سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همتی: مردم نباید مدیون شرکت‌های بیمه باشند

وزیر اقتصاد گفت: مردم نباید مدیون شرکت‌های بیمه باشند بلکه این شرکت‌های بیمه هستند که باید مدیون مردم باشند.

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و دارایی در مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران گفت: اکنون در فصل جدیدی از فعالیت بیمه ایران هستیم، تاکید دارم که بیمه ایران بسیار برای ما مهم است و باید همه تلاش خود را به کار گیرند که به روز‌های اوج خود باز گردد. متاسفم که سهم بازاری و پرتفوی بیمه ایران در حد مطلوب نیست و تحریم‌ها سبب شده شرایط خاصی برای اقتصاد به وجود آید که صنعت بیمه هم تحت تاثیر قرار گرفته است.  

او افزود: مردم نباید مدیون شرکت‌های بیمه باشند بلکه این شرکت‌های بیمه هستند که باید مدیون مردم باشند و شرایط طوری شده که مردم حق خود را دریافت می‌کنند و فکر می‌کنند که مدیون بیمه هستند در حالی که اصلا این‌گونه نیست و اگر این تصویر ایجاد شده یعنی کار خود را خوب انجام نداده‌ایم.

همتی می‌گوید: چرا باید ۸۰ درصد بیمه ایران بیمه شخص ثالث و درمان باشد؟ اینها مواردی است که می‌تواند اصلاح شود. اکنون سهم بیمه عمر بیمه ایران ضعیف شده است، البته با توجه به شرایط طبیعی است که بیمه عمر جذابیت خود را میان مردم از دست بدهد. شرکت بیمه باید سودآور باشد چون راه رشد یک شرکت در سودآوری است و بیمه مرکزی باید به سه چیز حساس باشد؛ اول نرخ‌ها فنی باشد، دوم باید با فساد برخورد شود و سوم نباید بر اساس روابط، سرمایه‌گذاری شود.

او افزود: نمی‌شود در هر شرایطی از مدیر حمایت کرد؛ بیمه مرکزی باید مو را از ماست بکشد و باید بررسی کند شرکت‌های بیمه، کجا سرمایه‌گذاری می‌کنند؟ چرا انقدر مطالبات معوقه شرکت‌های بیمه زیاد است؟ علاقه‌مند هستم سهم بیمه ایران در بازار افزایش پیدا کند. مگر می‌شود با ۱۵ درصد سهم بازار، صنعت بیمه را راهوری کرد؟ مردم باید بتوانند غیر مستقیم از صنعت بیمه خدمات دریافت کنند و در نهایت تاکید بر بیمه عمر می‌کنم؛ تمام دنیا به واسطه بیمه عمر نفوذ خود را افزایش دادند و ما بر این تاکید داریم.

در ادامه هم خسروشاهی، رئیس کل بیمه مرکزی در مراسم معارفه مدیرعامل بیمه ایران گفت: بیمه ایران به لحاظ قدمت و قدرت یکی از شرکت‌های سرآمد ما است و این شرکت بعد از ۸۹ سال از تمام طوفان‌ها توانسته گذر کند. در بیمه مرکزی هرگونه کمک را با حفظ مرز‌های نظارتی خود انجام خواهیم داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
آشنا
۱۳:۱۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۳
بعضی از بیمه گر ها از اینکه بیمه شونده خسارت وارد کند ناراحت می‌شوند و با اکراه بیمه شخصی که از بیمه خسارت دریافت کرده است
آشنا
۱۳:۱۷ ۱۲ آبان ۱۴۰۳
بعضی از بیمه گر ها از اینکه بیمه شونده خسارت وارد کند ناراحت می‌شوند و با اکراه بیمه شخصی که از بیمه خسارت دریافت کرده است