سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار تهران: مطالبات اجتماعی پایتخت امنیتی نشود

معتمدیان گفت: ‏مطالبات بر حق مردم در حوزه‬ اجتماعی پایتخت نباید امنیتی شود.

محمد صادق معتمدیان در نشست با سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ که در استانداری تهران برگزار شد، اقدامات سپاه را برای مردم، آرامش‌بخش دانست و اظهار کرد: هر کجا و در هر عرصه‌ای که شاهد تلاش و روحیه اثرگذاری بسیجیان بودیم در آن زمینه موفقیت حاصل شده است.

تأمین امنیت عمومی و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار از اولویت‌های اجتماعی استانداری تهران است

استاندار تهران با بیان اینکه جایگاه سپاه به عنوان یک نیروی قدرتمند در منطقه برای همگان عیان است، گفت: یکی از علل موفقیت‌های سپاه در عرصه‌های گوناگون، ارتباط با مردم و اقشار است، حضور این نیروی ارزشمند طی دهه‌های اخیر در حوزه‌های اقتصادی-عمرانی اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی ورود سپاه به مسائل فرهنگی را نیز بسیار موفق دانست و افزود: مجموعه سپاه، امروز در همه عرصه‌های عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دستاورد‌های چشمگیری کسب کرده است.

معتمدیان با اشاره به اینکه تأمین امنیت عمومی و محرومیت‌زدایی مناطق کم برخوردار یکی از اولویت‌های اجتماعی استانداری تهران است، بیان کرد: معتادان متجاهر از عوامل ایجاد ناامنی برای مردم هستند که باید به صورت ویژه به آنها پرداخته شود، خدمات سپاه در این حوزه قابل تقدیر است و آمادگی داریم در بخش‌های مختلف امکانات و تجهیزات لازم را به این موضوع اختصاص دهیم.

استاندار تهران با اشاره به ارائه خدمات سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی عنوان کرد: با توجه به انگیزه والای سپاه در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، شاهد ارائه خدمات گوناگون به مردم هستیم که طی آن توسط عزیزانمان در سپاه، پروژه‌های مختلف با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان احداث شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

شاخص‌های استان تهران در برخی موارد از میانگین آمار‌های کشوری پایین‌تر است

وی با اشاره به اینکه استان تهران با وجود پایتخت بودن در برخی شاخص‌ها از میانگین آمار‌های کشوری پایین‌تر است، گفت: در شهر تهران شاهد مرز برخورداری و عدم برخورداری هستیم و در این حوزه می‌طلبد، لکه‌هایی که دارای تمرکز جمعیتی و سکونتگاه‌های غیررسمی هستند و زیرساخت‌های غیرقانونی دارند، شناسایی و تعیین تکلیف شوند که ارائه خدمات به این مناطق صورت بگیرد.

معتمدیان موضوع اساسی مناطق حاشیه‌نشینی را ساماندهی و الحاق به بافت عنوان کرد و افزود: در این مناطق مردم از آب و برق به صورت غیرمجاز استفاده می‌کنند که همه این موارد باید ساماندهی شوند.

وی لازمه تأمین امنیت در شهر و استان تهران را بهره‌مندی از زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: امنیت تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمام ظرفیت‌ها برای تأمین این موضوع به کار گرفته خواهد شد و در حوزه زیرساخت‌های امنیتی و پایش‌های تصویری موضوع را به صورت ملی پیگیری خواهیم کرد.

معتمدیان مسائل اجتماعی را بسترساز موارد امنیتی دانست و گفت: مسائل و موضوعات شهر و استان تهران با کمیته‌های رصد و پایش احصا می‌شوند و اجازه نمی‌دهیم موارد اجتماعی به مسائل امنیتی تبدیل شوند، دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو شوند و مطالبات به حق و صنفی مردم را مثل وجود برخی مشکلات در تعاونی‌ها پاسخ دهند.

استاندار تهران رویکرد استانداری را پاسخگو محوری مسئولان اعلام و بیان کرد: مسئولان باید پاسخگوی مشکلات باشند و این موضوع پذیرفتنی نیست که مشکلات مردم زمین بماند. عملکرد استانداری تهران میدانی است و مدیران باید شبانه‌روزی خدمت کنند، اگر هر دستگاه خود را موظف به پاسخگویی بداند بن‌بست نخواهیم داشت و موانع قانونی را با کمک دستگاه‌های نظارتی رفع خواهیم کرد.

وی در پایان مشکل عمده در شهر و استان تهران را وجود برخی موازی‌کاری‌ها در حوزه سطح و ستاد و عدم تصمیم‌گیری‌های مناسب مدیریتی دانست و خاطرنشان کرد: باید اختیارات مشخص باشد و تلاش می‌کنیم که در دولت درخواست‌ها پاسخ داده شوند که خروجی مناسبی برای مردم داشته باشد که در نهایت شاهد سرعت عمل در تصمیم‌گیری‌ها باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.