سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نواختن زنگ پدافند غیرعامل در سیب و سوران

فرماندار سیب و سوران گفت: زنگ پدافند غیرعامل باهدف آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان در مدارس شهرستان سیب و سوران به صدا درآمد.

 فرشاد گرگیج در مراسم محوری نواختن زنگ هفته پدافند غیرعامل در سالن پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان سیب و سوران با محوریت مدرسه ابتدایی دخترانه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به انواع تهدیدات ترکیبی دشمنان علیه ملت قهرمان ایران و میهن اسلامی، بیان کرد: شیوه دشمنان برای ضربه‌زدن به مردم و کشور اسلامی ما تغییریافته و از بخش نظامی به حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سایبری انتقال‌یافته است.

وی افزود: با توانمندی دفاعی و موشکی ایران اسلامی و اشراف کامل امنیتی و نظامی بر مناطق مرزی و بیرون از مرزها امروز دشمن از طریق نظامی و تروریسمِ آشکار، قادر به آسیب‌زدن به کشور و مردم نیست و به همین دلیل آنها شیوه‌های غیرمستقیم و پنهانی را برای حمله و تهدید انتخاب کرده‌اند.
 
فرماندار سیب و سوران تصریح کرد: تهدیدهای نوین دشمن با محوریت انسان و فناوری انسان دارای تفکر بوده و فناوری نیز هر روز در حال تغییر و پیشرفت است. این نوع تهدیدها هر روز پیچیده‌تر شده و شناسایی و مقابله با آنها نیز به همین نسبت سخت‌تر از تهدیدهای قدیمی و کلاسیک است.
 
گرگیج با اشاره به راه‌های مقابله با تهدیدات دشمن ادامه داد: مجموعه کارهای ما برای دفع خطر دشمن باید منجر به افزایش پایداری، بازدارندگی و تداوم فعالیت‌های حیاتی شود به‌طوری‌که تهدیدها منجر به اختلال در زندگی شهروندان و خدمات‌رسانی به آنها نشود.
 
 
وی اظهار کرد: دشمن در تلاش برای تغییر افکار، باورها، رفتارها و ساختارهای سبک زندگی ایرانیان است. این موارد، راهبرد دشمن برای غلبه بر مردم ایران و نفوذ و تسلط بر کشور است.
 
فرماندار سیب و سوران با اشاره به شروع فعالیت کمیته دایمی پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: هشتم آبان ۱۳۸۲ به دستور مقام معظم رهبری، کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور باهدف مصون‌ماندن کشور از حملات سایبری و زیستی تشکیل شد.
 
گرگیج ادامه داد: در پدافند غیرعامل، مسئله فقط آمادگی برای جنگ و مقابله با تهاجم نظامی نیست و بلایا و حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله را نیز در خود جای می‌دهد. پدافند در مفهوم کلی، دفاع، خنثی‌کردن و یا کاهش تأثیرات در مقابل کلمه آفند به معنی هجوم و حمله است که به دو بخش پدافند عامل و پدافند غیرعامل تقسیم می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.