سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدیان:

وعده آزاد‌سازی ورود خودرو در پیچ و خم سیاسی است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: دولت چهاردهم، سومین دولتی است که وعده آزاد‌سازی ورود خودرو را می‌دهد، اما در پیچ و خم سیاسی و اداری اقدامی یا نمی‌شود یا به نفع خودروسازان و اشخاص و گروه‌های خاص است.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم رضایی  - رضا محمدیان رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز گفت: متاسفانه قضایای سوریه تکرار تلخ تاریخ از سکوت تعلل بی‌تدبیری غفلت و ترس از تبلیغات دشمن بود.

او گفت:  حوادث تلخ تاریخی که از ابتدای تاریخ اسلام از عدم تبلیغ و ترویج غدیر منجر به واقعه عاشورا شد تا نسل کشی بوسنی و تسخیر فلسطین که در قرن حاضر اتفاق افتاده، حادثه سوریه با تبلیغ رفع مشکل اقتصادی و آزادی ظاهری هم اکنون منجر به نسل کشی مخفیانه و ترور دانشمندان، علما و شخصیت‌ها و مردم شیعه و علوی و دزدیدن دختران و زنان سوری و نابودی حداکثری زیرساخت‌های نظامی و اقتصادی سوریه شده است.

محمدیان ادامه داد: تا سالیان سال مشکلات این مردمی که غفلت و سکوت و بی‌تدبیری کردند بیشتر خواهد شد و متاسفانه تاثیر آن در امنیت خطوط مقاومت و کشور ایران نیز کم نخواهد بود و حساسیت و تدبیر و فعالیت بیشتر برای دفع توطئه‌های دشمن لازم خواهد بود و باید برای تمام اقشار مردم کشور زوایای پنهان این حوادث توضیح داده شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: این دولت سومین دولتی است که وعده آزاد‌سازی ورود خودرو را می‌دهد، اما در پیچ و خم سیاسی و اداری اقدامی یا نمی‌شود یا به نفع خودروسازان و اشخاص و گروه‌های خاص است. برخی قطعات به صورت اصلی و مرغوب استفاده نمی‌شود و خودرو مونتاژ شده به ۲ تا ۳ برابر اصلی قیمت اصلی در کشور مبدأ فروش می‌رود.

او گفت: در قسمتی که واردات آزاد شده است، به عنوان مثال یک خودرو حدود ۲ میلیاردی با هزینه تقریبی گمرک و حمل و غیره، یک میلیاردی وارد کشور شده چون افراد و شرکت‌های خاص وارد کننده هستند، با سهمیه‌بندی حدود ۴ میلیارد به مردم فروش می‌رود، این در صورتی است که اگر هر ایرانی به ازای اسقاط یک خودرو و پرداخت مستقیم هزینه‌های گمرکی بتواند خودرویی را وارد کشور کند حداقل حدود ۳۰ درصد قیمت تمام شده آن کمتر خواهد بود لذا بهترین کار، آزادسازی خودروهای برقی و هیبریدی است که هم مشکل کمبود سوخت، انرژی و آلودگی هوا را کاهش دهد و هم باعث شود خودروسازان داخلی کمی به فکر ارتقا بیشتر محصولات خود و کمی هم به فکر منافع مردم باشند.

محمدیان افزود: عدم واردات خودروهای سنگین و اتوبوس که مورد نیاز توسعه زیرساخت و حمل و نقل کشور است می‌تواند هزینه مازاد به کشور وارد کرده است و یا سوخت اضافی مصرفی هزینه‌ مضاعف به کشور تحمیل کند که ممکن است علی‌رغم قول دولت باعث افزایش قیمت آن شود.

عضو شورای شهر شیراز در بحث بحران انرژی بیان کرد: بحث انرژی، بحث جدی دهه آینده در کشور است؛ متأسفانه به نظر می‌رسد انجام تدابیر لازم برای پیشگیری از ایجاد بحران صورت نمی‌گیرد. شهرداری باید به صورت مستقل برای پیش‌بینی وضعیت بحرانی برای سال‌های آینده شهر تدبیر کرده و در بودجه‌های سال‌های آتی ردیف لازم را احیاء و همچنین الزامات صدور پایان کارها خصوصاً در مجتمع‌های چند واحدی تجاری و مسکونی و خدماتی اقدامات لازم را انجام دهد.

او تصریح کرد: در سال آخر سیاست‌گذاری شورا ۲ روش پیش‌رو است، یک روش، تلاش برای خدمت بیشتر و اتمام پروژه‌های اجرایی نیمه تمام و آغاز پروژه‌های زیرساختی و راهبردی جدید و روش دوم تبلیغات، خودنمایی‌ها، جهش‌ها و تنش‌های سیاسی ضمن آن‌که رقبای سیاسی و غیرسیاسی هم معمولاً به صورت طبیعی فعالیت و گرفتن ایراد و تخریب تیم فعلی شورا و شهرداری را در دستورکار قرار می‌دهند تا جای خود را برای رقابت باز کنند. دقت کنیم با بازی کردن نقش اپوزیسیون و طرح مسائل غیر ضرور آب به آسیاب گروه‌های منفعت‌طلب نریزیم.

محمدیان ادامه داد: بیان مشکل با بزرگنمایی و سیاه‌نمایی آن متفاوت است تلاش برای انجام کار تا تفسیر منفی از اشخاص اجرایی و کارهای اجرایی و زدن برچسب به فعالیت تا صرفاً ایرادگیری متفاوت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.