سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین برنامه عملیاتی آموزش و پرورش برای ۴ سال آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: در وزارت آموزش و پرورش برای چهار سال آینده برنامه عملیاتی و مشخصی تدوین شده تا مسیر راه وزارتخانه مشخص باشد.

نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با حضور بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و مدیران دو طرف (امروز سه‌شنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۳) در مرکز پژوهش‌های مجلس، برگزار شد.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در این نشست با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری مشترک بین مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد که این همکاری بتواند خلاء‌ها و مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه در وزارت آموزش و پرورش برای چهار سال آینده برنامه عملیاتی و مشخصی تدوین شده تا مسیر راه وزارتخانه مشخص باشد، افزود: ما در آغاز سال تحصیلی استان‌های کشور را از نظر وضعیت کلاس‌های درسی به سه حالت نرمال، در معرض بحران و بحرانی تقسیم‌بندی کردیم تا شرایط کشور در این زمینه معلوم شود و در حدود ۱۲ یا ۱۳ استان، با کمبود معلم و کلاس مواجه بودیم که برای وضعیت‌های مختلف طراحی و پیش بینی کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، برنامه چهار ساله داریم، خاطرنشان کرد: تحقق این سند و همچنین عملیاتی کردن برنامه هفتم، اهداف اصلی ما برای این وزارتخانه است و به همین منظور کارگروهی با جدول زمان بندی مشخص برای تحقق این اهداف، تشکیل شده است.

آموزش‌وپرورش ما بر محور آموزش حرکت می‌کند

کاظمی بیان کرد: معتقدم تا زمانی که معماری نظام تعلیم و تربیت و تحول برنامه درسی، بازتعریف نشود، تحولی در نظام تعلیم و تربیت کشور رخ نخواهد داد. درحال حاضر آموزش‌وپرورش ما بر محور آموزش حرکت می‌کند که باید به محوریت تربیت تغییر یابد.

وی در ادامه به تبیین احکام برنامه هفتم در مورد آموزش و پرورش شامل ۳۲ حکم پرداخت و گفت: برخی از این احکام قابلیت اجرایی با توان و منابع مالی آموزش وپرورش را ندارد و منابع مالی جداگانه باید برای آن پیش‌بینی شود.

برنامه هفتم بستر‌های اجرای سند تحول بنیادین را فراهم کرده است

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این نشست با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به تربیت نسل جدید، اظهار کرد: برنامه هفتم پیشرفت بستر‌های لازم برای اجرای سند تحول بنیادین و تقویت نظام آموزش‌وپرورش فراهم کرده که باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در این مسیر گام برداشت.

وی توسعه همکاری بین مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت آموزش و پرورش را ضروری دانست و گفت: با همکاری بیشتر می‌توانیم از نظرات کارشناسان این مرکز و تجربه مدیران وزارتخانه برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی کشور بهره بگیریم.

نگاهداری با اشاره به اینکه در جلسات متعددی برای تدوین احکام بودجه و احکام برنامه هفتم موضوعات مرتبط با وزارت آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، توضیح داد: اهمیت مسئله تعلیم و تربیت در جامعه ما بسیار مشهود است و می‌توانیم با همکاری بیشتر، هم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم و هم گام‌های مهمی برای برآورده کردن نیاز‌های آموزش و پرورشی مردم برداریم.

