سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انیمیشن «شنگول و منگول» گُل کاشت

یک انیماتور گفت: انیمیشن «شنگول و منگول» به لحاظ طراحی، رنگ‌بندی، نور، سایه و تنوع فضا کارگردانی خوبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی - روانبخش صادقی، انیماتور در برنامه «هفت» شبکه نمایش در نقد و بررسی انیمیشن «شنگول و منگول» گفت: انیمیشن «شنگول و منگول» به لحاظ ساختار و تولید کار خوبی است. یعنی چند مرتبه از فضای انیمیشن ما بالاتر رفته است. این انیمیشن به لحاظ طراحی، رنگ‌بندی، نور، سایه و تنوع فضا کارگردانی خوبی دارد. «شنگول و منگول» از تنوع پلان برخوردار است. در انیمیشن بر خلاف فیلم‌های رئال و زنده جابه‌جایی دوربین خیلی دردسر ندارد. اما در انیمیشن جا‌به‌جایی دوربین، رندر، نورپردازی، اصلاح کردن و ... می‌خواهد. بنظرم یکی از موفقیات «شنگول و منگول» که باید که به برادران دالوند تبریک گفت این بود که آنها به دنبال مرتبه بین‌المللی رفتند. من کاری به موفق بودن یا نبودنش ندارم. ما باید ببینیم چه کاشتیم که برداریم. 

صادقی ادامه داد: ما نمی‌توانیم ناگهان در فضای بسته یک انیمیشن سینمایی را با پیکسار یا دیزنی مقایسه کنم. ما باید انیمیشن را با خودمان مقایسه کنیم. اینکه چه در زمین کاشتیم و چه باید برداریم. از این جهت «شنگول و منگول» یک انیمیشن موفق بوده است.

بهرام عظیمی، کارگردان پویانمایی در پاسخ به سوال بهروز افخمی مبنی بر اینکه اجرای اکشن این انیمیشن خوب بود؟ توضیح داد: بله، زیادی خوب بود. در حدی که گفتم اینها به دروغ گفتند ما انیمیشن را کارگردانی کردیم و خارجی‌ها کارگردانی کردند. معمولاً انیمیشن‌های ایرانی تا چهار پنج سال گذشته اینگونه بود که در زمان، انیمیت، فضاسازی و رنگ و نور مشکل داشت، ولی این انیمیشن هیچ‌گونه از این مشکلات را ندارد. اگرچه شروع کار این انیمیشن دو بعدی است، ولی آنقدر کار قوی است که آدم بی‌خیال تکنیک سه بعدی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.