سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فناوری و نوآوری، کلید ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس

تحول در حوزه فناوری و نوآوری با ورود هوش مصنوعی و ابزار‌های جدید مثل واقعیت افزوده و واقعیت مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

‌سید‌مصطفی آذرکیش، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ‌با حضور در استودیو الفبای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش به تبیین برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت آموزش متوسطه در دولت چهاردهم پرداخت و گفت: توسعه عدالت و آموزش باکیفیت برای همه دانش‌آموزان یکی از رویکردهای دولت چهاردهم در وزارت آموزش و پرورش است که تقویت و ارتقای کیفیت آموزش مدارس عادی دولتی و همچنین غنی‌سازی محیط‌های یادگیری و تنوع‌بخشی به آن همراه با ایجاد شبکه‌ای از این محیط‌ها برای ارتقای کیفیت آموزش از اقدامات اصلی معاونت آموزش متوسطه خواهد بود.

وی معلمان را محور آموزش به دانش‌آموزان و مسئول اصلی ارائه خدمات آموزشی و یادگیری خواند و به نقش اساسی آن‌ها در ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار اشاره و تاکید کرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین و ضرورت نقش‌آفرینی تمام دستگاه‌های اجرایی برای اجراسازی آن تصریح کرد: استفاده از کلیه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی کشور در کنار ارتقای نقش خانواده، بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و نهادهای مردمی و عمومی در ارتقای فرایند‌های آموزشی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: تحول در حوزه فناوری و نوآوری در جهت ارتقای کیفیت یادگیری با ورود هوش مصنوعی و ابزارهای جدید مثل واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای ایجاد تاثیر مثبت در فرایند تعلیم و تربیت‌ از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: تلاش ما این است که از شان سیاست‌گذاری حوزه ستادی، رعایت کرامت انسانی معلمان و دانش‌آموزان و ارتقای توانمندی حرفه‌ای و تخصصی معلمان در طول فعالیت‌ها و برنامه‌ها حمایت کنیم.

آذرکیش با اشاره به شیوه‌نامه اجرایی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: این شیوه‌نامه با امضای مقام عالی وزارت به تمام واحدهای آموزشی ابلاغ شد که توجه به ماموریت‌ها، وظایف و اختیارات آن و تلاش برای اجرایی‌سازی آن مورد انتظار و تاکید است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مدرسه را براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کانون تربیت محله نامید و گفت: اجرای تربیت متوازن، جامع و کامل در قالب تربیت تمام‌ساحتی برای دانش‌آموزان و استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود در این مسیر مانند استفاده هوشمندانه از فناوری اطلاعات از برنامه‎‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه و کارکردهای گروه‌های آموزشی به‌عنوان مرجع علمی و حلقه واسط بین حوزه ستاد و صف تصریح کرد: با وجود بیش از ۷۴ دبیرخانه راهبری کشوری برای دروس در معاونت آموزش متوسطه، گروه‌های آموزشی می‌توانند برای اجرای بهینه محتواهای تولیدشده در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی و آموزش و توانمندسازی معلمان برنامه‌ریزی و همکاری کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: با همکاری، همیاری و همدلی معلمان و دانش‌آموزان عزیز می‌توان برای آینده روشن نظام تعلیم و تربیت متوازن فرزندان ایران اسلامی در قالب برنامه‌های تمام‌ساحتی و زیرنظام‌های شش‌گانه اقدام کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.