شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مشکل مدارس کانکسی و کمبود فضای آموزشی با ورود خیرین و مردم می‌تواند تا حدودی حل شود، اما درباره قانون نشان‎دار کردن مالیات‎ها، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور مالیاتی کشور باید برنامه‎ریزی جامعی داشته باشند تا پروژه‌‎های عمرانی مختص فضای آموزشی، ساخت مدارس، تامین تجهیزات و تامین زیرساخت‌های آموزشی در سامانه نشان‎دار کردن مالیات‌ها تعریف شود تا مردم در زمان انتخاب پروژه در این سامانه، با علم اینکه آن پروژه‎ چیست؟ انتخاب صحیحی را انجام دهند.

کنعانی گفت: لازم است که اولویت‌بندی درست و جامعی در این باره انجام شود تا معلوم شود کدام‌یک از مناطق در اولویت قرار دارند و در کدام شهرستان و روستا ساخت مدرسه و تامین زیرساخت‌های آموزشی مهم‎تر است در غیر این صورت، نمی‌توان مشکلات آموزشی را حل و فصل کرد لذا برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی باید توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور مالیاتی کشور انجام شود تا خیرین، کارخانه‌دار‌ها و درمجموع مردم که می‌خواهند مالیات دهند با تعریف درستی که پیش از این در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها انجام شده است، سرمایه‎گذاری مناسب را چه در حوزه آموزش و چه در حوزه‌های دیگر مثل جاده، عمران، سلامتی و غیره انجام دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۷ دی ۱۴۰۳
لازم نیست آموزش مناطق محروم رو مرتفع کنید همین تهران خیلی از خانوادها بخاطر اجبار مدارس به دریافت وجه سنگین دیگر تمایلی به ادامه تحصیل فرزند خود ندارند.
دخترمن در مدرسه دخترانه منطقه ۶ بخاطر اجبار به شهریه سنگبن در مدرسه هینت امنایی مدیر مدرسه ازخدا بی خبر مجبور به ترک تحصیل شد.

اسم مدیر مدرسه فانی
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۷ دی ۱۴۰۳
نصب پنل خورشیدی توربین های بادی مشکل برق کشور را حل می‌کند نیروگاهها را جمع کنید و بفروشید هم هوا آلوده نمیشود و کلی سوخت هدر نمی رود با چین قرارداد خرید پنل ببندید پول سوخت نیروگاه را پنل وارد کنید مشکل برق حل میشود بیشتر مردم از برق استفاده کنند و گاز از مدار فشار خارج شود