سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی در کشور

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با ارائه آماری از وضعیت مالیات ستانی در سال ۱۴۰۲، از بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی در کشور خبر داد.

سید محسن خوانساریان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه بهره‌برداری از داده‌های متقن باید همراه با تشخیص حرفه‌ای باشد، گفت: اگر تشخیص چارچوب‌دار و مبتنی بر ساختار مشخص شده باشد، شاهد فرآیند مالیات ستانی و دادرسی‌های بهتر و عادلانه‌تر خواهیم بود.

او با اشاره به روند شتابان سازمان امور مالیاتی در مسیر تحقق اهداف و رسالت‌های تعریف شده برای آن اظهار کرد: امروز با استفاده حداکثری از اطلاعات و داده‌های متقن مالیاتی در امر تشخیص، اصلاحیه قانون مالیات‌ها و مواد ۱۶۹ و مکرر، سازمان اقناع کافی را به دست آورده و زمان آن رسیده است که از این اقناع اطلاعاتی در امر مالیات ستانی استفاده شود.

خوانساریان، اجرای بهینه تبصره ماده ۱۰۰، قطعی سازی در حوزه مالیات ارزش افزوده، اجرای ماده ۹۷، تشخیص سیستمی و بهره‌برداری بیشتر از داده‌ها و اطلاعات را رویکرد‌های اصلی سازمان امور مالیاتی برشمرد و افزود: امروز سازمان در مسیر تکاملی خود قرار داشته و طبیعی است که با نقطه مطلوب فاصله داشته باشد.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: با همراهی و همدلی تمام ارکان سازمان و انجام وظایف به صورت جدی‌تر می‌توان سازمان را به سرانجام خوب رساند.

او بیان کرد: با بهره‌برداری مطلوب از داده‌ها و اطلاعات، به مرور شاهد بهبود تمکین مؤدیان مالیاتی هستیم تا جایی که در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲، شاهد رشد ۷۸ درصدی ابراز مالیاتی اشخاص حقیقی، رشد ۸۳ درصدی تبصره ماده ۱۰۰ و رشد ۹۰ درصدی اشخاص حقوقی بودیم که این امر نوید دهنده آینده درخشان برای سازمان است.

خوانساریان از اهمیت بالای هماهنگی بین ادارات کل امور مالیاتی با مدیریت‌های دادرسی سخن گفت و افزود: اجرای قرار‌ها باید در وقت قانونی خودش انجام شود، ارسال و عودت پرونده‌ها و تشکیل هیئت‌ها با وقفه روبه‌رو نشود.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: وصول مالیات به ویژه در پرونده‌های مهم باید با دقت و جدیت دنبال شود.

او در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های ممتاز فردی و منحصر به فرد مدیریتی مدیر کل سابق امور مالیاتی فارس از وی به عنوان مدیری ارزشی و سالم به معنای واقعی کلمه، کوشا و ساعی یاد کرد و گفت: امیدواریم سازمان امور مالیاتی کشور از این سرمایه با ارزش و تجربیات ذی قیمت در سطوح کلان مدیریتی بهره‌مند شود.

در ادامه، معاون توسعه مدیریت منابع سازمان امور مالیاتی کشور از سهم مالیات در بودجه امسال کشور سخن گفت و افزود: در پی سیاستگذاری‌های نظام مالی کشور، بخش زیادی از تامین درآمد بودجه برعهده سازمان مالیاتی گذاشته و لازم است پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد تا بتوانیم اهداف سازمانی و درآمد‌های مالیاتی را تحقق بخشیم. 

تأمین منابع مالی پایدار از طریق مالیات‌ستانی

حسین فردوسی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه چند سال اخیر بر علیه کشورمان، از رویکرد دولت در تعریف منابع مالی پایدار در نظام بودجه‌ای سخن گفت و افزود: مالیات ستانی به عنوان یکی از ابزار‌های مهم تامین منابع مالی پایدار در دستور کار سیاستگذاری‌های نظام مالی کشور قرار گرفته است.

او داده محوری، ارتقا و به‌روزرسانی سامانه‌های مالیاتی، رفع نواقص سیستمی و تکریم و احترام مودیان مالیاتی را از مؤلفه‌های بسیار مهم در تحقق درآمد‌های پیش‌بینی شده مالیاتی دانست و افزود: گام برداشتن در مسیر تکریم کارکنان و پرسنل ادارات مالیاتی نیز امر بسیار مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: باید علی‌رغم محدودیت‌ها راهکار‌هایی پیدا کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در بحث ارتقای جایگاه، شأن و تکریم کارکنان باشیم.

او در بخشی دیگر از سخنانش از توانایی، ظرفیت و استاندارد بسیار بالای مدیریتی مدیر کل سابق امور مالیاتی استان فارس سخن گفت و افزود: از سال گذشته به دنبال استفاده از توانایی‌های وی در عرصه‌های مدیریتی کلان سازمان مالیاتی کشور بودیم، اما نتوانستیم رضایت ایشان را به دست آوریم.

فردوسی از سرپرست جدید امور مالیاتی استان به عنوان فردی با سابقه و تجربه در عرصه نظام مالیاتی و برنامه و بودجه کشور یاد کرد و گفت: مدیر کل جدید فردی بسیار جدی و جسور است و می‌تواند کمک زیادی به بهبود نظام مالیاتی استان فارس کند.

او از کارکنان اداره کل مالیاتی فارس خواست با وفاق، همراهی و همدلی با مدیریت جدید، مجموعه مالیاتی فارس را همچنان در اوج حفظ کنند.

در پایان این مراسم از زحمات حمیدرضا محمدابراهیمی قدردانی و حمیدرضا منتظری به عنوان سرپرست اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس معارفه شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.