در ادامه این نشست، معاونان، مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت آموزش و پرورش به بررسی برخی مسائل مرتبط همچون بودجه این وزارتخانه در تحقق احکام برنامه هفتم پیشرفت، وظیفه نظام آموزش‌وپرورش بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح تقویت نظام آموزش‌وپرورش، اجرای سند تحول بنیادین و ... به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: مرکز پژوهش‌های مجلس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
هادی
۲۰:۱۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۳
سلام، لطفا شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهید، چرا درخواست ما را پیگیری نمی کنید
هادی
۲۰:۱۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۳
سلام، لطفا شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را افزایش دهید، چرا درخواست ما را پیگیری نمی کنید
پورینه
۱۷:۵۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۳
سلام جهت جبران کمبود معلم ،جوانهای تحصیل کرده را استخدام کنید ،بازنشستگان را بگذارید بازنشسته شوند ،فردی که ۳۰ سال کارکرده ،دیگه خسته است واصلا حوصله بچه های ابتدایی را ندارد ،ولی آموزش و پرورش با ترفند های گوناگون، سعی می‌کند از هر معلم،علاوه بر ۳۰ سال کار ،چند سال دیگر هم کار بکشد ،هم اینها گناه دارند وهم بچه های مردم .کسی اگر خودش نخواست استمرار بزند خواهشمندیم مجبورش نکنید .
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۴ آبان ۱۴۰۳
درست مثل قبلی ها!!!
لطفی
۰۷:۳۳ ۲۴ آبان ۱۴۰۳
به نام خدا سلام لطفا هرچه زودتر نتایج کارا اعلام کنید همه بلاتکلیفیم نمیدونیم شرکت کنیم دراستخدامی یا نه ؟ تشکر
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
لطفا به سهمیه آزاد هم توجه خاص داشته باشید ما هم فرزندان این مملکت هستیم سهمیه ها را بیشتر کنید به ما هم که علاقمند تدریس و خدمت هستیم نگاه کنید و فرصت بدهید جناب وزیر محترم ، ما را نامید نکنید بنده با معدل بالا رتبه برتر دانشگاه دولتی بودم با تلاش خیلی زیاد در آزمون استخدامی امسال قبول نشدم چون سهمیه مثل پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه بود
فرهنگی
۲۲:۳۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
روز ۴شنبه که رای اعتماد گرفتی فرمودی اولین کارم صبح شنبه تغییر وضعیت آموزگاران خرید خدماتی به قراردادکارمعین است امروز ۵۵ روز از آن زمان می گذرد نه تنها کاری نکردی بلکه یک ریال حقوق هنوز به آنها نداده ای . خدا وکیلی میتونی یک ماه بدون حقوق سر کنی
زهرا
۲۱:۰۹ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
معلم باید ی پایه واس تدریس داشته باشه.. دوتا پایه وقت نمیشه
حمید
۱۳:۰۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
برای ۴ روز دیگه برنامه ندارید
.چه برسه ۴ سال
حسن
۱۲:۴۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
۱۴ ماه گذشته پاداش معلمان را پرداخت کنید. آخه ما هم یه زمانی آدم بودیم جوانی وسلامتی داشتیم.به مملکت تقدیم کردیم.عادلانه نیست اینطوری تو دهن ما بزنید.مگر شما پیروان اهلبیت نیستید.
معلم بازنشسته 1402
۱۰:۲۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
اول بدهی هاتو با معلمان بازنشسته تسویه کن
بعد برو سراغ برنامه های عملیاتی
بینام
۰۹:۳۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
من فکر نمی کنم این وزیر برنامه ای داشته باشه
علی
۰۸:۳۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
اگر یک معلم فوق لیسانس در ابتدای معلم شود و مزایای در خور خودش را دریافت نمایید آموزش و پرورش پویا خواهد شد
متین
۰۷:۵۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
بجای کارهای بیهوده نظارت بیشتری روی مدرسه های دولتی انجام گیرد که معلمان تو کلاس بجای درس دادن همشون سرشون تو گوشیه ودانش آموز همه بی‌سوادان به معدل آنها نگاه کنید
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
لطف کنید مدیر کل ها اداره آموزش وپرورش را سریعا تغییر بدهید مخصوصا اصفهان را
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
کلاسا باید زیر ۲۰ نفر بشن
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۳
وضعیت اموزش و پرورش از بازنشستگانش معلوم هستش
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۳
کم کردن ساعات کار معلمان زحمتکش ونارضایتی از مدارس دولتی در الویت کاری ریس آموزش وپرورش باشه