شهردار شیراز در این مراسم با اشاره به پروژه بزرگراه آیتالله حائری شیرازی گفت: رانشهای کوه در این پروژه در کشور کم نظیر بود، اما با استفاده از تخصص کارشناسان و دانشمندان برای این پروژه مشکلی به وجود نیامد.
محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه آیتالله حائری شیرازی ۷۹ روز زودتر از موعد به بهرهبرداری رسید، افزود: برای بهرهبرداری به موقع پرسنل شهرداری در این پروژهها به صورت شبانهروزی کار کردهاند.
او با بیان اینکه امروز در شورای شهر و شهرداری شیراز اتفاقات خوبی افتاده است، تصریح کرد: تا انتهای سال جاری چندین پروژه و ابر پروژه به بهرهبرداری خواهد رسید. پروژه زیر گذر گویم با ۲ هزار و ۱۵۰ متر که بزرگترین زیرگذر شهری است در بهمنماه سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.
شهردار شیراز افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب _ کمربندی _ احمدبنموسی (ع) که بزرگترین تقاطع شیراز و جنوب کشور است در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد و صدها پروژه دیگر که مردم شهر شیراز شاهد آن خواهند بود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم نیز با بیان اینکه پروژه بزرگراه آیتالله حائری شیرازی ویژگی خاصی دارد، گفت: این پروژه علاوه بر ارزش ترافیکی بستر دهها پروژه دیگر که میتواند آثار فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی داشته باشد را فراهم میکند.
سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه پروژه غیرهمسطح شهید محمد مؤیدی شهر شیراز را زیباتر میکند و زیباییهای شهر را بیشتر نشان میدهد، گفت: شورای اسلامی شیراز و شهرداری عزم خود را جذب کردند تا این پروژه اتفاق بیفتد و قبل از موعد زمانی به نتیجه برسد.
حسینی تصریح کرد: اتفاقات بزرگ پیش روی شهر شیراز است و انشاءالله بتوانیم شیراز را به تراز جایگاه واقعی خود که تراز سومین حرم اهل بیت (ع) است، برسانیم.
کاهش زمان سفر یکی از مزایای بزرگراه آیتالله حائری شیرازی است
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه بزرگراه آیتالله حائری شیرازی در منطقه یک و ۶ شهرداری شیراز قرار گرفته است، گفت: ارزش این پروژه ۴ هزار میلیارد تومان است که با همکاری قرارگاه خاتمالانبیاء به سرانجام رسید.
محمد امین اظهار کرد: این پروژه که به دلایل مختلف از چرخه عملیاتی خارج شده بود در دوره ششم مدیریت شهری شیراز در دستور اجرا قرار گرفت.
او ادامه داد: طول پروژه بزرگراه آیتالله حائری شیرازی ۷ هزار و ۱۰۰ متر، عرض معبر ۴۰ متر و دارای ۵ تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ است و ابتدا و انتهای پروژه به تقاطع غیرهمسطح متصل میشود. این بزرگراه دارای ۴ باند رفت و برگشت است.
امین با بیان اینکه ابتدای و انتهای این بزرگراه با ۱۰ دقیقه در ساعاتی که ترافیک نباشد، طی میشود، گفت: صرفهجویی سالانه در مصرف سوخت به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان، دسترسی مناسب به کمربندی و رینگ شرقی و کاهش زمان سفر از مزایای اجرای این پروژه است.
او با اشاره به اینکه دوربرگردان اردیبهشت ۲۷ روز زودتر از زمانبندی اعلامی به بهرهبرداری رسیده است، بیان کرد: پروژه دوربرگردان اردیبهشت با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز امروز به بهرهبرداری خواهد رسید.