رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان روز یکشنبه در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان گفت: ریشه اصلی ترافیک شهر مربوط به خودروهای جابه جایی دانشآموزی در هنگام صبح و ظهر است و در این ساعات با مشکل ترافیک مواجه هستیم.
مهدی حیدری گفت: یکی از سیاستها در راستای مدیریت بهتر ترافیک شهری را هوشمندسازی تقاطعها دانست و گفت: در کنار توسعه حملونقل همگانی و نوسازی ناوگان عمومی، هوشمندسازی تقاطعها حائز اهمیت است.
او با اشاره به اینکه اهمیت هوشمندسازی تقاطعها در کنار پارک حاشیهای خودروها بر کسی پوشیده نیست، گفت: هوشمندسازی تقاطعها یکی از اقدامات مهمی است که تأخیر و طول صف خودروها در پشت چراغهای راهنمایی را کاهش داده و انضباط بهتری ایجاد میکند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تخلفات مدل پارک دوبل ریشه اصلی پسزدگی ترافیک شهر است، گفت: با ساماندهی و مدیریت پارک حاشیهای میتوان بخش بزرگی از معضل ترافیک شهری را حل کرد.
حیدری به مصوبه شورای شهر مبنی بر طرح سامانه پارک حاشیهای اشاره کرد و گفت: گام مهمی که برداشته شد این بود که بعد از سه وقفه رفت و برگشت طرح ساماندهی پارک حاشیهای به تایید هیات تطبیق فرمانداری رسید.
او با اشاره به اقدامات اولیه شهرداری برای اخذ کد پلیس خودروهای پلاکخوان در اجرای طرح ساماندهی پارک حاشیهای، گفت: شهرداری چنانچه موفق به اخذ کد نشد میتواند راههای دیگری را برای اجرای طرح اتخاذ کند.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی ۴۰ درصد است که متأسفانه پرداخت نمیشود و ما چندین بار به این موضوع تاکید کردهایم، اما هیچ اقدامی نشده و بر این اساس باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم.
حیدری همچنین به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تاکید کرد و گفت: مدیریت ناوگان اتوبوسرانی به تازگی اقدامات قابل توجهی داشته که قابل قدردانی است.
او با اشاره به تصادف اخیر اتوبوس شهری در چهارراه آیت الله نجفی گفت: باید از هر اتفاق و سوانحی پیشگیری شود و این تصادف تلنگری شده که فرایندهای کنترل صحت عملکرد ناوگان و رفتار حرفهای رانندگان را سختگیرانه داشته باشیم.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حوزه تصمیمگیری حفظ جان مردم وظیفه ماست و کمک و مساعدت به دستگاهها و نهادهای دیگر اولویت شهرداری نیست.
حیدری با تاکید براینکه برای چندمین بار بر نوسازی تاکسیهای شهر و رسیدگی به رانندگان تاکسی برای دریافت تاکسی نو تاکید داشتیم، گفت: هنوز این موضوع محقق نشده و رانندگان تاکسی متقاضی خودروی نو متضرر شدهاند و جبران ضرر آنها بر بسیاری از کارها اولویت دارد.