سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت به تعهدات خود در قبال بزرگراه شمالی کرج عمل نکرده است

عضو شورای شهر کرج گفت: شهرداری کرج تاکنون ۲۰ همت در پروژه بزرگراه شمالی کرج که اتوبان همت را به آزادراه کرج-قزوین متصل می‌کند هزینه کرده است. سهم دولت در این پروژه تاکنون ۱.۵ همت بوده است.

مجتبی حاجی‌قاسمی روز شنبه ۱۹ آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در پارک ایران کوچک کرج برگزار شد؛ درباره اجرای طرح BRT در کرج و انتقاداتی که نسبت به آن به دلیل اشغال فضای خیابان شهید بهشتی وجود دارد؛ گفت: نمی‌توان بدون نگاه به ابعاد فنی گفت که این پروژه اشتباه بوده است. این پروژه اشتباه نیست و اسناد پشتیبان دارد. باید توجه کرد که تبعات اجرای یک پروژه با اشتباه بودن پروژه فرق دارد.

وی افزود: این دوره شورای شهر کرج تصمیم گرفت بین حمل و نقل عمومی و حمل و نقل شخصی، حمل و نقل عمومی را انتخاب کند و قطعاً این انتخاب تبعاتی هم دارد.

این عضو شورای شهر کرج درباره اینکه گفته می‌شود نیوجرسی‌هایی که برای این پروژه بر روی پل تقاطع شهیدان آجرلو گذاشته شده غیراصولی است؛ گفت: این نیوجرسی‌ها با محاسبه قرار داده شده و بار خاصی برای پل ایجاد نمی‌کند و در مطالعات سازه‌ای پروژه این موضوع لحاظ شده است.

وی در خصوص ترافیک پل فردیس هم گفت: طی سال‌های اخیر شهرداری به ساماندهی این نقطه کمک کرده است. یکی از دلایل ترافیک پل فردیس، مترو تهران است که با راه‌اندازی ایستگاه شهید سلطانی مترو کرج و شروع مسافرگیری تا ۴۵ متری گلشهر، ترافیک پل فردیس هم کاهش خواهد یافت. ایستگاه شهید سلطانی تکمیل شده و قطعاً تا پایان این دوره شورا مسافرگیری آن آغاز می‌شود. علاوه بر این با اداره راهداری هم تفاهم داشتیم تا ۵۰ میلیارد هزینه کند و ما هم یک سری اصلاحات هندسی در این نقطه انجام دهیم.

حاجی‌قاسمی تصریح کرد: کمیسیون عمران شورای شهر کرج برای بهره‌برداری تجاری از ایستگاه شهید سلطانی تا ۴۵ متری گلشهر به وسیله دو رام قطار با سرفاصله ۲۵ دقیقه به جمع‌بندی رسیده و شهرداری را برای اجرای آن به ارائه برنامه بهره‌برداری ملزم خواهد کرد.

این عضو شورای شهر کرج درباره کنارگذر شمالی کرج هم گفت: بزرگراه یا کنارگذر شمالی کرج ادامه اتوبان همت است که بعد از اتمام همت به وسیله پل‌های B ۰ تا B ۱۷ به اتوبان کرج-قزوین متصل می‌شود. مدیریت شهری کرج تاکنون ۲۰ همت در این پروژه هزینه کرده است. با وجود اینکه دولت هم باید نیمی از هزینه‌های این پروژه را بر عهده می‌گرفت، اما به تعهدات خود عمل نکرده سهم دولت در این چند سال کمتر از ۱.۵ همت بوده است.

منبع ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.