سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ماه اخیر؛

بیش از ۸۰ درصد شکایت‌ها از شرکت‌های بیمه وارد بوده است

رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص مراحل ثبت شکایت از شرکت‌های بیمه نکاتی را مطرح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیمیا قلی‌پور - خسروشاهی در رئیس کل بیمه مرکزی در برنامه صف اول گفت: سابقه‌ای که در حوزه بیمه در خصوص خودرو‌ها از لحاظ خسارتی موجود است در سامانه‌های ما وجود دارد و به جا‌هایی که استعلام می‌کنند این سابقه را می‌دهیم.

به دنبال اجباری کردن کد یکتا برای صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت اجباری هستيم 

او افزود: خسارتی رخ می‌دهد و به آن کد یکتا می‌دهیم، اما کد یکتا دادن خیلی اوقات اجباری نشده است اگر اجباری نباشد ممکن است خیلی موارد باشد که به ما گزارش داده نشود. کاری که دنبال می‌کنیم که البته پیچیدگی دارد، اما آن را پیگیری می‌کنیم آن هم این است که کد یکتا را برای صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت اجباری کنیم یکی از برنامه‌های مهم ما این است که خسارت پرداخت کردن را درست کنیم که یکی از اصول آن همین کد یکتا است.

او در ادامه می‌گوید: کارت سبز یعنی مجموعه‌ای از کشور‌ها با یکدیگر تفاهم می‌کنند که اگر برای خودرو‌ها و کامیون‌ها در کشور عضو حادثه‌ای رخ داد شرکت بیمه آن کشور خسارت را پرداخت کند و هزینه را شرکت بیمه کشور خود صاحب کامیون در نهایت به آن کشور بپردازد.

شیوه ثبت شکایت از شرکت‌های بیمه مشخص شد

او می‌گوید: مردم می‌توانند به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنند و در آنجا در بخش خسارت مدارک خود را بارگزاری کنند موارد بررسی و به شرکت‌های بیمه مربوطه ارسال می‌شود و شرکت بیمه موارد را بررسی می‌کند شکایت‌ها را بیمه مرکزی بررسی نمی‌کند شرکت‌ها آنها را بررسی و به ما پاسخ می‌دهند در ماه اخیر بیش از ۸۰ درصد شکایت‌ها از شرکت‌های بیمه وارد بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.